FGC Llobregat-Anoia futur
Jo porto els Llobregat-Anoia que jo desitjaria, digueu-me d'aquesta proposta què és inviable o què no sortiria rentable. Gràcies!
Trets destacables:
- Canvi de les parades dels R5 i els R6.
- Eliminació de parades menys concorregudes en els S8.
- Creació de S6 i S77.
- Canvi d'alguns noms (accepto crítiques constructives )
Trets destacables:
- Canvi de les parades dels R5 i els R6.
- Eliminació de parades menys concorregudes en els S8.
- Creació de S6 i S77.
- Canvi d'alguns noms (accepto crítiques constructives )
- Attachments
-
- ll-anoia.jpg (160.8 KiB) Viewed 38700 times
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Responent a mix3.
Dir que estic d'acord en suprimir la parada de determinats trens a Colònia Güell i a Quatre Camins i tamé hi afegiria Martorell-Vila, doncs es tracta d'estacions que l'any 2003 no van arribar ni tan sols als 30.000 viatgers i es troben molt properes a altres estacions molt més accessibles, per la qual cosa jo penso que es podria parlar seriosament de suprimir-hi la parada de tots els trens posant un autobús a l'estació més propera.
Pel que fa a la creació de nous serveis, realment FGC s'ha plantejat diferents remodelacions del servei a la L-A, els trens que ara arriben a El Palau arribaran a Martorell segur, el més probable és incrementar la freqüència fins a Olesa (trens S4) i la creació d'alguns serveis fins a Sant Esteve Sesrovires amb la creació d'un nou baixador.
Dubto que es creïn més serveis fins a Piera tot i que ja s'ha previst crear els metros comarcals de l'Anoia i del Bages, que al meu parer naixeran amb la necessitat d'adequar molt més la infrastructura a les necessitats, amb més trams de doble via dels previstos.
Dir que estic d'acord en suprimir la parada de determinats trens a Colònia Güell i a Quatre Camins i tamé hi afegiria Martorell-Vila, doncs es tracta d'estacions que l'any 2003 no van arribar ni tan sols als 30.000 viatgers i es troben molt properes a altres estacions molt més accessibles, per la qual cosa jo penso que es podria parlar seriosament de suprimir-hi la parada de tots els trens posant un autobús a l'estació més propera.
Pel que fa a la creació de nous serveis, realment FGC s'ha plantejat diferents remodelacions del servei a la L-A, els trens que ara arriben a El Palau arribaran a Martorell segur, el més probable és incrementar la freqüència fins a Olesa (trens S4) i la creació d'alguns serveis fins a Sant Esteve Sesrovires amb la creació d'un nou baixador.
Dubto que es creïn més serveis fins a Piera tot i que ja s'ha previst crear els metros comarcals de l'Anoia i del Bages, que al meu parer naixeran amb la necessitat d'adequar molt més la infrastructura a les necessitats, amb més trams de doble via dels previstos.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Sobre el plànol del Tram que proposes, veig un inconvenient entre les parades Casa de l'Aigua, Aiguablava i Trinitat Vella, i és que aquella zona té uns desnivells notables, de forma que el tramvia hauria de superar unes rampes amb pendents importants, per la qual cosa, potser un cremallera seria més viable per a aquesta zona.
Santfeliuenc, sobre el mapa que proposes ara, he vist que hi ha hagut modificacions, sobretot amb el de metro i rodalies, ara les propostes són molt més racionals que els primers mapes.
Jo en tot cas proposaria un canvi. Desplaçar l'estació França-Parlament a l'estació de França ( que seria soterrada sota l'actual vestíbul ), així l'actual edifici tornaria a tenir vida ferroviaria.
Jo en tot cas proposaria un canvi. Desplaçar l'estació França-Parlament a l'estació de França ( que seria soterrada sota l'actual vestíbul ), així l'actual edifici tornaria a tenir vida ferroviaria.
Sobre la proposta dels FGC LLobregat Anoia de mix3:mix3 wrote:Jo porto els Llobregat-Anoia que jo desitjaria, digueu-me d'aquesta proposta què és inviable o què no sortiria rentable. Gràcies!
Trets destacables:
- Canvi de les parades dels R5 i els R6.
- Eliminació de parades menys concorregudes en els S8.
- Creació de S6 i S77.
- Canvi d'alguns noms (accepto crítiques constructives )
no creus que caldria que TOTES les línies que arriben a Martorell paressin a Martorell-Central? Ho dic perquè és l'enllaç amb Renfe i amb una suposada estació d'autobusos, a més d'estar (relativament) en millor situació dins el poble que Enllaç. De fet, crec que a Enllaç probablement no cal que hi parin tots.
si et fixes, hi paren totes excepte la R6, i per tant, tindria la mateixa freqüència de pas perquè hi hauria aquesta hipotètica S6. sobre martorell enllaç, crec que com a bifurcació és necessari que parin tots els trens, si més no serà imprescindible que ho facin els de doble composicio que van per una banda a igualada, i una altra a manresa.Albert wrote:no creus que caldria que TOTES les línies que arriben a Martorell paressin a Martorell-Central? Ho dic perquè és l'enllaç amb Renfe i amb una suposada estació d'autobusos, a més d'estar (relativament) en millor situació dins el poble que Enllaç. De fet, crec que a Enllaç probablement no cal que hi parin tots.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
1ª:creo que todos los trenes deberian parar en Martorell-Central y en Gornal ya que son paradas de enlace con RENFE.
2ª:Se deberia prolongar también hasta SALLENT (p.eJ.:R8 Manresa->Sallent)
2ª:Se deberia prolongar también hasta SALLENT (p.eJ.:R8 Manresa->Sallent)
Last edited by Ecomobisostrans on Friday 09/10/2009 10:20, edited 1 time in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Correcto
Hola,
Exacto Aurelio, antes lo había llamado "MetroSur" porque está justamente en la zona sur del río Llobregat, al sur de la comarca, al sur de Bacelona y básicamente... al sur de todo, jejeje. Pero bueno, ahora le hemos puesto "Metrodelta" para que no haya confusiones con nada ya existente, ni comparaciones, y que se vea claramente el caracter logístico de esta línea que propongo.
Saludos,
Sergio
Exacto Aurelio, antes lo había llamado "MetroSur" porque está justamente en la zona sur del río Llobregat, al sur de la comarca, al sur de Bacelona y básicamente... al sur de todo, jejeje. Pero bueno, ahora le hemos puesto "Metrodelta" para que no haya confusiones con nada ya existente, ni comparaciones, y que se vea claramente el caracter logístico de esta línea que propongo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
FGC Llobregat-Anoia futur
Tots sabem que la línia dels FGC del Llobregat-Anoia presenta una sèrie de dèficits estructurals que fa que en última instancia sigui una línia lenta i que molts usuaris de la zona que serveix no els agradi massa utilitzar-la.
In my opinion, una de les raons fonamentals és que és una línia que està forçada a complir tres tipus de serveis en un mateix ramal: linia urbana, suburbana i de rodalies. Les exigències que cada tipus de servei requereix fa que en la línia acabi sent una linia massa espaiada i llarga per ser urbana, i massa local per ser de rodalies, cosa que comporta unes ineficiències que realment no es poden solucionar simplement amb diners o modernitzant-la. Aquí presento una sèrie de propostes per la línia per ajudar a millorar la línia.
Primera Part:
- Refer traçat de la R6. La línia és del segle XIX i té unes corbes d'espant. També allargar-ho per Igualada per què creui tota la ciutat, sigui en plan tranvia/viaducte.
- Nou traçat Martorell-SEAT, i allargar la S4 per què termini allà.
- Nou traçat a Sant Vicenç de Castellet per fusionar el traçat dels FGC amb els de la R4 en una sola estació.
- Desdoblar la via des de Martorell - Olesa de Monsterrat per facilitar serveis fins a Montserrat (S8 i R5) i potenciar el turisme
- Nova disposició de línies:
L8
S3, fins a Quatre Camins
S4, fins a SEAT - Abrera
S8, fins a Olesa de Montserrat
R5, fins a Manresa - Baixador
R6, fins a Igualada - Ponent
Segona Part:
- Passar la xarxa a ample UIC (probablement a causa de la pressió de la UE i fons també de la UE)
- La part més important i impactant del pla: SEPARAR la xarxa en dos al sud de Sant Boi, redireccionar els suburbans i rodalies a Sants - França.
- Els trens no es estacionarien allà si no altres llocs com Martorell etc.
- Això només es pot fer després de que la resta de la xarxa de Rodalies passi a UIC (sí, estem parlant del llarg termini, però s'acabarà fent).
- És probable que amb un ample de xarxa unificat l'estació de Sants tingui més capacitat operativa i per tant els trens nous extra puguin passar per allà.
- Tota la via des de Espanya fins a Sant Boi es reconverteix en una línia de Metro de veritat, probablement gestionada per la TMB. Es construeixen estacions extra, per fer la línia més densa, ara que es pot fer i no hi ha pressió dels Rodalies.
- Es fan les ampliacions a Gràcia i al Besòs, si no estan fetes ja, cosa que converteix la L8 en una línia plenament urbana que curiosament es semblaria a la inexistent L6 que apareixia als plànols dels 70 i que finalment no es va fer.
-Queda el dubte de si es fa una ampliació a Torribera o la fa un Tram, o si igualment es fa una altra ampliació al Barcelonès Nord que no vagi a Torribera.
-També queda el dubte del Tram Bagès de Súria i Sallent (i Berga). En aquests dos punts no em mullo, ja el futur dirà.
Vista total
Link
https://drive.google.com/open?id=18ckaa ... sp=sharing
Buenu, pues eso. A comentar opinions si us surten.
In my opinion, una de les raons fonamentals és que és una línia que està forçada a complir tres tipus de serveis en un mateix ramal: linia urbana, suburbana i de rodalies. Les exigències que cada tipus de servei requereix fa que en la línia acabi sent una linia massa espaiada i llarga per ser urbana, i massa local per ser de rodalies, cosa que comporta unes ineficiències que realment no es poden solucionar simplement amb diners o modernitzant-la. Aquí presento una sèrie de propostes per la línia per ajudar a millorar la línia.
Primera Part:
- Refer traçat de la R6. La línia és del segle XIX i té unes corbes d'espant. També allargar-ho per Igualada per què creui tota la ciutat, sigui en plan tranvia/viaducte.
- Nou traçat Martorell-SEAT, i allargar la S4 per què termini allà.
- Nou traçat a Sant Vicenç de Castellet per fusionar el traçat dels FGC amb els de la R4 en una sola estació.
- Desdoblar la via des de Martorell - Olesa de Monsterrat per facilitar serveis fins a Montserrat (S8 i R5) i potenciar el turisme
- Nova disposició de línies:
L8
S3, fins a Quatre Camins
S4, fins a SEAT - Abrera
S8, fins a Olesa de Montserrat
R5, fins a Manresa - Baixador
R6, fins a Igualada - Ponent
Segona Part:
- Passar la xarxa a ample UIC (probablement a causa de la pressió de la UE i fons també de la UE)
- La part més important i impactant del pla: SEPARAR la xarxa en dos al sud de Sant Boi, redireccionar els suburbans i rodalies a Sants - França.
- Els trens no es estacionarien allà si no altres llocs com Martorell etc.
- Això només es pot fer després de que la resta de la xarxa de Rodalies passi a UIC (sí, estem parlant del llarg termini, però s'acabarà fent).
- És probable que amb un ample de xarxa unificat l'estació de Sants tingui més capacitat operativa i per tant els trens nous extra puguin passar per allà.
- Tota la via des de Espanya fins a Sant Boi es reconverteix en una línia de Metro de veritat, probablement gestionada per la TMB. Es construeixen estacions extra, per fer la línia més densa, ara que es pot fer i no hi ha pressió dels Rodalies.
- Es fan les ampliacions a Gràcia i al Besòs, si no estan fetes ja, cosa que converteix la L8 en una línia plenament urbana que curiosament es semblaria a la inexistent L6 que apareixia als plànols dels 70 i que finalment no es va fer.
-Queda el dubte de si es fa una ampliació a Torribera o la fa un Tram, o si igualment es fa una altra ampliació al Barcelonès Nord que no vagi a Torribera.
-També queda el dubte del Tram Bagès de Súria i Sallent (i Berga). En aquests dos punts no em mullo, ja el futur dirà.
Vista total
Link
https://drive.google.com/open?id=18ckaa ... sp=sharing
Buenu, pues eso. A comentar opinions si us surten.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas,
De Piera a Vallbona como has pueso no seria, se hablo de un tunel hasta la pobla de claramunt pero por la otra parte de la linea, saltandose Vallbona y Capellades, la gracia seria hacer directos por la via recta y rapida y cercanias por capellades, vallbona.
Saludos.
De Piera a Vallbona como has pueso no seria, se hablo de un tunel hasta la pobla de claramunt pero por la otra parte de la linea, saltandose Vallbona y Capellades, la gracia seria hacer directos por la via recta y rapida y cercanias por capellades, vallbona.
Saludos.
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Eso vi, pero no me gustó tanto como la otra opción que he dibujado. Dado que la linea actual hace una gran S, si se trata de cerrar uno de los dos arcos, prefiero que sea sin túnel y manteniendo las estaciones de Capellades y Vallbona, por coste y por mantener el servicio a esas poblaciones. No creo que el hecho de parar en dos estaciones nomás sea tan malo en tiempo comparado con un semidirecto.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Yo no he dicho suprimir el trazado de esas 2 estaciones y piensa que esa zona tiene las rampas mas fuertes y una contracurva con carril para que no descarrilen los trenes, asi que un tren semidirecto por via nueva mas recta y en tunel seria mucho mas rapido que el trazado actual.Aeduh wrote:Eso vi, pero no me gustó tanto como la otra opción que he dibujado. Dado que la linea actual hace una gran S, si se trata de cerrar uno de los dos arcos, prefiero que sea sin túnel y manteniendo las estaciones de Capellades y Vallbona, por coste y por mantener el servicio a esas poblaciones. No creo que el hecho de parar en dos estaciones nomás sea tan malo en tiempo comparado con un semidirecto.
R6 para en todas R60 semidirectos rapidos es asi de facil.
Saludos.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Lo que sí estaría de acuerdo es que se mejore y se hagan nuevos trazados para mejoras de trayecto y tiempo de trayecto por Anoia
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 53808&z=12
Lo que yo haría es cambiar los tramos de La Pobla de Claramunt, el de Capellades-Vallbona y el de Sant Esteve-Masquefa...
También estaría de acuerdo en que se haga un apeadero por Can Bonastre, que falta hace, y que hicieran un túnel directo desde Piera hasta la Pobla de Claramunt así dejando los R6 que vaya al trazado de siempre, y que los R60 vayan por el túnel directo.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 53808&z=12
Lo que yo haría es cambiar los tramos de La Pobla de Claramunt, el de Capellades-Vallbona y el de Sant Esteve-Masquefa...
También estaría de acuerdo en que se haga un apeadero por Can Bonastre, que falta hace, y que hicieran un túnel directo desde Piera hasta la Pobla de Claramunt así dejando los R6 que vaya al trazado de siempre, y que los R60 vayan por el túnel directo.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Si se mejora el trazado, recuperaria la propuesta de la gencat de tranviarizacion. Por el nuevo trazado los R6 y R60 actuales (todos o casi todos) y por el antiguo un tren-tram que acabe en Martorell-Central para enlazar con Renfe.
Ya la ai carai! sería que el nuevo trazado se hiciese en doble ancho UIC-metrico y el UIC enlazase con la LAV. Entonces habría:
-Tren-tram a Martorell por el antiguo trazado
-R6 por metrico en nuevo trazado a Pza Espanya
-R60 por UIC en nuevo trazado a Sants o Sagrera
Ya la ai carai! sería que el nuevo trazado se hiciese en doble ancho UIC-metrico y el UIC enlazase con la LAV. Entonces habría:
-Tren-tram a Martorell por el antiguo trazado
-R6 por metrico en nuevo trazado a Pza Espanya
-R60 por UIC en nuevo trazado a Sants o Sagrera
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Obviamente para la nueva R60 exprés haria falta material nuevo bitension a 200km/h minimorobertotlh wrote:Si se mejora el trazado, recuperaria la propuesta de la gencat de tranviarizacion. Por el nuevo trazado los R6 y R60 actuales (todos o casi todos) y por el antiguo un tren-tram que acabe en Martorell-Central para enlazar con Renfe.
Ya la ai carai! sería que el nuevo trazado se hiciese en doble ancho UIC-metrico y el UIC enlazase con la LAV. Entonces habría:
-Tren-tram a Martorell por el antiguo trazado
-R6 por metrico en nuevo trazado a Pza Espanya
-R60 por UIC en nuevo trazado a Sants o Sagrera
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
El Tren Tram es cargarse la linea, es una linea 100% Tren y de via estrecha.robertotlh wrote:Si se mejora el trazado, recuperaria la propuesta de la gencat de tranviarizacion. Por el nuevo trazado los R6 y R60 actuales (todos o casi todos) y por el antiguo un tren-tram que acabe en Martorell-Central para enlazar con Renfe.
Ya la ai carai! sería que el nuevo trazado se hiciese en doble ancho UIC-metrico y el UIC enlazase con la LAV. Entonces habría:
-Tren-tram a Martorell por el antiguo trazado
-R6 por metrico en nuevo trazado a Pza Espanya
-R60 por UIC en nuevo trazado a Sants o Sagrera
Lo unico que se ganaria convirtiendola en Tren Tram es que la generalitat y algun politico se llenarian las manos de dinero en comisiones por la adjudicacion de obra, ya que hacer el trazao tranviario es poner aceras, calles, adoquines, señales, semaforos y un sin fin de obras innecesarias que lo unico que generan es comisiones y corrupción debido a las mordidas.
Por otra parte los municipios que no se vieran favorecidos por el trazado rapido verian como todavia mas se incrementarian tiempos de viaje y crearian el efecto contrario nadie usaria un "Cacharro" todavia mas lento de lo actual.
Meteros en la cabeza que los usuarios actuales y futuros quieren menos tiempo de viaje y en todo caso mantener lo actual, si poner un Tren Tram es sinonimo de mas paradas, menos velocidad comercial y mas tiempo de viaje nadie lo va a querer.
Saludos.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Pero esto hay que decirlo, no hay que negar que ahora el Llobregat-Anoia tiene más frecuencias desde Martorell hasta Barcelona que antes... que hace que los trenes vayan lentos.
Lo que sí es cierto que teniendo en cuenta que el Llobregat Anoia tenga la infraestructura suficiente, ya que en aquel entonces los R5 y R6 paraban en menos estaciones (y además en vía única), no se aproveche al máximo el hacer adelantamientos o más frecuencias de semidirectos.
Lo que sí es cierto que teniendo en cuenta que el Llobregat Anoia tenga la infraestructura suficiente, ya que en aquel entonces los R5 y R6 paraban en menos estaciones (y además en vía única), no se aproveche al máximo el hacer adelantamientos o más frecuencias de semidirectos.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
No me expliqué bien. Cuando hablo de tranviarizar me refiero solo al material rodante. Trenes-tram mas pequeños y con más aceleración con las paradas e infraestructura actuales.ortegote wrote:El Tren Tram es cargarse la linea, es una linea 100% Tren y de via estrecha.robertotlh wrote:Si se mejora el trazado, recuperaria la propuesta de la gencat de tranviarizacion. Por el nuevo trazado los R6 y R60 actuales (todos o casi todos) y por el antiguo un tren-tram que acabe en Martorell-Central para enlazar con Renfe.
Ya la ai carai! sería que el nuevo trazado se hiciese en doble ancho UIC-metrico y el UIC enlazase con la LAV. Entonces habría:
-Tren-tram a Martorell por el antiguo trazado
-R6 por metrico en nuevo trazado a Pza Espanya
-R60 por UIC en nuevo trazado a Sants o Sagrera
Lo unico que se ganaria convirtiendola en Tren Tram es que la generalitat y algun politico se llenarian las manos de dinero en comisiones por la adjudicacion de obra, ya que hacer el trazao tranviario es poner aceras, calles, adoquines, señales, semaforos y un sin fin de obras innecesarias que lo unico que generan es comisiones y corrupción debido a las mordidas.
Por otra parte los municipios que no se vieran favorecidos por el trazado rapido verian como todavia mas se incrementarian tiempos de viaje y crearian el efecto contrario nadie usaria un "Cacharro" todavia mas lento de lo actual.
Meteros en la cabeza que los usuarios actuales y futuros quieren menos tiempo de viaje y en todo caso mantener lo actual, si poner un Tren Tram es sinonimo de mas paradas, menos velocidad comercial y mas tiempo de viaje nadie lo va a querer.
Saludos.
No hablo de meterle 37 paradas como oi que querían hacer en el TramBages
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents