Noves rutes des del Prat
Re: Noves rutes des del Prat
Sembla que al final la ruta Barcelona - Ciutat de Méxic la operarà Aeroméxico i que Emirates podría operar una ruta Barcelona - Cancún.
Aeroméxico logra frenar el vuelo CDMX-Barcelona de Emirates
http://www.reportur.com/aerolineas/2018 ... -emirates/
Aeroméxico logra frenar el vuelo CDMX-Barcelona de Emirates
http://www.reportur.com/aerolineas/2018 ... -emirates/
Re: Noves rutes des del Prat
L'aeroport de Ciutat de Méxic te un problema de capacitat i només donarà un vol a Barcelona. Després de bastanta polémica ha autoritzat a Emirates i sembla que Aeroméxic no s'ho ha pres molt bé.
Val a dir que Aeroméxic va cancelar el 2012 el seu vol a Barcelona i actualment hi han 4 vols al dia a Madrid. 3 d'Iberia amb A340-600 i 1 d'Aeroméxico amb 787-8. Obvi que una part significativa d'aquests passatgers van a Barcelona.
http://www.milenio.com/negocios/aeromex ... s-airlines
Val a dir que Aeroméxic va cancelar el 2012 el seu vol a Barcelona i actualment hi han 4 vols al dia a Madrid. 3 d'Iberia amb A340-600 i 1 d'Aeroméxico amb 787-8. Obvi que una part significativa d'aquests passatgers van a Barcelona.
http://www.milenio.com/negocios/aeromex ... s-airlines
Re: Noves rutes des del Prat
S'ha confirmat el vol d'Emirates de Barcelona - Ciutat de Méxic a finals d'any. Aeroméxico ha desistit i ha hagut de tornar diners de bitllets que ja havia venut.
Nova ruta Abu Dhabi - Barcelona d'Etihad a partir del 21 de novembre d'aquest any. Seran 5 vols a la setmana amb A330. El 31-3-2019 pasarà a 7 vols a la setmana. És operat amb codi compartit amb Emirates, que poc a poc (juntament amb el vol a Ciutat de Méxic) comenca a construir un petit hub a Barcelona.
El vol sortirà a les 2h00 d'Abu Dhabi arrivant a Barcelona a les 6h45. El vol invers sortirà a les 9h50 de Barcelona arrivant a Abu Dhabi a les 20h00. Els dies d'operació inicials son dilluns, dimecres, divendres, dissabte i diumenge.
Nota de premsa d'Etihad:
https://www.etihad.com/en/about-us/etih ... barcelona/
Nova ruta Abu Dhabi - Barcelona d'Etihad a partir del 21 de novembre d'aquest any. Seran 5 vols a la setmana amb A330. El 31-3-2019 pasarà a 7 vols a la setmana. És operat amb codi compartit amb Emirates, que poc a poc (juntament amb el vol a Ciutat de Méxic) comenca a construir un petit hub a Barcelona.
El vol sortirà a les 2h00 d'Abu Dhabi arrivant a Barcelona a les 6h45. El vol invers sortirà a les 9h50 de Barcelona arrivant a Abu Dhabi a les 20h00. Els dies d'operació inicials son dilluns, dimecres, divendres, dissabte i diumenge.
Nota de premsa d'Etihad:
https://www.etihad.com/en/about-us/etih ... barcelona/
Re: Noves rutes des del Prat
Asiana Airlines connectarà Barcelona i Seül regularment
La capital coreana es posiciona com la ciutat d'Àsia millor connectada de forma directa amb el Prat
Redacció i Agències | 30.08.2018 12:39 h. Barcelona
https://www.viaempresa.cat/empresa/asia ... tada%20mon
La capital coreana es posiciona com la ciutat d'Àsia millor connectada de forma directa amb el Prat
Redacció i Agències | 30.08.2018 12:39 h. Barcelona
https://www.viaempresa.cat/empresa/asia ... tada%20mon
Vol Norwegian a Shangai
Estic veient ara mateix per FlightRadar un vol de Norwegian Barcelona - Shangai (Ara mateix al nord d'Iran a punt de sobrevolar el Mar Caspi). Vol DY8983, que ha sortit de Barcelona a les 7h49 y te prevista arribada a Shangai a les 1h29. Boeing 787-8 matricula LN-LNC
¿Algú sap si es un vol puntual o una cosa permanent?
https://www.flightradar24.com/NAX8983/
Aquesta ha estat la ruta: Check out playback of aircraft LN-LNC from Barcelona to Shanghai on Flightradar24. https://fr24.com/data/aircraft/ln-lnc#1e5b6b01
¿Algú sap si es un vol puntual o una cosa permanent?
https://www.flightradar24.com/NAX8983/
Aquesta ha estat la ruta: Check out playback of aircraft LN-LNC from Barcelona to Shanghai on Flightradar24. https://fr24.com/data/aircraft/ln-lnc#1e5b6b01
Level a Buenos Aires
Level, a part de volar cada dia a Buenos Aires, ha inaugurat una segona freqüencia diaria els dilluns i els dijous.
Re: Level a Buenos Aires
Això és a causa del tancament de la ruta a LAX, que deixa lliures aquests dos espais.eolosbcn wrote:Level, a part de volar cada dia a Buenos Aires, ha inaugurat una segona freqüencia diaria els dilluns i els dijous.
Re: Vol Norwegian a Shangai
Sembla que és degut a un manteniment de llarga durada o quelcom similar:eolosbcn wrote:Estic veient ara mateix per FlightRadar un vol de Norwegian Barcelona - Shangai (Ara mateix al nord d'Iran a punt de sobrevolar el Mar Caspi). Vol DY8983, que ha sortit de Barcelona a les 7h49 y te prevista arribada a Shangai a les 1h29. Boeing 787-8 matricula LN-LNC
¿Algú sap si es un vol puntual o una cosa permanent?
https://www.flightradar24.com/NAX8983/
Aquesta ha estat la ruta: Check out playback of aircraft LN-LNC from Barcelona to Shanghai on Flightradar24. https://fr24.com/data/aircraft/ln-lnc#1e5b6b01
Re: Noves rutes des del Prat
Si, crec que si que deu ser un manteniment. Perque no ha fet cap altre vol des que ha arribat a Shangai.
Re: Noves rutes des del Prat
Segons el diari Ara, Level inaugurará al estiu de 2019 dues línies de llarga distancia més des de Barcelona:
- Santiago de Xile
- Nova Iork - JFK
La segona es pot fer amb altres companyies, però la primera és una gran novetat a Llatinoamérica. Ha estat duran molt de temps esperada.
- Santiago de Xile
- Nova Iork - JFK
La segona es pot fer amb altres companyies, però la primera és una gran novetat a Llatinoamérica. Ha estat duran molt de temps esperada.
Re: Noves rutes des del Prat
Personalment, Level ha desaprofitat una oportunitat d'obrir una ruta molt rendible: BCN-Tòquio. Tenint en compte que BCN-Nova York ja és operada per 4 aerolínies diàriament a l'estiu, obrint Tòquio s'haurien assegurat una ocupació dels vols fregant el 100%, ja que Tòquio és la ciutat asiàtica no servida des de Barcelona amb més demanda (170000 pax anuals).eolosbcn wrote:Segons el diari Ara, Level inaugurará al estiu de 2019 dues línies de llarga distancia més des de Barcelona:
- Santiago de Xile
- Nova Iork - JFK
La segona es pot fer amb altres companyies, però la primera és una gran novetat a Llatinoamérica. Ha estat duran molt de temps esperada.
Re: Noves rutes des del Prat
Per volar directament a Tòquio des dee Barcelona s'ha de sobrevolar espai aèri rus, i segons hee llegit més d'un cop, hi ha un acord bilateral que en vols passants per l'espai aeri rus que surtin des de territori espanyol només poden tenir origen/destí Madrid.adriaesc wrote:Personalment, Level ha desaprofitat una oportunitat d'obrir una ruta molt rendible: BCN-Tòquio. Tenint en compte que BCN-Nova York ja és operada per 4 aerolínies diàriament a l'estiu, obrint Tòquio s'haurien assegurat una ocupació dels vols fregant el 100%, ja que Tòquio és la ciutat asiàtica no servida des de Barcelona amb més demanda (170000 pax anuals).eolosbcn wrote:Segons el diari Ara, Level inaugurará al estiu de 2019 dues línies de llarga distancia més des de Barcelona:
- Santiago de Xile
- Nova Iork - JFK
La segona es pot fer amb altres companyies, però la primera és una gran novetat a Llatinoamérica. Ha estat duran molt de temps esperada.
Aquest és el motiu per el qual encara no hi ha un BCN-Tòquio (tot i que més d'una companyia ja ha mostrat les seves intencions més d'una vegada, ja que com dius seria una ruta molt rendible).
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Noves rutes des del Prat
Aixó es una veritat a mitges. Es com dir que per volar de Doha a Barcelona s'ha de passar per Arabia Saudita. Y malgrat tot hi han vols de Doha a Barcelona y no passen per Arabia Saudita per la prohibició de vol que tenen. Donen la volta. El vol no pot anar per la ruta directe més curta teóricament, peró pot anar perfectament a Toqui sense pasar per Russia.oriolp13 wrote:Per volar directament a Tòquio des dee Barcelona s'ha de sobrevolar espai aèri rus, i segons hee llegit més d'un cop, hi ha un acord bilateral que en vols passants per l'espai aeri rus que surtin des de territori espanyol només poden tenir origen/destí Madrid.adriaesc wrote:Personalment, Level ha desaprofitat una oportunitat d'obrir una ruta molt rendible: BCN-Tòquio. Tenint en compte que BCN-Nova York ja és operada per 4 aerolínies diàriament a l'estiu, obrint Tòquio s'haurien assegurat una ocupació dels vols fregant el 100%, ja que Tòquio és la ciutat asiàtica no servida des de Barcelona amb més demanda (170000 pax anuals).eolosbcn wrote:Segons el diari Ara, Level inaugurará al estiu de 2019 dues línies de llarga distancia més des de Barcelona:
- Santiago de Xile
- Nova Iork - JFK
La segona es pot fer amb altres companyies, però la primera és una gran novetat a Llatinoamérica. Ha estat duran molt de temps esperada.
Aquest és el motiu per el qual encara no hi ha un BCN-Tòquio (tot i que més d'una companyia ja ha mostrat les seves intencions més d'una vegada, ja que com dius seria una ruta molt rendible).
Ho acabo de medir al Google Earth y es afegir 1.000km, passant de 10.400 a 11.400km. I s'ha de dir que moltes vegades els vols no van per la línia més curta, sino per la més ràpida. I aixó depen dels vents de cada dia.
Re: Noves rutes des del Prat
Els vols a Santiago de Xile seran dos a la setmana a partir de març i 4 a la setmana a partir de juliol.
Re: Noves rutes des del Prat
Rússia i Espanya van arribar a un nou acord aeronàutic durant el mes de febrer, pel que ara es pot fer una freqüència diària.eolosbcn wrote:oriolp13 wrote:Aixó es una veritat a mitges. Es com dir que per volar de Doha a Barcelona s'ha de passar per Arabia Saudita. Y malgrat tot hi han vols de Doha a Barcelona y no passen per Arabia Saudita per la prohibició de vol que tenen. Donen la volta. El vol no pot anar per la ruta directe més curta teóricament, peró pot anar perfectament a Toqui sense pasar per Russia.adriaesc wrote: Per volar directament a Tòquio des dee Barcelona s'ha de sobrevolar espai aèri rus, i segons hee llegit més d'un cop, hi ha un acord bilateral que en vols passants per l'espai aeri rus que surtin des de territori espanyol només poden tenir origen/destí Madrid.
Aquest és el motiu per el qual encara no hi ha un BCN-Tòquio (tot i que més d'una companyia ja ha mostrat les seves intencions més d'una vegada, ja que com dius seria una ruta molt rendible).
Ho acabo de medir al Google Earth y es afegir 1.000km, passant de 10.400 a 11.400km. I s'ha de dir que moltes vegades els vols no van per la línia més curta, sino per la més ràpida. I aixó depen dels vents de cada dia.
Re: Noves rutes des del Prat
Posible nou vol de Vietnam Airlines entre Barcelona y Hanoi.
https://www.lavanguardia.com/economia/2 ... hanoi.html
https://www.lavanguardia.com/economia/2 ... hanoi.html
Re: Noves rutes des del Prat
No hi haurà ruta a Tokio directe des de Barcelona. De fet, faig la meva previsió, no hi hauran cap a Asia rutes ni de Level, ni de Norwegian. I explico el perqué.
Tenim tres tipus d'operadors posibles a Barcelona:
1) Operadors espanyols que fan rutes de llarga distancia: Level, per exemple.
2) Operadors d'altres països que fan rutes entre el seu pais i Barcelona. Exemple, Korean Air, Emirates,...
3) Operadors d'altres països que fan rutes des de Barcelona a una segona destinació que tampoc es el seu pais. Exemple: Norwegian. Important recalcar que a data d'avui Norwegian no es espanyola.
Per anar a Asia actualment tenim
1) Rutes directes amb operadors del tipus 2.
2) Rutes indirectes d'operadors europeus.
3) Rutes indirectes d'operadors tipus 2, principalment les aerolinies del golf.
Establir una nova línia a un pais i un aeroport on no es te presencia val molts diners. I obviament una empresa com Level pot vendre tickets a San Francisco el febrer a 125€ per trajecte (mireu el web i surt això), però el seu negoci no son aquests preus. Per elevar el preus fa falta temps, que es conegui la línia, augmentar freqüencies... i sobretot, si una aerolínia es de baix cost, el seu preu ha de ser sensiblement inferior al d'una aerolínia reputada que inclou tots els serveis. Per anar a Asia les aerolínies del golf i Turkish tiren els preus per terra. I les eurpees que ja han fet la inversió fa temps reaccionen.
Exemple, si vull anar dilluns que ve a Tokio des de Barcelona i tornar divendres, un viatge típìcament de negocis i, a més, comprat a última hora. El que em trobo ara mateix es Alitalia per 738€. Connexió molt bona. Qatar Airways per 774€. ¿Qui no vol gastar 100€ més per probar l'experiencia de Qatar Airways amb un tot inclós? Amb Emirates 910€, amb Air France 971€.
Això fent dilluns a divendres i en un vol per agafar d'aquí 5 dies. Si miro per d'aquí menys d'un mes de dilluns a divendres tinc (només combinacions ràpides i només dos vols)
1) KLM/Air France: 569€
2) Alitalia: 555€
3) Turkish: 531€
4) Air China: 761€
5) Swiss: 885€
6) ANA: 900€
7) Lufthansa: 918€
I si al vol de la setmana que ve l'optimitzo sortint dimarts, faig una mica de turisme el cap de setmana i torno el dimart següent, aixó es el que tinc:
1) Air France: 582€
2) Japan Airlines: 508€
3) Japan Airlines/British Airways: 498€
4) Iberia/Finnair: 514€
5) British Airways/Finnair: 523€
6) British Airways: 520€
7) Aeroflot: 613€
8) Lufthansa: 721€
9) ANA: 693€
10) Alitalia: 479€
11) Asiana: 796€
12) Qatar Airways: 641€
13) Emirates: 774€
14) Turquish: 784€
15 Cathay Pacific: 809€ (Amb dues escales a l'anada)
Sincerament, no hi ha lloc per Level. Ni perque una aerolínia que no hi és a Barcelona, com ANA o Japan Airlines, obri una línia. Ni parlar Norwegian que com que no te consideració d'Aerolínia espanyola no pot volar per sobre Russia amb el tractat actual que només cobreix aerolínies espanyoles.
Vegem perque Level prefereix Santiago, enlloc de Tokio.
Opció més barata per anar dillúns de la setmana que ve y tornar divendres:
Latam fent 18h a l'anada y 33h a la tornada: 778€
Opció més barata raonable (menys de 20h per segment): Iberia: 1.020€
Opció sortir dimarts que ve i tornar l'altre:
Opció més barata i raonable: Iberia: 662€. Següent: Latam: 889€. Air France 972€, Avianca: 1.400€ (per sota 20h, si s'està 27h per trajecte fins 1.069€)
I així es sempre amb Llatinoamèrica. Els rendiments per qualsevol aerolínia son molt superiors. I les possibilitats de creixement molt grans. Per no dir que Iberia (i per tant Level) te base a la majoria d'aeroports Llatinoamericans. Per tant l'expansió de Level i Norwegian seran totes cap a América i mai cap Asia. I el vol Barcelona - Tokio directe o cambien molt les coses, o no serà.
Tenim tres tipus d'operadors posibles a Barcelona:
1) Operadors espanyols que fan rutes de llarga distancia: Level, per exemple.
2) Operadors d'altres països que fan rutes entre el seu pais i Barcelona. Exemple, Korean Air, Emirates,...
3) Operadors d'altres països que fan rutes des de Barcelona a una segona destinació que tampoc es el seu pais. Exemple: Norwegian. Important recalcar que a data d'avui Norwegian no es espanyola.
Per anar a Asia actualment tenim
1) Rutes directes amb operadors del tipus 2.
2) Rutes indirectes d'operadors europeus.
3) Rutes indirectes d'operadors tipus 2, principalment les aerolinies del golf.
Establir una nova línia a un pais i un aeroport on no es te presencia val molts diners. I obviament una empresa com Level pot vendre tickets a San Francisco el febrer a 125€ per trajecte (mireu el web i surt això), però el seu negoci no son aquests preus. Per elevar el preus fa falta temps, que es conegui la línia, augmentar freqüencies... i sobretot, si una aerolínia es de baix cost, el seu preu ha de ser sensiblement inferior al d'una aerolínia reputada que inclou tots els serveis. Per anar a Asia les aerolínies del golf i Turkish tiren els preus per terra. I les eurpees que ja han fet la inversió fa temps reaccionen.
Exemple, si vull anar dilluns que ve a Tokio des de Barcelona i tornar divendres, un viatge típìcament de negocis i, a més, comprat a última hora. El que em trobo ara mateix es Alitalia per 738€. Connexió molt bona. Qatar Airways per 774€. ¿Qui no vol gastar 100€ més per probar l'experiencia de Qatar Airways amb un tot inclós? Amb Emirates 910€, amb Air France 971€.
Això fent dilluns a divendres i en un vol per agafar d'aquí 5 dies. Si miro per d'aquí menys d'un mes de dilluns a divendres tinc (només combinacions ràpides i només dos vols)
1) KLM/Air France: 569€
2) Alitalia: 555€
3) Turkish: 531€
4) Air China: 761€
5) Swiss: 885€
6) ANA: 900€
7) Lufthansa: 918€
I si al vol de la setmana que ve l'optimitzo sortint dimarts, faig una mica de turisme el cap de setmana i torno el dimart següent, aixó es el que tinc:
1) Air France: 582€
2) Japan Airlines: 508€
3) Japan Airlines/British Airways: 498€
4) Iberia/Finnair: 514€
5) British Airways/Finnair: 523€
6) British Airways: 520€
7) Aeroflot: 613€
8) Lufthansa: 721€
9) ANA: 693€
10) Alitalia: 479€
11) Asiana: 796€
12) Qatar Airways: 641€
13) Emirates: 774€
14) Turquish: 784€
15 Cathay Pacific: 809€ (Amb dues escales a l'anada)
Sincerament, no hi ha lloc per Level. Ni perque una aerolínia que no hi és a Barcelona, com ANA o Japan Airlines, obri una línia. Ni parlar Norwegian que com que no te consideració d'Aerolínia espanyola no pot volar per sobre Russia amb el tractat actual que només cobreix aerolínies espanyoles.
Vegem perque Level prefereix Santiago, enlloc de Tokio.
Opció més barata per anar dillúns de la setmana que ve y tornar divendres:
Latam fent 18h a l'anada y 33h a la tornada: 778€
Opció més barata raonable (menys de 20h per segment): Iberia: 1.020€
Opció sortir dimarts que ve i tornar l'altre:
Opció més barata i raonable: Iberia: 662€. Següent: Latam: 889€. Air France 972€, Avianca: 1.400€ (per sota 20h, si s'està 27h per trajecte fins 1.069€)
I així es sempre amb Llatinoamèrica. Els rendiments per qualsevol aerolínia son molt superiors. I les possibilitats de creixement molt grans. Per no dir que Iberia (i per tant Level) te base a la majoria d'aeroports Llatinoamericans. Per tant l'expansió de Level i Norwegian seran totes cap a América i mai cap Asia. I el vol Barcelona - Tokio directe o cambien molt les coses, o no serà.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Korean Air no hi ha vist impediments
Amb independència de si s'acaba instaurant el vol a Tòquio o no, els impediments que indiques serien els mateixos que s'hauria pogut trobar Korean Air, i bé que hi ha un vol a Seül, que en principi és un mercat més petit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Korean Air no hi ha vist impediments
Hi ha una cosa que te Seul que no te Tokio. Mira el mapa. Funciona molt bé com a distribuidor desde Seul a les ciutats xineses de la costa (al marge de Pekin i Xangai) i això és molt negoci. Tingent en compte que ara mateix es l'únoca que te vols diaris és la millor opció. I fins a Taiwan i Xiamen és perfecte. Tokio és al final i és exactament 1.300km més a l'est. Només serveix per Japó. Per tant les possibilitats d'emplenar un vol a Seul son molt superiors a les d'un vol a Tokio.Guigui wrote:Amb independència de si s'acaba instaurant el vol a Tòquio o no, els impediments que indiques serien els mateixos que s'hauria pogut trobar Korean Air, i bé que hi ha un vol a Seül, que en principi és un mercat més petit.
Re: Korean Air no hi ha vist impediments
Tòquio té 182000 passatgers indirectes anuals des de Barcelona i Osaka en té 51000. Recordem que ara mateix Vietnam avala un vol directe amb Barcelona per 26000 passatgers anuals indirectes que hi ha avui dia.eolosbcn wrote:Hi ha una cosa que te Seul que no te Tokio. Mira el mapa. Funciona molt bé com a distribuidor desde Seul a les ciutats xineses de la costa (al marge de Pekin i Xangai) i això és molt negoci. Tingent en compte que ara mateix es l'únoca que te vols diaris és la millor opció. I fins a Taiwan i Xiamen és perfecte. Tokio és al final i és exactament 1.300km més a l'est. Només serveix per Japó. Per tant les possibilitats d'emplenar un vol a Seul son molt superiors a les d'un vol a Tokio.Guigui wrote:Amb independència de si s'acaba instaurant el vol a Tòquio o no, els impediments que indiques serien els mateixos que s'hauria pogut trobar Korean Air, i bé que hi ha un vol a Seül, que en principi és un mercat més petit.