Perdó, em referia a les ascendentsalbert28 wrote:A les vies descendents (cap Pl. Catalunya) diria ho fan per a que no s'ompli de gent la estreta andana quan hi hagi un L7 i L6/S1/S2/S5/S6 o S7 alhora.Miquel wrote:I a les vies 1 i 3 quin es el problema?victorcasta wrote:No hi ha distància suficient de seguretat perquè si els dos trens llisquen més enllà de la senyal, puguin arribar a frenar semse col.lisionar lateralment.
FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Doncs les ascendents poden estar perfectament a la 1 i 3 però mai passa, quan arriba un L7, obre portes i marxa, encara no ha arribat el tren precedent.Miquel wrote: Perdó, em referia a les ascendents
Trens descendents
Jo també he vist moltes vegades trens L7 descendents aturats a pocs metres d'arribar a l'andana de Gràcia, i tampoc ho he acabat d'entendre mai.
És una ineficiència molt gran: entre que el L7 surt del túnel, s'atura al lloc pertinent, obre portes, descarrega, carrega i marxa... El tren que baixava per la via general ja fa estona que ha passat el següent enclavament i que el L7 té via lliure. S'ocupa així més d'un preciat solc per a un únic tren.
També havia pensat que podia ser un tema de prevenció de col·lisions per lliscament. Però això és tan fàcil de solucionar com instal·lant una calça descarriladora motoritzada connectada a l'enclavament.
És una ineficiència molt gran: entre que el L7 surt del túnel, s'atura al lloc pertinent, obre portes, descarrega, carrega i marxa... El tren que baixava per la via general ja fa estona que ha passat el següent enclavament i que el L7 té via lliure. S'ocupa així més d'un preciat solc per a un únic tren.
També havia pensat que podia ser un tema de prevenció de col·lisions per lliscament. Però això és tan fàcil de solucionar com instal·lant una calça descarriladora motoritzada connectada a l'enclavament.
Re: Trens descendents
Segurament aquest serà el motiu, la distància de seguretat entre el disc i l'agulla és inferior a l'homologada pels sistemes de seguretat instal·lats i d'aquesta forma protegeixen la circulació. La idea és evitar la col·lisió però ho és més que el tren no taloni l'agulla. Això mateix també pot passar el metro però passa molt pocs cops al dia i quasi sempre als finals de línia o entrades a cotxera.Javi M wrote:També havia pensat que podia ser un tema de prevenció de col·lisions per lliscament. Però això és tan fàcil de solucionar com instal·lant una calça descarriladora motoritzada connectada a l'enclavament.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
No sabia en quin fil preguntar-ho, però, algú té alguna idea de si FGC pensa ampliar algun dia l'andana de Peu de Funicular per què hi capiguin 4 vagons bé? Suposo que les s'hauran de fer sí o sí en algun futur, però mai he vist cap proposta de fer obres i tal.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Ho veig difícil, és una estació que per la demanda que té amb 3 cotxes va sobrada, a més a més ara des de la serie 113 que estan els cotxes communicats per dins tampoc es fa necessari.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
No la deus haver vist en hores escolars, suposo.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Motiu per la qual no és bo retallar-la a Gràcia.victorcasta wrote:No la deus haver vist en hores escolars, suposo.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Em referia al suposat poc ús de l’estació del Peu del Funicular a què es referia el comentari anterior al meu.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
S'han fet estudis i fins i tot hi ha un avantprojecte bastant ben definit, amb els corresponents estudis geològics, per cert, molt complerts; per comprovar la solidessa del terreny. Tanmateix és una obra de gran complexitat perque just a sobre de la volta de l'estació i del túnel hi ha l'Escola Montserrat. A part de mines d'aigua a l'interior, que ja en el seu moment (any 1914) van comportar accidents. Salut!Aeduh wrote:No sabia en quin fil preguntar-ho, però, algú té alguna idea de si FGC pensa ampliar algun dia l'andana de Peu de Funicular per què hi capiguin 4 vagons bé? Suposo que les s'hauran de fer sí o sí en algun futur, però mai he vist cap proposta de fer obres i tal.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Tal i com deien més amunt, amb la implantació de la serie 113 i els cotxes comunicats entre ells, que permeten a un usuari passar d'un a l'altre sense cap problema, no veig tant necessària aquesta obra, sobretot per el que comenta el company 122-042-132, que seria d'una alta complexitat.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Com a usuari diari del S2 (i vaig sempre al 1r vagó per sortir al costat de la sortida de l'andana) veig potser una vegada per setmana algú que no sap que en aquest vagó no pot sortir. Si parlem dels 113, quan el tren està molt ple es torna complicat arribar a temps a sortir pel vagó del costat.A més, només apareixen els 113 potser la meitat dels cops (parlo des de la intuició).
De totes formes, crec que tots sabem quina sol ser la filosofia de les companyies ferroviaries públiques. Els hi encanta estandaritzar i uniformitzar tots els aspectes i components possibles de les seves xarxes. Si no ho han fet ha de ser per què deu estar en una prioritat baixa, però el fet de que ja hi hagin estudis i un avantprojecte, tal com diu 122-042-132 (mersi per la info) ja diu molt.
De totes formes, crec que tots sabem quina sol ser la filosofia de les companyies ferroviaries públiques. Els hi encanta estandaritzar i uniformitzar tots els aspectes i components possibles de les seves xarxes. Si no ho han fet ha de ser per què deu estar en una prioritat baixa, però el fet de que ja hi hagin estudis i un avantprojecte, tal com diu 122-042-132 (mersi per la info) ja diu molt.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Pensant-ho be, Peu del Funicular es podria ampliar cap a l'altra banda, i sobretot fer més amples les andanes.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Les escales que baixen son part de l'amplitud de l'andana, s'hauria d'escarbar la paret o algo per fer unes noves.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Recordo anar a baixar a la part estreta de l'andana amb la bici i haver-me de quedar al tren fins a Baixador de Vallvidrera per no poder sortir.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
L'avantprojecte preveu l'ampliació dins del túnel en direcció Vallvidrera; en direcció Sarrià te diversos problemes que desaconsellen la intervenció, és tracte d'una trinxera deprimida entre la carretera de Vallvidrera, el pont del carrer del Bosc i els murs perimetrals del propi carrer, a part del problema de la rampa/pendent de 43 mil·lesimes. Tots aquest factors desaconsellen fer l'ampliació en direcció a Sarrià. Veurem. Salut!mfuentesll2 wrote:Pensant-ho be, Peu del Funicular es podria ampliar cap a l'altra banda, i sobretot fer més amples les andanes.
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Tinc entès que des del 2016 fins ara hi han hagut obres de modernització d'aquestes dues estacions (a provença van ampliar l'andana per exemple). Avui en dia, els que aneu a aquesta estació (i tinguent una freqüència de 2min entre pl. Catalunya i Gracia), encara trobeu que estan massa saturades?437.001 wrote: ↑Monday 16/05/2016 1:26
La xarxa del Vallès de FGC està començant a mostrar símptomes de saturació i de falta de capacitat molt difícils de resoldre sense grans intervencions que costarien milions d'euros.
A) la quantitat de persones que s'acumulen cada matí a l'andana direcció Sarrià de l'estació de Provença, que fins i tot fora de les hores punta està bastant carregada.
B) els cisallaments constants i la falta de capacitat de l'estació de Plaça Catalunya.
Pels passatgers habituals: Entre Sant Cugat i Terrassa hi ha problemes de saturació actualment? I entre Sant Cugat i Sabadell? I en hora punta? Els trams interiors de Terrassa i de Sabadell imagino que no hi haurà molt problema ja que és tot just el principi de la línia i el tren encara no ha tingut gaire temps per omplir-se. És així?437.001 wrote: ↑Monday 16/05/2016 1:26 C) els problemes de capacitat del pas inferior de l'estació de Sant Cugat, que comença a estar massa carregat de persones fins i tot en hora vall.
D) els efectes secundaris lligats al perllongament de Terrassa-Nacions Unides, que han causat que només un dia després d'ampliar-hi freqüències hi hagi hagut problemes de saturació a l'estació de Rubí que han obligat a limitar un tren fins a Terrassa-Rambla enlloc de Terrassa-Nacions Unides per les queixes dels passatgers de Rubí, i que han portat a FGC a considerar la supressió de la via 0 de Rubí per aglomeracions de passatgers.
E) els efectes secundaris lligats al proper perllongament a Sabadell-Nord i Ca N'Oriac, que probablement tinguin efectes no desitjats de saturació encara més greus que els de Terrassa.
F) l'escassa eficàcia del servei de Rodalies Renfe a Sant Cugat i Rubí, que fa que molta gent no es plantegi fer-lo servir, quan millor explotat, podria ser un "desembussador" raonablement eficaç de FGC, especialment si es construís l'intercanviador d'Hospital General.
G) els efectes secundaris (possiblement no desitjats) que podria tenir la construcció d'un segon intercanviador Renfe-FGC a Sant Cugat (a Volpelleres, substituïnt l'actual estació de Renfe de Sant Cugat).
H) els efectes secundaris que podria tenir a FGC la renovació de les estacions de Rodalies de la línia R4 entre Terrassa i Manresa, que actualment són dissuassòries per molts passatgers degut al seu estat deplorable, però que si es renovéssin (cosa que s'està començant a fer), podrien aportar encara més passatgers cap a FGC via Terrassa-Estació del Nord i Sabadell-Nord.
Entenc que un augment de les freqüències de S1 i S2 i reducció de L6 i L7 només perjudicaria a les estaciones que S1 i S2 es salta: Sant Gervasi, La Bonanona i Les Tres Torres. És així? Com va aquest tram: de saturació actualment?
Sé que son moltes preguntes. Ho sento , però és que tinc bastanta curiositat.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
"Tinc entès que des del 2016 fins ara hi han hagut obres de modernització d'aquestes dues estacions (a provença van ampliar l'andana per exemple). Avui en dia, els que aneu a aquesta estació (i tinguent una freqüència de 2min entre pl. Catalunya i Gracia), encara trobeu que estan massa saturades?"
A les hores punta del mati, de 7 a 9, déu n'hi do la gran afluència de passatgers. Tot i les millores d'ampliació de l'estació de Provença.
"Pels passatgers habituals: Entre Sant Cugat i Terrassa hi ha problemes de saturació actualment? I entre Sant Cugat i Sabadell? I en hora punta? Els trams interiors de Terrassa i de Sabadell imagino que no hi haurà molt problema ja que és tot just el principi de la línia i el tren encara no ha tingut gaire temps per omplir-se. És així?"
A les hores punta del mati i també de la tarda, la línia presnta problemes de saturació; molts dies per la tarda, fas tot el trajecte fins Terrassa, a peu dret. De vegades pots seure a la sortida de Rubí. Els matins baixen ben plens fins Barcelona. Et puc parlar bàsicament de la línia de Terrassa. Els trams interiors van millor.
"Entenc que un augment de les freqüències de S1 i S2 i reducció de L6 i L7 només perjudicaria a les estaciones que S1 i S2 es salta: Sant Gervasi, La Bonanona i Les Tres Torres. És així? Com va aquest tram: de saturació actualment?
Sé que son moltes preguntes. Ho sento , però és que tinc bastanta curiositat."
Sembla que amb la nova configuració, quan entrin en funcionament les 15 noves UTE, tots pararan a les tres estacions urbanes que comentes.
Aquestes estacions normalment no estan saturades, i és possible de seure en els trens que hi paren, sí son L6, amb els S6 ó S7, acostumes a anar una mica millor, no van tant plens com els S1 i S2. Aquesta és com a mínim la meva experiència, a les vuit del mati, i a les set de tarda. Salut!
A les hores punta del mati, de 7 a 9, déu n'hi do la gran afluència de passatgers. Tot i les millores d'ampliació de l'estació de Provença.
"Pels passatgers habituals: Entre Sant Cugat i Terrassa hi ha problemes de saturació actualment? I entre Sant Cugat i Sabadell? I en hora punta? Els trams interiors de Terrassa i de Sabadell imagino que no hi haurà molt problema ja que és tot just el principi de la línia i el tren encara no ha tingut gaire temps per omplir-se. És així?"
A les hores punta del mati i també de la tarda, la línia presnta problemes de saturació; molts dies per la tarda, fas tot el trajecte fins Terrassa, a peu dret. De vegades pots seure a la sortida de Rubí. Els matins baixen ben plens fins Barcelona. Et puc parlar bàsicament de la línia de Terrassa. Els trams interiors van millor.
"Entenc que un augment de les freqüències de S1 i S2 i reducció de L6 i L7 només perjudicaria a les estaciones que S1 i S2 es salta: Sant Gervasi, La Bonanona i Les Tres Torres. És així? Com va aquest tram: de saturació actualment?
Sé que son moltes preguntes. Ho sento , però és que tinc bastanta curiositat."
Sembla que amb la nova configuració, quan entrin en funcionament les 15 noves UTE, tots pararan a les tres estacions urbanes que comentes.
Aquestes estacions normalment no estan saturades, i és possible de seure en els trens que hi paren, sí son L6, amb els S6 ó S7, acostumes a anar una mica millor, no van tant plens com els S1 i S2. Aquesta és com a mínim la meva experiència, a les vuit del mati, i a les set de tarda. Salut!
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Bé, ara ja han entrat en servei les 115, i se suposa que hi ha CBTC, no?122-042-132 wrote: ↑Thursday 13/05/2021 15:06A les hores punta del mati, de 7 a 9, déu n'hi do la gran afluència de passatgers. Tot i les millores d'ampliació de l'estació de Provença.Jofre wrote: ↑Wednesday 12/05/2021 17:12"Tinc entès que des del 2016 fins ara hi han hagut obres de modernització d'aquestes dues estacions (a provença van ampliar l'andana per exemple). Avui en dia, els que aneu a aquesta estació (i tinguent una freqüència de 2min entre pl. Catalunya i Gracia), encara trobeu que estan massa saturades?"
A les hores punta del mati i també de la tarda, la línia presnta problemes de saturació; molts dies per la tarda, fas tot el trajecte fins Terrassa, a peu dret. De vegades pots seure a la sortida de Rubí. Els matins baixen ben plens fins Barcelona. Et puc parlar bàsicament de la línia de Terrassa. Els trams interiors van millor.Jofre wrote: ↑Wednesday 12/05/2021 17:12"Pels passatgers habituals: Entre Sant Cugat i Terrassa hi ha problemes de saturació actualment? I entre Sant Cugat i Sabadell? I en hora punta? Els trams interiors de Terrassa i de Sabadell imagino que no hi haurà molt problema ja que és tot just el principi de la línia i el tren encara no ha tingut gaire temps per omplir-se. És així?"
Sembla que amb la nova configuració, quan entrin en funcionament les 15 noves UTE, tots pararan a les tres estacions urbanes que comentes.Jofre wrote: ↑Wednesday 12/05/2021 17:12"Entenc que un augment de les freqüències de S1 i S2 i reducció de L6 i L7 només perjudicaria a les estaciones que S1 i S2 es salta: Sant Gervasi, La Bonanona i Les Tres Torres. És així? Com va aquest tram: de saturació actualment?
Sé que son moltes preguntes. Ho sento , però és que tinc bastanta curiositat."
Aquestes estacions normalment no estan saturades, i és possible de seure en els trens que hi paren, sí son L6, amb els S6 ó S7, acostumes a anar una mica millor, no van tant plens com els S1 i S2. Aquesta és com a mínim la meva experiència, a les vuit del mati, i a les set de tarda. Salut!
Com està la cosa?
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Crec que al març van entrar en funcionament tres unitats 115 (jo encara no me les he trobat), però els horaris i recorreguts continuen sent els mateixos. Aquests canvis i l'entrada en funcionament de totes les quinze noves unitats estaven previstos pels volts de l'estiu, o sigui que fins al setembre quan torni el ritme feiner habitual dels desplaçaments no podrem comprovar-ne l'eficàcia.