https://docplayer.es/80395935-Acord-per ... -2018.html
Ja tot el que s'ha dit sobre la mobilitat del Camp de Tarragona s'ha dit, però tot i així, vull comentar la meva opinió basant-me en el que vol fer la Generalitat i com podria quedar la xarxa ferroviària de Tarragona en un futur pròxim donant el meu punt de vista.
Rodalies i Regionals
Degut a la variant del corredor mediterrani, la Generalitat proposa fer els serveis d'aquesta manera
Tècnicament, la idea de donar més serveis a l'estació de Camp de Tarragona està bé. Però l'estructura dels Rodalies de Tarragona poden ser millorables, sobretot la RT2. La RT1 des de Reus fins l'Arboç em sembla bé, si pot arribar a Vilafranca del Penedès millor, però la RT2 em sembla que no té gaire sentit el cul-de-sac que farà a PortAventura si el tren-tramvia que proposen arribés a existir, així que una solució que proposo és allargar la RT2 des del cul-de-sac fins a Vilanova i la Geltrú o Sitges per dotar de servei de Rodalies als altres municipis del Camp de Tarragona com Calafell i Cunit i tindria més sentit el traçat ferroviari com el possible tren-tramvia.
Trens d'altes prestacions
Com ja he dit abans, això de portar els Euromeds i trens de llarg recorregut per la nova variant és una bona idea, i a la vegada dotar de més serveis al Camp de Tarragona, només hi ha un problema, que a Tarragona la deixem només amb Rodalies i Regionals, altre problema d'això, és que el Camp de Tarragona està allunyat de Tarragona, ara no parlo de fer una nova variant des de L'Arboç fins a Tarragona, parlo de que cal fer una bona connexió o millorar la connexió que té ja sigui busos llançadora o línies d'autobusos per dotar des de Camp de Tarragona fins a Tarragona Ciutat un millor servei.
Ara de moment, fer un Tarragona-Barcelona per via LAV no és possible perquè el ramal de Perafort - Vila-seca no està construït del tot (segons m'he fixat en el Google Maps). Però quan comenci a existir aquest ramal, estaria bé també per arribar des de Tarragona Ciutat fins a Barcelona de manera ràpida.
El tren-tramvia del Camp de Tarragona
Personalment, jo preferiria que aquell tram no desaparegués i que fos per serveis de rodalia, però com jo no sóc polític ni tampóc soc ciutadà d'aquests municipis afectats per la desaparició d'un servei, si ells estan d'acord en què desapareixi, jo no puc fer res més que admetre-ho, si ells ho volen. Ara bé, això no vol dir que el que estan fent és estúpid i que sembla un acudit.
Si FGC gestionarà aquest tren-tramvia, la companyia faria una contradicció gegant... En tota la història, FGC suposadament ha reviscut serveis ferroviaris que estàven al punt de ser clausurats com el Lleida-La Pobla de Segur o el Llobregat-Anoia sense desmantellar res... aquests dos serveis no han desmantellat res per millorar o fer alguna cosa nova. I per què allà sí? (Pregunta retòrica)
Segons l'al·legació, hi hauria 15 parades en els municipis que hi hauria d'aquest tren-tram
Tarragona:
Tarragona (Correspondència amb RENFE)
Serrallo
Vila-seca:
Vila-seca (Correspondència amb RENFE)
Mossos
Salou:
Salou - Port Aventura (Correspondència amb RENFE)
Nou Salou
Salou
Plaça de Venus
Cambrils:
Vilafortuny
Torre de Cambrils
Cambrils Centre
Cambrils Estació
Cambrils Nord (Correspondència amb RENFE)
Reus:
Reus - Bellissens (Correspondència amb RENFE)
Reus (Correspondència amb RENFE)
L'única cosa que m'agradaria és que no facin el que volen fer, i facin ús del sentit comú d'estalviar diners per fer ús de la infraestructura per tramviaritzar el tram de Salou-Cambrils com ells volen, o bé que segueixi sent com ferrocarril alliberant els Euromeds i mercaderies per la variant i fer baixadors a Vilafortuny i Miami Platja.