Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Amb l'inici d'any, Logitren ha canviat la seva terminal, desconec si és per raons econòmiques o té alguna cosa a veure el robatori de Mollet. A partir d'ara tots els serveis d'aquesta empresa passen a tenir la seva principal terminal al Morrot. Tinc una foto del BCN-San Roque (o Córdoba-Higuerón, ara ho dubto) al seu pas per Cornellà.
Més trens per al Morrot i una pèrdua molt considerable per a la terminal de Granollers Centre.
També aquest dilluns vaig poder veure (i caçar) el cerealer operat per Continental Rail BCN Can Tunis-Martorell, que serveix d'aportació al cerealer de Canfranc. Anava amb la 333-306, amb l'esquema ROSCO (Renfe Alquiler) però sense logos.
Més trens per al Morrot i una pèrdua molt considerable per a la terminal de Granollers Centre.
També aquest dilluns vaig poder veure (i caçar) el cerealer operat per Continental Rail BCN Can Tunis-Martorell, que serveix d'aportació al cerealer de Canfranc. Anava amb la 333-306, amb l'esquema ROSCO (Renfe Alquiler) però sense logos.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Un dels trens de mercaderies del futur s’està dissenyant a Catalunya. El projecte Hermes, finançat completament pel programa Horitzó 2020 de la Unió Europea amb 6,7 milions d’euros, i liderat per Iberpotash, que explota les mines de sal i potassa de Súria i Sallent, preveu crear un nou model de vagó que transporti materials sòlids a granel. El repte és augmentar la capacitat en un 50% –un 30% en el cas dels dos productes esmentats abans– i reduir-ne el pes en un 25% o 30%. El primer prototip i l’estació de descàrrega estaran a punt d’aquí dos anys.
A més de l’empresa minera del Bages, filial de la israeliana ICL, que s’ocupa de la coordinació del projecte, participen a Hermes Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que opera el servei d’aquesta companyia entre les mines i el port de Barcelona, el Centre Tecnològic de Manresa ( CTM), que fa assajos de materials, i l’enginyeria de Sabadell IDP, que s’ocupa de la simulació per ordinador. També hi són les franceses Armines, d’investigació de compòsits, i l’escola de mines d’ Arle; les sueques Kiruna Wagon, especialitzada en el disseny de vagons, l’ acereria SSAB i la Universitat de Lule; i la danesa Hempel, que treballa amb els recobriments.
Primera simulació del prototip d’aquest projecte que la UE finança completament amb 6,7 milions d’euros (Iberpotash) http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... ermes.html
“L’objectiu és millorar l’eficiència del transport ferroviari d’aquest tipus de càrrega per estalviar en costos logístics, que són molt alts, i ser més competitius”, explica Ingrid Picas, responsable de recerca i desenvolupament d’ ICL Iberia i coordinadora del projecte. La feina és complexa, afegeix, ja que “es planteja dissenyar un vagó que serveixi per a un gran nombre de materials, no només per a la sal i la potassa; que sigui capaç de circular en diferents amples de via i que afavoreixi la intermodalitat.”
Aquesta intermodalitat és fonamental per a aquest tipus de transport. “Es tracta de fer les operacions de càrrega i descàrrega en menys temps que ara”, detalla, perquè el transvasament de tren a vaixell sigui més eficient. L’actual servei d’FGC necessita vuit hores per carregar un tren sencer amb 22 vagons de potassa i quatre hores per descarregar-lo. El repte és reduir el temps a la meitat. La nova plataforma també ha d’admetre contenidors, que obren la possibilitat de combinar serveis amb el camió.
Disposar d’un vagó d’aquestes característiques és clau per als plans d’expansió d’ Iberpotash. “Si no som capaços de transportar més quantitat de material i en menys temps, no podrem donar sortida a l’augment de la producció previst per als propers anys”, afirma la responsable del projecte. La minera catalana es planteja, en dues fases, passar dels 2,2 milions de tones de potassa i sal que actualment extreu per comercialitzar, a 4 milions. “Això suposa doblar la logística –conclou Picas– i, per això, el tren és necessari”.
A més de l’empresa minera del Bages, filial de la israeliana ICL, que s’ocupa de la coordinació del projecte, participen a Hermes Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que opera el servei d’aquesta companyia entre les mines i el port de Barcelona, el Centre Tecnològic de Manresa ( CTM), que fa assajos de materials, i l’enginyeria de Sabadell IDP, que s’ocupa de la simulació per ordinador. També hi són les franceses Armines, d’investigació de compòsits, i l’escola de mines d’ Arle; les sueques Kiruna Wagon, especialitzada en el disseny de vagons, l’ acereria SSAB i la Universitat de Lule; i la danesa Hempel, que treballa amb els recobriments.
Primera simulació del prototip d’aquest projecte que la UE finança completament amb 6,7 milions d’euros (Iberpotash) http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... ermes.html
“L’objectiu és millorar l’eficiència del transport ferroviari d’aquest tipus de càrrega per estalviar en costos logístics, que són molt alts, i ser més competitius”, explica Ingrid Picas, responsable de recerca i desenvolupament d’ ICL Iberia i coordinadora del projecte. La feina és complexa, afegeix, ja que “es planteja dissenyar un vagó que serveixi per a un gran nombre de materials, no només per a la sal i la potassa; que sigui capaç de circular en diferents amples de via i que afavoreixi la intermodalitat.”
Aquesta intermodalitat és fonamental per a aquest tipus de transport. “Es tracta de fer les operacions de càrrega i descàrrega en menys temps que ara”, detalla, perquè el transvasament de tren a vaixell sigui més eficient. L’actual servei d’FGC necessita vuit hores per carregar un tren sencer amb 22 vagons de potassa i quatre hores per descarregar-lo. El repte és reduir el temps a la meitat. La nova plataforma també ha d’admetre contenidors, que obren la possibilitat de combinar serveis amb el camió.
Disposar d’un vagó d’aquestes característiques és clau per als plans d’expansió d’ Iberpotash. “Si no som capaços de transportar més quantitat de material i en menys temps, no podrem donar sortida a l’augment de la producció previst per als propers anys”, afirma la responsable del projecte. La minera catalana es planteja, en dues fases, passar dels 2,2 milions de tones de potassa i sal que actualment extreu per comercialitzar, a 4 milions. “Això suposa doblar la logística –conclou Picas– i, per això, el tren és necessari”.
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Hi ha setmanes que circula dimecres. A més, dubto que deixi de circular, quan s'està construint un nou magatzem de gra al costat de la via, a la zona del polígon Sot dels Pradals de Vic, per l'empresa Casa Tarradellas. Em consta que aquest nou magatzem ha d'estar operatiu a finals d'any.fubang wrote:Bon dia.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Si circula dintre els mateixos intervals horaris d'abans, a veure si estic de sort i el torno a veure alguns dies.
Hem feia por que Casa Tarradellas fes ara el transport en camions en lloc de fer-ho en tren.
Gràcies per la informació, UT440_132M.UT440_132M wrote:Hi ha setmanes que circula dimecres. A més, dubto que deixi de circular, quan s'està construint un nou magatzem de gra al costat de la via, a la zona del polígon Sot dels Pradals de Vic, per l'empresa Casa Tarradellas. Em consta que aquest nou magatzem ha d'estar operatiu a finals d'any.fubang wrote:Bon dia.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
Si circula dintre els mateixos intervals horaris d'abans, a veure si estic de sort i el torno a veure alguns dies.
Hem feia por que Casa Tarradellas fes ara el transport en camions en lloc de fer-ho en tren.
-
- N6
- Posts: 183
- Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Des de principis de setembre que no ha tornat a circular el cerealer de Vic, de fet ara mateix no està ni en malles.
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Malauradament, no el veig per que no circula. Esperem que aviat torni a circular.
Gràcies per la informació, trenesrenfe123.trenesrenfe123 wrote:Des de principis de setembre que no ha tornat a circular el cerealer de Vic, de fet ara mateix no està ni en malles.
Malauradament, no el veig per que no circula. Esperem que aviat torni a circular.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
De fet, ara que s'ha mencionat, fa algunes setmanes que ja no hi ha les tolves tipus TagPP de Renfe a l'estació de mercaderies de Vic. Però es una suspensió temporal del servei, fins que estigui finalitzat el nou magatzem que s'està construint a la zona del Sot dels Pradals, al costat de les vies. Segons tinc entès, aquest magatzem ha d'entrar en servei a principis del proper any 2018.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang wrote:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Així ara en lloc del dimarts circula el divendres i/o el dimecres?UT440_132M wrote:Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang wrote:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Sembla que sí, pel que he anat veient aquestes darreres setmanes.fubang wrote:Bon dia.
Així ara en lloc del dimarts circula el divendres i/o el dimecres?UT440_132M wrote:Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang wrote:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Heu vist el vídeo?
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Gràcies per la informació. Feia moltes setmanes que no el veia i pensava que ja no circulava.UT440_132M wrote:Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang wrote:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
"fubang ha escrit:
Així ara en lloc del dimarts circula el divendres i/o el dimecres?
"UT440_132M ha escrit:
Sembla que sí, pel que he anat veient aquestes darreres setmanes.