Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Teleindicadors a les andanes
En curs d'instal.lació
R1: Tordera, Malgrat de Mar.
R2: Mollet-Sant Fost, Gualba, Hostalric.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).
R8: Mollet-Sant Fost.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.
R2: Viladecans, Bellvitge, La Llagosta, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
R1: Tordera, Malgrat de Mar.
R2: Mollet-Sant Fost, Gualba, Hostalric.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).
R8: Mollet-Sant Fost.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.
R2: Viladecans, Bellvitge, La Llagosta, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2018
Estacions recentment reformades:
-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-El Papiol (R4)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Blanes (R1)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Parets del Vallès (R3)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-Gelida (R4)
-Martorell (R4/R8) -finalitzant-se-
-El Vendrell (R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Cornellà (R1/R4) -finalitzant-se-
-Bellvitge (R2)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, pendent de confirmació d'inici d'obres) -segona reforma-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
Obres en licitació:
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-El Papiol (R4)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Blanes (R1)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Parets del Vallès (R3)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-Gelida (R4)
-Martorell (R4/R8) -finalitzant-se-
-El Vendrell (R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Cornellà (R1/R4) -finalitzant-se-
-Bellvitge (R2)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, pendent de confirmació d'inici d'obres) -segona reforma-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
Obres en licitació:
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
Re: Teleindicadors a les andanes
Pues de los teleindicadores de leds rojos que han estado quitando los podrían poner en las estaciones que no tienen.437.001 wrote:En curs d'instal.lació
R1: Tordera, Malgrat de Mar.
R2: Mollet-Sant Fost, Gualba, Hostalric.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).
R8: Mollet-Sant Fost.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.
R2: Viladecans, Bellvitge, La Llagosta, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
Y los de Sant Andreu Comtal de las vías 8 y 10 ya los podrían aprovechar...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Teleindicadors a les andanes
Lo están haciendo: Viladecavalls, Garraf, Gualba, Hostalric, Tordera, La Granada, y L'Arboç tienen teleindicadores viejos de letras rojas.Renfe445 wrote: Pues de los teleindicadores de leds rojos que han estado quitando los podrían poner en las estaciones que no tienen.
Todos ellos traídos de otras estaciones, de donde fueron retirados.
Por cierto, me parece que no son de LED's.
Eso ya no. Son anticuados y dudo que sean recuperables tras tantos años a la intemperie y sin ningún tipo de mantenimiento.Renfe445 wrote:Y los de Sant Andreu Comtal de las vías 8 y 10 ya los podrían aprovechar...
Ahir (03/09/2018)
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Cimentacions de nous pals d'electrificació en curs, alguns nous pals ja instal.lats, però sense les mènsules.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen en proves.
A Gualba (R2):
[des del tren]
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen en proves.
A Hostalric (R2):
[des del tren]
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen en proves.
A Maçanet-Massanes (R1/R2):
-Res de nou.
A Tordera (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei. N'hi ha dos, model antic (lletres vermelles).
A Malgrat de Mar (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei. Dos per andana, model Deimos/Aesys en color.
A Barcelona-Clot-Aragó (R1/R2):
[des del tren]
-A l'andana costat Mataró/Arc de Triomf, no hi ha desnivell entre l'estrep de les 447 i la vora de l'andana. Ni a les portes adaptades, ni a les portes sense adaptar.
-No he pogut comprovar-ho a l'andana costat Passeig de Gràcia/Granollers.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
[des del tren]
-Cimentacions de nous pals d'electrificació en curs, alguns nous pals ja instal.lats, però sense les mènsules.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen en proves.
A Gualba (R2):
[des del tren]
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen en proves.
A Hostalric (R2):
[des del tren]
-Res de nou. Els teleindicadors segueixen en proves.
A Maçanet-Massanes (R1/R2):
-Res de nou.
A Tordera (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei. N'hi ha dos, model antic (lletres vermelles).
A Malgrat de Mar (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors en servei. Dos per andana, model Deimos/Aesys en color.
A Barcelona-Clot-Aragó (R1/R2):
[des del tren]
-A l'andana costat Mataró/Arc de Triomf, no hi ha desnivell entre l'estrep de les 447 i la vora de l'andana. Ni a les portes adaptades, ni a les portes sense adaptar.
-No he pogut comprovar-ho a l'andana costat Passeig de Gràcia/Granollers.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Desdoblament de la línia de Vic: tram Parets-La Garriga
Boletín Oficial del Estado (06/09/2018)
MINISTERIO DE FOMENTO
42154 Anuncio del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias, ADIF, por el que se somete a información pública, a efectos de expropiaciones, el "Proyecto de construcción de la remodelación de las Estaciones de Parets del Vallés, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallés y La Garriga (Barcelona). Vía y electrificación".
NOTA DE PREMSA | Desdoblament Parets-La Garriga (R3)
Adif (07/09/2018)
Inversiones en la red de cercanías
Adif avanza en la tramitación administrativa de las actuaciones previas a la duplicación de vía entre Parets del Vallès y La Garriga
• Se somete a información pública, a efectos de expropiaciones, el proyecto constructivo de remodelación de vía y electrificación de las estaciones de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès y La Garriga
07/09/2018. El Boletín Oficial del Estado (BOE) ha publicado el anuncio oficial de Adif por el que se somete a información pública, a efectos de expropiaciones, el proyecto constructivo de remodelación de vía y electrificación de las estaciones de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès y La Garriga (Barcelona).
Esta actuación se enmarca en el proyecto de duplicación de vía de esta línea en el tramo Parets del Vallès-La Garriga de la línea R3 L’Hospitalet-Puigcerdá de la Red de Cercanías de Barcelona y se ejecutará de forma previa a las obras de infraestructura de duplicación de vía de la misma, junto a otras actuaciones como la supresión de pasos a nivel en los términos municipales de Granollers y La Garriga.
El proyecto de duplicación de vía permitirá que este trayecto sea capaz de absorber un mayor número de circulaciones, mejorando la seguridad, fiabilidad y eficacia de la explotación ferroviaria, lo que redundará además en una reducción de los tiempos de viaje.
El anuncio publica la relación concreta e individualizada de los bienes y derechos afectados por el proyecto constructivo de remodelación de vía y electrificación de las cuatro estaciones situadas en este tramo.
En concreto, se plantea la expropiación definitiva de 18.293 m2 de terrenos entre los cuatro municipios, así como una reserva de 1.256 m2 para ocupaciones temporales y otra reserva de 411 m2 para servidumbres de paso.
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Quatre reformes d'estacions més al sac: Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès, La Garriga.
Després d'aquestes quatre, o abans, suposo que sortiran les reformes de les estacions de la R4 sud lligades al Corredor Mediterrani i l'ample UIC (3er fil), és a dir Sant Sadurní, La Granada, L'Arboç, i no sé si també El Vendrell i Gelida.
Tenint en compte que el projecte de la reforma de l'estació de Vacarisses-Torreblanca (R4) anava al mateix paquet que el de l'estació de Vacarisses (però forma part d'una licitació diferent, de moment només s'ha licitat i adjudicat la de Vacarisses), suposo que no trigarà massa en sortir... vull creure.
Comptant que es reformin més o menys aviat totes aquestes vuit estacions (o deu, segons com es compti), quedarien pendents de reforma Santa Perpètua de Mogoda (R3), Figaró (R3), Centelles (R3), i Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7) com a estacions en molt mal estat i necessitades de reforma urgent.
I a més, hi podriem afegir Sant Vicenç de Castellet (R4), Montcada-Manresa (R4), Cardedeu (R2), i Llinars del Vallès (R2), que tot i que ni de lluny estan tant malament com les altres, sí que tenen mançances greus.
Potser hi afegiria també la de Balenyà-Tona-Seva (R3), que tot i que s'ha reformat no fa massa, una segona reforma no li aniria malament.
Altres estacions, o bé estan en obres, o adjudicades, o bé en licitació.
O en un estat raonablement acceptable.
Després d'aquestes quatre, o abans, suposo que sortiran les reformes de les estacions de la R4 sud lligades al Corredor Mediterrani i l'ample UIC (3er fil), és a dir Sant Sadurní, La Granada, L'Arboç, i no sé si també El Vendrell i Gelida.
Tenint en compte que el projecte de la reforma de l'estació de Vacarisses-Torreblanca (R4) anava al mateix paquet que el de l'estació de Vacarisses (però forma part d'una licitació diferent, de moment només s'ha licitat i adjudicat la de Vacarisses), suposo que no trigarà massa en sortir... vull creure.
Comptant que es reformin més o menys aviat totes aquestes vuit estacions (o deu, segons com es compti), quedarien pendents de reforma Santa Perpètua de Mogoda (R3), Figaró (R3), Centelles (R3), i Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7) com a estacions en molt mal estat i necessitades de reforma urgent.
I a més, hi podriem afegir Sant Vicenç de Castellet (R4), Montcada-Manresa (R4), Cardedeu (R2), i Llinars del Vallès (R2), que tot i que ni de lluny estan tant malament com les altres, sí que tenen mançances greus.
Potser hi afegiria també la de Balenyà-Tona-Seva (R3), que tot i que s'ha reformat no fa massa, una segona reforma no li aniria malament.
Altres estacions, o bé estan en obres, o adjudicades, o bé en licitació.
O en un estat raonablement acceptable.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Les quatre primeres que has citats, demanen una reforma a crits, especialment Montcada Bifurcació, Santa Perpètua i sobretot Figaró. Montcada i Figaró s'haurien de remodelar urgentment.437.001 wrote:
Comptant que es reformin més o menys aviat totes aquestes vuit estacions (o deu, segons com es compti), quedarien pendents de reforma Santa Perpètua de Mogoda (R3), Figaró (R3), Centelles (R3), i Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7) com a estacions en molt mal estat i necessitades de reforma urgent.
I a més, hi podriem afegir Sant Vicenç de Castellet (R4), Montcada-Manresa (R4), Cardedeu (R2), i Llinars del Vallès (R2), que tot i que ni de lluny estan tant malament com les altres, sí que tenen mançances greus.
Potser hi afegiria també la de Balenyà-Tona-Seva (R3), que tot i que s'ha reformat no fa massa, una segona reforma no li aniria malament.
Altres estacions, o bé estan en obres, o adjudicades, o bé en licitació.
O en un estat raonablement acceptable.
A Centelles i Balenyà, imagino que fins que no es desdobli el tram Centelles - Vic, no es remodelaran.
Centelles està a mig remodelar, i crec recordar que a principis del proper any, hauria de començar la segona fase de reforma. Un cop iniciats els treballs de desdoblament, cladria construir un pas a diferent nivell sobretot a Balenyà, i tancar l'accés oest (banda de Tona), com s'ha fet a l'accés est (banda de Sant Miquel de Balenyà). Una altra estació que recentment s'ha reformat, i que s'hauria de refer, seria el baixador d'Els Hostalets de Balenyà. Allà caldrà obra de gran envergadura per encabir una doble via, doncs en direcció Vic ens trobem una trinxera encaixonada entre dos carrers del poble. Com he dit diverses vegades, construir una mena de calaix, seria una bona solució per encabir una doble via a Hostalets. El pont sota l'antiga carretera, construit als anys 40 del segle passat, ja contemplava una doble via, i està preparat per allotjar-la, tot i fent uns ajustaments previs als voltants del pont.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Abans d'ahir (09/09/2018)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Continuen cimentant i instal.lant pals d'electrificació.
-No sembla haver-hi massa avenç de l'ampliació de la plataforma de la via per a modificar la configuració de vies de l'estació.
A Sitges (R2):
-Enllumenat de l'andana de vies direcció Vilanova/Sant Vicenç en mal estat o fos per l'extrem costat Vilanova (el més estret i perillós).
-Un dels teleindicadors de l'andana direcció Vilanova/Sant Vicenç fora de combat (però encès).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Ens ha donat la sortida direcció Sant Vicenç un "factor" que semblava més aviat un treballador de la neteja (uniforme groc fluorescent), amb llanterna verda, que ha mirat a les dues andanes.
-L'estació no té monitors per als maquinistes a totes les andanes, i si en té (que no ho recordo), o bé no funcionen, o bé no estan ben posicionats, o totes dues coses.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Enllumenat de les zones de fora de les marquesines apagat (suposo que avariat). A totes dues andanes.
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Continuen cimentant i instal.lant pals d'electrificació.
-No sembla haver-hi massa avenç de l'ampliació de la plataforma de la via per a modificar la configuració de vies de l'estació.
A Sitges (R2):
-Enllumenat de l'andana de vies direcció Vilanova/Sant Vicenç en mal estat o fos per l'extrem costat Vilanova (el més estret i perillós).
-Un dels teleindicadors de l'andana direcció Vilanova/Sant Vicenç fora de combat (però encès).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Ens ha donat la sortida direcció Sant Vicenç un "factor" que semblava més aviat un treballador de la neteja (uniforme groc fluorescent), amb llanterna verda, que ha mirat a les dues andanes.
-L'estació no té monitors per als maquinistes a totes les andanes, i si en té (que no ho recordo), o bé no funcionen, o bé no estan ben posicionats, o totes dues coses.
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Enllumenat de les zones de fora de les marquesines apagat (suposo que avariat). A totes dues andanes.
Last edited by 437.001 on Tuesday 11/09/2018 1:32, edited 3 times in total.
Ahir (10/09/2018)
A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):
-Res de nou.
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-El ripat de la via 1 (la de l'edifici de viatgers) sembla haver acabat ja, a falta de notícies sobre més obres a l'estació.
-Segueixen instal.lant nous pals de pòrtics d'electrificació.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
-Acabaran algun dia de renovar aquesta estació? Porten ja més de DEU anys així.
-Al tren direcció Sant Vicenç li ha donat la sortida un factor, amb xiulet, gorra vermella i llanterna verda.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Martorell (R4):
-Res de nou.
-Res de nou.
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-El ripat de la via 1 (la de l'edifici de viatgers) sembla haver acabat ja, a falta de notícies sobre més obres a l'estació.
-Segueixen instal.lant nous pals de pòrtics d'electrificació.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
-Acabaran algun dia de renovar aquesta estació? Porten ja més de DEU anys així.
-Al tren direcció Sant Vicenç li ha donat la sortida un factor, amb xiulet, gorra vermella i llanterna verda.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Martorell (R4):
-Res de nou.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
La més urgent és sens cap mena de dubte, Montcada-Bifurcació.UT440_132M wrote:Les quatre primeres que has citat [Santa Perpètua de Mogoda (R3), Figaró (R3), Centelles (R3), i Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)], demanen una reforma a crits, especialment Montcada Bifurcació, Santa Perpètua i sobretot Figaró. Montcada i Figaró s'haurien de remodelar urgentment.
Després, Santa Perpètua, que pels habitants que té i la quantitat de passatgers que té, li convé.
Després Centelles, que té bastants passatgers, i quan hi arriba un Civia, patiment i alpinisme als cotxes que queden costat Vic.
Figaró té menys passatgers, i no està en tant mal estat com les altres. Tampoc és que no li calgui una reforma, és clar.
Qualsevol d'aquestes quatre, em semblarà molt bé.
Jo desconnectaria una cosa i l'altra. No necessàriament van lligades, i és discutible que al nord de La Garriga realment calgui desdoblament (en comptes de, per exemple, una reobertura de l'estacíó de Taradell-Mont-rodon, però aquest cop amb dues vies, ja fós només com a PAETUT440_132M wrote:A Centelles i Balenyà, imagino que fins que no es desdobli el tram Centelles - Vic, no es remodelaran.
-punt de creuament sense servei de passatgers-, ja fós com a estació pura i dura, i això sí, amb un aparcament dissuassori ben gran).
Els intervals de pas entre La Garriga i Vic són més llargs que de La Garriga avall.
I a més, crec que a la R3, hi hauria d'haver prioritat per desdoblar Montcada Ripollet-Parets abans que cap altra cosa.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Del baixador de Taradell oblida't. Queda massa lluny del centre, 3 kms. i com la majoria de pobles de la comarca, hi ha molta (massa) cultura de vehicle privat (l'escassa i pobra oferta de transport públic no ajuda).
Respecte el desdoblament, estic d'acord que primer cal desdoblar de Montcada en amunt, fins la Garriga. Mentre no se solucioni el tap dels túnels de Barcelona, no es pot augmentar freqüències. Si es pot fer un bon PAET des de Balenyà fins a Vic, amb doble via, es un dels trams més llargs de la línia en quant a temps, dins del tram Montcada - Vic. Normalment no baixa dels 8 minuts de trajecte.
Respecte el desdoblament, estic d'acord que primer cal desdoblar de Montcada en amunt, fins la Garriga. Mentre no se solucioni el tap dels túnels de Barcelona, no es pot augmentar freqüències. Si es pot fer un bon PAET des de Balenyà fins a Vic, amb doble via, es un dels trams més llargs de la línia en quant a temps, dins del tram Montcada - Vic. Normalment no baixa dels 8 minuts de trajecte.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Taradell té més de 6.300 habitants. Santa Eugènia de Berga, 2.200. Dades de 2017 en tots dos casos.UT440_132M wrote:Del baixador de Taradell oblida't. Queda massa lluny del centre, 3 kms. i com la majoria de pobles de la comarca, hi ha molta (massa) cultura de vehicle privat (l'escassa i pobra oferta de transport públic no ajuda).
Si no es posen instruments (infrastructures) per tal que la gent sigui menys cotxe-cèntrica, malament.
Crec que reobrir l'estació de Taradell-Mont-rodon amb un bon pàrquing dissuassori (i potser, si el nombre de passatgers acompanya, un bus llançadora des de l'estació tant cap a Taradell com cap a Santa Eugènia -l'ideal seria transformar en carretera el camí que va des del nucli de l'estació fins a Santa Eugènia-), podria ser més efectiu del què semblaria a simple vista.
Vegeu l'estació de Palautordera d'ençà de la reforma (Sta. Mª de Palautordera: 9.200 habitants; St. Esteve de Palautordera: 2.600 habitants).
L'estació de Palautordera es troba a una distància quasi idèntica del poble que la de Taradell-Mont-rodon.
Convé recordar que Taradell-Mont-rodon sempre va tenir uns horaris nefastos, i que tot i ser el punt ideal per a creuaments de trens, mai va tenir via d'apartat, tot i haver-hi espai, i que haver-la creat hagués millorat notablement la regularitat del tram mitjà de la línia.
UT440_132M wrote:Respecte el desdoblament, estic d'acord que primer cal desdoblar de Montcada en amunt, fins la Garriga.
És de calaix.
UT440_132M wrote:Mentre no se solucioni el tap dels túnels de Barcelona, no es pot augmentar freqüències.
Això és secundari, dins de la R3. L'essencial, a la R3, és poder tenir regularitat. Especialment entre La Garriga i Barcelona.
Com a mínim, cal desdoblar entre La Garriga i Montcada-Ripollet.
Això que proposes no és un PAET, sinó un desdoblament.UT440_132M wrote:Si es pot fer un bon PAET des de Balenyà fins a Vic, amb doble via, es un dels trams més llargs de la línia en quant a temps, dins del tram Montcada - Vic. Normalment no baixa dels 8 minuts de trajecte.
Un PAET seria no reobrir l'estació de Taradell-Mont-rodon al públic, però posar-hi una segona via per permetre-hi l'encreuament de trens.
Alguna cosa em fa sospitar que si es fés, per alguna raó ( ), es començaria a demanar que es reobrís l'estació al públic.
Cal tenir en compte que l'estació de Taradell-Mont-rodon es troba quasi a mig camí entre Balenyà-Tona-Seva i Vic.
Últimes adjudicacions:
Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2018-00108
OBRA DE ADECUACIÓN DEL PASO INFERIOR EN LA ESTACIÓN DE VILASSAR DE MAR.
Adjudicatario: COYMAL S.L.
CIF: B80553373
Contrato: 4500029837
Importe (sin Iva): 170.286,18
Plazo Ejecución (Meses): 2
Fecha Adjudicación: 04/09/2018
Fecha Publicación en Web: 12/09/2018
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Rebuscant per la web d'Adif, he trobat sis expedients sobre reforma d'estacions.
Cinc estacions de la R3, i una estació de la R2 Nord.
Ara ho postejaré.
Cinc estacions de la R3, i una estació de la R2 Nord.
Ara ho postejaré.
En preparació:
Encargos a medios propios de Adif (ejercicio anterior)
Número de Expediente: 3.17/24610.0011
REDACCION DEL PROYECTO DE EJECUCION DE RECRECIDO DE ANDENES, PASO INFERIOR E INSTALACION DE ASCENSORES EN LA ESTACION DE MONTCADA-RIPOLLET (BARCELONA).
Adjudicatario: INGENIERIA Y ECON DEL TTE SME MP
CIF: A28220168
Tipo de contrato: Servicios
Presupuesto licitado: 145.000€
Plazo Ejecución (Meses): 7
Importe adjudicado: 145.000€
Fecha de contrato: 26/04/2017
Número de Expediente: 3.17/24610.0030
REDACCION PROYECTO DE EJECUCION DE INSTALACION DE ASCENSORES EN PASO INFERIOR Y ACABADOS EN LA ESTACION DE GRANOLLERS-CANOVELLES (BARCELONA).
Adjudicatario: INGENIERIA Y ECON DEL TTE SME MP
CIF: A28220168
Tipo de contrato: Servicios
Presupuesto licitado: 75.000€
Plazo Ejecución (Meses): 5
Importe adjudicado: 75.000€
Fecha de contrato: 30/05/2017
Número de Expediente: 3.17/24610.0031
REDACCION PROYECTO DE EJECUCION DE INSTALACION DE ASCENSORES EN PASO INFERIOR Y ACABADOS EN LA ESTACION DE LA GARRIGA (BARCELONA).
Adjudicatario: INGENIERIA Y ECON DEL TTE SME MP
CIF: A28220168
Tipo de contrato: Servicios
Presupuesto licitado: 75.000€
Plazo Ejecución (Meses): 5
Importe adjudicado: 75.000€
Fecha de contrato: 30/05/2017
Número de Expediente: 3.17/24610.0033
REDACCION DEL PROYECTO DE EJECUCION DE INSTALACION DE ASCENSORES EN PASO INFERIOR Y ACABADOS EN LA ESTACION DE LES FRANQUESES DEL VALLES (BARCELONA).
Adjudicatario: INGENIERIA Y ECON DEL TTE SME MP
CIF: A28220168
Tipo de contrato: Servicios
Presupuesto licitado: 70.000€
Plazo Ejecución (Meses): 5
Importe adjudicado: 70.000€
Fecha de contrato: 30/05/2017
Número de Expediente: 3.17/24610.0034
REDACCION PROYECTO DE EJECUCION DE INSTALACION DE ASCENSORES EN PASO INFERIOR Y ACABADOS EN LA ESTACION DE PARETS DEL VALLES (BARCELONA).
Adjudicatario: INGENIERIA Y ECON DEL TTE SME MP
CIF: A28220168
Tipo de contrato: Servicios
Presupuesto licitado: 75.000€
Plazo Ejecución (Meses): 5
Importe adjudicado: 75.000€
Fecha de contrato: 30/05/2017
Número de Expediente: 3.17/27507.0300
SERVICIOS PARA LA REDACCION DEL ESTUDIO PRELIMINAR DEL SOTERRAMIENTO DE LA LINEA R2 DE CERCANIAS DE BARCELONA A SU PASO POR EL CASCO URBANO DE MONTCADA I REIXAC (BARCELONA).
Adjudicatario: INGENIERIA Y ECON DEL TTE SME MP
CIF: A28220168
Tipo de contrato: Servicios
Presupuesto licitado: 98.787,17€
Plazo Ejecución (Meses): 2
Importe adjudicado: 98.787,17€
Fecha de contrato: 22/11/2017
Ahir (16/09/2018)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Cornellà (R1/R4):
-Dóno per finalitzades les obres dels tancaments anti-frau.
A Martorell (R4/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Em sembla que han eliminat les tanques a l'andana de via 1 (direcció Sant Vicenç).
-Com a mínim un teleindicador KO.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Se segueix circulant molt a poc a poc per aquesta estació.
-Els teleindicadors segueixen KO.
-Res de nou.
A Cornellà (R1/R4):
-Dóno per finalitzades les obres dels tancaments anti-frau.
A Martorell (R4/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Em sembla que han eliminat les tanques a l'andana de via 1 (direcció Sant Vicenç).
-Com a mínim un teleindicador KO.
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Se segueix circulant molt a poc a poc per aquesta estació.
-Els teleindicadors segueixen KO.
Ahir (17/09/2018)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Montcada i Reixac Manresa (R4/R7):
[des del tren]
-Teleindicadors fora de servei però encesos.
A Barberà del Vallès (R4):
[des del tren]
-Un teleindicador fora de servei i apagat.
A Sabadell-Sud (R4):
[des del tren]
-Un teleindicador fora de servei però encès.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
-Màquina autovenda de bitllets encesa però avariada: impossible comprar bitllet.
-Continua el recreixement del costat Terrassa de les dues andanes.
-Andana direcció Barcelona: ja estan cimentant l'extrem costat Terrassa fins al nivell de just a sota del futur terra de l'andana. També han demolit una part originalment recrescuda de l'andana a l'alçada de l'edifici de viatgers, suposo que per a construïr rampes d'accés a la mateixa. Degut a això, els dos bancs han estat traslladats: un a la part ya recrescuda, l'altre (juntament amb la paperera), al costat de la màquina autovenda de bitllets.
-Andana direcció Manresa: estan construïnt una espècie de nou accés des del carrer, no sé si provisional o definitiu. Per ara, sembla cutre, però crec que encara és aviat per opinar.
-La part ja recrescuda de les dues andanes està amb enllumenat provisional: aquesta estació mai havia tingut tanta llum.
-Pas inferior, andana direcció Manresa: forat de l'ascensor visible, forat de les escales també. De tota manera, crec que ni l'un ni l'altre han estat excavats encara, només les cimentacions.
-Pas inferior, andana direcció Barcelona: encara no han tapat del tot el forat deixat per la construcció del pas inferior, però sí que és visible la rampa de les futures escales, que de tota manera no té encara cimentació costat mar.
A Vacarisses (R4):
[des del tren]
-Obres encara no iniciades.
-Han desbrossat l'extrem costat Manresa de l'andana de l'edifici de viatgers.
A Manresa (R4):
-Marquesina de l'andana de l'edifici de viatgers amb el sostre completament desmuntat.
-Pas inferior: ja han instal.lat les baranes.
-Edifici de viatgers: sembla que la reforma és en profunditat, estan canviant finestres del primer pis i tot.
-Vestíbul: no he pogut veure res.
-Andanes: el recreixement ha finalitzat, però el tancament cierre de les dues andanes es manté. El pas superior provisional segueix en servei.
A Sant Vicenç de Castellet (R4):
-Res de nou.
A Martorell (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Efectivament han eliminat les tanques que barraven el pas a l'andana de via 1 (direcció Vilafranca/Sant Vicenç).
-Avui el tren ja ha parat a la zona "de sempre".
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Montcada i Reixac Manresa (R4/R7):
[des del tren]
-Teleindicadors fora de servei però encesos.
A Barberà del Vallès (R4):
[des del tren]
-Un teleindicador fora de servei i apagat.
A Sabadell-Sud (R4):
[des del tren]
-Un teleindicador fora de servei però encès.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
-Màquina autovenda de bitllets encesa però avariada: impossible comprar bitllet.
-Continua el recreixement del costat Terrassa de les dues andanes.
-Andana direcció Barcelona: ja estan cimentant l'extrem costat Terrassa fins al nivell de just a sota del futur terra de l'andana. També han demolit una part originalment recrescuda de l'andana a l'alçada de l'edifici de viatgers, suposo que per a construïr rampes d'accés a la mateixa. Degut a això, els dos bancs han estat traslladats: un a la part ya recrescuda, l'altre (juntament amb la paperera), al costat de la màquina autovenda de bitllets.
-Andana direcció Manresa: estan construïnt una espècie de nou accés des del carrer, no sé si provisional o definitiu. Per ara, sembla cutre, però crec que encara és aviat per opinar.
-La part ja recrescuda de les dues andanes està amb enllumenat provisional: aquesta estació mai havia tingut tanta llum.
-Pas inferior, andana direcció Manresa: forat de l'ascensor visible, forat de les escales també. De tota manera, crec que ni l'un ni l'altre han estat excavats encara, només les cimentacions.
-Pas inferior, andana direcció Barcelona: encara no han tapat del tot el forat deixat per la construcció del pas inferior, però sí que és visible la rampa de les futures escales, que de tota manera no té encara cimentació costat mar.
A Vacarisses (R4):
[des del tren]
-Obres encara no iniciades.
-Han desbrossat l'extrem costat Manresa de l'andana de l'edifici de viatgers.
A Manresa (R4):
-Marquesina de l'andana de l'edifici de viatgers amb el sostre completament desmuntat.
-Pas inferior: ja han instal.lat les baranes.
-Edifici de viatgers: sembla que la reforma és en profunditat, estan canviant finestres del primer pis i tot.
-Vestíbul: no he pogut veure res.
-Andanes: el recreixement ha finalitzat, però el tancament cierre de les dues andanes es manté. El pas superior provisional segueix en servei.
A Sant Vicenç de Castellet (R4):
-Res de nou.
A Martorell (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Gelida (R4):
[des del tren]
-Efectivament han eliminat les tanques que barraven el pas a l'andana de via 1 (direcció Vilafranca/Sant Vicenç).
-Avui el tren ja ha parat a la zona "de sempre".
A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
Als Monjos (R4):
[des del tren]
-Res de nou.