Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Per tots aquells interessats, l'edifici El Viver és a Pl. Assemblea de Catalunya (davant museu). De Badalona, és clar.
Aquesta conferència "sessió contínua" té molt bona pinta. Si puc, hi assistiré.
Aquesta conferència "sessió contínua" té molt bona pinta. Si puc, hi assistiré.
Salvem l'Estació de França!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Us faig 5 cèntims sobre la conferència-presentació:
- Hi han 2 fases: Fondo-Bufalà i Bufalà-Estació. La 1a inclou cotxeres de Montigalà.
- La 1a fase (Fondo-Bufalà, incloent cotxeres) està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar.
- La 2a fase serà la més triganera. Pràcticament no hi ha res aprovat; només l'avantprojecte.
- El projecte inicial contemplava tuneladora, però finalment s'ha optat per túnel entre plaques per l'elevat cost de la tuneladora.
- Dels 2 projectes constructius presentats, s'ha optat pel més car (però més adient, segons la taula adjudicadora). Aquest és el de túnels menys profunds.
- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. (detall important!!)
- Hi han 2 fases: Fondo-Bufalà i Bufalà-Estació. La 1a inclou cotxeres de Montigalà.
- La 1a fase (Fondo-Bufalà, incloent cotxeres) està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar.
- La 2a fase serà la més triganera. Pràcticament no hi ha res aprovat; només l'avantprojecte.
- El projecte inicial contemplava tuneladora, però finalment s'ha optat per túnel entre plaques per l'elevat cost de la tuneladora.
- Dels 2 projectes constructius presentats, s'ha optat pel més car (però més adient, segons la taula adjudicadora). Aquest és el de túnels menys profunds.
- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. (detall important!!)
Last edited by m.h.t. on Monday 24/09/2018 18:48, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Lo que yo me pregunto es cómo soportarán los termómetros de los 4000 la extensión a Badalona, supongo que con suerte juntando más las paradas cabrán las nuevas estaciones.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Moltes gràcies, m.h.t. per les teves cròniques en diferents fils!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
En aquest ja em sembla més raonable fer-ho fins l'estació de rodalies (tot i que per nassos amb estació costarà més que sense...). Però que igualment el túnel arribi fins allà (cua de maniobres?) ja indica la molt, però molt curta distancia entre Badalona rodalies i Pompeu Fabra.m.h.t. wrote:
- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. (detall important!!)
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Quan aquest perllongament es faci les 4000 s'hauran retirat fa anys.Renfe445 wrote:Lo que yo me pregunto es cómo soportarán los termómetros de los 4000 la extensión a Badalona, supongo que con suerte juntando más las paradas cabrán las nuevas estaciones.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Dubto moltíssim que se soterri el traçat actual de la línia de Mataró al pas per les poblacions. Si fan res soterrat el normal es que vagi més amunt. I posar un tramvia com a compensació... L'experiència em diu una altre cosa, i no pas ferroviàriaAeduh wrote:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors ) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporalAeduh wrote:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.
Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
Last edited by Vox on Tuesday 25/09/2018 23:53, edited 1 time in total.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot )....adriaesc wrote:Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
La Generalitat, Estat i demés que acabin el pendent dels darrers 15-20 anys i ja serà molt.
Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Quería hacer hincapié también en eso, en el festival de desvíos de muchas líneas por Badalona, al final se podría volver a repetir.Vox wrote:Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
El principal problema a l'hora de construir Badalona-Pompeu Fabra va a ser l'ingent trobada de restes arqueològiques, no tant l'obra en sí.Vox wrote:La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot )....adriaesc wrote:Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
La Generalitat, Estat i demés que acabin el pendent dels darrers 15-20 anys i ja serà molt.
Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.Vox wrote: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors ) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal
A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.
Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Un túnel de quilòmetres de llarg, paral·lel a la costa i tan a prop que quedarà tot per sota del nivell freàtic? Suposant que es pugui arribar a construir, no crec que cap govern tingui prou calers per mantenir-lo en servei... Pues va a ser que no.Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
No seria més pràctic fer passar Rodalies per l'interior de Badalona soterrat i que a partir de Montgat/Montgat Nord torni a la via actual? I posar tramvia pel litoral badaloní.Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.
Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Mira que esto es de metro pero quiero finiquitar el off topic.
Pienso que a la R1 no hay que hacerle nada, cuando pasas con el tren por Badalona tienes un gran espectáculo visual garantizado, por un lado ver la rambla de Badalona a toda velocidad y por la derecha el Mediterráneo. Además, este año la línea de Mataró cumple 170 años, si lleva aquí mucho tiempo será por algo.
Pienso que a la R1 no hay que hacerle nada, cuando pasas con el tren por Badalona tienes un gran espectáculo visual garantizado, por un lado ver la rambla de Badalona a toda velocidad y por la derecha el Mediterráneo. Además, este año la línea de Mataró cumple 170 años, si lleva aquí mucho tiempo será por algo.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Aquesta obra costaria una barbaritat de diners (túnel a primera línea de costa... Imposible a cel obert, cap població ho voldria, així que tuneladora però tela...), de temps i de tot. Insisteixo: no s'ha complert ni el PDI, ni la L9...O Sagrera. Ni Generalitat ni Estat podrien fer una obra així que a més no es tan necessaria com les citades. Dubto mil que facin mai això.Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.Vox wrote: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors ) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal
A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.
Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
Treure les vies de la R1, fent-les passar per l'interior, això si que no ho descarto, que es el que sempre havía sentit dir. Sense tram substitutori perque com dic el drama de BDN platja (ignoro com va al Maresme) es que tenen un tren entre les cases de 3 pisos i la platja. Un tren del 1848, que porta i torna gent a la feina....En cas de passar-lo per l'interior, com dic, dubto si fes res allà: BDN, Montgat i cia voldrien la platja lliure. I en aquest cas, malgrat NO crec que calgui treure l'R1 de la platja (aquesta barbaritat de diners calen a unaltre banda), si es portés a l'interior, seria un interior a 5-10 mins a peu d'on passa ara el tren: no caldria tram substitutori.
I en aquest cas (vies cap interior i prou) tot i que es l'idea general, dubto que es vegi no abans de 20 anys, no sino abans de 50, perque segueix sent una obra que li ve gran a la capacitat demostrada per aquest país (no entro en temes políticis: som llatins i mediterranis per igual, l'inutilitat en infraestructura ens agermana, així que això es tant per Cat con per Esp): tuneladora pel mig de Badalona (amb la Bétulo allà ), 3-4 estacions, accesos, sortides d'emergencia i tot sota cascos antics, mentalitats de "no em feu obres per aquí o m'enfado i no respiro"...
I pensar que jo mateix, fa 10-15 anys per aquests forums feia conyes de que X metro no estaria fins 2015, com si fos el futur llunyà, exagerant
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.