També han boicotejat l'Aerobus, a Catalunyawefer wrote:Pel que sembla l'acord amb la vaga és mínim però els taxistes s'han de quedar a casa, perquè per culpa dels piquets violents no tenen garantit el seu dret al treball. I a sobre són autònoms.Guigui wrote:Una altra vaga contra Uber deixa sense taxis l'aeroport del Prat
Potser el primer que caldria fer el sector del taxi és una mica de neteja entre les seves files.
VTC: competència deslleial al taxi?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Es pensen que podran combatre Uber amb vagues?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N1
- Posts: 2
- Joined: Monday 30/06/2014 14:20
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Els arguments tipus "servei públic" o "necessitat" no són més que fer el llit als sindicats del taxi en nom d'uns conceptes eteris com igualtat d'oportunitats. I enarborar la bandera de la demagògia és molt fàcil, això també ho faig jo, especialment si sóc taxista.
Algú s'ha preguntat per què les llicències són tan cares? No he vist cap taxista que se'n queixés... El rotllo del sindicat obrer fa tuf a naftalina, i a mi em cauen els ous a terra cada vegada que sento "progres" relatant un guió escrit per la màfia tan tranquils amb la seva consciència. No sé si els ludites estaven tan organitzats, però ja veiem com va acabar aquell proletariat anti-Revolució Industrial... treballant a General Motors. I ep!, malgrat tot van acabar accedint al túrmix i la rentadora, no ho oblidem!
Keynes pronosticava cent anys d'hipocresia abans d'arribar a la societat idílica en la qual no fes falta treballar, perquè el capital hauria esdevingut superflu i tothom viuria amb mans fines de bebè mentre l'Omnibot 2000 els portaria una cervesa. Si això ho dèia un dels teòrics ara més reivindicats per sortir de la crisi, ja em direu la recepta màgica per fer que tothom treballi sense arribar abans a les mans! (que no sigui crear una màfia)
Algú s'ha preguntat per què les llicències són tan cares? No he vist cap taxista que se'n queixés... El rotllo del sindicat obrer fa tuf a naftalina, i a mi em cauen els ous a terra cada vegada que sento "progres" relatant un guió escrit per la màfia tan tranquils amb la seva consciència. No sé si els ludites estaven tan organitzats, però ja veiem com va acabar aquell proletariat anti-Revolució Industrial... treballant a General Motors. I ep!, malgrat tot van acabar accedint al túrmix i la rentadora, no ho oblidem!
Keynes pronosticava cent anys d'hipocresia abans d'arribar a la societat idílica en la qual no fes falta treballar, perquè el capital hauria esdevingut superflu i tothom viuria amb mans fines de bebè mentre l'Omnibot 2000 els portaria una cervesa. Si això ho dèia un dels teòrics ara més reivindicats per sortir de la crisi, ja em direu la recepta màgica per fer que tothom treballi sense arribar abans a les mans! (que no sigui crear una màfia)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Els propis taxistes han caigut en una espècie d'estafa piramidal, en la qual cada cop el preu de les llicències era més car fins que ara, amb les noves tecnologies (app mòbils, cotxes sense conductor), veuen que en pocs anys les seves estimades llicències no valdran ni el paper en el que estan impreses. És un cas semblant a bombolla/estafa immobiliària, però encara més greu perquè el valor final pot ser zero.
Com sempre, els que van comprar més barat i van vendre car en el seu moment han fet el negoci del segle, mentre que els que van comprar fa poc ja es veuen en un futur en la misèria. La única salvació que tenen és que el govern prohibeixi el progrés per decret llei, però encara que ho puguin aconseguir l'únic que faran serà allargar l'agonia.
Personalment, crec que s'hauria d'acabar amb el sector del taxi tal com el coneixem i fer-lo públic, de manera que els taxistes deixin de ser autònoms per passar a ser treballadors de l'EMT per, en un futur, poder anar desmantellant el sector de manera ordenada sense grans drames. Això sí, el que van invertir en les llicències... ja ho han vist prou.
Per cert i canviant de tema, galdós paper el de la CNT defensant a mort aquesta gent. Els considerava un sindicat de veritat (no com UGT o CCOO), però veig que més aviat són simples oportunistes.
Com sempre, els que van comprar més barat i van vendre car en el seu moment han fet el negoci del segle, mentre que els que van comprar fa poc ja es veuen en un futur en la misèria. La única salvació que tenen és que el govern prohibeixi el progrés per decret llei, però encara que ho puguin aconseguir l'únic que faran serà allargar l'agonia.
Personalment, crec que s'hauria d'acabar amb el sector del taxi tal com el coneixem i fer-lo públic, de manera que els taxistes deixin de ser autònoms per passar a ser treballadors de l'EMT per, en un futur, poder anar desmantellant el sector de manera ordenada sense grans drames. Això sí, el que van invertir en les llicències... ja ho han vist prou.
Per cert i canviant de tema, galdós paper el de la CNT defensant a mort aquesta gent. Els considerava un sindicat de veritat (no com UGT o CCOO), però veig que més aviat són simples oportunistes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per caure bé a la gent, els toquen allò que no sona
Col·lapse a la Ronda de Dalt per una marxa lenta de taxistes
La mobilització no comunicada ha causat uns 8 quilòmetres de retencions en els dos sentits
http://www.ara.cat/societat/Collapse-Ro ... 81614.html
La mobilització no comunicada ha causat uns 8 quilòmetres de retencions en els dos sentits
http://www.ara.cat/societat/Collapse-Ro ... 81614.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Potser valdria la pena distingir entre:
1) qui té cotxe i el posa a disposició d'altres amb ell com a conductor compartint el cost d'un trajecte, i
2) qui te cotxe i el posa a disposició d'altres amb l'objectiu de fer negoci i treure'n rendiment econòmic.
També distingiria entre qui agafa el cotxe i surt al carrer amb la intenció d'anar de A a B, i qui agafa el cotxe i surt al carrer amb la intenció de captar viatgers per cobrar-los pel seu transport.
1) qui té cotxe i el posa a disposició d'altres amb ell com a conductor compartint el cost d'un trajecte, i
2) qui te cotxe i el posa a disposició d'altres amb l'objectiu de fer negoci i treure'n rendiment econòmic.
També distingiria entre qui agafa el cotxe i surt al carrer amb la intenció d'anar de A a B, i qui agafa el cotxe i surt al carrer amb la intenció de captar viatgers per cobrar-los pel seu transport.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Distinció feta
Aquesta qüestió, diria que ha quedat prou clara en general.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Si algú dubtava que la màfia del taxi se'n sortiria amb la seva, aquí tenim el resultat: un jutge ha decretat la prohibició de Uber a Espanya. Han bloquejat la web http://www.uber.com i des d'Espanya ja no és accessible (com a mínim des de Movistar). Sembla que amb això del bloqueig de pàgines web la nostra "democràcia" cada vegada s'acosta més a països com Xina o Iran.
Si voleu saltar-vos la censura d'aquesta web només cal que canvieu a la configuració de xarxa les DNS per defecte per les següents, propietat de Google i fora d'Espanya:
Si voleu saltar-vos la censura d'aquesta web només cal que canvieu a la configuració de xarxa les DNS per defecte per les següents, propietat de Google i fora d'Espanya:
- DNS principal: 8.8.8.8
- DNS secundària: 8.8.4.4
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Il·legal del tot... no ho crec pas
Amb un advertiment que ni el conductor és professional, ni el vehicle té assegurança ampliada de servei públic n'hi hauria d'haver prou.
Un servei més econòmic renunciant a certes cobertures
La "imposició" de tarifes, la canvies per una "recomanació" i llestos.
Sent que al final es una base de dades de clients i una altra de conductors als quals es posa en comú per fer els recorreguts es podria aplicar un "mínim" obligatori per gestió del servei i la resta "recomanació".
Amb un advertiment que ni el conductor és professional, ni el vehicle té assegurança ampliada de servei públic n'hi hauria d'haver prou.
Un servei més econòmic renunciant a certes cobertures
La "imposició" de tarifes, la canvies per una "recomanació" i llestos.
Sent que al final es una base de dades de clients i una altra de conductors als quals es posa en comú per fer els recorreguts es podria aplicar un "mínim" obligatori per gestió del servei i la resta "recomanació".
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Compartir vehicle (pagant): Uber
Seguir llegint:xataka.com wrote:Uber no solo quiere ser la alternativa al taxi, sino al transporte público
Es una de las startups más conocidas en todo el mundo, y a pesar de sus problemas legales en diversos países -y en ciudades como Madrid-, Uber sigue creciendo en actividad otros muchos. La ambición de esta empresa parece ilimitada, y si hasta hace poco parecía que los taxis eran el único segmento del transporte al que querían ofrecer una alternativa, ahora queda claro que el transporte público también podría verse afectado por los coches de Uber.
Es lo que se desvela tras la aparición de las llamadas "Smart Routes" una nueva característica de la aplicación móvil de Uber que permite que cualquier usuario pueda aprovechar un trayecto ya en marcha y lo comparta con el viajero inicial.
http://www.xataka.com/automovil/uber-no ... te-publico
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
¿Ilegal?
La ventaja que le veo es que parte de la clientela del autobús se pasa a esto y se va aligerando la demanda. Ya me imagino a un particular que posee un autobús, y que con poder del permiso D se pone a emular una línea de autobús.
Lo malo, la contaminación ambiental (hasta que alguien nos deleite con un coche que tiene un motorcillo eléctrico y que se alimente con energía solar, eólica... (me entienden de qué energías hablo, ¿no?)
Esto no es ilegal, ¿qué va a serlo? Así se aprovechan bien los coches, que es rara la vez que veo más de una persona montada en uno.
Aquí la "ilegalidad" es cuando alguien como ustedes tiene algo que puede desbancar a algo o a alguien que tiene el control (casi) absoluto de eso, pues entonces los graciosillos se ponen farrucos, siempre apoyados por la pseudo-ley que hay en este país actualmente.
Lo malo, la contaminación ambiental (hasta que alguien nos deleite con un coche que tiene un motorcillo eléctrico y que se alimente con energía solar, eólica... (me entienden de qué energías hablo, ¿no?)
Esto no es ilegal, ¿qué va a serlo? Así se aprovechan bien los coches, que es rara la vez que veo más de una persona montada en uno.
Aquí la "ilegalidad" es cuando alguien como ustedes tiene algo que puede desbancar a algo o a alguien que tiene el control (casi) absoluto de eso, pues entonces los graciosillos se ponen farrucos, siempre apoyados por la pseudo-ley que hay en este país actualmente.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Ojo, recordemos esta conveniente distinción hecha por awe:
Con los primeros, aprovechas coches que circulan. Con los segundos, sumas nuevos coches a la circulación (y durante "jornadas laborales completas o incluso más")awe wrote:Potser valdria la pena distingir entre:
1) qui té cotxe i el posa a disposició d'altres amb ell com a conductor compartint el cost d'un trajecte, i
2) qui te cotxe i el posa a disposició d'altres amb l'objectiu de fer negoci i treure'n rendiment econòmic.
També distingiria entre qui agafa el cotxe i surt al carrer amb la intenció d'anar de A a B, i qui agafa el cotxe i surt al carrer amb la intenció de captar viatgers per cobrar-los pel seu transport.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
compartir vehicles i despeses és una bona idea, s'ajuda a aprofitar la despesa de combustible i per tant no cal tenir més taxis, més cotxes i més contaminació.
no és cap competència deslleial, si de debó és vol combatre el canvi climàtic per aquí es comença!
no és cap competència deslleial, si de debó és vol combatre el canvi climàtic per aquí es comença!
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Jo no veig clara la idea que el transport urbà en autobús (i si m'apreteu, també en metro o tren) incideixi de forma significativa en la reducció de la contaminació. Quants milers de tones de massa entre busos, metros i trens, són desplaçats diàriament... gairebé buits? Moure ferro, vaja. Perquè és fàcil agafar el transport públic "com tothom", en hores punta, i pensar quanta contaminació s'estalvia. Però la majoria del dia hi ha poca demanda. El cas de tren i metro el trobo particularment greu. Perquè hi ha tant de tren en doble composició tot el sant dia corrent amunt i avall, quan en composició simple n'hi hauria prou si s'acobla la segona unitat només en hores punta? El malbaratament energètic és monstruós, són megawatts hora a dojo.
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
No confondre Uber, on els conductors el que fan és de "taxista", és a dir, el passatger demana un transport i el conductor els porta de A a B, obtenint un rèdit econòmic, amb, per exemple, BlaBlaCar, on el conductor, que ja fa el trajecte d'A a B simplement ofereix les places lliures, a les quals els passatgers pagaran "X" euros (la web suggereix i limita el preu màxim que se'n pot demanar), simplement per sufragar costos del viatge, però mai sense treure'n benefici.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
No sabia ben bé on posar-ho, si aquí o al tema de la vaga de metro... Em decanto per aquí, ja que el fet més rellevant de l'article és que aprofiti la vaga, la polèmica respecte la seva convocatòria coincidint amb el MWC, etc... per a vendre Uber:
http://www.enriquedans.com/2016/02/la-i ... ctura.html
La irresponsabilidad tecnológica termina pasando factura
Barcelona arrancó ayer el primer día del Mobile World Congress, una de las grandes citas mundiales de la tecnología que se calcula que deja en la ciudad más de 460 millones de euros, con una huelga de Transportes Metropolitanos de Barcelona que afecta al metro y los autobuses, con una situación de caos en la movilidad de la ciudad que podría ser el determinante para que la organización del congreso decida llevárselo el próximo año a una sede que sepa estar a la altura de las circunstancias. La organización ha publicado dos notas de prensa, una con el aviso y otra con un plan de contingencia que incluye autobuses privados, pero el ridículo internacional, en un evento que miles de personas comentan profusamente en todas las redes sociales en tiempo real, está garantizado.
Que una negociación salarial de un colectivo de trabajadores determinado tome como rehén a toda una ciudad en un momento tan crítico como el de una gran cita internacional es algo que sucede en muy pocos países civilizados. Que además, las opciones para la movilidad en esa ciudad, a diferencia de lo que ocurre en las ciudades más modernas del mundo, sean tan limitadas que se reduzcan a metro, autobuses, taxi y transporte privado, es algo que empeora clarísimamente la situación, y la convierte en insoluble. De hecho, Uber se ha apresurado a brindarse como solución: ofrece reactivar su servicio, que lleva ya un año de suspensión, para proporcionar más opciones para la movilidad urbana, y lanza un comunicado en el que deja clara la irresponsabilidad que supuso en su momento, en un país con un importantísimo peso del sector turístico, prohibir un servicio como el suyo. Cada vez que un turista llega a España, abre la app de Uber que está acostumbrado a utilizar en casi cuatrocientas ciudades de todo el mundo, tenemos una persona que se plantea a qué diablos de país ha llegado y en qué siglo viven en él.
Como ya comentamos en el reciente informe “Upgrading urban mobility: los retos de la movilidad urbana“, las ciudades pasan por tres estados en la evolución de su movilidad: una fase de exploración, en la que el impacto de la congestión se convierte en agudo y las medidas correctoras no funcionan debido a las limitaciones regulatorias que se plantean, una segunda fase de configuración en la que se empiezan a eliminar restricciones y se ponen a prueba algunas alternativas emergentes, y una tercera fase de excelencia en la que la movilidad alcanza su máximo potencial cuando se le suman las ganancias de eficiencia en el uso de recursos de que proporciona el peer-to-peer. La única manera de trabajar para resolver el problema de la movilidad en las ciudades es hacerlo en tres ejes: energías progresivamente más limpias y uso más racional de la ocupación de los vehículos; desarrollo de alternativas multimodales o intermodales que ofrezcan un amplio abanico de medios de transporte que se adapten a todas las preferencias; y accesibilidad, asegurar que se cuenta con la oferta suficiente en cada una de las alternativas, eliminando unas limitaciones artificiales que la tecnología ha dejado sin sentido. No, esto no es una declaración política ni comercial: es el resultado de analizar ciudades de todo el mundo cuantificando un fenómeno global que está teniendo lugar en todas ellas… menos en España.
La ganancia de eficiencia en movilidad que supone permitir servicios alternativos al transporte urbano convencional no es un invento de nadie ni algo que haya que demostrar: puede verla cualquier persona que viaje un poquito, en cualquiera de las ciudades en las que este tipo de servicios existen. La fortísima innovación y competencia a la que están sometidas las empresas de transporte emergentes carece completamente de paralelismo en las alternativas convencionales, lo que lleva a que esas ganancias de eficiencia no se consigan y a que la congestión siga siendo un problema de primera magnitud. Barcelona, hoy, es un escaparate perfecto de lo que una ciudad moderna nunca debería ser: una auténtica ratonera en la que decenas de miles de visitantes extranjeros se frotan los ojos pensando cómo es posible que una cita tecnológica de primer nivel se celebre en un sitio así, incapaz de de gestionar su movilidad urbana de manera eficiente. Entre las restricciones a las alternativas emergentes y la gestión irresponsable de un conflicto laboral, han conseguido crear una tormenta perfecta.
Enhorabuena. Estas cosas pasan cuando se decide, conscientemente, ignorar el avance tecnológico y preservar privilegios que únicamente tenían sentido en otras épocas. Los autobuses, el metro y el taxi, por buena calidad y oferta que tengan, no son opciones suficientes para garantizar una movilidad adecuada en las ciudades. Todas las ciudades en las que se permiten alternativas de tipo car-sharing, ride-sharing o car-pooling mejoran sensiblemente sus condiciones de movilidad. Pero en España creemos que somos más listos que nadie, las prohibimos, y conseguimos así quedar como lo que somos: un país que sigue gestionado por personas del siglo pasado Y ya llevamos dieciséis años metidos en este, aunque algunos se nieguen a enterarse…
http://www.enriquedans.com/2016/02/la-i ... ctura.html
La irresponsabilidad tecnológica termina pasando factura
Barcelona arrancó ayer el primer día del Mobile World Congress, una de las grandes citas mundiales de la tecnología que se calcula que deja en la ciudad más de 460 millones de euros, con una huelga de Transportes Metropolitanos de Barcelona que afecta al metro y los autobuses, con una situación de caos en la movilidad de la ciudad que podría ser el determinante para que la organización del congreso decida llevárselo el próximo año a una sede que sepa estar a la altura de las circunstancias. La organización ha publicado dos notas de prensa, una con el aviso y otra con un plan de contingencia que incluye autobuses privados, pero el ridículo internacional, en un evento que miles de personas comentan profusamente en todas las redes sociales en tiempo real, está garantizado.
Que una negociación salarial de un colectivo de trabajadores determinado tome como rehén a toda una ciudad en un momento tan crítico como el de una gran cita internacional es algo que sucede en muy pocos países civilizados. Que además, las opciones para la movilidad en esa ciudad, a diferencia de lo que ocurre en las ciudades más modernas del mundo, sean tan limitadas que se reduzcan a metro, autobuses, taxi y transporte privado, es algo que empeora clarísimamente la situación, y la convierte en insoluble. De hecho, Uber se ha apresurado a brindarse como solución: ofrece reactivar su servicio, que lleva ya un año de suspensión, para proporcionar más opciones para la movilidad urbana, y lanza un comunicado en el que deja clara la irresponsabilidad que supuso en su momento, en un país con un importantísimo peso del sector turístico, prohibir un servicio como el suyo. Cada vez que un turista llega a España, abre la app de Uber que está acostumbrado a utilizar en casi cuatrocientas ciudades de todo el mundo, tenemos una persona que se plantea a qué diablos de país ha llegado y en qué siglo viven en él.
Como ya comentamos en el reciente informe “Upgrading urban mobility: los retos de la movilidad urbana“, las ciudades pasan por tres estados en la evolución de su movilidad: una fase de exploración, en la que el impacto de la congestión se convierte en agudo y las medidas correctoras no funcionan debido a las limitaciones regulatorias que se plantean, una segunda fase de configuración en la que se empiezan a eliminar restricciones y se ponen a prueba algunas alternativas emergentes, y una tercera fase de excelencia en la que la movilidad alcanza su máximo potencial cuando se le suman las ganancias de eficiencia en el uso de recursos de que proporciona el peer-to-peer. La única manera de trabajar para resolver el problema de la movilidad en las ciudades es hacerlo en tres ejes: energías progresivamente más limpias y uso más racional de la ocupación de los vehículos; desarrollo de alternativas multimodales o intermodales que ofrezcan un amplio abanico de medios de transporte que se adapten a todas las preferencias; y accesibilidad, asegurar que se cuenta con la oferta suficiente en cada una de las alternativas, eliminando unas limitaciones artificiales que la tecnología ha dejado sin sentido. No, esto no es una declaración política ni comercial: es el resultado de analizar ciudades de todo el mundo cuantificando un fenómeno global que está teniendo lugar en todas ellas… menos en España.
La ganancia de eficiencia en movilidad que supone permitir servicios alternativos al transporte urbano convencional no es un invento de nadie ni algo que haya que demostrar: puede verla cualquier persona que viaje un poquito, en cualquiera de las ciudades en las que este tipo de servicios existen. La fortísima innovación y competencia a la que están sometidas las empresas de transporte emergentes carece completamente de paralelismo en las alternativas convencionales, lo que lleva a que esas ganancias de eficiencia no se consigan y a que la congestión siga siendo un problema de primera magnitud. Barcelona, hoy, es un escaparate perfecto de lo que una ciudad moderna nunca debería ser: una auténtica ratonera en la que decenas de miles de visitantes extranjeros se frotan los ojos pensando cómo es posible que una cita tecnológica de primer nivel se celebre en un sitio así, incapaz de de gestionar su movilidad urbana de manera eficiente. Entre las restricciones a las alternativas emergentes y la gestión irresponsable de un conflicto laboral, han conseguido crear una tormenta perfecta.
Enhorabuena. Estas cosas pasan cuando se decide, conscientemente, ignorar el avance tecnológico y preservar privilegios que únicamente tenían sentido en otras épocas. Los autobuses, el metro y el taxi, por buena calidad y oferta que tengan, no son opciones suficientes para garantizar una movilidad adecuada en las ciudades. Todas las ciudades en las que se permiten alternativas de tipo car-sharing, ride-sharing o car-pooling mejoran sensiblemente sus condiciones de movilidad. Pero en España creemos que somos más listos que nadie, las prohibimos, y conseguimos así quedar como lo que somos: un país que sigue gestionado por personas del siglo pasado Y ya llevamos dieciséis años metidos en este, aunque algunos se nieguen a enterarse…
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nova vaga del taxi contra Uber & cia.
En marxa la vaga de taxistes de Barcelona contra les llicències VTC
Els serveis es veuran afectats durant dotze hores fins les 8 del vespre i el sector es manifestarà al centre de la capital catalana
http://www.ara.cat/economia/taxistes-va ... 24237.html
Els serveis es veuran afectats durant dotze hores fins les 8 del vespre i el sector es manifestarà al centre de la capital catalana
http://www.ara.cat/economia/taxistes-va ... 24237.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Vaga de 48 hores
Ningú ha parlat encara d'això?
140 taxis arribant de Madrid per recolçar... Em recorda una mica (salvant les distàncies) la pel·lícula "Comboi", aquella del Kris Kristofferson.
http://www.ccma.cat/324/barcelona-48-ho ... a/2868351/
Barcelona, sense taxis durant 48 hores per primera vegada
La primera jornada ha quedat marcada per les accions de violència contra conductors d'Uber i Cabify
Els taxis de Barcelona s'han aturat per primera vegada 48 hores, una protesta mai vista fins ara i que, al final de la primera jornada, ha estat marcada per les accions violentes contra conductors d'Uber i Cabify.
La ciutat està sense taxis aquest dimecres, i també dijous a causa de la vaga, que acabarà a les 6 del matí de divendres.
Hi ha hagut mobilitzacions fins al vespre, quan l'associació Élite Taxi, majoritària al sector, ha suspès les protestes fins aquest dijous al matí. Ha estat després de rebutjar les agressions a treballadors d'empreses de cotxes de lloguer amb conductor.
Entre els moments de tensió, un, al carrer Aragó, quan els taxistes han vist un vehicle VTC i li han donat cops, mentre el conductor cridava que hi havia una nena a dins. L'altre, a la Gran Via, just davant de l'hotel Palace, quan han vist que un cotxe hi deixava uns turistes.
Tot i que hi haurà piquets informatius durant la nit, les mobilitzacions no es reprendran fins a les 9 del matí, amb una concentració davant la terminal T2 de l'aeroport del Prat.
Els taxistes s'han manifestat aquest dimecres al migdia pel centre de Barcelona. La marxa lenta ha arrencat a l'Arc de Triomf i ha acabat a la delegació del govern espanyol.
Quan la marxa passava per la Gran Via, davant del Palace Hotel Barcelona, s'han llançat petards i pots de fum, i els efectius policials han aturat uns minuts la manifestació.
A l'acte de protesta pels carrers de Barcelona s'hi han afegit taxistes de diferents llocs d'Espanya, que s'hi han aplegat per donar suport als companys catalans. Només de Madrid han arribat 140 cotxes. També n'hi havia de València i Bilbao i, fins i tot, han vingut des de França.
Els taxistes han expressat el seu malestar en una reunió amb la delegada del govern espanyol, a qui han deixat per escrit les seves reivindicacions. Segons el president de l'Associació Nacional del Taxi, Julio Sanz García, els ha respost amb bones paraules i res més.
"La vaga es manté i estaríem encantats de tenir notícies favorables i satisfactòries per desconvocar-la perquè això vol dir que hi ha voluntat del govern, que no l'hem tingut a dia d'avui. La lluita segueix al carrer amb les protestes i les vagues. La lluita segueix al jutjat".
La vaga, en plena temporada d'estiu, ha afectat tant turistes com usuaris d'hospitals.
Sense serveis mínims socials
L'aturada dels taxis és sense serveis mínims. Ni els anomenats "serveis socials" fixats en protestes anteriors, que es feien de manera gratuïta davant dels hospitals, i que afectava persones de mobilitat reduïda o que s'havien de sotmetre a una operació. No hi ha cap taxi que circuli a l'Àrea Metropolitana.
L'aturada es fa per protestar per la suspensió del reglament de l'Àrea Metropolitana sobre la concessió de llicències a vehicles de lloguer amb conductor, els VTC, que blindava la proporció d'una llicència per cada 30 taxis. Aquest reglament l'ha suspès cautelarment el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya arran del recurs del Ministeri de Foment, que entén que envaeix competències estatals.
El col·lectiu ja ha fet altres vagues pel tema dels vehicles de lloguer amb conductor, com ara Uber o Cabify.
Notícia relacionada: Uber torna a Barcelona, però ara amb llicències de conductor professional
Els taxistes consideren que, si no es duen a terme les mesures que demanen, el seu sector estarà tocat de mort.
140 taxis arribant de Madrid per recolçar... Em recorda una mica (salvant les distàncies) la pel·lícula "Comboi", aquella del Kris Kristofferson.
http://www.ccma.cat/324/barcelona-48-ho ... a/2868351/
Barcelona, sense taxis durant 48 hores per primera vegada
La primera jornada ha quedat marcada per les accions de violència contra conductors d'Uber i Cabify
Els taxis de Barcelona s'han aturat per primera vegada 48 hores, una protesta mai vista fins ara i que, al final de la primera jornada, ha estat marcada per les accions violentes contra conductors d'Uber i Cabify.
La ciutat està sense taxis aquest dimecres, i també dijous a causa de la vaga, que acabarà a les 6 del matí de divendres.
Hi ha hagut mobilitzacions fins al vespre, quan l'associació Élite Taxi, majoritària al sector, ha suspès les protestes fins aquest dijous al matí. Ha estat després de rebutjar les agressions a treballadors d'empreses de cotxes de lloguer amb conductor.
Entre els moments de tensió, un, al carrer Aragó, quan els taxistes han vist un vehicle VTC i li han donat cops, mentre el conductor cridava que hi havia una nena a dins. L'altre, a la Gran Via, just davant de l'hotel Palace, quan han vist que un cotxe hi deixava uns turistes.
Tot i que hi haurà piquets informatius durant la nit, les mobilitzacions no es reprendran fins a les 9 del matí, amb una concentració davant la terminal T2 de l'aeroport del Prat.
Els taxistes s'han manifestat aquest dimecres al migdia pel centre de Barcelona. La marxa lenta ha arrencat a l'Arc de Triomf i ha acabat a la delegació del govern espanyol.
Quan la marxa passava per la Gran Via, davant del Palace Hotel Barcelona, s'han llançat petards i pots de fum, i els efectius policials han aturat uns minuts la manifestació.
A l'acte de protesta pels carrers de Barcelona s'hi han afegit taxistes de diferents llocs d'Espanya, que s'hi han aplegat per donar suport als companys catalans. Només de Madrid han arribat 140 cotxes. També n'hi havia de València i Bilbao i, fins i tot, han vingut des de França.
Els taxistes han expressat el seu malestar en una reunió amb la delegada del govern espanyol, a qui han deixat per escrit les seves reivindicacions. Segons el president de l'Associació Nacional del Taxi, Julio Sanz García, els ha respost amb bones paraules i res més.
"La vaga es manté i estaríem encantats de tenir notícies favorables i satisfactòries per desconvocar-la perquè això vol dir que hi ha voluntat del govern, que no l'hem tingut a dia d'avui. La lluita segueix al carrer amb les protestes i les vagues. La lluita segueix al jutjat".
La vaga, en plena temporada d'estiu, ha afectat tant turistes com usuaris d'hospitals.
Sense serveis mínims socials
L'aturada dels taxis és sense serveis mínims. Ni els anomenats "serveis socials" fixats en protestes anteriors, que es feien de manera gratuïta davant dels hospitals, i que afectava persones de mobilitat reduïda o que s'havien de sotmetre a una operació. No hi ha cap taxi que circuli a l'Àrea Metropolitana.
L'aturada es fa per protestar per la suspensió del reglament de l'Àrea Metropolitana sobre la concessió de llicències a vehicles de lloguer amb conductor, els VTC, que blindava la proporció d'una llicència per cada 30 taxis. Aquest reglament l'ha suspès cautelarment el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya arran del recurs del Ministeri de Foment, que entén que envaeix competències estatals.
El col·lectiu ja ha fet altres vagues pel tema dels vehicles de lloguer amb conductor, com ara Uber o Cabify.
Notícia relacionada: Uber torna a Barcelona, però ara amb llicències de conductor professional
Els taxistes consideren que, si no es duen a terme les mesures que demanen, el seu sector estarà tocat de mort.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Resum de com van les coses ara mateix (font: El Periódico)
9:39 Algunos taxistas reunidos están preocupados por las escenas de violencia de ayer. Cristian Navarro del sindicato STAC, con 1500 afiliados, espera hoy "una jornada de huelga más tranquila". "Rechazamos la violencia. Lo de ayer fueron casos aislados que nosotros mismos frenamos " ha dicho a EL PERIÒDICO
9:59 Los taxistas han aprobado hacer marcha lenta por Ronda Litoral al puerto y Zona Franca y plaza Espanya . Solo un carril. Lo han pactado con Mossos.
10:11 La asamblea rechaza lo de la marcha lenta en fila india. Los radicales piden colapsarlo todo. Los dirigentes de asociaciones están reunidos. Los taxistas piden mas dureza.
9:39 Algunos taxistas reunidos están preocupados por las escenas de violencia de ayer. Cristian Navarro del sindicato STAC, con 1500 afiliados, espera hoy "una jornada de huelga más tranquila". "Rechazamos la violencia. Lo de ayer fueron casos aislados que nosotros mismos frenamos " ha dicho a EL PERIÒDICO
9:59 Los taxistas han aprobado hacer marcha lenta por Ronda Litoral al puerto y Zona Franca y plaza Espanya . Solo un carril. Lo han pactado con Mossos.
10:11 La asamblea rechaza lo de la marcha lenta en fila india. Los radicales piden colapsarlo todo. Los dirigentes de asociaciones están reunidos. Los taxistas piden mas dureza.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Pel que sembla, el format d ela proposta ja ha quedat pactat:
10:48 La decena de entidades del taxi pactan salir en fila india del aeropuerto al puerto pasando por Zona Franca y Can tunis hasta la rotonda de la carbonera (inicio Paral.lel) y volver otra vez por mismo camino. No pasaran por Paral.lel ni plaza de Espanya. El objetivo es impedir entradas y salidas a los tres accesos del Puerto. Los Mossos les advierten que los que salgan de la fila india pueden ser sancionados por Trànsit. Se recorta recorrido pero se aumenta presión sobre el Puerto de Barcelona.
10:48 La decena de entidades del taxi pactan salir en fila india del aeropuerto al puerto pasando por Zona Franca y Can tunis hasta la rotonda de la carbonera (inicio Paral.lel) y volver otra vez por mismo camino. No pasaran por Paral.lel ni plaza de Espanya. El objetivo es impedir entradas y salidas a los tres accesos del Puerto. Los Mossos les advierten que los que salgan de la fila india pueden ser sancionados por Trànsit. Se recorta recorrido pero se aumenta presión sobre el Puerto de Barcelona.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Compartir vehicle (pagant): competència deslleial al tax
Un taxista ha de comprar la llicència (nota: les hauria de vendre l'administració pública a un preu fix). Ha de comprar un model de cotxer autoritzat, i adaptar-lo (pintura, taxímetre). Ha de passar un examen de coneixement de la ciutat, i de castellà/català (nota 2: aquí hi ha molta "pirateria"). Ha de passar ITV cada 6 mesos. Ha de contractar una assegurança especial.
Un conductor d'Uber necessita un cotxe i un telèfon.
Si això no és competència deslleial...
Nota 3: no sóc taxista ni familiar de taxista
Un conductor d'Uber necessita un cotxe i un telèfon.
Si això no és competència deslleial...
Nota 3: no sóc taxista ni familiar de taxista