Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Ahir (03/09/2018)
A Tarragona:
[des del tren]
-Continuen fent cimentacions de nous pals d'electrificació per al perllongament de la via desviada costat Altafulla, fins quasi al Pont d'Armes.
A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Continuen fent cimentacions de nous pals d'electrificació per a la futura via desviada.
-No reconstruiran el pont antic sobre el riu Gaià, la nova via desviada s'acabarà just abans del pont.
[des del tren]
-Continuen fent cimentacions de nous pals d'electrificació per al perllongament de la via desviada costat Altafulla, fins quasi al Pont d'Armes.
A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Continuen fent cimentacions de nous pals d'electrificació per a la futura via desviada.
-No reconstruiran el pont antic sobre el riu Gaià, la nova via desviada s'acabarà just abans del pont.
Ahir (10/09/2018)
A Tarragona:
-Segueixen cimentant pals d'electrificació entre la capçalera nord de l'estació i el pont d'Armes.
Entre Tarragona i Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.
A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Segueixen cimentant pals d'electrificació, principalment a ambdós extrems de l'estació, per ara a la zona d'andanes no hi ha cap tipus d'obra, tret d'una mena de cates al pàrquing dissuassori.
Entre Altafulla-Tamarit i Torredembarra:
[des del tren]
-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.
A Torredembarra:
[des del tren]
-Estan cimentant pals d'electrificació, principalment a ambdós extrems de l'estació, per ara a la zona d'andanes no hi ha cap tipus d'obra.
Entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders:
[des del tren]
-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.
-Estan cimentant pals d'electrificació entre El Francàs i l'entrada a l'estació de Sant Vicenç de Calders.
A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):
-Les agulles d'aquesta estació deuen estar bastant malament.
Entre Sant Vicenç de Calders i El Vendrell (R4):
[des del tren]
-Renovada la via direcció Sant Vicenç entre el pont sota l'autopista C-32 (la del Garraf) i l'entrada a l'estació del Vendrell.
-El tram entre l'estació de Sant Vicenç de Calders i el pont sota la C-32 encara està sense tocar.
-Alguns pals d'electrificació han estat substituïts, altres no.
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-Sin apenas novedad. El ripado de la vía 1 (la del edificio de viajeros) parece haber sido terminado ya, a falta de noticias sobre más obras en la estación.
-Siguen instalando nuevos postes para pórticos de electrificación.
Entre El Vendrell i L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Renovada la via direcció Sant Vicenç entre la sortida del Vendrell i l'entrada a L'Arboç.
-Han substituït alguns pals d'electrificació, pero no tots.
-El tren direcció Martorell ha anat molt a poc a poc entre Bellvei i L'Arboç.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal.
A L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Excepcionalment, i per raons que desconec, el tren direcció Martorell ha estat estacionat a la via 4, la de l'edifici de viatgers. Això m'ha passat poquíssimes vegades en més de 40 anys, que jo recordi. Hem avançat un mercaderies, però estava estacionat a la via 3 (la desviada costat muntanya/LAV).
-Segueixen cimentant pals d'electrificació entre la capçalera nord de l'estació i el pont d'Armes.
Entre Tarragona i Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.
A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Segueixen cimentant pals d'electrificació, principalment a ambdós extrems de l'estació, per ara a la zona d'andanes no hi ha cap tipus d'obra, tret d'una mena de cates al pàrquing dissuassori.
Entre Altafulla-Tamarit i Torredembarra:
[des del tren]
-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.
A Torredembarra:
[des del tren]
-Estan cimentant pals d'electrificació, principalment a ambdós extrems de l'estació, per ara a la zona d'andanes no hi ha cap tipus d'obra.
Entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders:
[des del tren]
-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.
-Estan cimentant pals d'electrificació entre El Francàs i l'entrada a l'estació de Sant Vicenç de Calders.
A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):
-Les agulles d'aquesta estació deuen estar bastant malament.
Entre Sant Vicenç de Calders i El Vendrell (R4):
[des del tren]
-Renovada la via direcció Sant Vicenç entre el pont sota l'autopista C-32 (la del Garraf) i l'entrada a l'estació del Vendrell.
-El tram entre l'estació de Sant Vicenç de Calders i el pont sota la C-32 encara està sense tocar.
-Alguns pals d'electrificació han estat substituïts, altres no.
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-Sin apenas novedad. El ripado de la vía 1 (la del edificio de viajeros) parece haber sido terminado ya, a falta de noticias sobre más obras en la estación.
-Siguen instalando nuevos postes para pórticos de electrificación.
Entre El Vendrell i L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Renovada la via direcció Sant Vicenç entre la sortida del Vendrell i l'entrada a L'Arboç.
-Han substituït alguns pals d'electrificació, pero no tots.
-El tren direcció Martorell ha anat molt a poc a poc entre Bellvei i L'Arboç.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal.
A L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Excepcionalment, i per raons que desconec, el tren direcció Martorell ha estat estacionat a la via 4, la de l'edifici de viatgers. Això m'ha passat poquíssimes vegades en més de 40 anys, que jo recordi. Hem avançat un mercaderies, però estava estacionat a la via 3 (la desviada costat muntanya/LAV).
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Línia Salou-Cambrils
El Parlament ha votat
Segons el Parlament, es pensa mantenir el servei de Rodalies... fins que s'arribi a ser executat el tramvia entre les poblacions de la Costa Daurada.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Aquí teniu els vídeos:
https://www.parlament.cat/web/canal-par ... p3=8170503
Unanimitat per part de tots els grups
https://www.parlament.cat/web/canal-par ... p3=8170503
Unanimitat per part de tots els grups
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
No és una solució esperar 10 anys fins que es faci un tramvia nou, la PTP la cagat i de veritat fent això la R16 té que anar per Vila-seca com estava previst.
Els usuaris de la R16 en especial els de les Terres de l'Ebre han esperat la variant del CM en candaletes per millorar el seu temps de trajecte, ara per culpa de les presses de la PTP seguiran els retards i els horaris maquillats.
Els usuaris de la R16 en especial els de les Terres de l'Ebre han esperat la variant del CM en candaletes per millorar el seu temps de trajecte, ara per culpa de les presses de la PTP seguiran els retards i els horaris maquillats.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Per una part és una bona notícia, ja que l'actual traçat seguiria sent com rodalia mentre el tramvia no estigui executat o finalitzat, però per l'altre... no seria bo fer esperar per a què aparegui el tramvia i deixar oblidat la nova variant. En aquest aspecte, PTP l'ha pifiat...
Tenint en compte que el projecte del tren-tramvia diu desmantellament per Vandellòs-Cambrils i condicionament a tren-tramvia per Cambrils-Salou...
una cosa com a suposició... seria que l'actual estació d'Hospitalet seria un cul de sac, arribant la possibilitat de fer els RT2 com un servei llançadora, que passin per l'actual tram... i desviar els R16 per la variant direcció Tarragona/Camp de Tarragona.
Tenint en compte que el projecte del tren-tramvia diu desmantellament per Vandellòs-Cambrils i condicionament a tren-tramvia per Cambrils-Salou...
una cosa com a suposició... seria que l'actual estació d'Hospitalet seria un cul de sac, arribant la possibilitat de fer els RT2 com un servei llançadora, que passin per l'actual tram... i desviar els R16 per la variant direcció Tarragona/Camp de Tarragona.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
La PTP no pensa que deixant la variant abandonada durant 10 anys potser que sigui víctima del vandalisme com és el cas de la nova estació de Cambrils Nord i que també hi hagi robatoris de coure de la catenària.Carlos González wrote:Per una part és una bona notícia, ja que l'actual traçat seguiria sent com rodalia mentre el tramvia no estigui executat o finalitzat, però per l'altre... no seria bo fer esperar per a què aparegui el tramvia i deixar oblidat la nova variant. En aquest aspecte, PTP l'ha pifiat...
Tenint en compte que el projecte del tren-tramvia diu desmantellament per Vandellòs-Cambrils i condicionament a tren-tramvia per Cambrils-Salou...
una cosa com a suposició... seria que l'actual estació d'Hospitalet seria un cul de sac, arribant la possibilitat de fer els RT2 com un servei llançadora, que passin per l'actual tram... i desviar els R16 per la variant direcció Tarragona/Camp de Tarragona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una cosa no exclou l'altra
La variant no restarà abandonada. Hi passaran els LD, inclosos uns possibles Avants fins a l'Aldea. Fins i tot els R16 (que formin part d'una cosa anomenada "Rodalies" de Catalunya no té cap mena de sentit terminològic) podrien passar-hi, deixant per la via actual els trens de la RT2, augmentant-ne la freqüència de pas.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Una cosa no exclou l'altra
Jo el que entenc és que hi hauran tant trens Tortosa-Tarragona (és un dir), per a cobrir la línia de la costa, i qui hagi d'anar a alguna de les estacions de la línia; i que els Tortosa-BCN aniran per la variant del CM i Camp de Tarragona.Guigui wrote:La variant no restarà abandonada. Hi passaran els LD, inclosos uns possibles Avants fins a l'Aldea. Fins i tot els R16 (que formin part d'una cosa anomenada "Rodalies" de Catalunya no té cap mena de sentit terminològic) podrien passar-hi, deixant per la via actual els trens de la RT2, augmentant-ne la freqüència de pas.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Buenas,
La variante en ningun caso se va a dejar sin servicio, como bien apunta Guigui los trenes de largo recorrido del tipo S130 de Talgo van a pasar por la variante y los mercantes tambien.
Se entiende que habra MD por la variante mas rapios y mas caros, por que seguro que Renfe operadora o la Generalitat van a cobrar mas por que esos MD subiran de categoria.
Supongo y esto ya es pensamiento personal que por la via antigua solo habra el servicio de Cercanias tarragona, si pasa algun MD Tortosa/BCN bienvenido sea.
Debemos esperar ya que ahora mismo podriamos hablar de multitud de opciones pero nunca de dejar sin servicios la ansiada variante que en si es una mejora y alegremonos de haber salvado la ruta actual (aunque nunca podemos estar seguros 100%, yo de los politicos no me creo nada hasta que lo vea con mis propios ojos)
Saludos.
La variante en ningun caso se va a dejar sin servicio, como bien apunta Guigui los trenes de largo recorrido del tipo S130 de Talgo van a pasar por la variante y los mercantes tambien.
Se entiende que habra MD por la variante mas rapios y mas caros, por que seguro que Renfe operadora o la Generalitat van a cobrar mas por que esos MD subiran de categoria.
Supongo y esto ya es pensamiento personal que por la via antigua solo habra el servicio de Cercanias tarragona, si pasa algun MD Tortosa/BCN bienvenido sea.
Debemos esperar ya que ahora mismo podriamos hablar de multitud de opciones pero nunca de dejar sin servicios la ansiada variante que en si es una mejora y alegremonos de haber salvado la ruta actual (aunque nunca podemos estar seguros 100%, yo de los politicos no me creo nada hasta que lo vea con mis propios ojos)
Saludos.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Yo estoy entendiendo esto:
El tramo de Vandellòs a Tarragona original al final no se cerrará y por allí circularán Rodalia Tarragona y los regionales normales.
El tramo nuevo que se abrirá será utilizado por los servicios de larga distancia y Regional Exprés, Media Distancia, Catalunya Exprés o como se llamen ahora etc.
¿Es así o me falta algo?
El tramo de Vandellòs a Tarragona original al final no se cerrará y por allí circularán Rodalia Tarragona y los regionales normales.
El tramo nuevo que se abrirá será utilizado por los servicios de larga distancia y Regional Exprés, Media Distancia, Catalunya Exprés o como se llamen ahora etc.
¿Es así o me falta algo?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Si es así, al menos se podrán tener una Rodalies de Tarragona con frecuencias decentes y sin obstaculizar a los actuales servicios regionales, media distancia y larga distancia
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
I com es faria??? L'actual tram de Vandellòs és només de via única... si s'ha de millorar també les freqüències cal pensar en desdoblar-ho almenys per Cambrils-Salou...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Com diria el Sr. Lobo, no ens xuclem els ***** encara.
La cambra legislativa ha votat unanimement a favor d una iniciativa de CeC. També va votar un 90% de la cambra a favor del Pla Tren 2014 de la PTP. Ara queda que el poder executiu català es posi les piles i soliciti el traspàs del tram. I que l executiu de Madrid ho accepti.
Dit això, crec que la línia actual hauria de quedar per rodalies i regionals que van amb 447. Tota la resta hauria de passar per la variant.
La cambra legislativa ha votat unanimement a favor d una iniciativa de CeC. També va votar un 90% de la cambra a favor del Pla Tren 2014 de la PTP. Ara queda que el poder executiu català es posi les piles i soliciti el traspàs del tram. I que l executiu de Madrid ho accepti.
Dit això, crec que la línia actual hauria de quedar per rodalies i regionals que van amb 447. Tota la resta hauria de passar per la variant.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
En l'hipotètic cas que la línia de la costa es mantinguera no caldria desdoblar res. Amb els mercaderies, els LD i alguns R16 per la nova línia es poden posar trens cada 30', per exemple, sense necessitat de desdoblar.Carlos González wrote:I com es faria??? L'actual tram de Vandellòs és només de via única... si s'ha de millorar també les freqüències cal pensar en desdoblar-ho almenys per Cambrils-Salou...
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Molt senzill: els solcs o "surcos" que alliberaran mercaderies i LD passar-los a RT2.
R16 ràpid per la variant i RT2 fins Tarragona per la actual
R16 ràpid per la variant i RT2 fins Tarragona per la actual
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Potser que facin el mateix que a Galícia i aplicar la tarifa MD4 en els trens de la línia R16 que vagin per la variant del Corredor del Mediterrani, Jo espero que no ho facin però crec que ho faran per desgràcia.ortegote wrote:Buenas,
La variante en ningun caso se va a dejar sin servicio, como bien apunta Guigui los trenes de largo recorrido del tipo S130 de Talgo van a pasar por la variante y los mercantes tambien.
Se entiende que habra MD por la variante mas rapios y mas caros, por que seguro que Renfe operadora o la Generalitat van a cobrar mas por que esos MD subiran de categoria.
Supongo y esto ya es pensamiento personal que por la via antigua solo habra el servicio de Cercanias tarragona, si pasa algun MD Tortosa/BCN bienvenido sea.
Debemos esperar ya que ahora mismo podriamos hablar de multitud de opciones pero nunca de dejar sin servicios la ansiada variante que en si es una mejora y alegremonos de haber salvado la ruta actual (aunque nunca podemos estar seguros 100%, yo de los politicos no me creo nada hasta que lo vea con mis propios ojos)
Saludos.
-
- N6
- Posts: 183
- Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Una cosa és el que pensem que faran, l'altra la que realment faran, i l'altra la que ens agradaria.
A mi personalment em semblarien correctes uns serveis RT2 L'Hospitalet - Tarragona (potser fins a SVC o Vilafranca), amb una freqüència més digna que ara, que estan molts solapats amb els R16, i evidentment amb la facilitat d'enllaçar a Tarragona amb els R14/R15/R16 que hi passessin fins a Barcelona.
Per la variant, evidentment tot el trànsit de mercaderies, Llarga Distància, però també R16. Hem de diferenciar 2 tipus d'R16:
-R16 "Avant", Tortosa - Barcelona per Camp de Tarragona. Recordar que aquests, segons tenen previst, no farien aturada ni a l'Ampolla ni a l'Ametlla, cosa que em sembla gravíssim, però vaja. Serien 4 diaris per sentit.
-R16 Tortosa - Barcelona per Cambrils Nord/Vila-Seca/Tarragona. Serien 8 trens per sentit, cosa que també em sembla greu, perquè es perden 2 connexions de l'Ebre a Tarragona central, però també de Barcelona a Tarragona (en l'actualitat són 10 R16 diaris per sentit).
A mi personalment em semblarien correctes uns serveis RT2 L'Hospitalet - Tarragona (potser fins a SVC o Vilafranca), amb una freqüència més digna que ara, que estan molts solapats amb els R16, i evidentment amb la facilitat d'enllaçar a Tarragona amb els R14/R15/R16 que hi passessin fins a Barcelona.
Per la variant, evidentment tot el trànsit de mercaderies, Llarga Distància, però també R16. Hem de diferenciar 2 tipus d'R16:
-R16 "Avant", Tortosa - Barcelona per Camp de Tarragona. Recordar que aquests, segons tenen previst, no farien aturada ni a l'Ampolla ni a l'Ametlla, cosa que em sembla gravíssim, però vaja. Serien 4 diaris per sentit.
-R16 Tortosa - Barcelona per Cambrils Nord/Vila-Seca/Tarragona. Serien 8 trens per sentit, cosa que també em sembla greu, perquè es perden 2 connexions de l'Ebre a Tarragona central, però també de Barcelona a Tarragona (en l'actualitat són 10 R16 diaris per sentit).
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Ara han dit que no, que no està previst... però vaja, ves a saber els futurs aconteixements...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Últimes adjudicacions:
Adjudicaciones de Renfe
Ara es treballa a la connexió a la LAV del by-pass que permetrà trens directes Lleida-Cambrils sense entrar a Camp de Tarragona (per exemple, un Alvia Bilbao-València).
Les noves estacions estan ja quasi finalitzades.Número de Expediente: 2018-01099
SUMINISTRO EQUIPAMIENTO Y MOBILIARIO PARA PRESTACIÓN SERVICIO RENFE EN LA ESTACIÓN DE SALOU-CAMBRILS Y HOSPITALET DE L’INFANT
Adjudicatario: INSTALDECO S.L.
CIF: B61601019
Contrato: 4500030163
Importe (sin Iva): 29.454,02
Plazo Ejecución (Meses): 2
Fecha Adjudicación: 26/09/2018
Fecha Publicación en Web: 27/09/2018
Pliego de prescripciones técnicas
Ara es treballa a la connexió a la LAV del by-pass que permetrà trens directes Lleida-Cambrils sense entrar a Camp de Tarragona (per exemple, un Alvia Bilbao-València).