mites, llegendes i d'altres histores del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

sobre els fantasmes, em sembla que heu d'estudiar una mica de termodinàmica si voleu estar al dia d'energies :D

sobre Fernando, per 52345321535a vegada ho explico:
sortint de Liceu direcció Drassanes, el millor es posar-se al principi de tot del 3000 de torn, així la velocitat és més baixa, a una finestra costat Besòs, al cap d'uns 150-200m hi ha una obertura a la paret del túnel, és molt curta, no deu fer ni mig cotxe, si us hi fixeu veureu el reflexe blanc de les rajoles blanques typical Gran Metro.
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
BCN Término
N5
N5
Posts: 128
Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Post by BCN Término »

Sobre la energia, només comentar que s´acostuma a converteix en calor, i que la calor s´acava disipant.

Sobre Fernando, no arriba a estar tant lluny de Liceu, tan sols 127 metres entre eixos, per tant desde la punta d´andana de Liceu fins a la punta d´andana de Fernando tan sols hi ha 87 metres. I en realitat hi ha dues obertures al mur del tunel, com que una imatge val més que mil paraules, us recomano fixar-vos en la sortida al carrer Argenteria de Jaume I ( L4 ), ja que s´acosta molt i molt a com devia ser Fernando, no en và, ambdós vestibuls i accessos varen ser construits per el Gran Metro durant els anys 40.

BCN Término.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

bueno, són metres de pagès els meus :x
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Pasta gansa...

Post by JaMiRo! »

No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Pasta gansa...

Post by Platanito »

JaMiRo! wrote:No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics... :D
No gaire, i cada vegada menys si segueixen destrossant estacions com han fet a Liceu, Lesseps o Catalunya, i amb l'únic vehicle històric mort de riure a les cotxeres >:(
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Re: Pasta gansa...

Post by Serie600 »

Hola:
Platanito wrote:
JaMiRo! wrote:No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics... :D
No gaire, i cada vegada menys si segueixen destrossant estacions com han fet a Liceu, Lesseps o Catalunya, i amb l'únic vehicle històric mort de riure a les cotxeres >:(
Dissortadament en Platanito te rao. Els rars som nossaltres. A qui ens agraden aquestas cosas es a nosaltres. A nosaltres ens venen ereccions (erm.... ja m'enteneu) de pensar en fer una ruta nocturna pel metro o anar a peu per determinats recons, anar a veure una cotxera. Pero a la gent "normal" aixo tant els hi fa. I perque?.... ves a saber, pero penso que es perque la "gent del carrer", els usuaris no s'en senten orgullossos del seu transport public i el veuen com un "mal inevitable", a banda de que es quelcom que no li donen mes importancia de la que es "allo" que forzossament agafan cada dia per anar a treballar.

No hi ha conciencia de "Transport Public" en aquesta ciutat. Ja començem pels el d'adalt que no en fan res per guanyarse la simpatia de l'usuari.

(perdoneu la desvariada..... tornem al tema original?)

Alguna llegenda, tunel abandonat, acces semi-vissible?.....

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Com a accés semi-visible, el que es veu en alt, il.luminat i tancat amb una reixa des de l'andana de Renfe a plaça Catalunya.

Accés des del carrer: a banda del ja conegut de Correus i el ja comentat passadís d'unió entre Barceloneta i l'antiga estació de rodalies de Barcelona Término, recordo haver vist tapiar una de les boques d'Urquinaona línia vermella a la mateixa plaça amb la Ronda de Sant Pere (n'hi havia dos, que donaven a voreres diferents). El van cobrir per calt, i van tancar el forat al vestíbul amb una porta per poder-lo fer servir de trastero.

Un altre túnel "raro": el que hi ha entre Palau Reial i Zona Universitària, massa petit per circular-hi trens però molt ben fet, una mica llarg i totalment perpendicular al túnel principal. Potser és un accés a la subestació elèctrica?

Evidentment, el que també sembla una porta oberta al misteri és la conegudíssima sortida d'emergència a la L4 entre Maragall i Llucmajor, però visitant Virrei Amat desapareix el misteri (hi ha la porta que tanca l'altre extrem).

Abans parlàvem de fantasmes. Doncs bé, també hi ha trens fantasmes! Jo els he sentit a Diagonal L3, Espanya L1 i fins i tot a Gornal L8! Per no parlar de les carreres amb trens fantasmes entre Universitat i Catalunya L1, i fins i tot entre Catalunya i Urquinaona a través dels finestrals a la base del túnel!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Aquell túnel es va construir per facilitar els treballs de construcció de la línia.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

josep_serre wrote:Aquell túnel es va construir per facilitar els treballs de construcció de la línia.
Entre Pl.Catalunya i Gran Via / Balmes hi ha un tunel (paso de hombre) que comunicaba als anys 50, l'edifici oficial i la platja de vies (via 6) del actual FGC.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:
Platanito wrote:Abans parlàvem de fantasmes. Doncs bé, també hi ha trens fantasmes! Jo els he sentit a Diagonal L3, Espanya L1 i fins i tot a Gornal L8! Per no parlar de les carreres amb trens fantasmes entre Universitat i Catalunya L1, i fins i tot entre Catalunya i Urquinaona a través dels finestrals a la base del túnel!
Aixo es cert o es algun comentari "acid-sarcastic" cap alguna operadora ferroviaria?. No fotem que hi han trens fantasma?.

Sal.lutacions:

Serie600
Bauvilla
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 09/03/2006 23:07
Location: Calafell
Contact:

Post by Bauvilla »

Diagonal Línia 3, deu ser el soroll dels trens de la línia 5 que passa per sota, les vies de la L3 passen en pont sobre les de la L5. Ídem a Verdaguer línia 4 i a Provença on es senten els trens de la Linia 5 passar per sobre de FGC en pont també...O potser és quelcom d'altre????
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

El LLOP wrote:Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
Siii?????????? I és visible d'alguna manera????????? Utilitzaran el forat per instalar un ascensor nou, ja que s'han de fer de tota manera?
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

Si que es poden veure, però només desde una finestra situada als vestuaris dels empleats. L'ascensor no es pot col.locr allà, perquè sortiria enmig de la calçada del carrer Pau Clarís (enmig de la circulació).
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Serie600 wrote:Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
Aquesta també la perdràs...quantes en portes ja? :D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

El LLOP wrote:Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
unes fotos no estarien malament ja que no podem veure-ho :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

Ja veurem que es pot fer, no prometo res, almenys d'aquí poc.


"Lo imposible lo hacemos de inmediato. Para los milagros tardamos algo más"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ullades...

Post by JaMiRo! »

Serie600 wrote:Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
¿Si, hola, mande?

:)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:
aarongilp wrote:
Serie600 wrote:Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
Aquesta també la perdràs...quantes en portes ja? :D
Aaron.... mai he dit en quin estat de salut me las jugo.... xD

Perdudes?.... de moment 2 que jo recordi. Una per a en Entfe i altre per a en Josep_serre (crec).

Lllop, el que pugis fer. Ara no te la juguis per aixo. Saps que ens fot molta il.lusio, pero abans es el que importa. Gracies de totes maneres.

Sal.lutacions:

Serie600
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”