I dins la caixa què vol dir? Part dels viatgers o directament l'estructura?albert28 wrote:Segons a https://www.facebook.com/56431861042982 ... 852677099/ ja són força cotxes
Pinta que algunes línies patiran reducció de freqüències si s'han de retirar aquests cotxes.Han salido nuevos trenes con amianto
3001-3004, 3005-3007, 3013-3016, incluidos los remolques asociados, amianto en pintura bajo bastidor e interior de caja. 3034 y R3318 bajo bastidor. Unidades 4009-12, 4013-16, bajo bastidor e interior de caja. 4053, 4055 y R4317bajo bastidor. R4314, 4061, 4062, R4317, 4049, R4313, 4050, 4051 y 4069 en interior de caja.
Todo esto de momento, cuando dispongamos de nuevos datos lo comunicaremos. 38 coches afectados de la serie 3000 y 4000.
Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Fem un tòpic nou pel tema del amiant?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fil sobre amiant al metro
Ja n'hi ha un d'obert, que cobreix tant les instal·lacions com el material rodant del metro: viewtopic.php?f=2&t=14608
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
si urge la compra de trenes en vez de comprar de nuevos se podrian adquirir de otros paises de segunda mano siempre y cuando no tengan amianto..., en vez de tirar el dinero en comprar trenes nuevos... porque hoy dia no estamos para tirar coetes... y aqui el ejemplo de la paralizacion de la linea 9... entre otras....Miquel wrote:Exacte, el tren te seients suficients. Qui no necessiti seure, que el cedeixi. El mateix al bus.Renfe445 wrote:Aquí es donde debería de entrar el civismo. Dejar sentarse a las personas que lo necesiten.122-042-132 wrote:I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!
L'amiant realment canvia les coses, ja que és un problema realment greu. Però si que penso que abans de trinxar-los, poder es millor mirar de retirar l'amiant. Però vaja, des de que s'ha sabut (oficialment) que n'hi havia, ja els podiem donar per sentenciats.Fran-Ikarus wrote:...i ara, a més, l'excusa de l'amiant...Miquel wrote:La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri.
Ara probablement veurem com canvien els temps. Per TMB la prioritat 1 era la compra d'unes poques unitats per a reforçar freqüències i imagino que l'ampliació de L1 i L4. I en una segona fase més endavant, la retirada per substitució de la generació de mitjans dels 80, i cap amunt.
En funció de com afecti el tema de l'amiant (perquè s'està parlant de la retirada dels trens afectats), calen nous trens amb urgència ja que no tenim trens (ja han dit avui que tot això pot afectar la freqüència en les properes setmanes). Per tant, segurament tiren pel dret i demanin a CAF 24 trens més de la sèrie 5000 (per substituir els 18 de la sèrie 3000 i els 6 de la sèrie 2000), i uns altres 24 addicionals de la sèrie 6000.
A tot això, caldria veure què passa amb els trens de la sèrie 2100, que són de l'any 1997 i no es comenta enlloc. Si TMB entén per "2000" els S/2000 i S/2100 (que no es la primera vegada), hem d'afegir 15 trens més al lot.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
"Tirar pel dret", en termes del govern d'una administració (sigui local, comarcal, autonòmica, regional, estatal o "supraestatal"), no vol dir res en absolut. Cal tenir pressupost, els pressupostos cal pactar-los, i per pactar-los cal entesa política...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Home, ningú dirà pas que no. Si es pactessin les coses amb gent amb una mica de seny doncs no es farien d'altres coses. Aquí hi haurà la valoració política, com sempre, i ningú dirà que no a, de cara al públic, a no renovar uns trens """""vells""""" i amb amiant.Fran-Ikarus wrote:"Tirar pel dret", en termes del govern d'una administració (sigui local, comarcal, autonòmica, regional, estatal o "supraestatal"), no vol dir res en absolut. Cal tenir pressupost, els pressupostos cal pactar-los, i per pactar-los cal entesa política...
Al final, és la nostra desgràcia de sempre amb tot tema ferroviari que acaba en decisió política.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Pues todo el tema del amianto me parece sinceramente que se exagera un poquito bastante mucho, y que es una maniobra para quitarse del medio vehículos y material que todavía tiene vida útil pero que no interesa que circule.
Si nos vamos al vehículo privado, la táctica de los gobiernos fue enviarte las letritas esas de colores para que pusieras la pegatina en el coche, y que realmente era una forma de decir: los que tengan letra C, baja y al desguace o serán multados, luego, con la letra B, y luego con la que se les ocurra. Ahora también dirán que han encontrado amianto en no sé cuantos miles de coches para quitarse de encima los seiscientos, los seat clásicos, los renault clásicos etc, etc, etc. Y en muy poco tiempo vamos a tener trenes, tranvías, metros, coches y aviones que a los dos años ya resultarán obsoletos, y los que logren superar la obsolescencia programada famosa, se les encontrará amianto, gases venenosos o cualquier gilimemez para que te compres otro, y llegará un momento en el que losvehículos, sean del tipo que sean se renovarán cada dos años.
Os apostáis algo a que no va a ser así? Venga, venga, quién apuesta más alto?
Cuánto os jugáis que los 6000, 5000 y 9000 no pasan de diez años de vida útil?
Si nos vamos al vehículo privado, la táctica de los gobiernos fue enviarte las letritas esas de colores para que pusieras la pegatina en el coche, y que realmente era una forma de decir: los que tengan letra C, baja y al desguace o serán multados, luego, con la letra B, y luego con la que se les ocurra. Ahora también dirán que han encontrado amianto en no sé cuantos miles de coches para quitarse de encima los seiscientos, los seat clásicos, los renault clásicos etc, etc, etc. Y en muy poco tiempo vamos a tener trenes, tranvías, metros, coches y aviones que a los dos años ya resultarán obsoletos, y los que logren superar la obsolescencia programada famosa, se les encontrará amianto, gases venenosos o cualquier gilimemez para que te compres otro, y llegará un momento en el que losvehículos, sean del tipo que sean se renovarán cada dos años.
Os apostáis algo a que no va a ser así? Venga, venga, quién apuesta más alto?
Cuánto os jugáis que los 6000, 5000 y 9000 no pasan de diez años de vida útil?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
En la barra de un bar triunfarías.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
UNA MICA PALLISSA. Salut!
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Tu charla tendria sentido si el tema del amianto no fuera una reclamacion de los trabajadores que ni les va ni les viene el comrpar nuevos vehiculos chachipirulis.França451 wrote:Pues todo el tema del amianto me parece sinceramente que se exagera un poquito bastante mucho, y que es una maniobra para quitarse del medio vehículos y material que todavía tiene vida útil pero que no interesa que circule.
Si nos vamos al vehículo privado, la táctica de los gobiernos fue enviarte las letritas esas de colores para que pusieras la pegatina en el coche, y que realmente era una forma de decir: los que tengan letra C, baja y al desguace o serán multados, luego, con la letra B, y luego con la que se les ocurra. Ahora también dirán que han encontrado amianto en no sé cuantos miles de coches para quitarse de encima los seiscientos, los seat clásicos, los renault clásicos etc, etc, etc. Y en muy poco tiempo vamos a tener trenes, tranvías, metros, coches y aviones que a los dos años ya resultarán obsoletos, y los que logren superar la obsolescencia programada famosa, se les encontrará amianto, gases venenosos o cualquier gilimemez para que te compres otro, y llegará un momento en el que losvehículos, sean del tipo que sean se renovarán cada dos años.
Os apostáis algo a que no va a ser así? Venga, venga, quién apuesta más alto?
Cuánto os jugáis que los 6000, 5000 y 9000 no pasan de diez años de vida útil?
Secundo el tema de la barra de bar.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Veient en streaming la jornada del futur dels metros, a on no es para de parlar de la importància de l'automatització de la conducció i en la reducció del manteniment dels trens, etc., I tot i què el tema de l'amiant és prou important de per sí, explicaria la pressa en què acabi la vida útil de la 3000-4000,no ho penseu?
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
108 nous trens? (contant els 12 ja demanats)
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Cof, cof, cof, cof, cof, algo huele a quitárselos del medio cuanto antes, claramente... Ah! No has mencionado los dos miles, que también son viejos, así que fuera también. Con 108 trenes nuevos cubres toda la flota de sobra, cepillándote de un golpe los 2000, 2100, 3000 y 4000.metring wrote:Veient en streaming la jornada del futur dels metros, a on no es para de parlar de la importància de l'automatització de la conducció i en la reducció del manteniment dels trens, etc., I tot i què el tema de l'amiant és prou important de per sí, explicaria la pressa en què acabi la vida útil de la 3000-4000,no ho penseu?
Firmado: el de la barra del Bar
Ah! Y iros olvidando de que TMB se guarde un ejemplar de cada uno de recuerdo. Como todos tienen amianto en todas partes, os alegarán que es megapeligrosísimo quedarse un ejemplar, así que todos por el soplete.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
https://noticies.tmb.cat/transport/foto ... fabricacio
Fotos: els futurs trens per a les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a les cadenes de fabricació
Hem visitat els tallers de CAF i Alstom, on ja estan agafant forma les caixes dels primers cotxes de les 12 composicions que l'any passat va contractar TMB.
La primavera del 2018, TMB va contractar a CAF i Alstom el subministrament de 12 trens per reforçar el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5 del metro amb vista a millorar-ne les prestacions i la capacitat. Les dues empreses ja tenen avançada la construcció de les caixes d'alumini dels primers cotxes, com es veu a les fotografies.
CAF construeix a les seves plantes de Saragossa i Beasain quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Per la seva banda, Alstom fabrica a Santa Perpètua de Mogoda dues composicions de la sèrie 9000 destinades a la línia 4.
Les primeres unitats de cadascun dels conjunts han d'arribar a finals d'aquest any per iniciar les proves i el procés d'homologació.
Cotxe de la sèrie 5000 en fabricació a la planta de CAF a Beasain / Foto: CAF
Vista frontal i de l'interior de la caixa d'un 5000 / Foto: CAF
Cotxe de la sèrie 9000 en procés de muntatge d'instal·lacions / Foto: Alstom
Fotos: els futurs trens per a les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a les cadenes de fabricació
Hem visitat els tallers de CAF i Alstom, on ja estan agafant forma les caixes dels primers cotxes de les 12 composicions que l'any passat va contractar TMB.
La primavera del 2018, TMB va contractar a CAF i Alstom el subministrament de 12 trens per reforçar el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5 del metro amb vista a millorar-ne les prestacions i la capacitat. Les dues empreses ja tenen avançada la construcció de les caixes d'alumini dels primers cotxes, com es veu a les fotografies.
CAF construeix a les seves plantes de Saragossa i Beasain quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Per la seva banda, Alstom fabrica a Santa Perpètua de Mogoda dues composicions de la sèrie 9000 destinades a la línia 4.
Les primeres unitats de cadascun dels conjunts han d'arribar a finals d'aquest any per iniciar les proves i el procés d'homologació.
Cotxe de la sèrie 5000 en fabricació a la planta de CAF a Beasain / Foto: CAF
Vista frontal i de l'interior de la caixa d'un 5000 / Foto: CAF
Cotxe de la sèrie 9000 en procés de muntatge d'instal·lacions / Foto: Alstom
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
NOOOOOOOOOOOOO!!!
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Se suposa que aquests nous trens són per reforçar el servei, res més.M1171-M1172-M1169... wrote:NOOOOOOOOOOOOO!!!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Exacte, no entenc aquest NO. Salut!Renfe445 wrote:Se suposa que aquests nous trens són per reforçar el servei, res més.M1171-M1172-M1169... wrote:NOOOOOOOOOOOOO!!!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Ja ho sé que ho diuen, però sent TMB no podem baixar la guàrdia, i ja tinc de sospitosos els tres 4000 híbrids que no es veuen des de fa molt de temps (4009-4044,4017-4032 i 4073-4028) i possiblement el 3000 accidentat (el primer reformat), que tot i que no vaig gaire per la L3 ja em sembla que fa temps que no es veu.
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Recordem que aquesta licitació , ja ha estat adjudicat a l'any 2018, i els nous cotxes ja estan en avançat procés de construcció, s'espera que els primes arribin a finals d'any i que estiguin plenament operatius dins de l'any 2020. Salut!
Aquesta licitació consta de:
-4 trens sèrie 6000 per a L1
-2 trens sèrie 9000 per a L4
-6 trens sèrie 5000, 2 trens per a L3 i 4 trens per a L5.
Aquesta licitació consta de:
-4 trens sèrie 6000 per a L1
-2 trens sèrie 9000 per a L4
-6 trens sèrie 5000, 2 trens per a L3 i 4 trens per a L5.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Els missatges sobre els trens substituts dels 3000 i 4000, dels quals encara no se saben quins números de sèrie tindran, han estat derivats al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=4 ... 04#p285004