FGC licita la nueva serie de trenes 115

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by Renfe445 »

Lo que yo me pregunto es si los 115 son Stadler Tango, como los nuevos tranvías de Stuttgart o el trenet de Bochum (U35), pero con la carrocería modificada para cumplir con lo que pide FGC.
ferran6420
N6
N6
Posts: 283
Joined: Sunday 11/01/2015 18:45

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by ferran6420 »

Renfe445 wrote:Lo que yo me pregunto es si los 115 son Stadler Tango, como los nuevos tranvías de Stuttgart o el trenet de Bochum (U35), pero con la carrocería modificada para cumplir con lo que pide FGC.
Los 115 de FGC serán Stadler Metro: https://www.stadlerrail.com/es/productos/detail/metro/
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by Renfe445 »

ferran6420 wrote:Los 115 de FGC serán Stadler Metro: https://www.stadlerrail.com/es/productos/detail/metro/
En la página web dice que tiene especificaciones parecidas a los trenes tipo IK de la BVG (Berlín).

Pero, anda, si ya lo dije! :x :D :)
Renfe445 wrote:Stadler está que se sale! :)

A lo mejor serán como los trenes IK del Berliner U-Bahn... :D
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Alstom i CAF impugnen l'adjudicació

Post by m.h.t. »

Alstom y CAF pelearán a la Generalitat ante los tribunales un contrato de 128 millones

Impugnan ante el TSJC la adjudicación a la multinacional suiza Stadler el gran concurso de los ferrocarriles catalanes


El Tribunal Superior de Justicia de Cataluña (TSJC) tendrá la última palabra en el gran concurso de los ferrocarriles catalanes. Alstom y Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) han presentado un recurso que ha sido admitido a trámite por la Sala Quinta de lo Contencioso Administrativo respecto a la adjudicación que se hizo el 22 de diciembre de 2017. El contrato valorado en 128 millones de euros se adjudicó a la multinacional suiza Stadler en esa jornada.

Este grupo partía como favorito para construir 15 trenes con sus correspondientes piezas de recambio (es decir, el mantenimiento) que darían servicio en la nueva Línea Barcelona-Vallès de los FGC. Como se habían ampliado las estaciones tanto en el ramal que va hacia Sabadell como el que llega a Terrassa, las dos cocapitales del Vallès Occidental, la empresa del Gobierno catalán necesitaba más convoyes para cubrir las nuevas necesidades de la línea.

Centros productivos

La firma helvética con factoría en la localidad valenciana de Albuixech consiguió la mejor puntuación en el concurso público. Superó a sus rivales por el apartado técnico, ya que la oferta económica no era la más ventajosa. Aceptar un encargo anterior de FGC casi a precio de derribo fue clave para la resolución de este contrato, según fuentes cercanas a la compañía.

Stadler construyó por tan sólo 9,6 millones a finales de 2015 los trenes que circulaban por la línea Lleida-La Pobla de Segur. El modelo que se desarrolló en ese momento fue el que consiguió decantar la balanza a su favor en la licitación que concluyó en plena vigencia del 155.

Alstom en Santa Perpètua

La resolución de la mesa de adjudicación de FGC levantó polvareda. [...] Stadler les superó por la parte técnica y Patentes Talgo en la económica. Dos empresas con una relación limitada con el ferroviario catalán

Recurso ante el TCCSP

La primera decisión que tomó la cúpula de Alstom en España fue recurrir al Tribunal Catalán de Contratos del Sector Público (TCCSP). [...] Con todo, rechazó anular la adjudicación por estos fallos. “Estos aspectos no fueron cuestionados por ninguna de las empresas licitadoras, aceptando la redacción de los pliegues y de esta configuración”, indican las conclusiones del tribunal a las que ha tenido acceso Crónica Global.

https://cronicaglobal.elespanol.com/bus ... 8_102.html
Salvem l'Estació de França!
mfuentesll2
N5
N5
Posts: 125
Joined: Monday 15/01/2018 17:48

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by mfuentesll2 »

Fa un temps vaig conèixer un enginyer d'Alstom, i quan va sortir el tema dels nous trens d'FGC se'l veia bastant mosca...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by Miquel »

No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114 :x
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by bigcoaster »

Miquel wrote:No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114 :x
A que et refereixes amb "com han sortit les 113/114"?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by albert28 »

Un problema que van tenir va ser una època amb els frens, exactament quin no sé, que van haver de recuperar alguna 111 per a la L7
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by ortegote »

Yo lo que no entiendo es por que FGC decia que no tenia dinero y que se transformaron las 113 en 114 para no cancelar pedido y despues salen con comprar estas 115.
Saludos.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by victorcasta »

ortegote wrote:Yo lo que no entiendo es por que FGC decia que no tenia dinero y que se transformaron las 113 en 114 para no cancelar pedido y despues salen con comprar estas 115.
Saludos.
Se iban a usar fondos de Tabasa para reformar cinco 111, pero Tabasa se privatizó y ese dinero nunca llegó. Se modificó el proyecto para quitar 5 coches remolque y tener 5 unidades de 3 coches motor. A cambio, se destinó el dinero de los remolques a piezas de recambio.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by Miquel »

bigcoaster wrote:
Miquel wrote:No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114 :x
A que et refereixes amb "com han sortit les 113/114"?
A banda dels incomprensibles problemes de les 114 als seus inicis. Són uns tres que tenen un interior que personalment els trobo incòmodes, res a veure amb les 111 i 112. Els seients tampoc es que siguin gaire còmodes. Hi ha la pífia (que no entenc com no s'ha resolt ja) de l'avís sonor de tancament de portes, que normalment no sona fins que el maquinista gairebé no tanca la porta, però si que s'activa abans (quan toca) el senyal lluminós d'alerta de tancament, per posar uns exemples.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by 122-042-132 »

Plec de prescripcions tècniques de les UTE 115. Salut!

https://docplayer.es/52410290-Primera-p ... 1-158.html
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by metring »

geekest_cat
N4
N4
Posts: 64
Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
Location: Terrassa

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by geekest_cat »

Està bé, m'agrada l'estètica exterior, també. De totes maneres, la clau serà a l'interior, a veure quines diferències hi ha respecte les 113/114.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by 122-042-132 »

Arribarà dins del primer trimestre del 2021, tal com estava previst. Estèticament no presenta gaires novetats respecte a les 113-114, de fet, fins i tot trobo una mica més aconseguit el disseny afuat del frontal de les 113-114.

Ara caldrà esperar a veure sí l'interiorisme presenta canvis significatius. Esperem gaudir-les ens uns mesos, un cop fetes les corresponenst proves en línia, i estiguin autoritzades pel servei. Salut!
Railjet OBB
N6
N6
Posts: 168
Joined: Thursday 08/08/2019 8:03

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by Railjet OBB »

No creieu que hi han masses trens a la xarxa del Vallès i en canvi a la xarxa de l'Anoia/Llobregat encara no han renovat la seva flota de trens (sense ofendre).
Image
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by ortegote »

Railjet OBB wrote: Thursday 11/02/2021 15:59 No creieu que hi han masses trens a la xarxa del Vallès i en canvi a la xarxa de l'Anoia/Llobregat encara no han renovat la seva flota de trens (sense ofendre).
No ofens per res.
A la LL A la veritat es que es van comprar trens i despres una segonda comanda, per tenir tot el parc cobert.
a la LL A tens la facilitat de que son trens de 3 cotxes i poden anar dobles a tota la xarxa a la B V tenim el handicap de rutes on nomes poden ser 3 cotxes i la resta nomes 4 cotxes, llavors si vols augmentar passatge s'han de comprar més trens per que no poden fer trens dobles.

Crec que a la LL A es va comprar bé i el necessari, no veig cap malicia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by Miquel »

122-042-132 wrote: Thursday 11/02/2021 15:18 Arribarà dins del primer trimestre del 2021, tal com estava previst. Estèticament no presenta gaires novetats respecte a les 113-114, de fet, fins i tot trobo una mica més aconseguit el disseny afuat del frontal de les 113-114.

Ara caldrà esperar a veure sí l'interiorisme presenta canvis significatius. Esperem gaudir-les ens uns mesos, un cop fetes les corresponenst proves en línia, i estiguin autoritzades pel servei. Salut!
El frontal de les 113 era una cosa força lletja. S'agraeix la millora de la línia estètica per part de Stadler la veritat!
El metro de Barcelona amb motoristes!
GigioGigo
N3
N3
Posts: 21
Joined: Wednesday 27/11/2019 12:09

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by GigioGigo »

El contrast verd-vermell és curiós... Tenen bona pinta, el frontal sembla més futurístic.

A veure l'interior, gràcies per enviar-nos la foto :)
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

Post by Renfe445 »

A mi em recorda a una versió gegant dels nous trens lleugers de Bochum (Stadler Tango).
Image

De fet com la línia de Catalunya sembla una maqueta aquests trens semblen més idonis que els que han anat posant al llarg dels anys. xD
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”