Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Futur de l'estació de França

Post by m.h.t. »

437.001 wrote:A mí em falten proves de que això hagi passat realment. [...]
Sé que sona estrambòtic. Fins i tot a mi em costa donar-li credibilitat. Però era explicar-ho i publicar-ho per a què opineu, o no explicar-ho i fer com si no m'hagués assebentat de res. Que és el que faré el proper cop, per cert.

Encara sort que sóc un fotracaire consolidat, doncs sinó, em foteu fora del fòrum per <<troll>>. :) :P
Salvem l'Estació de França!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Futur de l'estació de França

Post by metring »

m.h.t. wrote:
437.001 wrote:A mí em falten proves de que això hagi passat realment. [...]
Sé que sona estrambòtic. Fins i tot a mi em costa donar-li credibilitat. Però era explicar-ho i publicar-ho per a què opineu, o no explicar-ho i fer com si no m'hagués assebentat de res. Que és el que faré el proper cop, per cert.

Encara sort que sóc un fotracaire consolidat, doncs sinó, em foteu fora del fòrum per <<troll>>. :) :P
Jo et crec en tot.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

En licitació:

Post by 437.001 »

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0052
SUMINISTRO Y MONTAJE DE TOPES HIDRÁULICOS EN LA ESTACIÓN DE FRANCIA
Presupuesto de Licitación: 250.910 Euros
Valor Estimado del Contrato: 250.910 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 2 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega Barcelona

Pliego de prescripciones técnicas
Vies 3 a 14, no només la de l'accident.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Futur de l'estació de França

Post by oriolp13 »

Això vol dir que desmonten els històrics que hi ha actualment? O es refereix a tornar a fer hidràulics els que hi ha ara, com havien sigut abans?
Salutacions,

Oriol
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by Renfe445 »

Se instalará un sistema hidráulico dentro de las toperas pero no se podrá alterar su aspecto exterior debido a su carácter histórico.

Está en la sección 2, objeto. Leed el PDF! :D
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Futur de l'estació de França

Post by xevi »

He trobat aquest video de l'EdF 1993, els que no l'hagueu vist, disfruteu-lo!
https://www.youtube.com/watch?v=oKuR18OOtXc
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by Renfe445 »

xevi wrote:He trobat aquest video de l'EdF 1993, els que no l'hagueu vist, disfruteu-lo!
https://www.youtube.com/watch?v=oKuR18OOtXc
Tiene muy buenos vídeos de la RENFE de los 80/90.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Futur de l'estació de França

Post by m.h.t. »

S'apropen eleccions i els candidats comencen la campanya. Un dels punts forts aquest any serà l'Estació de França, la platja de vies i la connexió de la Ciutadella al mar. Cosa que ens portarà demagògia i emmerdament a dojo.

Alguns de vosaltres ja heu comentat:
Salvem l'Estació de França!
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: "Bomba" confidencial

Post by Sanato »

m.h.t. wrote:Ara ve "lo gros": la cosa no s'acaba aquí: l'Adif li ha proposat a l'Ajuntament recuperar el ramal de Colom" en paral·lel a la Ronda. Serviria com a "tercer túnel de Rodalies", ja que el de la Diagonal ha quedat oblidat al calaix. Implicaria una nova estació passant junt a l'EdF, que seguiria igual com a terminal.
M'encantaria, però ho veig irrealitzable, a menys que el facin passar des del Morrot per sota Josep Carner, Colom, Marquès de l'Argentera i el zoo. Si s'acaba fent la reordenació del Morrot i de la Ronda Litoral encara m'ho creuria... Però entre la Ronda i el mar, on hi havia dècades enrere la línia de la costa, ara ja no es pot recuperar, per enllaçar amb EDF s'hauria de passar sota els edificis de duanes, del Port, la Ronda i la L4 i això ha de ser força complicat

I un cop passat EDF i el Zoo, cap a Sagrera per on? Enllaçar amb les vies actuals? Tuneladora?
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Futur de l'estació de França

Post by Ganz »

Entenc la proposta, en aquest cas, de voler obrir la Ciutadella al mar. És un debat interessant i Barcelona sí que ho pot necessitar. Ara bé, es podria incloure dins de les màximes prioritats pels barcelonins? Honestament, no ho crec pas. Que una banda ataqui la contrària i vice-versa no ajudarà pas a trobar la zona de punts coïncidents que facilitaria notablement la tasca de trobar un acord entre els dos corrents d'opinió imperants.

El futur enderrocament de l'estació del Morrot invalida, en principi, el pla que s'ha anunciat per part d'Adif (et crec, m.h.t.), però podem apostar per camins més arriscats, vist que la solució, massa imperant per desgràcia, és sempre de desmantellar el ferrocarril. Personalment, per l'Estació de França, aplicaria la següent solució: reemplaçar l'ús viari de l'actual Ronda Litoral per un ús plenament ferroviari, amb espai suficient per a 4 vies, dues per sentit, fent així que l'estació esdevingui passant. Se'm podrà criticar (i amb raó) de ser radical però, si realment es pretén apostar pel transport públic i per un major respecte envers el medi ambient, necessitem demostrar-ho amb fets contundents. Amb l'estat actual de la xarxa ferroviària (i de la viària!) a Catalunya, una actuació d'aquest tipus no es pot realitzar sense que s'originin greus problemes... per tant, el primer pas deuria ser millorar substancialment la xarxa de rodalies fora de Barcelona en una primera fase (eventualment, adaptant el túnel de l'AVE per Rodalies, doncs no tindrà massa sentit, un cop oberta Sagrera, de deixar-lo amb un ús exclusiu per l'AV guanyant uns pocs segons pels AVANT i algun internacional que hi circularia encara), així com instal·lar un efectiu i realista sistema de P+R (per exemple, amb un enorme aparcament a Sagrera i al Prat del Llobregat, que assumiria, amb una nova estació molt més seriosa que l'actual, el paper de terminal sud ferroviària) que faci que els usuaris deixin els seus cotxes en aquests punts per agafar, posteriorment, Rodalies. Pels camions direcció el Port, la solució seria entrar-hi via el Prat, com ja passa amb el ferrocarril mateix. S'hauria de realitzar millores a l'AP 7 i fomentar l'ús ferroviari de les mercaderies direcció el Port.

Amb això, les vies exteriors deixarien d'existir i es podria obrir la Ciutadella al mar. S'hauria de garantir la plena conservació del patrimoni existent a l'estació de França i recordar el seu passat ús ferroviari d'alguna manera . Per aconseguir-ho, es podrien preservar quatre vies, connectades entre elles i on exposar-hi material històric avui en risc, gran o relatiu, i que molt difícilment tornaria mai a estar en estat operatiu (a Catalunya mateix no en falta; tenim la 440-131 M, la 438-032 M, la 1006 (no la del pedestal) a Ripoll, cotxe CIWL a Callús, cotxe 8000 del Museu de la Immigració, la 030-0236 a Valls, els cotxes del Tren Real a Vilanova...). Així, es donaria una esperança de futur digne a uns vehicles d'elevat valor històric maltractats i, en certs casos, amenaçats de desaparició.

Tot plegat pot sonar agosarat, radical i estúpid, i amb legítima raó, però crec que no tant com les estupideses que s'estan dient des de l'àmbit polític. Almenys, el que escric guarda coherència amb les tan repetides pretensions, buides de sentit en la pràctica, de lluitar contra el canvi climàtic i de disposar d'un millor sistema de transport públic que ajudi a combatre el vehicle privat.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Futur de l'estació de França

Post by Oriolix »

Connectar l'Estació de França amb el Morrot no hauria de ser tan complicat
1. Estació de França: deprimir 2 vies de manera que siguin accessibles a un nivell -1 preparades per entrar en túnel cap a Marquès d'Argentera
2. Túnel per Marquès d'Argentera per sota Pla de Palau i Isabel II. Aquí hi ha el problema de creuar-se amb el túnel de la L4 del metro. La sort és que la L4 és de les que va construir-se en rasa i va a poca profunditat.
3. Arribant a Passeig de Colom, anar per la part muntanya del Passeig, sense entrar en conflicte amb el túnel viari de la Ronda Litoral. De fet es podria aprofitar el parking que hi ha al llarg del Passeig de Colom (i si cal aparcar, sempre es podria reconvertir algun edifici del Passeig de titularitat pública actualment destinat a usos inexplicables.
4. A Colom fer una estació, amb correspondència amb l'estació de Drassanes de L3
5. Seguir per Josep Carner, per la banda muntanya de la Carbonera fins arribar a la muntanya de Montjuïc.
6. Una mica abans d'arribar al Morrot, creuar la Ronda Litoral per sota, aprofitant que ja va en superfície, i enllaçar amb les línies actuals del Morrot.

Total 2,2 km, i no sembla cap obra d'enginyeria de l'altre mon.
tren_edf.jpg
tren_edf.jpg (194.24 KiB) Viewed 13127 times
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by ortegote »

Buenas,
Siendo sinceros en este pais donde construimos una terminal de Aviones NUEVA y no la dotamos de Tren y cuando se hacen las obras de unos escasos 5km solo hacen que acumular retraos y retrasos y años y años...
Un pais donde para alargar FGC se incumplen los plazos sistematicamente y una vez finalizado volvemos a soterrar una parte :x
Un pais donde se dice que se construira una linea de Metro que al principio en menos de 5 años estaria realizada y ahora ni se sabe cuando estara acabada completamente (L9/L10)
Un pais donde hacer una estacion en Marorell Central conjunta FGC / Renfe la parte de Renfe no la acaba nadie y seguimos saliendo a la calle para hacer transbordo
Un Pais Donde el AVE tenia que tener una estacion en el Prat (que la tiene pero que no para) para conectar con el aeropuerto.

Vale dicho esto Yo creo que ADIF tenga planes para la EDF y que el ayuntamiento se la quiere cargar pero de eso a ver obras de esa envergadura no me creo nada y si se hace (ya me gustaeria) cuantos años van a pasar para que sea una realidad 10? 20? 30? 50? por que si vemos la realidad aqui todos los politicos mucho bla bla bla... pero al final pocos resultados.

Saludos y lo siento pero tenia que soltarlo.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Futur de l'estació de França

Post by m.h.t. »

Llum verda a l'enderroc del bloc Circumval·lació de l'Estació de França

Es deixarà el solar lliure per construïr-hi la Biblioteca Provincial de Barcelona

El 2010, el Ministeri va convocar el concurs perquè es realitzés i el va adjudicar al despatx d’arquitectura Nitidus amb un pressupost d’uns 38 milions d’euros


Image

Ara, s’han produït els primers passos perquè l’equipament pugui arribar a ser realitat. De moment, està prevista una dotació econòmica perquè el 2019 s’enderroqui l’edificació preexistent en el solar que ocuparà. Es tracta d’un edifici que va ocupar la Universitat Pompeu Fabra i que està connectat amb altres edificacions de l’estació de França. La llicència per derrocar-lo es tenia des del 2011, “però a causa dels canvis en les normatives s’ha hagut de contractar un redactor de projecte perquè actualitzi el que hi ha”, apuntaven des del Ministeri. No serà una demolició senzilla perquè és un edifici de formigó armat, apuntaven des del despatx d’arquitectura.

A més, està connectat a un altre edifici, per la qual cosa s’haurà de reconstruir el que resulti afectat per l’enderrocament i es construirà una escala d’incendis. A més, es condicionarà el solar que continua envaït d’arbustos perquè es visualitzi l’estructura de la muralla de la Ciutadella, que va sortir en les excavacions realitzades fa anys i que ha quedat sepultada per la mala herba.

https://cat.elpais.com/cat/2018/12/22/c ... 72458.html
Salvem l'Estació de França!
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by França451 »

Los que quieren hacer eso sí que son mala hierba... :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Futur de l'estació de França

Post by foronda 141 »

I si està en bon estat, perquè no en cas que sigui necessari, ampliar l'actual sense enderrocar-lo ?????
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by UT440_132M »

foronda 141 wrote:I si està en bon estat, perquè no en cas que sigui necessari, ampliar l'actual sense enderrocar-lo ?????
Perquè l'amiguet de torn no podria cobrar la seva corresponent comissió :twisted:
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by França451 »

UT440_132M wrote:
foronda 141 wrote:I si està en bon estat, perquè no en cas que sigui necessari, ampliar l'actual sense enderrocar-lo ?????
Perquè l'amiguet de torn no podria cobrar la seva corresponent comissió :twisted:
+1. Mès qu' amiguet de torn, pots anomenar-hi tranquillament "filldep..." per la màla llet que tè.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Futur de l'estació de França

Post by m.h.t. »

Així quedarà. Són els 'renders' més detallats que he trobat:

Image

Image

https://www.domestika.org/es/projects/1 ... -barcelona

La tanca perimetral de Mquès. de l'Argentera i el petit edifici triangular de locals es preserven!!
Salvem l'Estació de França!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Futur de l'estació de França

Post by Miquel »

I no podrien fer un estil d'edifici que vagi a conjunt amb l'estació? :cop
El metro de Barcelona amb motoristes!
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Futur de l'estació de França

Post by França451 »

Miquel wrote:I no podrien fer un estil d'edifici que vagi a conjunt amb l'estació? :cop
Miquel. Por mucho que queramos la independencia, siglos de historia en territorio peninsular nos ha hecho ser la misma gente que el resto de la Península.

Yendo al tema, no hicieron un edificio a juego con la estación en Príncipe Pío, y tampoco en Canfranc con la "nova estaciò" lo están haciendo... Como para que ahora lo hagan aquí sólo "por ser diferentes". Baja de la nube, todos sabemos que aquí se nos ha vendido durante años "la arquitectura modenna", y todo lo antiguo, clásico, corintio, griego, romano, neoclásico, renacentista, gótico, románico, etc, está porque existe y se ha recuperado, pero es como en la música: un arte de minorías y no es "lo que vende". Y como no está dentro de lo comercial de mayorías, sencillamente no se hace. Si no, mira en Glóries con la biblioteca y los "Encants Viells": Podrían haber hecho edificios de piedra con frontones y columnas doradas, a juego con las grandes fachadas del Eixample, pues nooooo señor!!!! Eso se considera anticuado, pijo y de gente de dinero y ahora como se nos vende la Barcelona obrera y revolucionaria y se nos vende que esa Barcelona es de hierro y cristal y de cubos y cilindros (eso es lo que nos dicen o nois hacen creer, pero el arte y las clases siempre han sido dos cosas diferentes, pero como los que mandan establecen esa idea pos hale: palante como los de Alicante), pues no te esperes un edificio a juego.

Acaso La Sagrera TAV va a ser un edificio histórico con columnas, arcos y bóvedas? Nos harán puro cemento enladrillao con cuatro ventanas cuadradas y muchas cristaleras ultramodennas y hale, a cortar la cintita y decir: ejto ej la modennida d'ejpaña, con el Chikilicuatre saliendo a hacer un show. Plas plas plas y todos tan contentos.

O mejor: nos harán creer que esto es la catalunya independiente y que somos mejores que españa y más avanzados con el arte y a los pobres chiquillos en las escuelas le harán creer que es así, cuando en realidad con el arte estamos haciendo la misma mierda que ellos pero se nos vende como los más avanzaos de europa... En fin, cada loco con su tema y respeto el arte tipo reina sofíam pero es como stravinski: si pretendes decir que eso es música y que eso es lo que vende, pues allá cada loco con su tema... Pero a mí no me lo parece.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”