Notícies línia de La Pobla de Segur
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
A tot això ara m'ha vingut el cap si l'estació de Tremp (que ha estat restituida amb 2 vies) es preveu ja utilitzar-la a curt-mig termini com a estació d'encreuament. Veient els horaris que hi haurà de moment no fa cap mena de falta encreuar-se a Tremp però suposo que a la llarga alguna cosa es farà (agulles talonables i similars). Ja posats, potser convindria anar pensant alguns punts més d'encreuament a la línia (també amb talonables), com podrien ser algun entre Tremp i Balaguer (potser a Àger i/o Sant Llorenç de Montgai) i algun entre Balaguer i Lleida (tot i que realment s'haurien de fer algunes obres per fer-ho, tret que es col·loquin a Acoletge o a Vallfogona de Balaguer, que sent baixador facultatiu de moment dubto que ho facin).
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
El que haurien de fer, és renovar també les vies entre Lleida i Balaguer, i aprofitar per desdoblar TOTS els baixadors. Tinc entès, que quan es va renovar aquest tram, hi van instalar vies de segona mà procedents de la línia de l'Hospitalet a Puigcerdà. Deurien estar realment fotudes aquelles vies, per ser substituides per unes altres, que paradoxalment, possiblement, fóssin les que van ser substituides per unes altres de segona mà, procedents de Portbou...
Com no facin més millores... em sembla que tantes obres i tanta historia, no haurà servit de res.
Per cert... per enèssima vegada, perdó per la meva ignorància, però... algú em pot explicar què és exactament el blocatge telefònic?
Com no facin més millores... em sembla que tantes obres i tanta historia, no haurà servit de res.
Per cert... per enèssima vegada, perdó per la meva ignorància, però... algú em pot explicar què és exactament el blocatge telefònic?
Jordi Freixas wrote: Com no facin més millores... em sembla que tantes obres i tanta historia, no haurà servit de res.
Sí home, sí... tantes obres i tanta història han servit per estalviar a la gent 15 minuts entre la Pobla i Lleida. Més o menys el que trigues en anar a peu des de la plaça Catalunya al Liceu, en fumar-te un cigarro, en esperar el teu rodalies, en fer cua a l'Aerobus, etc...
el company freixas fa una serie d'observacions que en fan pensar que es algí a qui agraden els trens però que potser no tè en compte tota una serie de factors que influeixen de manera decissiva en el seu funcionament.
no es pot comparar com fa freixas la freqüència dels trens de la línea que passa per cardedeu amb la del tren de la pobla. De ben segur que a Cardedeu hi ha més habitants que en el conjunt de poblacions que hi ha entre Balaguer i la Pobla. I es clar, si no hi ha clients potencials, ja em diràs quina necessitat hi ha de més trens.
pel que fa a la durada del trajecte, jo recomano mira els horaris sencers. es pot constatar que hi ha un gran nombre de parades, el que fa que e tren hagi de reduir la seva velocitat de manera contiuada. D'altra banda, les companyies acostumen a tirar llarg en les seves previsions horaries per evitar que els critiquin pels retards, tambè cal veure com, amb la pràctica, es podrà veure si els horaris es poden modificar a la baixa.
La línea de la pobla era residual i una de les de menys trànsit d'espanya. s'ha fet una reforma sustancial. No cal fer un monument als que han fet aquesta reforma, però crec que es injust optar per buscar el mínim detall per fer una crítica de vegades molt rebuscada.
no es pot comparar com fa freixas la freqüència dels trens de la línea que passa per cardedeu amb la del tren de la pobla. De ben segur que a Cardedeu hi ha més habitants que en el conjunt de poblacions que hi ha entre Balaguer i la Pobla. I es clar, si no hi ha clients potencials, ja em diràs quina necessitat hi ha de més trens.
pel que fa a la durada del trajecte, jo recomano mira els horaris sencers. es pot constatar que hi ha un gran nombre de parades, el que fa que e tren hagi de reduir la seva velocitat de manera contiuada. D'altra banda, les companyies acostumen a tirar llarg en les seves previsions horaries per evitar que els critiquin pels retards, tambè cal veure com, amb la pràctica, es podrà veure si els horaris es poden modificar a la baixa.
La línea de la pobla era residual i una de les de menys trànsit d'espanya. s'ha fet una reforma sustancial. No cal fer un monument als que han fet aquesta reforma, però crec que es injust optar per buscar el mínim detall per fer una crítica de vegades molt rebuscada.
[quote="joan puig"]pel que fa a la durada del trajecte, jo recomano mira els horaris sencers. es pot constatar que hi ha un gran nombre de parades, el que fa que e tren hagi de reduir la seva velocitat de manera contiuada. [quote]
Ah, però està previst que el tren s'aturi a tots els baixadors??? A mi em semblava que, entre Balaguer i la Pobla, només s'atura a St. Llorenç de Montgai, Àger, Cellers i Tremp. Això vol dir 5 parades en un trajecte d'uns 65 km... Per tant, això no és cap motiu perquè el tren vagi lent, al contrari, li permetria anar bastant ràpid. El motiu és que la reforma només s'ha limitat al canvi de vies i travesses i aquesta línia necessitava bastant més que això...
Ah, però està previst que el tren s'aturi a tots els baixadors??? A mi em semblava que, entre Balaguer i la Pobla, només s'atura a St. Llorenç de Montgai, Àger, Cellers i Tremp. Això vol dir 5 parades en un trajecte d'uns 65 km... Per tant, això no és cap motiu perquè el tren vagi lent, al contrari, li permetria anar bastant ràpid. El motiu és que la reforma només s'ha limitat al canvi de vies i travesses i aquesta línia necessitava bastant més que això...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Són 5 parades fixes, però també hi ha les facultatives per les quals tampoc pot passar a 100km/h ja que si hi ha algú esperant-se no tindria temps de frenar...xussep80 wrote:Ah, però està previst que el tren s'aturi a tots els baixadors??? A mi em semblava que, entre Balaguer i la Pobla, només s'atura a St. Llorenç de Montgai, Àger, Cellers i Tremp. Això vol dir 5 parades en un trajecte d'uns 65 km... Per tant, això no és cap motiu perquè el tren vagi lent, al contrari, li permetria anar bastant ràpid. El motiu és que la reforma només s'ha limitat al canvi de vies i travesses i aquesta línia necessitava bastant més que això...
D'altra banda tampoc crec que es pugui pretendre que d'un dia per l'altre una línia que estava feta pols amb limitacions a 30km/h passi a ser una línia de velocitat alta amb velocitats de 200km/h... Que no s'han d'aturar aquí les inversions? Hi estic d'acord, però tampoc vulguem que ara la línia es converteixi en una línia "super fantàstica".
Amb la via renovada, estacions rehabilitades, amb alguna via més per fer encreuaments i millora d'horaris penso que de moment ja és més que suficient, sobretot venint d'on venim. Si més endavant la demanda (econòmica o social) ho justifica ja es veurà si es fa alguna cosa més, però tampoc crec que sigui adequat començar a modificar traçats (si és el que es volia suggerir...).
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Estic completament d'acord amb tu en tot el que dius. Ni molt menys, em referia a que el tren ha de circular a velocitats pròpies de l'AV. Si es vol potenciar el tren perquè sigui una competència directa al cotxe o al bus, no ho han aconseguit. De la Pobla a Lleida es triga 1.15h amb cotxe i 1.30/1.45h amb l'Alsina Graells. El que passa és que, si es vol reformar la línia de veritat, ara tenien l'oportunitat. No cal que es parli d'allargar-la, prometent que arribarà a Esterri, la Seu, Andorra o ¿París?, quan tothom sap que no ho faran mai (al menys a curt-mig termini)Trenscat wrote: Són 5 parades fixes, però també hi ha les facultatives per les quals tampoc pot passar a 100km/h ja que si hi ha algú esperant-se no tindria temps de frenar...
D'altra banda tampoc crec que es pugui pretendre que d'un dia per l'altre una línia que estava feta pols amb limitacions a 30km/h passi a ser una línia de velocitat alta amb velocitats de 200km/h... Que no s'han d'aturar aquí les inversions? Hi estic d'acord, però tampoc vulguem que ara la línia es converteixi en una línia "super fantàstica".
Amb la via renovada, estacions rehabilitades, amb alguna via més per fer encreuaments i millora d'horaris penso que de moment ja és més que suficient, sobretot venint d'on venim. Si més endavant la demanda (econòmica o social) ho justifica ja es veurà si es fa alguna cosa més, però tampoc crec que sigui adequat començar a modificar traçats (si és el que es volia suggerir...).
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Per cert, que ja que no hi ha els horaris complets penjats a la web de FGC (almenys de moment) i com que me n'he fet uns per mi per tal de poder anar a caçar trens per la zona aprofito i els comparteixo amb vosaltres en format pdf (les dades estan tretes de la web de renfe).
- Attachments
-
- horalleidapobla062006.pdf
- Horaris Lleida-La Pobla (juny 2006)
- (11.22 KiB) Downloaded 240 times
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
A veure, unes quantes coses...
Amic Joan Puig... sí; m'agraden els trens (si no... quina manera de perdre el temps fotent missatges en aquest fòrum, no? ). Dit això... dono per suposat que al meu poble hi han més habitants que en tots els pobles compresos entre Lleida i La Pobla junts. Però... és per la mateixa regla de tres, que la major part dels trens de Rodalies que passen per Cardedeu, són de dos pisos, i els trens que passaran per aquests pobles, seran Tamagotxis. Però a part d'això... jo no estic dient que posin un tren cada mitja hora entre Lleida i La Pobla. Estic dient que en posin MÉS DE TRES al dia entre Balaguer i La Pobla (i quan dic més de tres, també dic més de quatre, més de cinc, més de ... ... ...). Tinc entès, que antigament havia arribat a ser una línia de tràfic relativament important. Però, crec que ja s'ha comentat prous vegades en aquest fòrum, quina és la política de RENFE pel que fa a les línies deficitàries. Mira la línia de Puigcerdà. No sé si actualment segueix considerant-se com a línia deficitària, però... en qualsevol cas, pel tràfic existent en aquesta línia (que d'igual manera, podria augmentar si hi fiquéssin més trens), cometrien un disvarat imperdonable si un dia, de sonte, la volguéssin clausurar.
Per posar un exemple d'allà a on vull anar a parar. Fa uns mesos, en el fil "Linies fantasma", algú explicava que la línia oficialment "oberta" amb menys circulacions de trens, és la Soria - Castejón, amb 0 circulacions per sentit. Explicava que ens els últims temps de funcionament de la línia, la ocupació del tren entre aquestes dues poblacions era molt baixa. Explicava que entre Soria i Castejón, només hi circulava un tren. Un tren que sortia de Soria a les 15:00, que arribava a Castejón a les 16:15, "curiosament", 5 minuts després de que marxés de Castejón el possible enllaç amb Pamplona. A part, de que com comentava el company, s'hagués pogut igualment fer continuar el mateix tren procedent de Soria, fins a Pamplona. I home, vist així... caldria preguntar-se si és que la línia era deficitària perquè no hi havia passatgers, o perquè la RENFE no es va preocupar posar un reclam que servís per atraure a clients potencials. Amb la línia Santander - Mediterráneo, exactament el mateix. I resulta, que amb la tonteria, han deixat Soria, que en el seu moment podria ser un punt de connecció relativament important, en un poble completament aillat, amb una línia de tren amb dos o tres Tamagotxis al dia, que sembla que encara hi arriben més per pena que altra cosa.
Aquesta classe de situacions, a les típiques pel·lícules nord-americanes de l'Oest modern, a on pel poble de mala mort perdut enmig del desert, només hi para dos cops per setmana, l'exprés procedent de San Francisco, queda molt bé i tal... però a la vida real, amb més o menys densitat de població, és literalment impossible aconseguir rendibilitzar una línia, amb tant poques circulacions al dia.
I el mateix està passant amb Iberia. Ara treuran tots els vols "deficitaris" que surten de l'Aeroport del Prat. Però saps què és el més bo del cas? Doncs... que unes quantes companyies més, ja s'estan fregant les mans.
A part d'això doncs, home... si tractéssin de rendibilitzar més aquesta línia, el tema de la durada dels trajectes, es podria intentar solucionar més endavant sense problemes.
I per últim, sobre el tema de les parades facultatives. Què m'en dirieu de posar trens llançadora entre La Pobla i Lleida? Digueu-ne Catalunya Exprés, o digueu-ne com vulgueu. Un tren que per exemple, faci el trajecte directe La Pobla - Tremp - Balaguer - Lleida.
I ja acabo, que teniu feina per estona, je je je...
Au!
PD: Per cert... segueixo esperant que algú m'expliqui en què consisteix exactament això del blocatge telefònic. Gràcies.
Amic Joan Puig... sí; m'agraden els trens (si no... quina manera de perdre el temps fotent missatges en aquest fòrum, no? ). Dit això... dono per suposat que al meu poble hi han més habitants que en tots els pobles compresos entre Lleida i La Pobla junts. Però... és per la mateixa regla de tres, que la major part dels trens de Rodalies que passen per Cardedeu, són de dos pisos, i els trens que passaran per aquests pobles, seran Tamagotxis. Però a part d'això... jo no estic dient que posin un tren cada mitja hora entre Lleida i La Pobla. Estic dient que en posin MÉS DE TRES al dia entre Balaguer i La Pobla (i quan dic més de tres, també dic més de quatre, més de cinc, més de ... ... ...). Tinc entès, que antigament havia arribat a ser una línia de tràfic relativament important. Però, crec que ja s'ha comentat prous vegades en aquest fòrum, quina és la política de RENFE pel que fa a les línies deficitàries. Mira la línia de Puigcerdà. No sé si actualment segueix considerant-se com a línia deficitària, però... en qualsevol cas, pel tràfic existent en aquesta línia (que d'igual manera, podria augmentar si hi fiquéssin més trens), cometrien un disvarat imperdonable si un dia, de sonte, la volguéssin clausurar.
Per posar un exemple d'allà a on vull anar a parar. Fa uns mesos, en el fil "Linies fantasma", algú explicava que la línia oficialment "oberta" amb menys circulacions de trens, és la Soria - Castejón, amb 0 circulacions per sentit. Explicava que ens els últims temps de funcionament de la línia, la ocupació del tren entre aquestes dues poblacions era molt baixa. Explicava que entre Soria i Castejón, només hi circulava un tren. Un tren que sortia de Soria a les 15:00, que arribava a Castejón a les 16:15, "curiosament", 5 minuts després de que marxés de Castejón el possible enllaç amb Pamplona. A part, de que com comentava el company, s'hagués pogut igualment fer continuar el mateix tren procedent de Soria, fins a Pamplona. I home, vist així... caldria preguntar-se si és que la línia era deficitària perquè no hi havia passatgers, o perquè la RENFE no es va preocupar posar un reclam que servís per atraure a clients potencials. Amb la línia Santander - Mediterráneo, exactament el mateix. I resulta, que amb la tonteria, han deixat Soria, que en el seu moment podria ser un punt de connecció relativament important, en un poble completament aillat, amb una línia de tren amb dos o tres Tamagotxis al dia, que sembla que encara hi arriben més per pena que altra cosa.
Aquesta classe de situacions, a les típiques pel·lícules nord-americanes de l'Oest modern, a on pel poble de mala mort perdut enmig del desert, només hi para dos cops per setmana, l'exprés procedent de San Francisco, queda molt bé i tal... però a la vida real, amb més o menys densitat de població, és literalment impossible aconseguir rendibilitzar una línia, amb tant poques circulacions al dia.
I el mateix està passant amb Iberia. Ara treuran tots els vols "deficitaris" que surten de l'Aeroport del Prat. Però saps què és el més bo del cas? Doncs... que unes quantes companyies més, ja s'estan fregant les mans.
A part d'això doncs, home... si tractéssin de rendibilitzar més aquesta línia, el tema de la durada dels trajectes, es podria intentar solucionar més endavant sense problemes.
I per últim, sobre el tema de les parades facultatives. Què m'en dirieu de posar trens llançadora entre La Pobla i Lleida? Digueu-ne Catalunya Exprés, o digueu-ne com vulgueu. Un tren que per exemple, faci el trajecte directe La Pobla - Tremp - Balaguer - Lleida.
I ja acabo, que teniu feina per estona, je je je...
Au!
PD: Per cert... segueixo esperant que algú m'expliqui en què consisteix exactament això del blocatge telefònic. Gràcies.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Es veu que ha sigut posar els "meus" horaris a La Pobla i penjar informació a la seva web (la de FGC).
PDF amb un dossier de la reobertura de la línia: http://212.101.75.163/notes/nota_186_cat.pdf
ATENCIÓ! Demà (dia 3) el Maragall va a la línia de La Pobla:
http://212.101.75.163/notes/nota_185_cat.pdf
PDF amb un dossier de la reobertura de la línia: http://212.101.75.163/notes/nota_186_cat.pdf
ATENCIÓ! Demà (dia 3) el Maragall va a la línia de La Pobla:
http://212.101.75.163/notes/nota_185_cat.pdf
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat