Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..
Veig molt díficil incorporar un CEX a la línia de Puigcerdà, a veure quines unitats farien el servei?Segurament les de ara,440 de 2 vagons,veig molt díficil incorporar una 448R,o quasi impossible ja que de Ribes cap a amunt no pot anar cap unitat de 3 cotxes.Ara que una 448R fent Ribes-L'Hospitalet (encara q aquest servei ho fa fins i tot 447) no estaria malament, parant només a Ripoll, Torelló, Manlleu ,Vic,la Garriga,Granollers-Canovelles,St.Andreu Arenal,Arc de Triomf,Sants i l'Hospitalet.Seria estrany veurà el cartell de destinació de la 448 posant L'HOSPITALET
A veure, varies coses...
- De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes. De fet, si ara no en circulen, és exclusivament per la demanda de viatgers.
- Quan es deu tardar de Ribes a Puigcerdà sense parar enlloc? Jo no veig tan descabellat fer arribar unitats 448 a Puigcerdà i La Tor de Querol. Però clar... si es reformés TOTA la via, millor que millor.
- De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes. De fet, si ara no en circulen, és exclusivament per la demanda de viatgers.
- Quan es deu tardar de Ribes a Puigcerdà sense parar enlloc? Jo no veig tan descabellat fer arribar unitats 448 a Puigcerdà i La Tor de Querol. Però clar... si es reformés TOTA la via, millor que millor.
Xato, intenta pixar dins el test que ho mulles tot!!Jordi Freixas wrote:- De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes. De fet, si ara no en circulen, és exclusivament per la demanda de viatgers.
NO poden pujar UNITATS de més de dos cotxes perque:
a) Si són tipus de control per resistències (432 / 440 / 444 / 448 / 470) no tenen suficient potència (1160kW) per arrossegar més de 2 cotxes (queden encallades al túnel del cargol).
b) Si el control és per electrònica de potència (446 / 447) si que poden pujar perquè tenen prou potència (2400kW aprox) però consumeixen tanta intensitat que les subestacions se'n van a norris.
La opció intermitja està en Civies de 3 cotxes, els anomenats Alpino (que encara no estan circulant), ja que tenen 1800 kW de potència i les intensitats no son prou altes per fer caure les subestacions.
...demanda dius? Aleshores perquè fins a Ribes hi ha força cops que pujen 7 cotxes (2 + 2 + 3) i en segueixen 4 (2 + 2)? Si per demanda fos, seguint la teva hipòtesi, amb una de 2 cotxes se'n faria prou, no?
I sí poden pujar locomotores amb cotxes remolcats si les intensitats màximes d'aquestes no superen els limits de les subestacions.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A línia no només sí que hi poden pujar trens amb locomotora i vagons, sinó que hi han pujat regularment:
- 281 i mercaderies
- 281 i cotxes de viatgers
- 278 i cotxes de viatgers
- 269 i cotxes de viatgers
- 269 i Talgo III (puntualment)
- Talgo XXI (puntualment)
- 321 i mercaderies (material de renovació de via, puntualment)
Per tant, ja veieu les excuses tan ridícules que s'han arrivat a donar oficialment.
Pel tema de les unitats, el límit l'imposen bàsicament les subestacions. Per cada cotxe remolc hi ha d'haver un cotxe motor per tal d'assegurar l'adherència suficient a la pujada i la frenada suficient a la baixada. Per tant, s'ha d'anar amb M+R, M+R+M, M+R+M+R, etc. Les unitats 447 són M+R+M, però tenen massa potència per a les subestacions, i per això no poden pujar a Puigcerdà.
Salutacions.
- 281 i mercaderies
- 281 i cotxes de viatgers
- 278 i cotxes de viatgers
- 269 i cotxes de viatgers
- 269 i Talgo III (puntualment)
- Talgo XXI (puntualment)
- 321 i mercaderies (material de renovació de via, puntualment)
Per tant, ja veieu les excuses tan ridícules que s'han arrivat a donar oficialment.
Pel tema de les unitats, el límit l'imposen bàsicament les subestacions. Per cada cotxe remolc hi ha d'haver un cotxe motor per tal d'assegurar l'adherència suficient a la pujada i la frenada suficient a la baixada. Per tant, s'ha d'anar amb M+R, M+R+M, M+R+M+R, etc. Les unitats 447 són M+R+M, però tenen massa potència per a les subestacions, i per això no poden pujar a Puigcerdà.
Salutacions.
Eduard, jo em referia a tal i com estan ara les subestacions. Com que tenen molts anys, i els anys pesen, no és el mateix que hi facis pujar un tren amb una 269 ara que abans...abans t'ho suportaría bé, però ara estan fetes caldo, no sé si ho aguantarien molt...awe wrote:A línia no només sí que hi poden pujar trens amb locomotora i vagons, sinó que hi han pujat regularment:
- 281 i mercaderies
- 281 i cotxes de viatgers
- 278 i cotxes de viatgers
- 269 i cotxes de viatgers
- 269 i Talgo III (puntualment)
- Talgo XXI (puntualment)
- 321 i mercaderies (material de renovació de via, puntualment)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ah. Aaron, no em malinterpretis, no rebatia els teus arguments, al contrari, posava exemples que il·lustraven que el que tú deies és cert.aarongilp wrote:Eduard, jo em referia a tal i com estan ara les subestacions. Com que tenen molts anys, i els anys pesen, no és el mateix que hi facis pujar un tren amb una 269 ara que abans...abans t'ho suportaría bé, però ara estan fetes caldo, no sé si ho aguantarien molt...
D'altra banda, no sé si el pas del temps afecta el rendiment d'una subestació, ja que n'hi ha de molts tipus, però segur que tal com dius tú, les subestacions del transpirinenc estan fetes caldo. Sinó desentonarien amb la resta d'instal·lacions .
Per cert, Sequera, quina mena d'actuació s'està duent a terme a les subestacions? Està en curs o "prevista"? Posaran Cívies a fer trial per les vies del transpirinenc o esperaran a la renovació?
Salutacions,
Eduard.
No, Eduard, ja veia que els complementaves, però he vist necessari fer la complementació de la complementació Aviam, una subestació en si ha de durar molts anys, però passa que parlem de subestacions molt antigues (parlem de...70 anys??? hi ha hagut algun canvi de subestacions des de la obertura de la línia???), que han hagut de suportar les inclemències del temps durant tots aquests anys, sense un bon manteniment...i això fa que estiguin tan fetes caldo que per fer pujar una 447, amb pics d'intensitats no gaire superiors als 1000 A. caigués cada 2 per tres.awe wrote:Ah. Aaron, no em malinterpretis, no rebatia els teus arguments, al contrari, posava exemples que il·lustraven que el que tú deies és cert.aarongilp wrote:Eduard, jo em referia a tal i com estan ara les subestacions. Com que tenen molts anys, i els anys pesen, no és el mateix que hi facis pujar un tren amb una 269 ara que abans...abans t'ho suportaría bé, però ara estan fetes caldo, no sé si ho aguantarien molt...
D'altra banda, no sé si el pas del temps afecta el rendiment d'una subestació, ja que n'hi ha de molts tipus, però segur que tal com dius tú, les subestacions del transpirinenc estan fetes caldo. Sinó desentonarien amb la resta d'instal·lacions .
Per cert, Sequera, quina mena d'actuació s'està duent a terme a les subestacions? Està en curs o "prevista"? Posaran Cívies a fer trial per les vies del transpirinenc o esperaran a la renovació?
Salutacions,
Eduard.
I respecte la renovació de les subestacions...em sona que les estaven posant noves o modernitzant-les, ara no t'ho sabria dir (ja sé que anava per a en sequera però jo ho deixo anar). I els Alpino...si al final són de 3 cotxes podrien pujar sense massa problemes, crec jo, però suposo que d'aqui a que vinguin ja estaran adecentades, les subestacions...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Si no ho vols entendre i quedar-te amb el teu món, tu mateix. T'hem donat justificacions tècniques. I si no te les creus, agafes i te'n vas a les oficines de Sants i et diran exactament el mateix que t'hem dit aquí. Si tan poc respectes la opinió dels altres i et creus que la teva és absoluta, no arribaràs gaire lluny, almenys en aquest fòrum.
Collons, si et "rallem" amb especificacions tècniques és perquè acabes de fotre una dutxa als teus papers (el que se sol dir "papers mullats").
Aviam, t'ho posaré clar i català per a que m'entenguis. Si no em vols entendre, tu mateix.
Unitats (sense locomotora visible): Si són antigues (440 / 444 / 448 / 470) no poden pujar si tenen més de dos cotxes PER UNITAT. Això vol dir que poden pujar acoblades varies unitats si tenen només 2 cotxes. Amb 3 no puja (patina).
Si no són antigues, com els rodalies (447) no poden pujar perquè la instalació elèctrica és una caqueta i cauen els ploms perquè demanem massa corrent.
Trens convencionals (locomotora + cotxes): Si són antigues (269 i similars) poden pujar, suposo, perquè no xupen gaire corrent i tenen suficient potència per a que no caigui el tren enrere. Si no són antigues (252 i similars) no poden pujar pel mateix que les 447, demanen massa corrent.
Tant costa entendre això???? Perquè si no ho entens, fes-t'ho mirar...o seria més apropiat dir que NO HO VOLS ENTENDRE????!!!!
Aviam, t'ho posaré clar i català per a que m'entenguis. Si no em vols entendre, tu mateix.
Unitats (sense locomotora visible): Si són antigues (440 / 444 / 448 / 470) no poden pujar si tenen més de dos cotxes PER UNITAT. Això vol dir que poden pujar acoblades varies unitats si tenen només 2 cotxes. Amb 3 no puja (patina).
Si no són antigues, com els rodalies (447) no poden pujar perquè la instalació elèctrica és una caqueta i cauen els ploms perquè demanem massa corrent.
Trens convencionals (locomotora + cotxes): Si són antigues (269 i similars) poden pujar, suposo, perquè no xupen gaire corrent i tenen suficient potència per a que no caigui el tren enrere. Si no són antigues (252 i similars) no poden pujar pel mateix que les 447, demanen massa corrent.
Tant costa entendre això???? Perquè si no ho entens, fes-t'ho mirar...o seria més apropiat dir que NO HO VOLS ENTENDRE????!!!!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A veure un parell de coses...
- En primer lloc:
- Dit això, al marge de que és curiós que havent-hi aquestes deficiències a la línia, s'hi ha pogut arribar a fer circular fins i tot algun TALGO o el mateix Pullman Cerdanya (que dic jo, que les seves respectives locomotores, no seran precísament de l'estil de les que ets pots trobar pel Cremallera de Nuria), doncs, s'arrecla i punt.
- En primer lloc:
Mako448 wrote:Veig molt díficil incorporar un CEX a la línia de Puigcerdà, a veure quines unitats farien el servei?Segurament les de ara,440 de 2 vagons,veig molt díficil incorporar una 448R,o quasi impossible ja que de Ribes cap a amunt no pot anar cap unitat de 3 cotxes.
Jordi Freixas wrote:De Ribes en amunt, sí que hi poden circular trens amb més de dos cotxes.
Ja sé que tu ets molt intel·ligent, i a vegades una mica impertinent amb els teus comentaris. O sigui que d'ara endavant, les teves "pixades de test", te les guardes per algú altre.aarongilp wrote:Xato, intenta pixar dins el test que ho mulles tot!!
- Dit això, al marge de que és curiós que havent-hi aquestes deficiències a la línia, s'hi ha pogut arribar a fer circular fins i tot algun TALGO o el mateix Pullman Cerdanya (que dic jo, que les seves respectives locomotores, no seran precísament de l'estil de les que ets pots trobar pel Cremallera de Nuria), doncs, s'arrecla i punt.