Total, la diferencia entre un estándar y un artículado debe rondar apenas los 150.000 €...Renfe445 wrote:Sería genial, los 62 son los mejores autobuses que tiene TMB en la historia de la compañía, ojalá pidan 500 para que todas las líneas donde un articulado puede pasar puedan tener uno.
Nous Busos de TMB
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB
Pero tan malos han resultado ser los 6300?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Nous Busos de TMB
Bastante si, son lentos porque o parecen mas pesados o llevan un motor bastante pobre para lo que es. Si los coges algún día cargado y con un poco de cuesta de subida dale gracias si en algún momento puede pasar a 2a porque se revolucionan bastante y pareces que vas en una caja de ruido absoluto.França451 wrote:Pero tan malos han resultado ser los 6300?
Re: Nous Busos de TMB
Pues precisamente, estos Iveco tienen un motor muy duro, como los 13 que hay mucha gente que los prefiere a los 17.
Que sean lentos, no es por potencia sino que estan capados como todos para poder durar una jornada. Lo malo que se nota mucho en estos coches la limitación de consumo.
Lo de la caja de cambios les pasa a mucho, pero no a todos.
Con estas características son coches para llanear y poco más. Líneas como la H16, H12, H10, H8. Esperemos que no metan ninguno en la V15.
Tienen mala fama, pero un 63 puede hacer facilmente el mismo horario que un 60 en la H8 por ejemplo.
Que sean lentos, no es por potencia sino que estan capados como todos para poder durar una jornada. Lo malo que se nota mucho en estos coches la limitación de consumo.
Lo de la caja de cambios les pasa a mucho, pero no a todos.
Con estas características son coches para llanear y poco más. Líneas como la H16, H12, H10, H8. Esperemos que no metan ninguno en la V15.
Tienen mala fama, pero un 63 puede hacer facilmente el mismo horario que un 60 en la H8 por ejemplo.
Re: Nous Busos de TMB
Els 63XX són cotxes molt joves; estan pràcticament nous. Interiorment, semblen comprats fa poc. L'opció més idònia és aquesta: hibridar-los o electrificar-los.Renfe445 wrote:los que estén en mejor estado [...] convertirlos a 100% eléctricos, sería un Retrofit 2: La Venganza.
Ja es va fer també amb bona part dels 67XX (Ivecazos), també força dolentots mecànicament.
Se'ls instal·la un tren de tracció elèctric i el motor GNC passa a ser un generador. Ja no té que esforçar-se mecànicament, doncs la tracció ja depèn dels motors elèctrics.
Als 67XX els hi ha anat de meravella, estalviant-ne un 30%-35% de combustible i, a més, ampliant-lis la vida útil. I molt més barat que comprar nous híbrids.
Retirar ara els 63XX seria vergonyant. No sé ni tan sols si s'han arribat a amortitzar o encara s'està pagant el leasing. La hibridació és una bona sortida.
Fer-los 100% elèctrics seria massa car pel cost de les bateries. Però hibridar-los surt a compte.
Salvem l'Estació de França!
- TheBusSpotter
- N4
- Posts: 44
- Joined: Friday 09/12/2016 15:25
- Location: Barcelona
Re: Nous Busos de TMB
Hibriditzar no seria mala idea, els 13xx hibridats no han sortit malament, electrificar imposible pel cost de bateries com comentes.m.h.t. wrote:Els 63XX són cotxes molt joves; estan pràcticament nous. Interiorment, semblen comprats fa poc. L'opció més idònia és aquesta: hibridar-los o electrificar-los.Renfe445 wrote:los que estén en mejor estado [...] convertirlos a 100% eléctricos, sería un Retrofit 2: La Venganza.
Ja es va fer també amb bona part dels 67XX (Ivecazos), també força dolentots mecànicament.
Se'ls instal·la un tren de tracció elèctric i el motor GNC passa a ser un generador. Ja no té que esforçar-se mecànicament, doncs la tracció ja depèn dels motors elèctrics.
Als 67XX els hi ha anat de meravella, estalviant-ne un 30%-35% de combustible i, a més, ampliant-lis la vida útil. I molt més barat que comprar nous híbrids.
Retirar ara els 63XX seria vergonyant. No sé ni tan sols si s'han arribat a amortitzar o encara s'està pagant el leasing. La hibridació és una bona sortida.
Fer-los 100% elèctrics seria massa car pel cost de les bateries. Però hibridar-los surt a compte.
Per cert el 8532 ja està fent simulació de la H16 sense passatge.
Salut!
Re: Nous Busos de TMB
TMB presenta el Solaris Urbino E 18 aquest cap de setmana a l'Expoelèctric
Barcelona acull la vuitena edició de l'Expoelèctric, l'esdeveniment més important de vehicles elèctrics del sud d’Europa. TMB hi portarà una novetat absoluta, l'autobús Solaris Urbino 18 zero emissions
L'Expoelèctric aterra un any més a l'Arc de Triomf, que l'acull aquest cap de setmana (dissabte 6 i diumenge 7 d'octubre). [...] TMB hi participarà amb l'exhibició d'un autobús 100% elèctric d'alta capacitat, un Solaris Urbino 18 dels que s'han adquirit amb destinació a la línia H16. El vehicle, de 18 metres de longitud, porta com a propulsor un motor asíncron de 240 kW, alimentat per cinc bateries i un pantògraf. Amb la incorporació de vehicles elèctrics a la flota d'autobusos, TMB continua avançant en la millora del medi ambient i en l'objectiu de tenir un transport públic totalment net, a través de la seva participació en projectes d'innovació com l'ASSURED, iniciat el 2017, de solucions de càrrega per a vehicles elèctrics pesants, l'Eliptic i el projecte ZeEUS, ja finalitzat.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/tmb- ... -barcelona
Barcelona acull la vuitena edició de l'Expoelèctric, l'esdeveniment més important de vehicles elèctrics del sud d’Europa. TMB hi portarà una novetat absoluta, l'autobús Solaris Urbino 18 zero emissions
L'Expoelèctric aterra un any més a l'Arc de Triomf, que l'acull aquest cap de setmana (dissabte 6 i diumenge 7 d'octubre). [...] TMB hi participarà amb l'exhibició d'un autobús 100% elèctric d'alta capacitat, un Solaris Urbino 18 dels que s'han adquirit amb destinació a la línia H16. El vehicle, de 18 metres de longitud, porta com a propulsor un motor asíncron de 240 kW, alimentat per cinc bateries i un pantògraf. Amb la incorporació de vehicles elèctrics a la flota d'autobusos, TMB continua avançant en la millora del medi ambient i en l'objectiu de tenir un transport públic totalment net, a través de la seva participació en projectes d'innovació com l'ASSURED, iniciat el 2017, de solucions de càrrega per a vehicles elèctrics pesants, l'Eliptic i el projecte ZeEUS, ja finalitzat.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/tmb- ... -barcelona
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous Busos de TMB
A la campa de mercabarna de tmb avui dormint el 8530, 8531, 1110, 6035, 6036, 6037, 6038.
Re: Nous Busos de TMB
Hola:sag470 wrote:Pues precisamente, estos Iveco tienen un motor muy duro, como los 13 que hay mucha gente que los prefiere a los 17.
Que sean lentos, no es por potencia sino que estan capados como todos para poder durar una jornada. Lo malo que se nota mucho en estos coches la limitación de consumo.
Lo de la caja de cambios les pasa a mucho, pero no a todos.
Con estas características son coches para llanear y poco más. Líneas como la H16, H12, H10, H8. Esperemos que no metan ninguno en la V15.
Tienen mala fama, pero un 63 puede hacer facilmente el mismo horario que un 60 en la H8 por ejemplo.
El principal motivo, como ya se ha dicho, es que están limitados. Por consumo y en este caso además por indicios de posibles conatos de incendio. Pero, y según profesionales muy ilustrados en este tema, es que están mal diseñados. Las suspensiones, posición de conducción con su supervolante... , etc.. no es un buen vehículo en general. No os habéis fijado que a casi todos les chillan los frenos?? En la época de la 22, era digno de presencia cómo se arrastraban subiendo la calle Bolívar.. y cuando el semáforo del cruce con República Argentina estaba rojo, el inicio de la marcha no tenía desperdicio... O al principio de la H6 en M. de D. de Montserat, cuando rodaban junto a los 60XX. En fin, supongo que por esto y algo más, no los hay rodando por otros lugares.
Saludos!
Re: Nous Busos de TMB
A la campa de mercabarna han arribar mes Man de gas natural... de moment 6035 al 6042. També havia el 8533.
Re: Nous Busos de TMB
parece que los MAN vienen en parejas...... y por fin todos los irizar ya solo falta que el polaco de Solaris aparezca
Re: Nous Busos de TMB
Ja podem sumar dos unitats mes de man gnc 6043 6044 per tant ara tenen a la campa de mercabarna del 6035 al 6044... 10 unitats de la comanda de 30...
Re: Nous Busos de TMB
Avui ja estan a la campa de mercabarna el 6045 6046... ara hi ha 6035 - 6046 entregat.
Re: Nous Busos de TMB
Ja tenen les tres Solaris i les 4 irizar articulat a mercabarna... també cal sumar acabats d'arribar el 6047 - 6048 .
Quan arribin tots els 6000 els 6300 seran baixa.
Quan arribin tots els 6000 els 6300 seran baixa.
Re: Nous Busos de TMB
Necesitarien més 60 per donar de baixa els 63. Per ara s'apartaran la primera serie, els de 2005.
Re: Nous Busos de TMB
Tot i que hagin sortit "ranes" aquests donar-los de baixa de ja no ho veig lògic. Com pot ser que sèries antigues aguantin més i aquests es vulguin apartar ja? JA que ara nomès es compra material per asubstituir i sempre haurà problemes de freqüències.Busdriver wrote:Ja tenen les tres Solaris i les 4 irizar articulat a mercabarna... també cal sumar acabats d'arribar el 6047 - 6048 .
Quan arribin tots els 6000 els 6300 seran baixa.
Last edited by albert28 on Tuesday 23/10/2018 20:29, edited 1 time in total.
Re: Nous Busos de TMB
Totalment d'acord. Encara podrien durar 3 anys més, i amb la necesitat d'articulats que hi ha.
Re: Nous Busos de TMB
Ve que passen pel cementiri els 3300 i 3400. La lògica no hi es enlloc des de fa anys.sag470 wrote:Totalment d'acord. Encara podrien durar 3 anys més, i amb la necesitat d'articulats que hi ha.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous Busos de TMB
Des de sindicats interns a tmb ja es parla de la retirada, serà a finals d'any ... són busos dolents tant a manteniment com amb la seva construcció el habitacle de conducció no es hergonomic volant gran i els pedals mal dissenyats... angle de gir molt dolent...
Des de fora es tot molt bonic! Però també s'ha de pensar amb els treballadors que són els que hi pasen moltes hores alli dins!
Des de fora es tot molt bonic! Però també s'ha de pensar amb els treballadors que són els que hi pasen moltes hores alli dins!
Re: Nous Busos de TMB
se sabe si hay noticias de la pronta llegada de los nuevos mercedes hibridos y de gas y de los volvo art hibridos que se supone que tenian que llegar antes de fin de mes? seguiremos como con los MAN art que un mes despues de que debian estar los primeros 30 apenas hay 14(a fecha de la semana pasada)
al final tendran que correr si quieren que entren en servicio para el estreno de la NXB en noviembre
al final tendran que correr si quieren que entren en servicio para el estreno de la NXB en noviembre