Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Quins canvia haurien de tenir els nous trens respecte els actuals?

Més seients
9
20%
Agafadors al sostre
16
36%
Avisos d'incidències a dins, per pantalles i megafonia
17
39%
Interiorisme canviant, patrocinat per Ikea
2
5%
 
Total votes: 44

Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Vox »

Tema 3000 i 4000: la data de 2021 quadra amb els 35 anys d'entrada en servei de les 3000 (1986). Ja es una edat en que TMB sol pensar en jubilacions sembla. De tota manera amb la reforma del 2007 fins 2013? les 3000 i 4000 sembla que estan prou bé i crec son dos series que han sortit molt bé a nivell de fiabilitat.

De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Miquel »

Vox wrote:Tema 3000 i 4000: la data de 2021 quadra amb els 35 anys d'entrada en servei de les 3000 (1986). Ja es una edat en que TMB sol pensar en jubilacions sembla. De tota manera amb la reforma del 2007 fins 2013? les 3000 i 4000 sembla que estan prou bé i crec son dos series que han sortit molt bé a nivell de fiabilitat.

De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
Si les renoven, no es més pel tuf tuf a vell i que l'empresa vol seguir automatizant mil i una collonades que a efectes pràctics no milloren res, o tampoc faran pas cap marevella que no puguin fer demà mateix amb el personal suficient i la formació addient.
I no ens enganyem, les 2000 passaran a millor vida juntament amb els 3000. D'entrada les 2000 són només 5-6 anys més joves i no deixen de ser una versió un pel diferenciada de l'original, a banda de que avui dia 2000 i 3000 comparteixen moltes coses. Motiu pel que són a L3, entre d'altres.

La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri. Aquests trens, tal i com han sortit de bé, circularien a qualsevol altre xarxa ferroviària força anys més.

De ben segur, la retirada de 3000 i 4000 la faran coincidir amb la posada en marxa del tram central de la L9, que ja sabem que hi ha rumors de posar-s'hi de nou. Això per si sol ja implica haver de comprar una nova serie de trens per a les línies convencionals, que permeti enviar cap a L9 tots els 9000 de L2 i L4 (no ens enganyem, L2 a l'Aeroport ja no te ni volta ni solta), i clar, caldrà emplenar totes les vacants amb material nou.
De 5 a 8 a la tarda hi ha molt passatge a L3, i al matí, el màxim és de 7 a 9 a L1 i L5. Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
Hi ha molt de passatge, però en aquella franja horària no hi són pas els 27-28 trens en servei, vaja vaja...

L1 no te més remei, però caldria pensar bé que fer amb L5. Aquesta necessita però ja tres coses:
1- Tramvia per la Diagonal.
2- L9.
3- Rodalies per la part alta de la ciutat.
Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
Més que optimitzar, dedicaria esforços en formar professionalment a tot el personal de conducció com a motoristes de debò que sàpiguen portar manualment el tren en ATP sense que sembli que estiguis en una rentadora. Però clar, per ells si no s'automatitza es com retrocedir en el temps i dedicar temps i diners en formar personal... si-us-plau quina bajanada!

Sobre saltar-se estacions, és una bona idea mentre siguin torns addicionals als que ja hi ha. O sigui, fer que no tots els trens de la línia parin a tot arreu seria fotre's un tret al peu, ja que restes capacitat a llocs per a guanyar-los en d'altres. Ara, tenir entre tren i tren un altre tren addicional que només para a estacions grans (sense cap augment de la velocitat, només de càrrega) pot estar bé. De fet, caldria plantejar-se combinar això amb fer serveis parcials.

Augmentar el nombre de cantons entre estacions també estaria bé ja que donaria més agilitat si s'accepta que es poden rebassar els anuncis de parada.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

Encetem enquesta sobre quatre temes que es podrien canviar als nous trens. De tota manera, podeu suggerir aquí altres que es podrien incloure en un plec de condicions.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Renfe445 »

metring wrote:Encetem enquesta sobre quatre temes que es podrien canviar als nous trens. De tota manera, podeu suggerir aquí altres que es podrien incloure en un plec de condicions.
Asientos estilo 3000 y 4000 excepto en los coches extremos, como los C Züge de Munich.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Vox »

Miquel wrote:
Vox wrote:Tema 3000 i 4000: la data de 2021 quadra amb els 35 anys d'entrada en servei de les 3000 (1986). Ja es una edat en que TMB sol pensar en jubilacions sembla. De tota manera amb la reforma del 2007 fins 2013? les 3000 i 4000 sembla que estan prou bé i crec son dos series que han sortit molt bé a nivell de fiabilitat.

De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
Si les renoven, no es més pel tuf tuf a vell i que l'empresa vol seguir automatizant mil i una collonades que a efectes pràctics no milloren res, o tampoc faran pas cap marevella que no puguin fer demà mateix amb el personal suficient i la formació addient.
I no ens enganyem, les 2000 passaran a millor vida juntament amb els 3000. D'entrada les 2000 són només 5-6 anys més joves i no deixen de ser una versió un pel diferenciada de l'original, a banda de que avui dia 2000 i 3000 comparteixen moltes coses. Motiu pel que són a L3, entre d'altres.

La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri. Aquests trens, tal i com han sortit de bé, circularien a qualsevol altre xarxa ferroviària força anys més.

De ben segur, la retirada de 3000 i 4000 la faran coincidir amb la posada en marxa del tram central de la L9, que ja sabem que hi ha rumors de posar-s'hi de nou. Això per si sol ja implica haver de comprar una nova serie de trens per a les línies convencionals, que permeti enviar cap a L9 tots els 9000 de L2 i L4 (no ens enganyem, L2 a l'Aeroport ja no te ni volta ni solta), i clar, caldrà emplenar totes les vacants amb material nou.
Amb l'experiencia de les 1000 i 1100 ja sabem com funciona TMB. Les 3000 i 4000, malgrat tenir una reforma de fa com aquell qui diu 4 dies, i amb la seva fiabilitat, segurament es consideraran velles i se les treuran de sobre.

Per sort la seva estética durarà molts més anys gràcies a les 2100 i a les 500.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
Kane_84
N5
N5
Posts: 145
Joined: Sunday 27/06/2010 14:30
Location: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Kane_84 »

Fran-Ikarus wrote:Algú recorda comandes (remeses) adicionals d'alguna sèrie del metro, tants anys posteriors a la primera de la mateixa sèrie, com passarà amb aquests 5000?
El cas de més diferencia que conec, es a Madrid, on es va fer una comanda de trens sèrie 5500 a principis dels 90. Aquests 5500 son una subsèrie dels 5000 que van arribar al metro de Madrid el 1974, es a dir, la subsèrie es va posar en funcionament 19 anys després de l'arribada de la sèrie original (van començar a circular el 1993). La raó va ser la conversió de la línia 6 en circular, fet que requeria un bon nombre de trens nous.

Es com si avui hi entrés en servei una subsèrie dels 2100 que hi ha a la L4.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Post by Renfe445 »

Los 300 serie C, que son subserie del 1962-1970 (según la página de Wefer), lo que respecto a los 300 del 1924 serían 38-46 años de diferencia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

Atenció al que explica @Conrayas sobre problemes d'aquests trens, esperem que no passi igual amb els nous:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

Aquesta opció sobre què afegir als trens, molt encertada!!!
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by bigcoaster »

Tot i que esperava que aquesta comanda fos per passar trens de la 9000 a les cotxeres de la Zona Franca, em temo que és una simple comanda obligatòria de cara a l'augment de passatgers i poder posar més trens en línia a hora punta.

M'és igual si són de la 5000 o d'una sèrie nova, seran senzills per dins com sol ser tot el material ferroviari modern, només demano una cosa, AGAFADORS! Ara mateix és tota una aventura agafar la L5 a hora punta, cosa que em toca fer cada dia, perquè si et quedes més lluny de 2 pams de la barra central, estàs fotut, allí no et pots agafar a cap lloc sense incomodar algun altre viatger. No sé com no ho veuen, però fan falta agafadors al sostre, sobretot a L5 i L1, i L3 també faria falta, però el tram carregat no és tan llarg com a les altres dues línies, així que no és tan prioritari.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Renfe445 »

bigcoaster wrote:Tot i que esperava que aquesta comanda fos per passar trens de la 9000 a les cotxeres de la Zona Franca, em temo que és una simple comanda obligatòria de cara a l'augment de passatgers i poder posar més trens en línia a hora punta.

M'és igual si són de la 5000 o d'una sèrie nova, seran senzills per dins com sol ser tot el material ferroviari modern, només demano una cosa, AGAFADORS! Ara mateix és tota una aventura agafar la L5 a hora punta, cosa que em toca fer cada dia, perquè si et quedes més lluny de 2 pams de la barra central, estàs fotut, allí no et pots agafar a cap lloc sense incomodar algun altre viatger. No sé com no ho veuen, però fan falta agafadors al sostre, sobretot a L5 i L1, i L3 també faria falta, però el tram carregat no és tan llarg com a les altres dues línies, així que no és tan prioritari.
Eso es importante, en hora punta los pasajeros que no tienen opción a asirse de una barra lo tienen que hacer por ejemplo al techo o a las pantallas.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by metring »

L'opció de posar agafadors al sostre està triomfant, sobretot a l'enquesta de Twitter, i potser molts ens preguntem com no hi havíem caigut abans... I sobre posar més seients, complicat, però un parell de reclinables a la zona PMR, com es fa als busos...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Miquel »

metring wrote:L'opció de posar agafadors al sostre està triomfant, sobretot a l'enquesta de Twitter, i potser molts ens preguntem com no hi havíem caigut abans... I sobre posar més seients, complicat, però un parell de reclinables a la zona PMR, com es fa als busos...
Més seients? jo faria al contrari, tal i com ha passat amb els 2000 reformats, treure'n uns pocs. Es carrega més ràpid i hi ha més espai on posar-se i agafar-se.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Fran-Ikarus »

Miquel wrote:La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri.
...i ara, a més, l'excusa de l'amiant...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by 122-042-132 »

Miquel wrote:
metring wrote:L'opció de posar agafadors al sostre està triomfant, sobretot a l'enquesta de Twitter, i potser molts ens preguntem com no hi havíem caigut abans... I sobre posar més seients, complicat, però un parell de reclinables a la zona PMR, com es fa als busos...
Més seients? jo faria al contrari, tal i com ha passat amb els 2000 reformats, treure'n uns pocs. Es carrega més ràpid i hi ha més espai on posar-se i agafar-se.
I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Renfe445 »

122-042-132 wrote:I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!
Aquí es donde debería de entrar el civismo. Dejar sentarse a las personas que lo necesiten.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by Miquel »

Renfe445 wrote:
122-042-132 wrote:I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!
Aquí es donde debería de entrar el civismo. Dejar sentarse a las personas que lo necesiten.
Exacte, el tren te seients suficients. Qui no necessiti seure, que el cedeixi. El mateix al bus.
Fran-Ikarus wrote:
Miquel wrote:La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri.
...i ara, a més, l'excusa de l'amiant...
L'amiant realment canvia les coses, ja que és un problema realment greu. Però si que penso que abans de trinxar-los, poder es millor mirar de retirar l'amiant. Però vaja, des de que s'ha sabut (oficialment) que n'hi havia, ja els podiem donar per sentenciats.

Ara probablement veurem com canvien els temps. Per TMB la prioritat 1 era la compra d'unes poques unitats per a reforçar freqüències i imagino que l'ampliació de L1 i L4. I en una segona fase més endavant, la retirada per substitució de la generació de mitjans dels 80, i cap amunt.

En funció de com afecti el tema de l'amiant (perquè s'està parlant de la retirada dels trens afectats), calen nous trens amb urgència ja que no tenim trens (ja han dit avui que tot això pot afectar la freqüència en les properes setmanes). Per tant, segurament tiren pel dret i demanin a CAF 24 trens més de la sèrie 5000 (per substituir els 18 de la sèrie 3000 i els 6 de la sèrie 2000), i uns altres 24 addicionals de la sèrie 6000.

A tot això, caldria veure què passa amb els trens de la sèrie 2100, que són de l'any 1997 i no es comenta enlloc. Si TMB entén per "2000" els S/2000 i S/2100 (que no es la primera vegada), hem d'afegir 15 trens més al lot.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Post by albert28 »

Segons a https://www.facebook.com/56431861042982 ... 852677099/ ja són força cotxes
Han salido nuevos trenes con amianto
3001-3004, 3005-3007, 3013-3016, incluidos los remolques asociados, amianto en pintura bajo bastidor e interior de caja. 3034 y R3318 bajo bastidor. Unidades 4009-12, 4013-16, bajo bastidor e interior de caja. 4053, 4055 y R4317bajo bastidor. R4314, 4061, 4062, R4317, 4049, R4313, 4050, 4051 y 4069 en interior de caja.
Todo esto de momento, cuando dispongamos de nuevos datos lo comunicaremos. 38 coches afectados de la serie 3000 y 4000.
Pinta que algunes línies patiran reducció de freqüències si s'han de retirar aquests cotxes.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”