Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Aquest matí, he vist la 2156-2160 vinilada tambe!
Pel cap baix, ja n hi ha dues, aquesta i la 2129-2132.
Pel cap baix, ja n hi ha dues, aquesta i la 2129-2132.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Jo també he vist la 2129-32 i la veritat a mi m'agraden més amb el toc vermell que tot blancs. Salut!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
https://noticies.tmb.cat/transport/una- ... guin-joves
19.04.2016
Oriol Pàmies
Una segona pell perquè els trens es mantinguin joves
La tècnica del vinilat integral recupera la imatge del material mòbil amb menys costos. I no és gens fàcil distingir un cotxe vinilat d'un de pintat.
Els trens es construeixen perquè tinguin una vida útil de més de 30 anys. Per actualitzar-los tecnològicament solen reformar-se quan superen la meitat d'aquest temps. Però i l'aspecte exterior? Rentar-los regularment no és suficient, i pintar-los representa un cost elevat i una complicació logística, perquè cal enviar els cotxes a un taller especialitzat extern.
La solució que ha adoptat Metro és folrar integralment la carrosseria dels trens amb peces de vinil impreses amb els colors corporatius: el blanc de fons i el vermell i el negre per als frontals. També inclouen la marca de TMB. D'aquesta manera es pot mantenir més fàcilment la imatge dels trens, només substituint la peça danyada quan sigui necessari.
Inicialment la tècnica del vinilat es va aplicar a títol de prova en tres trens de la sèrie 2100 assignats a la línia 4. Seguidament s'estan folrant 25 trens de diverses sèries i línies, als quals seguiran successius grups de 25 fins a completar la flota de la part convencional de la xarxa (145 composicions).
19.04.2016
Oriol Pàmies
Una segona pell perquè els trens es mantinguin joves
La tècnica del vinilat integral recupera la imatge del material mòbil amb menys costos. I no és gens fàcil distingir un cotxe vinilat d'un de pintat.
Els trens es construeixen perquè tinguin una vida útil de més de 30 anys. Per actualitzar-los tecnològicament solen reformar-se quan superen la meitat d'aquest temps. Però i l'aspecte exterior? Rentar-los regularment no és suficient, i pintar-los representa un cost elevat i una complicació logística, perquè cal enviar els cotxes a un taller especialitzat extern.
La solució que ha adoptat Metro és folrar integralment la carrosseria dels trens amb peces de vinil impreses amb els colors corporatius: el blanc de fons i el vermell i el negre per als frontals. També inclouen la marca de TMB. D'aquesta manera es pot mantenir més fàcilment la imatge dels trens, només substituint la peça danyada quan sigui necessari.
Inicialment la tècnica del vinilat es va aplicar a títol de prova en tres trens de la sèrie 2100 assignats a la línia 4. Seguidament s'estan folrant 25 trens de diverses sèries i línies, als quals seguiran successius grups de 25 fins a completar la flota de la part convencional de la xarxa (145 composicions).
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
A lo que yo respondí...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
El tercer 2100 és el 2137-2140. Avistat aquest matí per desgràcia dels meus ulls.
I en fi, aquest article es lamentable. Si ara deuen portar els trens a les "dutxes" cada dos o tres mesos. Els trens de L3 van fets tots caqueta per fora, i no, no es cosa d'un vinil, si no de deixadesa total. Per a que no es noti, el pinten el frontal de vermell i negre i es veu molt menys. El lateral, com que tenir-lo de vermell o negre ja cantava massa, el deixen blanc i li aniran posant capes de vinil blanc per damunt per tapar la ronya.
Amb quants sous d'uns grapat de directius podriem tenir prous diners per tenir el tren net ni que sigui, cada setmana? I al de la imatge corporativa, ja pot tornar a la universitat a refer la carrera, ja que Déu n'hi do quina destrossa estética. Sembla fet per l'amiguet de l'amiguet d'X directiu de torn.
Hi ha diversos 4000 amb el nou vinil també, però aquests com que ja tenien un frontal semblant, costen força més de distingir a simple vista. Ara el que falta saber es si ho faran amb els 5000, 6000 i 9000 o no.
I en fi, aquest article es lamentable. Si ara deuen portar els trens a les "dutxes" cada dos o tres mesos. Els trens de L3 van fets tots caqueta per fora, i no, no es cosa d'un vinil, si no de deixadesa total. Per a que no es noti, el pinten el frontal de vermell i negre i es veu molt menys. El lateral, com que tenir-lo de vermell o negre ja cantava massa, el deixen blanc i li aniran posant capes de vinil blanc per damunt per tapar la ronya.
Amb quants sous d'uns grapat de directius podriem tenir prous diners per tenir el tren net ni que sigui, cada setmana? I al de la imatge corporativa, ja pot tornar a la universitat a refer la carrera, ja que Déu n'hi do quina destrossa estética. Sembla fet per l'amiguet de l'amiguet d'X directiu de torn.
Hi ha diversos 4000 amb el nou vinil també, però aquests com que ja tenien un frontal semblant, costen força més de distingir a simple vista. Ara el que falta saber es si ho faran amb els 5000, 6000 i 9000 o no.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
A la 2129-2132 li ha durat el blanc dels vinils laterals quatre dies, ja va força marrana....
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
A la 2121-2124 encara no li han destrossat el frontal posant-lo de vermell i negre. Però li han posat un aparell d'aire acondicionat a la cabina del conductor (nova reforma a la vista), amb la caixa exterior blanca al sostre i estèticament queda malament no, el següent.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re:
Hola! Eso me recordó a unos cartelitos de color blanco, que los vi en una foto, que se pegaban en las ventanas de las puertas de los 3000 y 4000 cuando eran nuevecicos, que ponía algo tipo "PER OBRIR LA PORTA ACCIONEU LA PALANCA" o algo similar, con un dibujo de una palanca al lado. Me gustaría saber cómo es exactamente.Pep wrote:que per cert,
us heu fixat en l'enganxina que hi ha a algunes portes dels 2100 que circulen per la L4??? t'avisen que has d'accionar la palanca perquè s'obri la porta...
Posa: "Atenció. Amb el tren parat accioneu la palanca per obrir la porta" Evidentment amb els 3 idiomes oficials de TMB.
Està bé aquest avís pels despistats acostumats al servei automàtic dels 1100.
PS: perdó si la foto no es veu gaire bé , però la càmara no és que sigui una meravella i menys amb les xicanes de passeig de gràcia a urquinaona...
Gracias!
Sé que ese mensaje lleva más de 8 años de antigüedad pero es una cosa que necesito saberla. Gracias por comprenderlo.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Con lo bonitos que eran los 2/3/4000 de color blanco inmaculado... y ahora van y los envuelven en papel albal.
Ya de paso podrían hacer como con las 213: con la "reforma" les han puesto el logo de origen. Pero eso sí, en metro, con el rombo de origen de los 3000.
Ya de paso podrían hacer como con las 213: con la "reforma" les han puesto el logo de origen. Pero eso sí, en metro, con el rombo de origen de los 3000.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Em sembla que hi ha un parell de 2100 més amb el frontal horrible.
A banda, TOOOOOTS els trens de la L4 van tenen varies capa de caqueta per fora.
A banda, TOOOOOTS els trens de la L4 van tenen varies capa de caqueta per fora.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Avui he vist a la unitat 2136 ( i a l'altre extrem d'aquesta composició) que han instal·lat un aparell que sembla d'aire acondicionat a la cabina del motorista, tant a la d'un extrem com a la de l'altre. Com que encara estan nets i blancs es veuen força. Desconec si és la substitució d'algun equip anterior o és que aquestes unitats no disposaven d'aire condicionat independent a la cabina.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Són nous, ja que (si no m'equivoco), cap tren de la generació "3000" duu aire acondicionat pròpi a cabina. A 3000 i 4000 els hi van posar durant la reforma. Als 2000 reformats imagino que ho hauran fet millor i ja estarà integrat. I als 2100 els hi estan posant ara.oriolp13 wrote:Avui he vist a la unitat 2136 ( i a l'altre extrem d'aquesta composició) que han instal·lat un aparell que sembla d'aire acondicionat a la cabina del motorista, tant a la d'un extrem com a la de l'altre. Com que encara estan nets i blancs es veuen força. Desconec si és la substitució d'algun equip anterior o és que aquestes unitats no disposaven d'aire condicionat independent a la cabina.
La primera unitat va ser la 2121-2124, tal i com comentava al juny uns missatges més a sota
Miquel wrote:A la 2121-2124 encara no li han destrossat el frontal posant-lo de vermell i negre. Però li han posat un aparell d'aire acondicionat a la cabina del conductor (nova reforma a la vista), amb la caixa exterior blanca al sostre i estèticament queda malament no, el següent.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Si algú vol veure el color "original" (brut i desgastat) de l'interior dels cotxes 2100, que pugi al trens 2101-2104, que té grans clapes de repintat intern, no sé si caigudes o "arrancades" (potser relacionat amb la seva propera reforma?, perquè també li manquen els logos del fabricant als testers)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
No te res a veure amb la reforma. És el mal endèmic de tota cafetera no nascuda aquest segle. Dóna igual la línia i l'any que ho miris, totes han passat pel mateix.Fran-Ikarus wrote:Si algú vol veure el color "original" (brut i desgastat) de l'interior dels cotxes 2100, que pugi al trens 2101-2104, que té grans clapes de repintat intern, no sé si caigudes o "arrancades" (potser relacionat amb la seva propera reforma?, perquè també li manquen els logos del fabricant als testers)
Les plaques misteriosament han anat "volant" (de fet, en els reformats han desaparegut) sempre. I els logos de l'empresa, com que els estan canviant per posar croquetes gegants doncs potser està a mig canvi. També podria ser que inminentment el tren passés a ser vinilat amb el tester de color blanc i negre. O dit d'una altre manera, a que li trenquin la cara, estèticament parlant
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
La 3001-3004, i una altre 3000 que no recordo quina era exactament. Potser els hi han canviat el sistema d'anuncis ja que al sortir de Vallcarca o Vall d'Hebron, no canten Penitents, si no la propera estació i així queda reflectit correctament al termòmetre, alhora que acte seguit, surt un anunci pregravat amb la indicació del tancament de l'estació de Penitents.
Fins ara, els 3000 cantaven Penitents, però al sortir d'aquesta, com que no havia obert portes, no cantava la propera estació. Com que no passa a tots els trens, potser és un canvi intern a un determinat nombre d'unitats.
Però agafeu-ho amb pinces, doncs tot són conjectures en base a observacions i en desconec la part tècnica.
Fins ara, els 3000 cantaven Penitents, però al sortir d'aquesta, com que no havia obert portes, no cantava la propera estació. Com que no passa a tots els trens, potser és un canvi intern a un determinat nombre d'unitats.
Però agafeu-ho amb pinces, doncs tot són conjectures en base a observacions i en desconec la part tècnica.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
http://www.ccma.cat/324/tmb-detecta-ami ... a/2881328/
Pel que sembla, dels trens que han revisat, només n'han trobat als cotxes M-4053, M-4055 i R-4314. Esperem que sigui un fet aïllat i que es pugui substituir. Ara bé, tenint en compte que són uns trens reformats fa quatre dies, no hi va haver un control en el seu dia?Transports Metropolitans de Barcelona ha detectat amiant en els baixos de tres vagons d'un comboi de la sèrie 4.000 del metro aquest dimarts, segons ha informat a la plantilla en un comunicat intern que ha estat difós pel sindicat CGT. La companyia està fent inspeccions als trens d'aquesta sèrie, però també als de la 2.000 i als de la 3.000. En concret, l'empresa ha detectat "amiant no friable (crisotil en percentatge entre el 5% i el 10%) a la pintura bituminosa" dels tres vagons. TMB explica als treballadors que és el primer tren en què es detecta aquest material després d'analitzar-ne quatre de les sèries 3.000 i 4.000. També indica que el producte està aplicat en una zona fora de l'abast del passatge.
Al comunicat intern TMB explica que la pintura bituminosa antisonora es troba a la zona sota el bastidor i a l'estructura interior de la caixa dels tres vagons. Afegeix que en tots els mesuraments ambientals fets als tallers del metro, als trens i a la resta de la xarxa, des de l'entrada en vigor l'any 2006 del Reial Decret de treballs amb risc d'amiant, "no s'ha detectat presència d'amiant que suposi un risc per a la seguretat i salut de les persones".Ara, TMB ha indicat a la plantilla que identificarà els tres vagons afectats amb l'etiqueta internacional de presència d'amiant, i que no hi farà activitats que provoquin una degradació de la pintura, ni en aquests ni en cap altre tren on es pogués trobar el producte tòxic. També farà un reforç de formació dels treballadors de Material Mòbil de les línies L1 i L3 i accelerarà les inspeccions de presència d'amiant a tots els trens de les sèries 3.000 i 4.000.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Retiran tres cotxes del metro per amiant a la pintura.
https://www.ara.cat/societat/TMB-retira ... 89432.html
Mira per on si el 400 estès sencer, potser encara els hi donaría servei.
https://www.ara.cat/societat/TMB-retira ... 89432.html
Mira per on si el 400 estès sencer, potser encara els hi donaría servei.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Hi havia un tema sobre la cerca (i, malauradament, ara troballes) d'amiant al metro:
viewtopic.php?f=2&t=14608
viewtopic.php?f=2&t=14608
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
foronda 141 wrote:Retiran tres cotxes del metro per amiant a la pintura.
https://www.ara.cat/societat/TMB-retira ... 89432.html
Mira per on si el 400 estès sencer, potser encara els hi donaría servei.
el 1100 tambien podrian repararlo y ponerlo ala linea 3 para quitar uno a uno los 3000 y revisarlos...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Somiat és gratis.David.F.C.M.B.1000 wrote:foronda 141 wrote:Retiran tres cotxes del metro per amiant a la pintura.
https://www.ara.cat/societat/TMB-retira ... 89432.html
Mira per on si el 400 estès sencer, potser encara els hi donaría servei.
el 1100 tambien podrian repararlo y ponerlo ala linea 3 para quitar uno a uno los 3000 y revisarlos...