Reforma unitats 112 FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Reforma unitats 112 FGC

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by metring »

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -valles.do

FGC renova els trens de la sèrie 112 de la línia Barcelona-Vallès

Amb una inversió prevista de 33 milions d’euros, la primera actuació serà la revisió general de les portes de passatge
Les unitats de trens 112 van entrar en servei l’any 1996
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procés de revisió i renovació de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construïdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la línia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114.

Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tant qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.

La primera actuació que es durà a terme serà la revisió general de les portes de passatge. Amb aquesta operació, les portes es revisen completament en les seves parts mecàniques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la línia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605€. Els treballs començaran el mes de maig.

Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecànic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.

Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la línia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·lació d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminació LED dins dels trens.

La flota de trens de la línia del Vallès

Amb aquestes tasques de revisió, FGC continua amb el procés de modernització i renovació de la flota de trens que operen a la línia Barcelona-Vallès.

Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, així com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.

L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la línia L7, on les andanes són més curtes.

Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats així com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.

Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta línia estarà formada per 65 trens: 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112, 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens de 3 cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 115.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by 122-042-132 »

Una molt bona noticia, tot i que ja fa més d'un any que se'n parlava, ara sembla que ja hi ha diners per iniciar amb timidesa aquesta reforma de les UTE 112; cosa que no és va fer amb les UTE 111; aixó permetra, pel cap baix, afegir un mínim de 15 anys de vida útil a aquest trens. És comença per petites intervencions, com el tema de les portes, i compressors i desprès vindrà l'interiorisme i la gran intervenció mecànica, per allargar la fiabilitat d'aquestes unitats, quan és disposi de les primeres UTE 115, que obligarà a retirar del servei algunes UTE 112 mentre és fa la gran intervenció mecànica i d'interiorisme, amb els passadissos d'intercomunicació.

Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by victorcasta »

122-042-132 wrote:Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
40 trens a l'hora és una mitjana d'un tren cada 90 segons. Pel que sembla, abans d'instal·lar CBTC s'instal·larà un ATP per distància objectiu.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by ortegote »

Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by adriaesc »

ortegote wrote:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by ortegote »

adriaesc wrote:
ortegote wrote:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.
Reconozco que he usado las 2 series y no sabia con exactitud si estaban adaptadas por eso he preguntado.
Gracias por la respuesta.
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Posts: 293
Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
Location: barcelona

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by David.F.C.M.B.1000 »

Hola, alguien sabe cuando se empezaria la reforma de las 112 ?
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by albe6 »

Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Posts: 293
Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
Location: barcelona

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by David.F.C.M.B.1000 »

albe6 wrote:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborables
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by albe6 »

En TMB también ayudó que los carruseles no estaban al tope, es por eso que se pudo hacer así, daba para tener unidades de reserva y una en reforma.

FGC tiene los carruseles bastante más apretados que TMB y reducciones estivales aparte, los trenes hacen falta
De lo contrario aumentos de espera (e ir más enlatado) o poner buses
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by 122-042-132 »

David.F.C.M.B.1000 wrote:
albe6 wrote:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborables
A veure, les frequències son molt més el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mínim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.

Ara s'està redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarà amb la primera UTE que servirà de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by Renfe451 »

122-042-132 wrote:
David.F.C.M.B.1000 wrote:
albe6 wrote:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborables
A veure, les frequències son molt més el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mínim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.

Ara s'està redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarà amb la primera UTE que servirà de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.
Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
geekest_cat
N4
N4
Posts: 64
Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
Location: Terrassa

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by geekest_cat »

Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by ortegote »

geekest_cat wrote:
Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.
Buenas,
Yo supongo que los seguiran poniendo ya que aunque personalmente no me gusten reconozco que se gana espacio.
Saludos.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by Miquel »

geekest_cat wrote:
Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.
Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferran6420
N6
N6
Posts: 283
Joined: Sunday 11/01/2015 18:45

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by ferran6420 »

Miquel wrote:
geekest_cat wrote:
Renfe451 wrote:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.
Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/
Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
geekest_cat
N4
N4
Posts: 64
Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
Location: Terrassa

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by geekest_cat »

ferran6420 wrote:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by Miquel »

geekest_cat wrote:
ferran6420 wrote:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.
8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferran6420
N6
N6
Posts: 283
Joined: Sunday 11/01/2015 18:45

Re: Reforma unitats 112 FGC

Post by ferran6420 »

Miquel wrote:
geekest_cat wrote:
ferran6420 wrote:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.
8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.
Es necessita capacitat asseguda. Repeteixio, estar 1h de peus i enlatat no és que sigui realment cómode. 8 seients si cabrien, però reduint l'amplada d'aquests com han fet a FMB i resultant més incòmode.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”