Reforma unitats 112 FGC
Re: Reforma unitats 112 FGC
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -valles.do
FGC renova els trens de la sèrie 112 de la línia Barcelona-Vallès
Amb una inversió prevista de 33 milions d’euros, la primera actuació serà la revisió general de les portes de passatge
Les unitats de trens 112 van entrar en servei l’any 1996
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procés de revisió i renovació de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construïdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la línia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114.
Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tant qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.
La primera actuació que es durà a terme serà la revisió general de les portes de passatge. Amb aquesta operació, les portes es revisen completament en les seves parts mecàniques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la línia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605€. Els treballs començaran el mes de maig.
Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecànic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.
Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la línia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·lació d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminació LED dins dels trens.
La flota de trens de la línia del Vallès
Amb aquestes tasques de revisió, FGC continua amb el procés de modernització i renovació de la flota de trens que operen a la línia Barcelona-Vallès.
Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, així com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.
L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la línia L7, on les andanes són més curtes.
Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats així com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.
Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta línia estarà formada per 65 trens: 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112, 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens de 3 cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 115.
FGC renova els trens de la sèrie 112 de la línia Barcelona-Vallès
Amb una inversió prevista de 33 milions d’euros, la primera actuació serà la revisió general de les portes de passatge
Les unitats de trens 112 van entrar en servei l’any 1996
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procés de revisió i renovació de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construïdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la línia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114.
Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tant qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.
La primera actuació que es durà a terme serà la revisió general de les portes de passatge. Amb aquesta operació, les portes es revisen completament en les seves parts mecàniques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la línia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605€. Els treballs començaran el mes de maig.
Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecànic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.
Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la línia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·lació d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminació LED dins dels trens.
La flota de trens de la línia del Vallès
Amb aquestes tasques de revisió, FGC continua amb el procés de modernització i renovació de la flota de trens que operen a la línia Barcelona-Vallès.
Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, així com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.
L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la línia L7, on les andanes són més curtes.
Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats així com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.
Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta línia estarà formada per 65 trens: 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112, 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens de 3 cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 115.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reforma unitats 112 FGC
Una molt bona noticia, tot i que ja fa més d'un any que se'n parlava, ara sembla que ja hi ha diners per iniciar amb timidesa aquesta reforma de les UTE 112; cosa que no és va fer amb les UTE 111; aixó permetra, pel cap baix, afegir un mínim de 15 anys de vida útil a aquest trens. És comença per petites intervencions, com el tema de les portes, i compressors i desprès vindrà l'interiorisme i la gran intervenció mecànica, per allargar la fiabilitat d'aquestes unitats, quan és disposi de les primeres UTE 115, que obligarà a retirar del servei algunes UTE 112 mentre és fa la gran intervenció mecànica i d'interiorisme, amb els passadissos d'intercomunicació.
Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Reforma unitats 112 FGC
40 trens a l'hora és una mitjana d'un tren cada 90 segons. Pel que sembla, abans d'instal·lar CBTC s'instal·larà un ATP per distància objectiu.122-042-132 wrote:Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
Re: Reforma unitats 112 FGC
Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.ortegote wrote:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Reconozco que he usado las 2 series y no sabia con exactitud si estaban adaptadas por eso he preguntado.adriaesc wrote:Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.ortegote wrote:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.
En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Gracias por la respuesta.
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Reforma unitats 112 FGC
Hola, alguien sabe cuando se empezaria la reforma de las 112 ?
Re: Reforma unitats 112 FGC
Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Reforma unitats 112 FGC
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborablesalbe6 wrote:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
Re: Reforma unitats 112 FGC
En TMB también ayudó que los carruseles no estaban al tope, es por eso que se pudo hacer así, daba para tener unidades de reserva y una en reforma.
FGC tiene los carruseles bastante más apretados que TMB y reducciones estivales aparte, los trenes hacen falta
De lo contrario aumentos de espera (e ir más enlatado) o poner buses
FGC tiene los carruseles bastante más apretados que TMB y reducciones estivales aparte, los trenes hacen falta
De lo contrario aumentos de espera (e ir más enlatado) o poner buses
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reforma unitats 112 FGC
A veure, les frequències son molt més el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mínim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.David.F.C.M.B.1000 wrote:vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborablesalbe6 wrote:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
Ara s'està redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarà amb la primera UTE que servirà de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.122-042-132 wrote:A veure, les frequències son molt més el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mínim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.David.F.C.M.B.1000 wrote:vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborablesalbe6 wrote:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
Ara s'està redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarà amb la primera UTE que servirà de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: Reforma unitats 112 FGC
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Buenas,geekest_cat wrote:Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Yo supongo que los seguiran poniendo ya que aunque personalmente no me gusten reconozco que se gana espacio.
Saludos.
Re: Reforma unitats 112 FGC
Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/geekest_cat wrote:Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N6
- Posts: 283
- Joined: Sunday 11/01/2015 18:45
Re: Reforma unitats 112 FGC
Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.Miquel wrote:Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/geekest_cat wrote:Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: Reforma unitats 112 FGC
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.ferran6420 wrote:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Re: Reforma unitats 112 FGC
8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.geekest_cat wrote:Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.ferran6420 wrote:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N6
- Posts: 283
- Joined: Sunday 11/01/2015 18:45
Re: Reforma unitats 112 FGC
Es necessita capacitat asseguda. Repeteixio, estar 1h de peus i enlatat no és que sigui realment cómode. 8 seients si cabrien, però reduint l'amplada d'aquests com han fet a FMB i resultant més incòmode.Miquel wrote:8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.geekest_cat wrote:Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.ferran6420 wrote:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.