https://www.barcelona.cat/infobarcelona ... 89172.html
El 91% de la xarxa ferroviària de la ciutat és accessible
El primer diagnòstic d’accessibilitat sobre les estacions i parades del transport públic a la ciutat conclou que el 91% de la xarxa ferroviària està adaptat per a persones amb mobilitat, visió o escolta reduïda, i planteja una sèrie de mesures encaminades a assolir l’accessibilitat universal d'aquí a l’any 2026.
12/07/2018 18:16 h Redacció
La radiografia de l’accessibilitat a la xarxa de transport públic de Barcelona aplega els resultats de l’anàlisi de parades de metro, autobús i Tram (TMB), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Renfe. L’estudi, que s’emmarca dins el Pla d’accessibilitat universal de Barcelona 2018-2026, ha estat possible gràcies a la coordinació de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD).
Pel que fa als diferents mitjans de transport públic, el 100% dels autobusos de Barcelona disposen de sistemes d’accessibilitat. Respecte a la xarxa ferroviària, el 91% té integrats itineraris accessibles, que inclouen el pas per l’accés, el vestíbul i l’andana. En concret:
El 91% en estacions de metro
El 92% en el Tram
El 95% en estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
El 89% en Renfe
Per un metro 100% adaptat
L’avaluació de l’accessibilitat a la xarxa de metro de Barcelona s’ha realitzat a 154 parades de totes les estacions de les línies següents, incloent-hi les que es troben fora del terme municipal: L1, L2, L3, L4, L5, L9, L10 i L11.
D’una banda, l’estudi recull que el 96% de les estacions disposa de torns accessibles i a totes hi ha màquines expenedores amb indicador acústic. D’altra banda, nou de cada deu estacions adaptades estan correctament senyalitzades per poder seguir els itineraris accessibles.
Tot i el bon nivell d’accessibilitat, la diagnosi recull una sèrie de recomanacions per arribar a l’adaptació universal, d’entre les quals destaquen completar la senyalització que indica els itineraris accessibles, instal·lar un sistema informatiu sobre l’estat del funcionament dels ascensors, instal·lar paviment amb textura i contrast de color al límit de l’andana i reduir al mínim els espais que dificulten el pas als vagons.
Millorar la senyalització i el mobiliari als FGC
Fins a vint estacions barcelonines de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han format part de l’estudi, pertanyents a les línies L6, L7, L8, L12, S2 i S6, el 95% de les quals estan adaptades. Totes disposen de torns accessibles, i en disset de les vint estacions hi ha bancs, tot i que no tenen reposabraços.
Entre les recomanacions destaquen completar la senyalització que indica els itineraris adaptats, avaluar millores als ascensors, revisar els bancs de les estacions i instal·lar-hi paviment amb textura i contrast de color al límit de l’andana per millorar la seguretat.
Més accessibilitat a Renfe
Tot i que el 100% de les estacions de Renfe tenen ascensors (Cooooom??? I Sant Andreu Arenal????) , només el 89% compleixen totes les necessitats d’accessibilitat com, per exemple, encaminaments cap als ascensors per a les persones amb discapacitat visual o dispositius acústics a les màquines expenedores per a persones amb dificultats auditives.
L’avaluació s’ha fet amb l’anàlisi de nou de les deu estacions que hi ha a dins de la ciutat.
Parades de tramvia amb informació audiovisual
L’anàlisi de 26 estacions del Trambaix i el Trambesòs ha determinat que el 92% tenen itineraris accessibles i el 100% disposen d’un paviment adaptat per a vehicles de mobilitat reduïda.
La millora de l’accessibilitat exigeix instal·lar pantalles a les parades amb informació visual i acústica, ara mateix cap en té, i que totes les andanes amb rampa tinguin una pendent inferior al 6% per facilitar l’entrada als combois de les persones amb mobilitat reduïda. Ara mateix superen aquest límit onze parades, una quarta part.
L’urbanisme, repte de l’accessibilitat al bus
Tota la flota d’autobusos de la ciutat disposa de rampes d’accés i el 81% de les parades té pantalles d’informació visual i acústica.
L’estudi realitzat en 2.451 parades d’autobús ha detectat que a la meitat hi ha elements de mobiliari urbà, com per exemple papereres o semàfors, i també escocells, que entorpeixen l’accés a alguna de les portes del vehicle o el desplegament de les rampes.
Per garantir l’accessibilitat, l’estudi demana respectar l’espai d’1,80 metres d’amplada de vorera com a espai de pas accessible necessari a les parades amb marquesina, reubicar els elements de mobiliari urbà que dificulten l’accés als busos i ampliar-ne les pantalles audiovisuals d’informació.
Pla d'accessibilitat universal a Barcelona
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Return to “Transport en general / Transporte en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró