Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Música al sortir de l'estació

Post by Renfe445 »


https://youtu.be/nSG5IkRA9BE
¿Cómo sería en Barcelona...? :D
User avatar
vermer3
N6
N6
Posts: 300
Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by vermer3 »

Bon dia, estic tafanejant amb l'Hyperdia els horaris del ferrocarril a l'illa de Hokkaido (que per cert, ferroviàriament es troba en una situació delicada: hi han uns 1200 km de la xarxa -gairebé la meitat- amenaçats de tancament si no són transferits a companyies del tercer sector; a més, una vintena de parades han perdut el servei ferroviari...) i hi ha certes línies on hi ha recorreguts que tenen molts més trens Limited Express que Local.

La meva pregunta és: que ha de fer la gent que fa habitualment un trajecte d'aquestes característiques (per exemple un trajecte Takikawa-Fukagawa, a la Hakodate Main Line, on hi han Limited Express gairebé cada mitja hora, i només uns 8 trens locals durant tot el dia)?

El preu per al tren local són 450 iens, i per al Limited Express cal afegir almenys 310 iens extra si no es reserva seient, i 830 si es vol reservar seient...
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

vermer3 wrote:B]La meva pregunta és: que ha de fer la gent que fa habitualment un trajecte d'aquestes característiques (per exemple un trajecte Takikawa-Fukagawa, a la Hakodate Main Line, on hi han Limited Express gairebé cada mitja hora, i només uns 8 trens locals durant tot el dia)?
Bé, encara és millor la situació que, no sé, entre Vinaròs i Tortosa, o en general entre l'Ebre i Tarragona. En tot cas Hokkaido és diferent a la resta del Japó, o almenys, al Japó urbà on efectivament el tren guanya per golejada. A Hokkaido el cotxe és més pràctic en petits recorreguts com pot ser entre els dos pobles que comentes. En canvi, sí és més interessant poder anar a Sapporo o Asahikawa (en Limited Express). És lamentable però és així.

S'hauria de veure les hores dels trens local, igual van limitades al públic que penso pot interessar-li més (escoles i instituts) i poca cosa més.

Salutacions!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Post by Guigui »

El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Post by Miquel »

Guigui wrote: Sunday 05/07/2020 19:21 El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/
No en tinc gaires dades, però vaja, penso que més que "fugir", deu ser una bateria que deu permetre moure el tren durant uns minuts fins a sortir d'un punt sensible. Aviam si trobo més informació!
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Post by ortegote »

Miquel wrote: Sunday 05/07/2020 22:09
Guigui wrote: Sunday 05/07/2020 19:21 El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/
No en tinc gaires dades, però vaja, penso que més que "fugir", deu ser una bateria que deu permetre moure el tren durant uns minuts fins a sortir d'un punt sensible. Aviam si trobo més informació!
Miquel no hace falta buscar, en caso de terremoto si se corta el suministro electrico estos trenes podran seguir la marcha con las baterias, 1 llegaran hasta un PAET o punto de evacuación (si te fijste en Japón en los viaductos tienen escaleras para bajar y evacuar) y 2 llegar a una estación comercial y ponerse a salvo.
Saludos.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”