Barberà del Vallès posa en marxa la prova pilot de ‘BusUp’, segon premi de l’SmartCAT Challenge de Mobilitat 2017
El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró, ha participat en la presentació del pilot, que es durà a terme durant els pròxims mesos i fins al juliol al polígon industrial de Can Salvatella
http://presidencia.gencat.cat/ca/ambits ... litat-2017
Nou Servei d'Autobús per anar als Polígons Industrials de Barberà del Vallès
El nou servei d’autobús utilitza una plataforma de reserves (en versió Web i App) per a establir rutes compartides d'autobusos sota demanda en temps real, amb l’objectiu d’oferir solucions de mobilitat col·lectiva i sostenible. Aquesta plataforma tecnològica que porta per nom BusUp permet definir quines son les rutes més òptimes per anar a la feina.
http://www.bdv.cat/noticies/nou-servei- ... del-valles
www.busup.com
https://barberadelvalles.busup.com
BusUp: el nou concepte de bus a la demanda
BusUp: el nou concepte de bus a la demanda
Salvem l'Estació de França!
Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda
La línea deberia llevarla MArfina, que es quien tiene la concesión, tanto la interurbana como la urbana. Pero me temo que tiene que haber algun resquicio legal o autorización por medio.
Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda
No. La concessió de BCN-Barberà (nucli urbà), així com l'urbana, la té Marfina (Moventis), però la concessió BCN-Barberà (Polígons) la té Autocars Font.sag470 wrote:La línea deberia llevarla MArfina, que es quien tiene la concesión, tanto la interurbana como la urbana.
És una peculiaritat concessional. Tant la 621 (F. i Puig - Santiga) com l'extinta V50/650 (F. i Puig-Baricentro) les porta Font.
http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=6
Pel que fa a l'app i el servei, sembla unaVTC de busos (com Uber i Cabify, però de busos), i no sé si no entra en conflicte amb les concessions actuals.
Observeu que la BusUp BCN-Santiga cobreix les franges horàries no servides per Font (les 7h i les 17h, una després en sentit contrari). Però, aquesta arriba a Pl. Espanya i a sobre té preu d'1 Zona (la 621 encara té preu de 2 fins a finals d'any).
https://barberadelvalles.busup.com
No seria més fàcil afegir 2 expedicions més a la 621 L'any vinent ja tindrà tarifa d'1 zona.
A més, ja té també nova ruta Sabadell-Santiga. Això s'anima i surten rutes com bolets.
Qui s'amaga darrere de BusUp Com és que té el suport i promoció de Generalitat, AMB i UE Les operadores de bus regular concessionades ja ho saben??
Salvem l'Estació de França!
Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda
El que caldria és recuperar la línia urbana 3 Estació RENFE-Polígons, i limitar la línia 621 a Ripollet o màxim Montcada i Reixac (i traspassar la seva gestió al consell comarcal del Vallès Occidental), per no dir que directament la 621 fos Sabadell-Santiga-Ripollet-Montcada i Reixac.
I en tot cas, parlar de "tarifa d'una zona" en serveis discrecionals amb reiteració d'itenenari, que és el que és el Busup en essència, no s'ajusta a la realitat per la senzilla raó que no admet títols ATM i, per tant, qui hagi de transbordar haurà de pagar nou bitllet.
En tot cas, de fa molts anys han existit serveis discrecionals d'autocars que porten treballadors a les fàbriques des de punts concrets, que penso que s'haurien de recuperar, doncs és molt més adaptable de cara als horaris laborals. I si el Busup en certa manera ho fa, benvingut sigui... sobretot de cara a anar a algun lloc que no sigui Barcelona, que obliga a anar en cotxe sí o sí si no hi ha res.
I en tot cas, parlar de "tarifa d'una zona" en serveis discrecionals amb reiteració d'itenenari, que és el que és el Busup en essència, no s'ajusta a la realitat per la senzilla raó que no admet títols ATM i, per tant, qui hagi de transbordar haurà de pagar nou bitllet.
En tot cas, de fa molts anys han existit serveis discrecionals d'autocars que porten treballadors a les fàbriques des de punts concrets, que penso que s'haurien de recuperar, doncs és molt més adaptable de cara als horaris laborals. I si el Busup en certa manera ho fa, benvingut sigui... sobretot de cara a anar a algun lloc que no sigui Barcelona, que obliga a anar en cotxe sí o sí si no hi ha res.
Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda
I no només implantaran aquesta. A la seva web indiquen pròximament un servei amb l'AMB pels polígons de Gavà, Viladecans i Sant Boi.
Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda
Arriba el bus compartit
Busup ofereix solucions de mobilitat compartida i a demanda en autocars de firmes locals
[...] El sector en què Busup ha fet diana és el dels polígons industrials, les empreses dels quals viuen cada matí el tràfec de cotxes dels seus empleats, molts dels quals arriben de les mateixes zones dels voltants. "Cada viatge de Busup suposa evitar-lo a la circulació rodada 'in itinere' (cap al lloc de treball), 33 cotxes particulars", destaquen els impulsors d’aquesta sostenible iniciativa empresarial.
"Amb el nostre sistema d’organització de bus a demanda i compartit, quan les empreses ens contracten, realitzem una enquesta de mobilitat a tots els seus empleats per veure horaris i trajectes que realitzen diàriament amb els seus vehicles particulars. Els preguntem si optarien per anar a treballar en bus i apliquem algoritmes per comprovar compatibilitat i possibilitats d’organitzar rutes compartides”, explica Romagosa.
La companyia, nascuda a Barcelona el 2016, ha aconseguit organitzar ja rutes en 17 polígons industrials del Vallès Occidental i Oriental, i en uns altres dos al País Basc i a Màlaga. Esperen tancar aquest any amb una facturació de mig milió d’euros i calculen assolir els 3 milions d’euros el pròxim. A més, han aconseguit exportar ja el seu model empresarial a Portugal i al Brasil, i esperen continuar la seva expansió per tot Llatinoamèrica. “Amb l’avantatge que en aquells països l’hàbit d’anar en bus a treballar no s’ha perdut, com sí que va passar aquí”, assenyala l’Eva Romagosa.
https://www.elperiodico.cat/ca/economia ... it-7139200
Busup ofereix solucions de mobilitat compartida i a demanda en autocars de firmes locals
[...] El sector en què Busup ha fet diana és el dels polígons industrials, les empreses dels quals viuen cada matí el tràfec de cotxes dels seus empleats, molts dels quals arriben de les mateixes zones dels voltants. "Cada viatge de Busup suposa evitar-lo a la circulació rodada 'in itinere' (cap al lloc de treball), 33 cotxes particulars", destaquen els impulsors d’aquesta sostenible iniciativa empresarial.
"Amb el nostre sistema d’organització de bus a demanda i compartit, quan les empreses ens contracten, realitzem una enquesta de mobilitat a tots els seus empleats per veure horaris i trajectes que realitzen diàriament amb els seus vehicles particulars. Els preguntem si optarien per anar a treballar en bus i apliquem algoritmes per comprovar compatibilitat i possibilitats d’organitzar rutes compartides”, explica Romagosa.
La companyia, nascuda a Barcelona el 2016, ha aconseguit organitzar ja rutes en 17 polígons industrials del Vallès Occidental i Oriental, i en uns altres dos al País Basc i a Màlaga. Esperen tancar aquest any amb una facturació de mig milió d’euros i calculen assolir els 3 milions d’euros el pròxim. A més, han aconseguit exportar ja el seu model empresarial a Portugal i al Brasil, i esperen continuar la seva expansió per tot Llatinoamèrica. “Amb l’avantatge que en aquells països l’hàbit d’anar en bus a treballar no s’ha perdut, com sí que va passar aquí”, assenyala l’Eva Romagosa.
https://www.elperiodico.cat/ca/economia ... it-7139200
Salvem l'Estació de França!