S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Llegiu al fòrum de DiagonalopcióD http://diagonalopciod.com/viewtopic.php?f=3&t=41 el mapa de la proposta d'en wefer sobre com hauria de ser la línia que podria travessar la Diagonal, inspirada en la del pla de metros del 1974. Què en penseu?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Ben bé la línia VI actualment no tindria sentit en la part nord, però sí que seria necessari recuperar-ne la idea per fer una línia que travessés la Diagonal de cap a cap.
El problema és que a Barcelona, en comptes de fer com a qualsevol altra ciutat del món on es fan línies rectes, només sabem fer línies retorçades com espaghetti que no serveixen per massa cosa. Potser és que fer el metro de la Diagonal és una opció massa lògica i això a Barcelona és l'excusa perfecte per no fer-la
El problema és que a Barcelona, en comptes de fer com a qualsevol altra ciutat del món on es fan línies rectes, només sabem fer línies retorçades com espaghetti que no serveixen per massa cosa. Potser és que fer el metro de la Diagonal és una opció massa lògica i això a Barcelona és l'excusa perfecte per no fer-la
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Jo crec que més val que facin túnel per a Rodalies per la Diagonal, de metro no crec que se'n necessiti en aquest cas ja que Rodalies+Tramvia ja donarien una bona cobertura a l'avinguda.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Hola,
También estoy de acuerdo con esto comentado por Bernat, pero siempre que el túnel de cercanías lo sea con todas las de la ley, es decir, que no solamente lleve la C3 a Castelldefels, sino que conecte con el corredor FGC Llobregat-Anoia y con la C4 sur en el Llobregat, a la vez que con los corredores del vallés y Maresme en el lado Besós.
Saludos,
Sergio
+1Trenscat wrote:Jo crec que més val que facin túnel per a Rodalies per la Diagonal, de metro no crec que se'n necessiti en aquest cas ja que Rodalies+Tramvia ja donarien una bona cobertura a l'avinguda.
También estoy de acuerdo con esto comentado por Bernat, pero siempre que el túnel de cercanías lo sea con todas las de la ley, es decir, que no solamente lleve la C3 a Castelldefels, sino que conecte con el corredor FGC Llobregat-Anoia y con la C4 sur en el Llobregat, a la vez que con los corredores del vallés y Maresme en el lado Besós.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Suposo que també es podria fer un mega tunel, tipus L9 amb 2 nivells, i fer-hi pasar per dalt les Rodalies i per baix una linia de Metro... no sé si dic un disbarata irrealizatble... ya em dispensareu els experts en la materia
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Hola,
Ni dices un disparate ni somos tan expertos en la materia. Eso sí, entre todos los de por aquí, tú incluido, tenemos más sentido común que por ahí fuera, creo yo. En ciudades como Nueva York desde antes del siglo pasado ya se construían túneles ferroviarios de 4 vías bajo la ciudad.
Saludos,
Sergio
Ni dices un disparate ni somos tan expertos en la materia. Eso sí, entre todos los de por aquí, tú incluido, tenemos más sentido común que por ahí fuera, creo yo. En ciudades como Nueva York desde antes del siglo pasado ya se construían túneles ferroviarios de 4 vías bajo la ciudad.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Mentres no es faci una L6 al estil que es planejen les linees de metro en aqui.
Algun dia ens faran una linea de metro laberintica o amb tants giravolts que ens marejarem. Exagero, pero... cal un transport ferroviari que cobreixi tota la diagonal, lo ideial seria metro i rodalies, el tranvia ta be, pero no cobreix les necessitats. A més per les rodalies s'hauria de aprofitar el tunel de la Diagonal per diversos serveis. No se quins exactament, però estaria be que hi passesin alguns, aixi es dessaturaria el tram Arc de Trionf - Hospitalet.
Jo crec que el R3 ta be que passi per allá de la diagonal. Però per què no la R7 també? Aixi R1 / R4 per on passen actualment, R3 / R7 diagonal i R2 per on passa actualment, si més no estaria una mica més repartit.
Algun dia ens faran una linea de metro laberintica o amb tants giravolts que ens marejarem. Exagero, pero... cal un transport ferroviari que cobreixi tota la diagonal, lo ideial seria metro i rodalies, el tranvia ta be, pero no cobreix les necessitats. A més per les rodalies s'hauria de aprofitar el tunel de la Diagonal per diversos serveis. No se quins exactament, però estaria be que hi passesin alguns, aixi es dessaturaria el tram Arc de Trionf - Hospitalet.
Jo crec que el R3 ta be que passi per allá de la diagonal. Però per què no la R7 també? Aixi R1 / R4 per on passen actualment, R3 / R7 diagonal i R2 per on passa actualment, si més no estaria una mica més repartit.
-
- N1
- Posts: 9
- Joined: Sunday 12/08/2018 18:37
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Veig totalment innecessari un túnel de rodalies per tota la Diagonal. El tramvia un dia o altre ja farà el trajecte i no penso que faci falta més. Penso que hi ha suficients línies demetro que cobreixen tota Barcelona i una vegada acabin la L9 ho tindrem tot enllestit.
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
El tunel de rodalies de la diagonal no té la funcionalitat de fer servei intern a Barcelona, és perque fa falta un tercer túnel de rodalies.
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Si s'hagués fet la L6 en el seu moment tal com es veu allà, crec que la xarxa de metro de Barcelona tindria un feeling de molta més completitud que la de ara, però al mateix temps seria una xarxa més limitada.
Podem veure que parts de la mai feta L6 s'han utilitzat per fer la L9 nord, la L10 sud, i part del tram central (el districte de Sant Martí sobretot) com part d'una hipotètica expansió de la L8 fins al Besós.
De fet, el projecte general de la L9 sembla haver estat decidir fer una sisena gran línia per Barcelona, però fer-la més gran, més amunt, més èpica i amb més diners (els anys 2000, aix...)
La conseqüència de tot això és que el que tenia que ser una línia ara son trossos de varies, el que ho fa més caòtic, però al mateix temps permeteix que abarqui més llocs.
A més, en retrospectiva, el traçat futur de la ampliació de la L8 a Gràcia i Glòries fent un itinerari rectangular s'encaixa millor a les necessitats de la xarxa de metro i la Barcelona d'avui, més que no pas la de fa 40 anys.
Crec que la conseqüència més negativa de no haver fet la L6 ha estat sobretot que la zona de la Diagonal nord, Francesc Macià, etc. es l'àrea més gran de Barcelona per on el metro no passa (encara que ara sí que passi el Tram, però bueno).
El que té més sentit ara és aprofitar que a Diagonal no té túnel per sota i acabar fent el tercer túnel de Rodalies, paral·lel a la L3 a partir de Maria Cristina com la L1 al centre, la gran estació intermodal a Zona UNiversitària, l'ampliació de la L3 a Sant Feliu i del tercer túnel fins a Sant Boi i Castelldefels. Rodalies tindria parada a Zona Univ., Maria Cristina, Francesc Macià, Diagonal L3 L5, Diagonal-Aragó, El Clot-Aragó.
Pel costat del Besós, no sé si tindria massa sentit continuar encara més la L8 amb l'expansió futura de la L1 i la possible ampliació del Tram fins a Torribera.
Podem veure que parts de la mai feta L6 s'han utilitzat per fer la L9 nord, la L10 sud, i part del tram central (el districte de Sant Martí sobretot) com part d'una hipotètica expansió de la L8 fins al Besós.
De fet, el projecte general de la L9 sembla haver estat decidir fer una sisena gran línia per Barcelona, però fer-la més gran, més amunt, més èpica i amb més diners (els anys 2000, aix...)
La conseqüència de tot això és que el que tenia que ser una línia ara son trossos de varies, el que ho fa més caòtic, però al mateix temps permeteix que abarqui més llocs.
A més, en retrospectiva, el traçat futur de la ampliació de la L8 a Gràcia i Glòries fent un itinerari rectangular s'encaixa millor a les necessitats de la xarxa de metro i la Barcelona d'avui, més que no pas la de fa 40 anys.
Crec que la conseqüència més negativa de no haver fet la L6 ha estat sobretot que la zona de la Diagonal nord, Francesc Macià, etc. es l'àrea més gran de Barcelona per on el metro no passa (encara que ara sí que passi el Tram, però bueno).
El que té més sentit ara és aprofitar que a Diagonal no té túnel per sota i acabar fent el tercer túnel de Rodalies, paral·lel a la L3 a partir de Maria Cristina com la L1 al centre, la gran estació intermodal a Zona UNiversitària, l'ampliació de la L3 a Sant Feliu i del tercer túnel fins a Sant Boi i Castelldefels. Rodalies tindria parada a Zona Univ., Maria Cristina, Francesc Macià, Diagonal L3 L5, Diagonal-Aragó, El Clot-Aragó.
Pel costat del Besós, no sé si tindria massa sentit continuar encara més la L8 amb l'expansió futura de la L1 i la possible ampliació del Tram fins a Torribera.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Jo més que considerar la possibilitat de construir la L6 dels plans de metro de l'any 1971 i 1974; que crec que avui en dia, amb linia L9 i d'altres ampliacions fetes, ja cobreix més o menys totes les zones previstes, jo seria partidari de construir la L6 del Pla de Metros del 1966, que vindria a ser un desdoblement de les línies de FGC, i amb les modificacions i adaptacions convenients permetria la famosa quadriplicació de les línies del Vallès i permetria definitivament separar els serveis urbans i suburbans, dins de Barcelona. La L6 del Pla de Metros del 1966 tenia previst de comunicar la plaça de La Bonanova amb el mercat de Sant Antoni, i agafava com a eix, els carrers Ganduxer (a la part alta de la ciutat) i Urgell (dins de l'Eixample). Caldria modificar-ne els extrems, iniciant-la a l'estació de Sarrià i finalitzar-la, o com a mínim, fer-la passant per Plaça Catalunya, i com a molt una estació intermitja a la plaça Francesc Macià. I podria ser utilitzada pels serveis suburbans. A Sarrià tindria enllaç amb la veritable i actual L6, i amb la futura L9; el que permetria accedir al centre de la ciutat, o bé, amb la L9 connectar amb tota la connurbació de Barcelona. Salut!
Re: S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?
Doncs vaig considerar una cosa semblant, de fet, fa un temps, quan vaig dibuixar una gran ampliació del que és actualment la L12. Seria una línia probablement més de metro lleuger que no pas una gran i èpica línia estil L9, al menys en el respecta a estacions.
https://drive.google.com/open?id=1001yK ... sp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1001yK ... sp=sharing
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!