Notícies TUS (Sabadell)
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Notícies TUS (Sabadell)
A los Mercedez Benz O 405 N Hispano, les queda poco para ser retirados o aun les quedan unos cuantos años mas ???
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Si son 25, y en el mensaje de septiembre hablan de 25 autobuses híbridos nuevos, pues puedes contar...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Notícies TUS (Sabadell)
vale, muchas gracias por responderme, de los nuevos buses ya vi que son 25 pero de los hispano no lo sabia, ya que voy poco a sabadell..., en fin espero que TUS los aguante bastante tiempo aunque sea hasta mediados del 2018 o principios de 2019Fran-Ikarus wrote:Si son 25, y en el mensaje de septiembre hablan de 25 autobuses híbridos nuevos, pues puedes contar...
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Avistaments curiosos d'autobusos
Hola una pregunta en la TUS (sabadell) ayer coji el 80 y me baje en pl.picasso el final de la linea y el bus descanso como unos (5 min) y cambio el letrero y puso linea 10 destino sant julia. Alguien me podria decir a que se debe este cambio de linea ???
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Sí, en algunes línies de la TUS es fa això, i de fa anys.
Un d'ells és el que dius tu: les línies 10 i 80 funcionen com una sola, quan arriba al final de la Plaça Picasso l'autobús de la línia 80 continua com a línia 10. Al revés, el de la línia 10 continua com a línia 80 al barri d'Espronceda. Es permet continuar viatge amb el mateix bitllet. Abans de l'implantació de la xarxa de festius, la línia 10 continuava amb la línia 5 només els festius, ja que la línia 80 no circulava els festius.
També es fa a les línies 7 i 11 al barri de Castellarnau. Fa anys es feia entre les línies 4 i 9 a Castellarnau, es va canviar quan la línia 4 va deixar d'arribar a Castellarnau i va començar a arribar la línia 7, i la substitució de la línia 9 per el perllongament de la línia 11.
Fa anys a La Roureda es feia entre l'extinta línia 6 i la línia 7, que aleshores anava fins a La Roureda. Es va deixar de fer al ser substïtuida la línia 6 per la línia 55 i el tram Cifuentes-La Roureda de la línia 7 per la línia 4. Ara no hi ha intercanvi d'autobusos, ja que la línia 4 va cada mitja hora, i la 55 cada vint minuts.
Als esquemes de línia que hi ha a les parades s'indica aquest fet, i als horaris sol indicar-se que l'últim autobús de cada línia no sol continuar servei fent l'altra línia. El motiu principal és que això permet a la TUS fer el mateix servei amb menys autobusos, ja que a les línies que es fa solen ser de baixa frequència (generalment, un autobús cada mitja hora aproximadament) i fer un final "clàssic" faria que l'autobús estigués molta estona parat al terminal, fent-ho així s'està poca estona al terminal. I de retruc, permet al viatger fer desplaçaments de caire perifèric de manera directa i sense transbords.
En d'altres xarxes el que sol fer és que si en una terminal coincideixen diverses línies algues línies comparteixen autobusos, canviant de línia al terminal però no com ho fa la TUS de manera lineal perquè no són llocs de pas. A Granollers, per exemple, les línies 21 i 22 s'exploten de manera conjunta i a Can Bassa un autobús que arriba com a línia 21 torna com 22 i a l'inversa. Així, entre les dues línies només es neccesiten tres autobusos per mantenir un intèrval de pas de 30 minuts per línia (15 minuts al tram comú) ja que el temps de volta és de 45 minuts. Això mateix crec que també ho fa la TUS entre les línies 1, 2 i 3 al terminal de Can Deu.
Un d'ells és el que dius tu: les línies 10 i 80 funcionen com una sola, quan arriba al final de la Plaça Picasso l'autobús de la línia 80 continua com a línia 10. Al revés, el de la línia 10 continua com a línia 80 al barri d'Espronceda. Es permet continuar viatge amb el mateix bitllet. Abans de l'implantació de la xarxa de festius, la línia 10 continuava amb la línia 5 només els festius, ja que la línia 80 no circulava els festius.
També es fa a les línies 7 i 11 al barri de Castellarnau. Fa anys es feia entre les línies 4 i 9 a Castellarnau, es va canviar quan la línia 4 va deixar d'arribar a Castellarnau i va començar a arribar la línia 7, i la substitució de la línia 9 per el perllongament de la línia 11.
Fa anys a La Roureda es feia entre l'extinta línia 6 i la línia 7, que aleshores anava fins a La Roureda. Es va deixar de fer al ser substïtuida la línia 6 per la línia 55 i el tram Cifuentes-La Roureda de la línia 7 per la línia 4. Ara no hi ha intercanvi d'autobusos, ja que la línia 4 va cada mitja hora, i la 55 cada vint minuts.
Als esquemes de línia que hi ha a les parades s'indica aquest fet, i als horaris sol indicar-se que l'últim autobús de cada línia no sol continuar servei fent l'altra línia. El motiu principal és que això permet a la TUS fer el mateix servei amb menys autobusos, ja que a les línies que es fa solen ser de baixa frequència (generalment, un autobús cada mitja hora aproximadament) i fer un final "clàssic" faria que l'autobús estigués molta estona parat al terminal, fent-ho així s'està poca estona al terminal. I de retruc, permet al viatger fer desplaçaments de caire perifèric de manera directa i sense transbords.
En d'altres xarxes el que sol fer és que si en una terminal coincideixen diverses línies algues línies comparteixen autobusos, canviant de línia al terminal però no com ho fa la TUS de manera lineal perquè no són llocs de pas. A Granollers, per exemple, les línies 21 i 22 s'exploten de manera conjunta i a Can Bassa un autobús que arriba com a línia 21 torna com 22 i a l'inversa. Així, entre les dues línies només es neccesiten tres autobusos per mantenir un intèrval de pas de 30 minuts per línia (15 minuts al tram comú) ja que el temps de volta és de 45 minuts. Això mateix crec que també ho fa la TUS entre les línies 1, 2 i 3 al terminal de Can Deu.
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Muchisimas gracias por la aclaracionGranolleri wrote:Sí, en algunes línies de la TUS es fa això, i de fa anys.
Un d'ells és el que dius tu: les línies 10 i 80 funcionen com una sola, quan arriba al final de la Plaça Picasso l'autobús de la línia 80 continua com a línia 10. Al revés, el de la línia 10 continua com a línia 80 al barri d'Espronceda. Es permet continuar viatge amb el mateix bitllet. Abans de l'implantació de la xarxa de festius, la línia 10 continuava amb la línia 5 només els festius, ja que la línia 80 no circulava els festius.
També es fa a les línies 7 i 11 al barri de Castellarnau. Fa anys es feia entre les línies 4 i 9 a Castellarnau, es va canviar quan la línia 4 va deixar d'arribar a Castellarnau i va començar a arribar la línia 7, i la substitució de la línia 9 per el perllongament de la línia 11.
Fa anys a La Roureda es feia entre l'extinta línia 6 i la línia 7, que aleshores anava fins a La Roureda. Es va deixar de fer al ser substïtuida la línia 6 per la línia 55 i el tram Cifuentes-La Roureda de la línia 7 per la línia 4. Ara no hi ha intercanvi d'autobusos, ja que la línia 4 va cada mitja hora, i la 55 cada vint minuts.
Als esquemes de línia que hi ha a les parades s'indica aquest fet, i als horaris sol indicar-se que l'últim autobús de cada línia no sol continuar servei fent l'altra línia. El motiu principal és que això permet a la TUS fer el mateix servei amb menys autobusos, ja que a les línies que es fa solen ser de baixa frequència (generalment, un autobús cada mitja hora aproximadament) i fer un final "clàssic" faria que l'autobús estigués molta estona parat al terminal, fent-ho així s'està poca estona al terminal. I de retruc, permet al viatger fer desplaçaments de caire perifèric de manera directa i sense transbords.
En d'altres xarxes el que sol fer és que si en una terminal coincideixen diverses línies algues línies comparteixen autobusos, canviant de línia al terminal però no com ho fa la TUS de manera lineal perquè no són llocs de pas. A Granollers, per exemple, les línies 21 i 22 s'exploten de manera conjunta i a Can Bassa un autobús que arriba com a línia 21 torna com 22 i a l'inversa. Així, entre les dues línies només es neccesiten tres autobusos per mantenir un intèrval de pas de 30 minuts per línia (15 minuts al tram comú) ja que el temps de volta és de 45 minuts. Això mateix crec que també ho fa la TUS entre les línies 1, 2 i 3 al terminal de Can Deu.
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Seguimiento de autobuses de la TUS (Sabadell)
Hola me gustaría saber si seran pronto retirados los mercedez benz 405 N2 del año 1996 ???
Y cuantos buses hay de estas dos series osea modelos ???
Y cuantos buses hay de estas dos series osea modelos ???
Re: Seguimiento de autobuses de la TUS (Sabadell)
No cridis al mal temps home, que jo d'avagades m'espero al bus només per veure si els puc caçar i gaudir un ratetDavid.F.C.M.B.1000 wrote:Hola me gustaría saber si seran pronto retirados los mercedez benz 405 N2 del año 1996 ???
Y cuantos buses hay de estas dos series osea modelos ???
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Todavía están los de TMB que eran serie 85 u 86? Son los que tienen la puerta central que abre hacia fuera.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Seguimiento de autobuses de la TUS (Sabadell)
Miquel wrote:No cridis al mal temps home, que jo d'avagades m'espero al bus només per veure si els puc caçar i gaudir un ratetDavid.F.C.M.B.1000 wrote:Hola me gustaría saber si seran pronto retirados los mercedez benz 405 N2 del año 1996 ???
Y cuantos buses hay de estas dos series osea modelos ???
Lo siento no es mi intención llamar el mal tiempo esque hoy e visto pocos i me he preocupado por si los estan retirando... Ojala y que aguanten 5 años mas con lo bien que estan para tener 20 años, eso demuestra que son robustos y buenos buses y que a dia de hoy aun pueden seguir dando guerra....
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Evidentment no aguantaran tant de temps. La TUS i l'Ajuntament ja han comprat autobusos per susbstituïr-los, alguns dels quals ja han arribat. Sí, estan bé per tenir l'edat que tenen -22 anys, són del 95 i els primers de pis baix que va tenir la ciutat-, però ja es mereixen la més que merescuda jubilació. Us recordo que fins l'any passat van passar més de set anys sense comprar un autobús nou a la ciutat.
Ja veuríem si a Barcelona tinguéssiu autobusos tant antics us agradaria viatjar-hi..
Ja veuríem si a Barcelona tinguéssiu autobusos tant antics us agradaria viatjar-hi..
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Una notícia i un article d'opinió, amdós publicats al Diari de Sabadell:
Notícia
I l'article d'opinió:
Notícia
A les parades s'està posant aquest cartell, relacionat amb la notícia anterior:Diari de Sabadell wrote:Els autobusos de Sabadell creixen per sobre de la mitjana en nombre d’usuaris
Tot i la manca de recursos que ha patit el servei d’autobusos irbans en els darrers anys, la recuperació econòmica i els canvis d’hàbits de la població s¡assenyalen com factors clau en la recuperació del passatge per part de les línies de la TUS.
L’any 2016 es va tancar amb una xifra rècord des que va començar la crisi. Gairebé 13 milions de persones van pujar als autobusos de la cooperativa Transports Urbans de Sabadell. Una xifra que suposa un increment del 2,5 per cent (320.182 usuaris més) respecte l’any anterior i que situa el servei de la TUS com el que més va créixer en nombre d’usuaris durant l’any passat en el conjunt de municipis de l’Àrea Metropolitana.
I la tendència al alça la confirmen també les dades referides al primer quadrimestre del 2017 en què els clients, com prefereix anomenar al viatgers l’Ajuntament, han crescut un 3,8 per cent en comparació al mateix període de l’any passat.
Només en dies feiners lectius, es va registrar un augment de viatgers del 4,42 per cent. És a dir, al llarg de l’any passat cada dia van pujar a l’autobús 2.205 persones més que al 2015 en dies feiners lectius.
Els responsables de la cooperativa de transport i el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero, van presentar dilluns els resultats i amb les dades a la mà tenen clar quin és el repte pels propers anys: «optimitzar els recursos i seguir guanyant usuaris», va dir l’edil. En aquest sentit, assenyalava els canvis que, en matèria de mobilitat, hi haurà de forma immediata a la ciutat.
En primer lloc la inauguració de les tres estacions dels Ferrocarrils el proper dia 20 de juliol i, en segon, la implantació del pla de mobilitat al centre a finals d’any.
Facilitar l’adquisició dels abonaments T-10, T-Mensual i T-Mnesual Jove a la població és l’objectiu de l’ampliació de la xarxa de punts de venda. N’hi haurà 48, dels quals 28 són comerços locals situats a diferents barris de la ciutat, a on a causa del tancament d’algunes oficines bancàries els veïns no podien adquirir els títols.
També es podran adquirir a 22 oficines bancàries (on només es pot comprar la T-10) i l’Oficina de Mobilitat que aquest dimarts romandrà tancada per obre d’ampliació. Properament es farà una campanya informativa per informar dels nous punts de venda i de l’actualització de l’app de la TUS que ofereix informació sobre les línies, els horaris i els punts de venda.
I l'article d'opinió:
Diari de Sabadell wrote:Autobusos pel Centre
Per JORDI SERRANO, Rector de la Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya
Els pobles i ciutats normals es construeixen al voltant d’una capella i una sagrera i tenen més o menys la forma arrodonida que li donaven els carrers que l’envoltaven. En canvi Sabadell és allargat, molt allargat. Potser perquè era una cruïlla de camins, però sobretot perquè té els marges del Ripoll que l’envolten i el limiten pel nordest. Sigui com sigui Sabadell té un centre que és una calamitat sobretot després d’obrir el Passeig Manresa. Tot el que s’hi ha anat fent amb els anys l’únic que han fet és empitjorar-ho. Sabadell té una gran decisió a prendre. Per pacificar el Centre ha de treure el transport públic del Centre? Crec que seria una gran equivocació. És evident que traient els cotxes de l’eix central serà més fàcil i ràpid accedir al Centre. Un autobús és molt més ràpid i és capaç de transportar més gent que anant en cotxe, ho sap tothom que ho hagi estudiat una mica. A més els busos tenen una avantatge: no cal que aparquin.
El que trobo equivocat és no fer circular els autobusos pel Passeig quan són de pujada i de baixada. És evident que de baixada no hi ha itineraris alternatius viables. Històricament s’han provat tota mena de solucions i han estat fallides. Passar pel carrer San Pau i carrer Sant Oleguer, ja es va provar i va significar una tortura pels que hi viuen. Una mala experiència. Tenim carrers estrets i quan s’hi han fet passar autobusos la gent es revolta, amb raó. Aquí no vam tenir un comunista com Ildefons Cerdà.
Trobo incomprensible que els autobusos de pujada se’ls faci donar la volta pel carrer de la República, Sant Joan i plaça de l’Àngel. És una mala decisió, fa que el temps s’allargui i et pensis dues vegades agafar l’autobús. Això sense comptar el que ens deu costar la broma. Estaria bé saber-ho. Tampoc entenc els genis que van decidir fer més aparcaments al Centre, quan tothom amb dos dits de front sap que s’han de fer lluny dels centres històrics. Per quatre que aparcaran, milers i milers de persones ens fregirem. Tampoc he entès mai la llumenera que va idear posar l’entrada de l’aparcament al bell mig del passeig Manresa impedint que hi hagi dos carrils. La gent que vol treure el transport públic de l’eix central, són en general homes que van en cotxe. I els que agafen transport públic, dones. Al voltant del 70% de la gent van en transport públic o a peu i un 30% en cotxe que ocupen el 70% de l’espai per circular i per aparcar. Els que van amb cotxe són majoritàriament homes i els que van en autobusos el 67% són dones. Aquí hi ha una clau de volta del debat. Per no anar més lluny, un 75% de regidors són homes i un 25% dones. A més caldria que la gent es mirés la ciutat amb ulls dels iaios. I estudieu quins trajectes fan amb bus. Al·lucinareu. Tallar l’eix central pel bus seria acabar amb l’eficàcia del transport públic a la ciutat.
Crec que la solució correcta és fer circular els autobusos per l’eix central de pujada i de baixada, mentre s’impedeix pels cotxes. I això sí, consolidar un espai per tal que no hi hagi ensurts. I ningú ni res impedeix fer tota la ciutat un gran espai per a vianants com a Terrassa o Granollers. Amb autobusos pel Centre? Sí, és clar. O algú ha cregut mai que Sabadell és una ciutat fàcil? Per cert jo repescaria la pèrgola d’Alfons Borrell, almenys hi hauria una nota de qualitat. I n’encarregaria dues, la segona per posar-la on hi ha l’actual a la plaça Doctor Robert, un nyap com una catedral. En resum res impedeix fer per a vianants des de la Gran Via fins la carretera de Barcelona, deixant l’eix central, el carrer Tres Creus i les Valls i carrer Calderón pel transport públic.
En fi, la solució pel centre de la ciutat s’assembla al problema que té el Parc Natural de Sant Llorenç per convertir-lo en Parc Nacional amb molta més protecció, cal eliminar la carretera del Coll de les Estenalles. Doncs algú va proposar fer dos parcs nacionals, un a la dreta de la carretera i l’altra a l’esquerra. Com deia Vladímir Ilitx Uliànov, Lenin: “anàlisi concret de situacions concretes” a la que hi afegiria: “i solucions concretes”.
“ Tot el que s’ha anat fent al Passeig amb els anys, l’únic que han fet és empitjorar-ho”
Re: Notícies TUS (Sabadell)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Contrato de 5 nuevos autobuses para TUS con posibilidad de ampliar a 9 más
Contrato de 5 nuevos autobuses para TUS con posibilidad de ampliar a 9 más
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Adjudicación de los 5 nuevos autobuses de TUS
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Re: Notícies TUS (Sabadell)
A l’espera dels busos nous, en compren de segona mà
Escrit per Jordi de Arriba / el 31 maig 2018
A falta de busos nous, que no acaben d’arribar, Sabadell en compra de segona mà. Hi ha 14 busos nous adquirits però s’estan fabricant. Fins a finals d’any no se’ls veurà per la ciutat. Però a curt termini els que circularan seran cinc. De segona mà, provinents de Sant Sebastià i amb 15 anys a les esquenes. S’invertiran 60.000 euros. Dos dels cinc són articulats i tenen 18 metres.
Fins a finals d’any no arribaran els nous autobusos però l’Ajuntament considera necessari que la flota de la TUS s’ampliï abans. Així ara es compraran cinc de segona mà. Per un costat, tres busos MAN NL 263-F de 12 metres, a 11.500 euros més IVA cadascun. “Volem fer alguns canvis i no ens podem esperar a l’arribada dels nous autobusos perquè a més hauran de fer de llançadora entre Sant Quirze i l’estació Can Feu/Gràcia a l’estiu”, ha dit el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero.
També es compren dos busos articulats, de 18 metres, model MAN NG 313, a 13.750 euros més IVA cadascun. “S’han fet proves a Sabadell de busos articulats però no en servei comercial i volem provar-los en hores punta, per exemple, a la línia 4 o 44 al matí”, ha dit Guerrero. En total, s’invertiran 62.000 euros més IVA. La flota de Transport Urbans Sabadell tindrà ara 67 autobusos.
D’altra banda, també es compren 80 màquines expenedores de bitllets per renovar les actuals. 30 màquines són noves; 50 de segona mà. A més, es compren sis columnes elevadores per reparar autobusos a les cotxeres de la TUS, al Passeig del Comerç.
Crítiques de l’oposició
Els arguments de Guerrero no convencen l’oposició. Ayuso (PSC) assegura que “no és la solució” per lluitar contra la contaminació. “Tindrem autobusos de 15 anys, amb una tecnologia contaminant i per no millorar el servei. Què guanyem?”, s’ha preguntat, recordant que fa dos anys i mig que es va aprovar la compra d’uns busos que mai arriben. “Han fet una gestió molt dolenta”, ha criticat Fernández, des de Cs.
“Ens hem endarrerit. Ho reconec. Però el problema de fons és que durant molts anys no se n’havien comprat”, ha etzibat Guerrero. “Però calia més previsió”, ha criticat la regidora Renom (CiU): “si fem proves per què articulats i no busos de petit format?”. El regidor no adscrit Carles Bosch ha vaticinat que els busos “es poden espatllar cada dia”. “Amb quin suport moral li demanaran al ciutadà que vagi amb un vehicle no contaminant si compren busos contaminants?” diu Bosch.
http://www.isabadell.cat/sabadell/polit ... -sabadell/
Escrit per Jordi de Arriba / el 31 maig 2018
A falta de busos nous, que no acaben d’arribar, Sabadell en compra de segona mà. Hi ha 14 busos nous adquirits però s’estan fabricant. Fins a finals d’any no se’ls veurà per la ciutat. Però a curt termini els que circularan seran cinc. De segona mà, provinents de Sant Sebastià i amb 15 anys a les esquenes. S’invertiran 60.000 euros. Dos dels cinc són articulats i tenen 18 metres.
Fins a finals d’any no arribaran els nous autobusos però l’Ajuntament considera necessari que la flota de la TUS s’ampliï abans. Així ara es compraran cinc de segona mà. Per un costat, tres busos MAN NL 263-F de 12 metres, a 11.500 euros més IVA cadascun. “Volem fer alguns canvis i no ens podem esperar a l’arribada dels nous autobusos perquè a més hauran de fer de llançadora entre Sant Quirze i l’estació Can Feu/Gràcia a l’estiu”, ha dit el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero.
També es compren dos busos articulats, de 18 metres, model MAN NG 313, a 13.750 euros més IVA cadascun. “S’han fet proves a Sabadell de busos articulats però no en servei comercial i volem provar-los en hores punta, per exemple, a la línia 4 o 44 al matí”, ha dit Guerrero. En total, s’invertiran 62.000 euros més IVA. La flota de Transport Urbans Sabadell tindrà ara 67 autobusos.
D’altra banda, també es compren 80 màquines expenedores de bitllets per renovar les actuals. 30 màquines són noves; 50 de segona mà. A més, es compren sis columnes elevadores per reparar autobusos a les cotxeres de la TUS, al Passeig del Comerç.
Crítiques de l’oposició
Els arguments de Guerrero no convencen l’oposició. Ayuso (PSC) assegura que “no és la solució” per lluitar contra la contaminació. “Tindrem autobusos de 15 anys, amb una tecnologia contaminant i per no millorar el servei. Què guanyem?”, s’ha preguntat, recordant que fa dos anys i mig que es va aprovar la compra d’uns busos que mai arriben. “Han fet una gestió molt dolenta”, ha criticat Fernández, des de Cs.
“Ens hem endarrerit. Ho reconec. Però el problema de fons és que durant molts anys no se n’havien comprat”, ha etzibat Guerrero. “Però calia més previsió”, ha criticat la regidora Renom (CiU): “si fem proves per què articulats i no busos de petit format?”. El regidor no adscrit Carles Bosch ha vaticinat que els busos “es poden espatllar cada dia”. “Amb quin suport moral li demanaran al ciutadà que vagi amb un vehicle no contaminant si compren busos contaminants?” diu Bosch.
http://www.isabadell.cat/sabadell/polit ... -sabadell/
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Aquesta mateixa setmana hi he vist, circulant, amb matrícula B-PY (1995), crec que el 76.
I me n'he alegrat
Si arriben articulats a Sabadell, seran els primers en línies urbanes en més de 30 anys (no sé quan devien deixar de circular els 6035A de Martí, però forçosament abans del canvi de concessió cap a la flamant TUS)
I me n'he alegrat
Si arriben articulats a Sabadell, seran els primers en línies urbanes en més de 30 anys (no sé quan devien deixar de circular els 6035A de Martí, però forçosament abans del canvi de concessió cap a la flamant TUS)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Fran-Ikarus wrote:Aquesta mateixa setmana hi he vist, circulant, amb matrícula B-PY (1995), crec que el 76.
I me n'he alegrat
Què bé que es viu a l'àrea lliure d'autobusos de segona mà!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Jo he viscut dos anys a Sabadell, i me n'alegrava igual. Mentre funcionessin bé (que ho feien)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Doncs ja han arribat:trainman wrote:A falta de busos nous, que no acaben d’arribar, Sabadell en compra de segona mà. Hi ha 14 busos nous adquirits però s’estan fabricant. Fins a finals d’any no se’ls veurà per la ciutat. Però a curt termini els que circularan seran cinc. De segona mà, provinents de Sant Sebastià i amb 15 anys a les esquenes. S’invertiran 60.000 euros. Dos dels cinc són articulats i tenen 18 metres.
D'altra banda, el passat dia 20 va entrar en servei la línia 15, que apropa el centre de la ciutat amb la Bassa:
Notícia al web de TUSTUS wrote:Nova línia d’autobús per anar a la Bassa
Divendres, 08 Juny 2018.
Aquesta línia comunicarà directament La Bassa i l’Anella Esportiva de Sant Oleguer amb el centre de la ciutat, permetent també mitjançant el transbordament amb la resta de línies d’autobús connectar amb qualsevol punt de la ciutat i amb la amb la xarxa de F.G.C. i de Rodalies.
Els punts òptims per fer transbord entre les línies urbanes i la línia L15/F15 seran els següents:
Línies Feiners Dissabtes Festius
L1, L2, L3,
L4, L44, L5, L55
Passeig (sentit sud), c. República (sentit nord)
Pl. Marcet (sentit sud),
Via de Massagué (sentit nord)
Intercanviador de Ronda Zamenhof
L7 – L10 - L12 c. Les Valls -> Pg. Manresa Via de Massagué
L11 – L80
Pl. Antoni Llonch (sentit sud),
c. República (sentit nord)
Pl. Antoni Llonch
Aquesta línia tindrà una freqüència de 30 minuts tots els dies de la setmana, variarà un petit tram del seu recorregut segons sigui dia feiner, dissabte o festiu i tindrà una estructura circular, amb inici i fi a la parada de La Bassa - Anella Esportiva de Sant Oleguer.
Es posaran en servei dues noves parades, una just a la porta de La Bassa amb la denominació La Bassa - Anella Esportiva de Sant Oleguer (codi parada 690), on es farà la regulació; i una altra a l’Av. de Pablo Iglesias, just a l’inici de la baixada (codi parada 689 – Bellesguard).
Inicialment, aquesta línia prestarà servei de 8:30 h a 20:30 h tots els dies de la setmana, de manera que queda cobert tot l’horari d’obertura de la Bassa de Sant Oleguer (de 10:00 h a 19:30 h).
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Notícies TUS (Sabadell)
hola, una pregunta los MAN de segunda mano procedentes de bilbao, son para empezar a dar de baja algun mercedez benz hispano del 1996, o son solo para reforzar servicios ?