FGC Línia del Vallès Futur
FGC Línia del Vallès Futur
Podem coincidir que a estàndards internacionals la Línia del Vallès dels FGC està molt ben posicionada, és molt moderna, i gestiona excel·lentment les seves limitacions infraestructurals, comparant amb en general les línies suburbanes d'arreu del món. Potser sóc massa fan i tot, donat que jo mateix he sigut usuari de la línia diariament durant gran part de la meva vida.
Tot i això crec que hi ha una sèrie de 18 possibles obres que es podrien fer per augmentar la capacitat i utilitat de la línia. Les posaré aquí més o menys en ordre de potencial de realització, de més realista i proper a més llunyà o utòpic. Algunes de les propostes son totalment meves i noves.
1) Convertir la L7 en una llançadora des de Gràcia i no des de Plaça Catalunya. Això només es faria com a mínim des de que arribin els 15 nous trens en 2020. Amb aquest canvi, hi hauria més espai per a que els S1 i S2 puguin augmentar freqüències, cosa molt necessitada.
2) Construir una 2a estació a Rubí, més cap a dalt (Rubí - La Llana ?). Personalment he de dir que si Rubí tingués la mateixa renta per càpita que Sant Cugat l'estació estaria feta fa temps, i tal. Està clar que hi ha una enorme zona potencial que s'aprofitaria de l'estació.
3) Prolongar la L12 a Finestrelles, per Pedralbes, etc. Està en el PDI. Encara no hi han ni licitacions ni plànols públics ni res, però està bastant clar que algun dia això s'acabarà fent.
4) Ampliar l'andana de Peu del Funicular a una llargària de quatre vagons. Aquest problema a Peu és tant visible com una taca de ketchup a una camisa en quant a homogeneització de la xarxa suposa, i s'acabarà fent segur.El principal problema és el pendent de la via en tota l'àrea al voltant de la zona, i les dificultats per fer obres per què al damunt hi ha un gran edifici, el Col·legi Montserrat.
5) Construir una cua de maniobres a Plaça Catalunya. Aquesta és una de les obres que més es necessiten, però a la vegada més ansietat causa. El prospecte d'aixecar tota la banda sud de la plaça serà com una maledicció per a l'alcalde de torn. Com a afegit, la via separada del carrer de Bergara es podría abandonar i reconvertir en un local, com una discoteca o algo així.
6) Convertir tota la línia del Vallès a ERTMS. La fluidesa de la xarxa milloraria moltíssim i les freqüències podrien augmentar encara més.
7) Fer un salt de moltó a Sarrià. Això és meu. La raó principal per haver dividit la L6 en aquesta i L'12 és per què quan es va suprimir fa dos anys la quarta via de l'estació, la xarxa no es podia permetre un cizallament donada la saturació de la línia. Si es veu el plànol de vies (ho he intentat buscar de nou però no l'he trobat), o es viatja cap al Vallès, es pot constatar que la via que serveix de cua de maniobres que està entre les altres, en lloc de pujar cap amunt, es queda avall, creant un desnivell. Si es continuís el túnel cap a l'esquerra es podría connectar amb la línia de Reina Elisenda i aconseguir tornar a ajuntar la L6 i L12 sense cizallaments. En la meva opinió, és especulació, no tinc cap dada tècnica of course.
8) Crear una nova estació entre Provença i Plaça Catalunya. Encara que no ho sembli, la distància entre les dos estacions és el doble de la de la resta de línies de metro. Sé que una línia suburbana no té perquè tenir necessariament una densitat d'estacions igual de densa que la de una xarxa de metro, però crec que aquí val molt la pena. Amb una estació en aquella zona es podría fer un túnel de transbord cap a la L3, i més important, la L4. L'estació hauria d'estar per la zona del carrer Diputació. La qüestió més difícil és probablement el problema de la densitat dels edificis del voltant, que potser farien difícil i cara la seva construcció. Alternativament, l'estació es podria crear sota l'actual seminari, encara que amb això la distància amb Pl. Catalunya començaria a ser bastant propera.
9) Desprès de molt de temps com a usuari de la línia puc dir sense cap dubte que és realment necessari que es construeixi una estació nova sota la Ronda de Dalt. La distància amb Sarrià i Peu del Funicular seria suficientment gran, la zona està plena d'equipaments, sobretot educatius, i fins i tot hi ha un gran solar on no hi ha res que sembla que estigui pensat per a encabir l'estació, rollo Sagrera.
10) Crear un salt de moltó a Sant Cugat. Aquesta obra ajudaria molt a incrementar les freqüències de la línia, però seria realment complicada de fer donada la situació urbana.
11) Prolongar la L7 fins al funicular del Tibidabo. Realment no entenc com és que ningú ha parlat d'aquesta possibilitat, al menys oficialment. Aquesta prolongació tindria dos parades. Es tindria que fer en forma de falç, per a que la primera parada estigui tocant el Cosmocaixa i el més a prop possible dels diferents equipaments que hi ha a l'esquerra, com la UAO i altres. La segona parada estaria tocant el funicular, que es tindria que integrat d'una vegada a la AMB (i no fer aquella cosa tonta de la Cuca de Llum que diuen). Tant que s'ha parlat durant anys i anys de salvar i revitalitzar la zona del Tibidabo i no se n'adonen que la forma més efectiva de totes seria de procurar un transport públic ràpid i no car (el combo del tiquet del Tramvia Blau i el del Funicular és innecesàriament estúpid in my opinion, encara que sé que per aquí tothom lloa el tramvia blau, si)
12) Allargar les andanes a 5 vagons. Pel que he vist a Sabadell, les estacions ja estan pensades per a cinc vagons. Senyal del futur? En qualsevol cas, reconvertir tota la línia sería caríssim i costaria molt de temps. En les estacions en superficie és una obra més factible, però en pensar en les de la L6, les urbanes dins de Barcelona, uf.
13) Suprimir les estacions de Sant Gervasi, La Bonanova, Les Tres Torres, i crear una nova estació en mig de les dos últimes, en l'encruament de General Mitre. Seria car, si, i un follón d'obres també. Cal recordar que aquestes estacions son un llegat de quan la línia era de tipus tramvia, estan molt properes les unes amb les altres, amb Muntaner inclòs, i no val la pena que els S1 i S2 parin allà. En canvi, si es fa aquesta nova estació, crec que sí que seria rentable que tots els trens parin, i per tant no hi hauria complicacions de horaris i freqüències amb els L6, i tot aniria molt més fluid.
14) Crear una estació abans de Sant Quirze. Això ho menciono perquè vaig veure fa temps una proposta oficial a no sé quin PDI de quina entitat. Fa molta olor a pelotazo urbanístico, la veritat. I la zona segueix sent 97% bosc i 3% cases. Però no m'estranyaria res que a 30 anys vista tot allò sigui com un Bellaterra de marca blanca amb estació pròpia. Queda dit.
15) Prolongar la S2 a Castellar del Vallès. Es veu que costaria 300M d'euros mínim i buenu, l'ambient no està precisament disposat per gastar aquesta pasta en un projecte tan secundari.
16) Prolongar la S1 a Matadepera. Es veu que van fer uns estudis i no val ni la pena fer aquesta ampliació.
17) Fer un segon túnel a sota de Collserola. Mai he entès qui va ser l'inteligent que va començar a proposar aquesta macro obra com a solució per a descongestionar la xarxa, però és una idea molt estúpida, i probablement més cara que la resta de coses que he dit fins ara juntes. O no tant pero casi. A més, no se sap si aniria des de Sant Cugat o des de la UAB, i aniria cap a Avinguda Tibidabo o Horta. Crec que aquesta indefinició de base és una gran protecció, apart del seu enorme cost, per a que els de dalt vagin decidint deixar el projecte en el calaix indefinidament.
18) Quadriplicar la línia. He vist gent proposant-ho com a solució per a desencallar, i realment penso que és una burrada utòpica, simplement a molts llocs no hi ha espai per ampliar res, i si de veritat es volgués fer seria increiblement car, potser nivell L9. I tot per augmentar unes freqüències que sincerament penso que només pujarien residualment, la veritat. Amb tota la resta d'obres que he comentat fins ara, crec que el problema de la saturació de la línia es solucionarà de llarg.
Tot i això crec que hi ha una sèrie de 18 possibles obres que es podrien fer per augmentar la capacitat i utilitat de la línia. Les posaré aquí més o menys en ordre de potencial de realització, de més realista i proper a més llunyà o utòpic. Algunes de les propostes son totalment meves i noves.
1) Convertir la L7 en una llançadora des de Gràcia i no des de Plaça Catalunya. Això només es faria com a mínim des de que arribin els 15 nous trens en 2020. Amb aquest canvi, hi hauria més espai per a que els S1 i S2 puguin augmentar freqüències, cosa molt necessitada.
2) Construir una 2a estació a Rubí, més cap a dalt (Rubí - La Llana ?). Personalment he de dir que si Rubí tingués la mateixa renta per càpita que Sant Cugat l'estació estaria feta fa temps, i tal. Està clar que hi ha una enorme zona potencial que s'aprofitaria de l'estació.
3) Prolongar la L12 a Finestrelles, per Pedralbes, etc. Està en el PDI. Encara no hi han ni licitacions ni plànols públics ni res, però està bastant clar que algun dia això s'acabarà fent.
4) Ampliar l'andana de Peu del Funicular a una llargària de quatre vagons. Aquest problema a Peu és tant visible com una taca de ketchup a una camisa en quant a homogeneització de la xarxa suposa, i s'acabarà fent segur.El principal problema és el pendent de la via en tota l'àrea al voltant de la zona, i les dificultats per fer obres per què al damunt hi ha un gran edifici, el Col·legi Montserrat.
5) Construir una cua de maniobres a Plaça Catalunya. Aquesta és una de les obres que més es necessiten, però a la vegada més ansietat causa. El prospecte d'aixecar tota la banda sud de la plaça serà com una maledicció per a l'alcalde de torn. Com a afegit, la via separada del carrer de Bergara es podría abandonar i reconvertir en un local, com una discoteca o algo així.
6) Convertir tota la línia del Vallès a ERTMS. La fluidesa de la xarxa milloraria moltíssim i les freqüències podrien augmentar encara més.
7) Fer un salt de moltó a Sarrià. Això és meu. La raó principal per haver dividit la L6 en aquesta i L'12 és per què quan es va suprimir fa dos anys la quarta via de l'estació, la xarxa no es podia permetre un cizallament donada la saturació de la línia. Si es veu el plànol de vies (ho he intentat buscar de nou però no l'he trobat), o es viatja cap al Vallès, es pot constatar que la via que serveix de cua de maniobres que està entre les altres, en lloc de pujar cap amunt, es queda avall, creant un desnivell. Si es continuís el túnel cap a l'esquerra es podría connectar amb la línia de Reina Elisenda i aconseguir tornar a ajuntar la L6 i L12 sense cizallaments. En la meva opinió, és especulació, no tinc cap dada tècnica of course.
8) Crear una nova estació entre Provença i Plaça Catalunya. Encara que no ho sembli, la distància entre les dos estacions és el doble de la de la resta de línies de metro. Sé que una línia suburbana no té perquè tenir necessariament una densitat d'estacions igual de densa que la de una xarxa de metro, però crec que aquí val molt la pena. Amb una estació en aquella zona es podría fer un túnel de transbord cap a la L3, i més important, la L4. L'estació hauria d'estar per la zona del carrer Diputació. La qüestió més difícil és probablement el problema de la densitat dels edificis del voltant, que potser farien difícil i cara la seva construcció. Alternativament, l'estació es podria crear sota l'actual seminari, encara que amb això la distància amb Pl. Catalunya començaria a ser bastant propera.
9) Desprès de molt de temps com a usuari de la línia puc dir sense cap dubte que és realment necessari que es construeixi una estació nova sota la Ronda de Dalt. La distància amb Sarrià i Peu del Funicular seria suficientment gran, la zona està plena d'equipaments, sobretot educatius, i fins i tot hi ha un gran solar on no hi ha res que sembla que estigui pensat per a encabir l'estació, rollo Sagrera.
10) Crear un salt de moltó a Sant Cugat. Aquesta obra ajudaria molt a incrementar les freqüències de la línia, però seria realment complicada de fer donada la situació urbana.
11) Prolongar la L7 fins al funicular del Tibidabo. Realment no entenc com és que ningú ha parlat d'aquesta possibilitat, al menys oficialment. Aquesta prolongació tindria dos parades. Es tindria que fer en forma de falç, per a que la primera parada estigui tocant el Cosmocaixa i el més a prop possible dels diferents equipaments que hi ha a l'esquerra, com la UAO i altres. La segona parada estaria tocant el funicular, que es tindria que integrat d'una vegada a la AMB (i no fer aquella cosa tonta de la Cuca de Llum que diuen). Tant que s'ha parlat durant anys i anys de salvar i revitalitzar la zona del Tibidabo i no se n'adonen que la forma més efectiva de totes seria de procurar un transport públic ràpid i no car (el combo del tiquet del Tramvia Blau i el del Funicular és innecesàriament estúpid in my opinion, encara que sé que per aquí tothom lloa el tramvia blau, si)
12) Allargar les andanes a 5 vagons. Pel que he vist a Sabadell, les estacions ja estan pensades per a cinc vagons. Senyal del futur? En qualsevol cas, reconvertir tota la línia sería caríssim i costaria molt de temps. En les estacions en superficie és una obra més factible, però en pensar en les de la L6, les urbanes dins de Barcelona, uf.
13) Suprimir les estacions de Sant Gervasi, La Bonanova, Les Tres Torres, i crear una nova estació en mig de les dos últimes, en l'encruament de General Mitre. Seria car, si, i un follón d'obres també. Cal recordar que aquestes estacions son un llegat de quan la línia era de tipus tramvia, estan molt properes les unes amb les altres, amb Muntaner inclòs, i no val la pena que els S1 i S2 parin allà. En canvi, si es fa aquesta nova estació, crec que sí que seria rentable que tots els trens parin, i per tant no hi hauria complicacions de horaris i freqüències amb els L6, i tot aniria molt més fluid.
14) Crear una estació abans de Sant Quirze. Això ho menciono perquè vaig veure fa temps una proposta oficial a no sé quin PDI de quina entitat. Fa molta olor a pelotazo urbanístico, la veritat. I la zona segueix sent 97% bosc i 3% cases. Però no m'estranyaria res que a 30 anys vista tot allò sigui com un Bellaterra de marca blanca amb estació pròpia. Queda dit.
15) Prolongar la S2 a Castellar del Vallès. Es veu que costaria 300M d'euros mínim i buenu, l'ambient no està precisament disposat per gastar aquesta pasta en un projecte tan secundari.
16) Prolongar la S1 a Matadepera. Es veu que van fer uns estudis i no val ni la pena fer aquesta ampliació.
17) Fer un segon túnel a sota de Collserola. Mai he entès qui va ser l'inteligent que va començar a proposar aquesta macro obra com a solució per a descongestionar la xarxa, però és una idea molt estúpida, i probablement més cara que la resta de coses que he dit fins ara juntes. O no tant pero casi. A més, no se sap si aniria des de Sant Cugat o des de la UAB, i aniria cap a Avinguda Tibidabo o Horta. Crec que aquesta indefinició de base és una gran protecció, apart del seu enorme cost, per a que els de dalt vagin decidint deixar el projecte en el calaix indefinidament.
18) Quadriplicar la línia. He vist gent proposant-ho com a solució per a desencallar, i realment penso que és una burrada utòpica, simplement a molts llocs no hi ha espai per ampliar res, i si de veritat es volgués fer seria increiblement car, potser nivell L9. I tot per augmentar unes freqüències que sincerament penso que només pujarien residualment, la veritat. Amb tota la resta d'obres que he comentat fins ara, crec que el problema de la saturació de la línia es solucionarà de llarg.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Punt per punt:Aeduh wrote:Podem coincidir que a estàndards internacionals la Línia del Vallès dels FGC està molt ben posicionada, és molt moderna, i gestiona excel·lentment les seves limitacions infraestructurals, comparant amb en general les línies suburbanes d'arreu del món. Potser sóc massa fan i tot, donat que jo mateix he sigut usuari de la línia diariament durant gran part de la meva vida.
Tot i això crec que hi ha una sèrie de 18 possibles obres que es podrien fer per augmentar la capacitat i utilitat de la línia. Les posaré aquí més o menys en ordre de potencial de realització, de més realista i proper a més llunyà o utòpic. Algunes de les propostes son totalment meves i noves.
1) Convertir la L7 en una llançadora des de Gràcia i no des de Plaça Catalunya. Això només es faria com a mínim des de que arribin els 15 nous trens en 2020. Amb aquest canvi, hi hauria més espai per a que els S1 i S2 puguin augmentar freqüències, cosa molt necessitada.
2) Construir una 2a estació a Rubí, més cap a dalt (Rubí - La Llana ?). Personalment he de dir que si Rubí tingués la mateixa renta per càpita que Sant Cugat l'estació estaria feta fa temps, i tal. Està clar que hi ha una enorme zona potencial que s'aprofitaria de l'estació.
3) Prolongar la L12 a Finestrelles, per Pedralbes, etc. Està en el PDI. Encara no hi han ni licitacions ni plànols públics ni res, però està bastant clar que algun dia això s'acabarà fent.
4) Ampliar l'andana de Peu del Funicular a una llargària de quatre vagons. Aquest problema a Peu és tant visible com una taca de ketchup a una camisa en quant a homogeneització de la xarxa suposa, i s'acabarà fent segur.El principal problema és el pendent de la via en tota l'àrea al voltant de la zona, i les dificultats per fer obres per què al damunt hi ha un gran edifici, el Col·legi Montserrat.
5) Construir una cua de maniobres a Plaça Catalunya. Aquesta és una de les obres que més es necessiten, però a la vegada més ansietat causa. El prospecte d'aixecar tota la banda sud de la plaça serà com una maledicció per a l'alcalde de torn. Com a afegit, la via separada del carrer de Bergara es podría abandonar i reconvertir en un local, com una discoteca o algo així.
6) Convertir tota la línia del Vallès a ERTMS. La fluidesa de la xarxa milloraria moltíssim i les freqüències podrien augmentar encara més.
7) Fer un salt de moltó a Sarrià. Això és meu. La raó principal per haver dividit la L6 en aquesta i L'12 és per què quan es va suprimir fa dos anys la quarta via de l'estació, la xarxa no es podia permetre un cizallament donada la saturació de la línia. Si es veu el plànol de vies (ho he intentat buscar de nou però no l'he trobat), o es viatja cap al Vallès, es pot constatar que la via que serveix de cua de maniobres que està entre les altres, en lloc de pujar cap amunt, es queda avall, creant un desnivell. Si es continuís el túnel cap a l'esquerra es podría connectar amb la línia de Reina Elisenda i aconseguir tornar a ajuntar la L6 i L12 sense cizallaments. En la meva opinió, és especulació, no tinc cap dada tècnica of course.
8) Crear una nova estació entre Provença i Plaça Catalunya. Encara que no ho sembli, la distància entre les dos estacions és el doble de la de la resta de línies de metro. Sé que una línia suburbana no té perquè tenir necessariament una densitat d'estacions igual de densa que la de una xarxa de metro, però crec que aquí val molt la pena. Amb una estació en aquella zona es podría fer un túnel de transbord cap a la L3, i més important, la L4. L'estació hauria d'estar per la zona del carrer Diputació. La qüestió més difícil és probablement el problema de la densitat dels edificis del voltant, que potser farien difícil i cara la seva construcció. Alternativament, l'estació es podria crear sota l'actual seminari, encara que amb això la distància amb Pl. Catalunya començaria a ser bastant propera.
9) Desprès de molt de temps com a usuari de la línia puc dir sense cap dubte que és realment necessari que es construeixi una estació nova sota la Ronda de Dalt. La distància amb Sarrià i Peu del Funicular seria suficientment gran, la zona està plena d'equipaments, sobretot educatius, i fins i tot hi ha un gran solar on no hi ha res que sembla que estigui pensat per a encabir l'estació, rollo Sagrera.
10) Crear un salt de moltó a Sant Cugat. Aquesta obra ajudaria molt a incrementar les freqüències de la línia, però seria realment complicada de fer donada la situació urbana.
11) Prolongar la L7 fins al funicular del Tibidabo. Realment no entenc com és que ningú ha parlat d'aquesta possibilitat, al menys oficialment. Aquesta prolongació tindria dos parades. Es tindria que fer en forma de falç, per a que la primera parada estigui tocant el Cosmocaixa i el més a prop possible dels diferents equipaments que hi ha a l'esquerra, com la UAO i altres. La segona parada estaria tocant el funicular, que es tindria que integrat d'una vegada a la AMB (i no fer aquella cosa tonta de la Cuca de Llum que diuen). Tant que s'ha parlat durant anys i anys de salvar i revitalitzar la zona del Tibidabo i no se n'adonen que la forma més efectiva de totes seria de procurar un transport públic ràpid i no car (el combo del tiquet del Tramvia Blau i el del Funicular és innecesàriament estúpid in my opinion, encara que sé que per aquí tothom lloa el tramvia blau, si)
12) Allargar les andanes a 5 vagons. Pel que he vist a Sabadell, les estacions ja estan pensades per a cinc vagons. Senyal del futur? En qualsevol cas, reconvertir tota la línia sería caríssim i costaria molt de temps. En les estacions en superficie és una obra més factible, però en pensar en les de la L6, les urbanes dins de Barcelona, uf.
13) Suprimir les estacions de Sant Gervasi, La Bonanova, Les Tres Torres, i crear una nova estació en mig de les dos últimes, en l'encruament de General Mitre. Seria car, si, i un follón d'obres també. Cal recordar que aquestes estacions son un llegat de quan la línia era de tipus tramvia, estan molt properes les unes amb les altres, amb Muntaner inclòs, i no val la pena que els S1 i S2 parin allà. En canvi, si es fa aquesta nova estació, crec que sí que seria rentable que tots els trens parin, i per tant no hi hauria complicacions de horaris i freqüències amb els L6, i tot aniria molt més fluid.
14) Crear una estació abans de Sant Quirze. Això ho menciono perquè vaig veure fa temps una proposta oficial a no sé quin PDI de quina entitat. Fa molta olor a pelotazo urbanístico, la veritat. I la zona segueix sent 97% bosc i 3% cases. Però no m'estranyaria res que a 30 anys vista tot allò sigui com un Bellaterra de marca blanca amb estació pròpia. Queda dit.
15) Prolongar la S2 a Castellar del Vallès. Es veu que costaria 300M d'euros mínim i buenu, l'ambient no està precisament disposat per gastar aquesta pasta en un projecte tan secundari.
16) Prolongar la S1 a Matadepera. Es veu que van fer uns estudis i no val ni la pena fer aquesta ampliació.
17) Fer un segon túnel a sota de Collserola. Mai he entès qui va ser l'inteligent que va començar a proposar aquesta macro obra com a solució per a descongestionar la xarxa, però és una idea molt estúpida, i probablement més cara que la resta de coses que he dit fins ara juntes. O no tant pero casi. A més, no se sap si aniria des de Sant Cugat o des de la UAB, i aniria cap a Avinguda Tibidabo o Horta. Crec que aquesta indefinició de base és una gran protecció, apart del seu enorme cost, per a que els de dalt vagin decidint deixar el projecte en el calaix indefinidament.
18) Quadriplicar la línia. He vist gent proposant-ho com a solució per a desencallar, i realment penso que és una burrada utòpica, simplement a molts llocs no hi ha espai per ampliar res, i si de veritat es volgués fer seria increiblement car, potser nivell L9. I tot per augmentar unes freqüències que sincerament penso que només pujarien residualment, la veritat. Amb tota la resta d'obres que he comentat fins ara, crec que el problema de la saturació de la línia es solucionarà de llarg.
1)
Totalment d'acord.
2) Necessària juntament amb un altre pont sobre la riera a l'alçada de la plaça de la Sardana
3) Proposta molt interessant, encara que la reforma de Sarrià ho complica.
4) Fa falta però és extremadament complicat (túnel per una banda i per l'altra pendent del 4% crec recordar.
5) Imprescindible però un marrón de collons.
6) No ho trobo necessari amb el sistema que s'utilitza ara mateix.
7) Molt complicat. Aquesta cua de maniobres de la L6 té un espai limitat per la vía de la línea del Vallès. La solució seria fer una obra faraònica amb un altre nivel a l'estació.
8) Marrón^2
9)Pràcticament impossible, la línea té un pendent que no permetria posar una estació intermitja.
10) Innecessari, amb les freqüències que es planteja FGC no fa falta un salt de moltó amb una infraestructura casi impossible.
11) Interessant.
12) En un Futur s'haurà de fer, potser fins a composicions de 8 cotxes (dobles) per atendre a l'augment de demanda quan augmentant freqüències ja no serveixi.
13) No ho acabo de veure, un follón innecessari. Una cosa que sí que podria ser una opció es substituir en un futur llunyà la L6 per un tranvia però això ho deixem per un altre dia.
14) Realment entre la UAB i Sant Quirze la línea passa bastant a prop de l'IKEA de Sabadell, una estació per aquella zona i amb connexió de bus fins a Barberà i Badia si que podria estar bé.
15 i 16) En un futur llunyà s'hauran d'acabar fent (la S2 potser continuant a Senmanat, Caldes i Granollers)
17 i 18) Son propostes complementàries, per exemple segon túnel per AV.Tibidabo + quadruplicar tram Gràcia-Pl.Cat (encara que sigui a diferent nivell).
Re: FGC Línia del Vallès Futur
El segon túnel de Collserola per a mi només tindria sentit com a molt si es fa des de Sant Cugat fins Tibidabo, es reconverteix la L7 en llançadora tramvia en superficie i que el tren vagi directe des de Sant Cugat fins a Gràcia.
Per cert, m'he olvidat d'una cosa menor, que és que a la Floresta direcció Barcelona el buit entre andana i tren és molt gran a causa de la corba que fa la via a l'estació, em pregunto si es podria arreglar això.
No conec la situació del pont, que li passa?mfuentesll2 wrote: 2) Necessària juntament amb un altre pont sobre la riera a l'alçada de la plaça de la Sardana
Amb aquest salt de moltó la L12 tornaria a desapareixer i seria L6 desde Pl Cat fins a Finestrelles.mfuentesll2 wrote: 7) Molt complicat. Aquesta cua de maniobres de la L6 té un espai limitat per la vía de la línea del Vallès. La solució seria fer una obra faraònica amb un altre nivel a l'estació.
Per cert, m'he olvidat d'una cosa menor, que és que a la Floresta direcció Barcelona el buit entre andana i tren és molt gran a causa de la corba que fa la via a l'estació, em pregunto si es podria arreglar això.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Dels punts que puc comentar:
1) Quan arribin les 15 noves UT115 hi rumors que indiquen que es reformaran les UT112
6) Els cantons de via són relativament curts a la zona urbana. Tenint ATP a tota la línia permet tenir un circuit lliure entre trens, la fluidesa ja és prou elevada. A més, hi ha ATO instal·lat a tot el tram urbà encara que no en funcionament. No veig justificat gastar diners en implantar l'ERTMS
8) Trobo cert que hi ha una longitud prou llarga sense una estació intermèdia
12) No sé si això seria facilment possible tenint en compte que ja hi ha andanes a certes estacions on les portes del CM1 no poden obrir-se (Pl. Catalunya o Bonanova) i seria genial si pogués circular amb UT de 5 cotxes.
14) Ara mateix és un tram on en cas de retard pot recuperar temps a màxima velocitat.
1) Quan arribin les 15 noves UT115 hi rumors que indiquen que es reformaran les UT112
6) Els cantons de via són relativament curts a la zona urbana. Tenint ATP a tota la línia permet tenir un circuit lliure entre trens, la fluidesa ja és prou elevada. A més, hi ha ATO instal·lat a tot el tram urbà encara que no en funcionament. No veig justificat gastar diners en implantar l'ERTMS
8) Trobo cert que hi ha una longitud prou llarga sense una estació intermèdia
12) No sé si això seria facilment possible tenint en compte que ja hi ha andanes a certes estacions on les portes del CM1 no poden obrir-se (Pl. Catalunya o Bonanova) i seria genial si pogués circular amb UT de 5 cotxes.
14) Ara mateix és un tram on en cas de retard pot recuperar temps a màxima velocitat.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Buenos días
Tus propuestas me parecen muy interesantes todas ellas, con la puntualización de que el "solar" por encima de Sarrià debe ser lo que queda de los antiguos talleres que allí había y que se derribaron hará unos años, no es que se pensara hacer una nueva estación.
Respecto a lo demás. El problema es el de siempre, y eso lo vemos también en los autobuses de TMB y lo estamos viendo estos días. El "Metro del Vallès" como se dijo muchas veces está hecho en base a lo que antes ersa un tranvía, y se han soterrado bajo tierra las mismkas paradas que tenía el tranvía, o lo que viene a ser lo mismo: se hizo una red de los tiempos de Paco y sobre esa red primeriza se han ido haciendco ampliaciones y ampliaciones. Y ahora qué pasa? Que hemos llegado un punto en el que cada vez metemos más y más viajeros, queremos mantener frecuencias de minuto y medio a tres minutos con tropecientas líneas y a la vez queremos tener una puntualidad que marcan unos horarios absurdos porque a algún iluminao se le ha metido en los cascos que por Provenza tiene que pasar un tren cada minuto y medio haya la gente que haya para coger un determinado tren.
Cuando se amplió la S1 y S2 no se hizo para meter más viajeros: se quería echar fuera gente de la FGC y mandarlos al Rodalies, pero como la R4 nuestra querida R4 es lo que es, provocó el efecto contrario: que toda la gente 'procedente del tren se viene a los FGC, con lo cual metemos más gente.
A estas alturas con ERTMS o ATO o como se llame el sistema que hay, dad gracias a que no ha habido ya un accidente y de los gordos. Prolongar más las líneas, hacerlas más largas pero manteniendo lo que hay, sencillamente va a hacer insostenible que se cumplan los horarios. No podemos meter en un tren de borregos a doscientas personas más que a las siete la mañana esperan en las diecisiete o dieciocho nuevas estaciones. Primero, que no caben, y segundo, que no van a poder al llegar a Gràcia manetener los horarios establecidos de llegada a Catalunya. Pero todos los puntos relativos a acortar líneas, supimir estaciones y demás farandanga si te fijas ya te salen los de siempre chillando como les quites una sóla estación a su línea.
Señores, nunca va a llover a gusto de todos, pero lo que no podemos pretender es que una red de los tiempos de Paco se le prolonguen las líneas como chicles y se pretenda todo ese mogollón querer meterlo hasta la Plaza de Catalunya y si un solo tren se queda en Provenza ya armamos la de San Quintín, y todo eso manteniendo los horarios actuales. Así que o se hacen segundos túneles, cuadruplicar donde se pueda o andenes más largos, las tres cosas, muy costosas y difíciles de hacer que van a suponer un gran dineral, o empezaremos a suprimir estaciones y acortar líneas, que los trenes pasen de largo y esa estación son 100 usuarios menos a las 7 la mañana que descongestionan un poco el tren y le permiten llegar a Catalunya respetando el horario que tiene establecido de llegada.
Lo que no podemos es pedir peras al olmo porque de donde no hay, no se puede sacar.
En base a eso, miremos de tus propuestas las que sean más efectivas.
Lo de los cinco vagones, qué quieres que te diga... Las estaciones nuevas ya los tienen, las de superficie no tienen problemas, Les Planes por ejemplo tiene tres vías... Todo pinta a hacer servicios Sabadell-Les Planes y Terrassa-Les Planes, como en la linea de LLobregat hay servicios que sólo salen de Martorell a Igualada o Manresa.Ahí sí puedes meter trenes de cinco coches, pero en las estaciones por debajo de Baixador de Vallvidrera, es que ni soñando puedes ampliar andenes. Ya es Provenza y fíjate lo difícil que es ampliar el ancho del pasillo solamente, como para ahora pretender que Gracia y Muntaner quepan cinco coches y mantener San Gervasi en el medio que está pegao literalmente. O te cargas San Gervasi o dejas como están el largo de los andenes. Más no puedes hacer.
A partir de aquí, podemos tirar para alante...
Tus propuestas me parecen muy interesantes todas ellas, con la puntualización de que el "solar" por encima de Sarrià debe ser lo que queda de los antiguos talleres que allí había y que se derribaron hará unos años, no es que se pensara hacer una nueva estación.
Respecto a lo demás. El problema es el de siempre, y eso lo vemos también en los autobuses de TMB y lo estamos viendo estos días. El "Metro del Vallès" como se dijo muchas veces está hecho en base a lo que antes ersa un tranvía, y se han soterrado bajo tierra las mismkas paradas que tenía el tranvía, o lo que viene a ser lo mismo: se hizo una red de los tiempos de Paco y sobre esa red primeriza se han ido haciendco ampliaciones y ampliaciones. Y ahora qué pasa? Que hemos llegado un punto en el que cada vez metemos más y más viajeros, queremos mantener frecuencias de minuto y medio a tres minutos con tropecientas líneas y a la vez queremos tener una puntualidad que marcan unos horarios absurdos porque a algún iluminao se le ha metido en los cascos que por Provenza tiene que pasar un tren cada minuto y medio haya la gente que haya para coger un determinado tren.
Cuando se amplió la S1 y S2 no se hizo para meter más viajeros: se quería echar fuera gente de la FGC y mandarlos al Rodalies, pero como la R4 nuestra querida R4 es lo que es, provocó el efecto contrario: que toda la gente 'procedente del tren se viene a los FGC, con lo cual metemos más gente.
A estas alturas con ERTMS o ATO o como se llame el sistema que hay, dad gracias a que no ha habido ya un accidente y de los gordos. Prolongar más las líneas, hacerlas más largas pero manteniendo lo que hay, sencillamente va a hacer insostenible que se cumplan los horarios. No podemos meter en un tren de borregos a doscientas personas más que a las siete la mañana esperan en las diecisiete o dieciocho nuevas estaciones. Primero, que no caben, y segundo, que no van a poder al llegar a Gràcia manetener los horarios establecidos de llegada a Catalunya. Pero todos los puntos relativos a acortar líneas, supimir estaciones y demás farandanga si te fijas ya te salen los de siempre chillando como les quites una sóla estación a su línea.
Señores, nunca va a llover a gusto de todos, pero lo que no podemos pretender es que una red de los tiempos de Paco se le prolonguen las líneas como chicles y se pretenda todo ese mogollón querer meterlo hasta la Plaza de Catalunya y si un solo tren se queda en Provenza ya armamos la de San Quintín, y todo eso manteniendo los horarios actuales. Así que o se hacen segundos túneles, cuadruplicar donde se pueda o andenes más largos, las tres cosas, muy costosas y difíciles de hacer que van a suponer un gran dineral, o empezaremos a suprimir estaciones y acortar líneas, que los trenes pasen de largo y esa estación son 100 usuarios menos a las 7 la mañana que descongestionan un poco el tren y le permiten llegar a Catalunya respetando el horario que tiene establecido de llegada.
Lo que no podemos es pedir peras al olmo porque de donde no hay, no se puede sacar.
En base a eso, miremos de tus propuestas las que sean más efectivas.
Lo de los cinco vagones, qué quieres que te diga... Las estaciones nuevas ya los tienen, las de superficie no tienen problemas, Les Planes por ejemplo tiene tres vías... Todo pinta a hacer servicios Sabadell-Les Planes y Terrassa-Les Planes, como en la linea de LLobregat hay servicios que sólo salen de Martorell a Igualada o Manresa.Ahí sí puedes meter trenes de cinco coches, pero en las estaciones por debajo de Baixador de Vallvidrera, es que ni soñando puedes ampliar andenes. Ya es Provenza y fíjate lo difícil que es ampliar el ancho del pasillo solamente, como para ahora pretender que Gracia y Muntaner quepan cinco coches y mantener San Gervasi en el medio que está pegao literalmente. O te cargas San Gervasi o dejas como están el largo de los andenes. Más no puedes hacer.
A partir de aquí, podemos tirar para alante...
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Una altra proposta que se m'havia oblidat posar era automatitzar el tram urbà (la L6 només(amb L12 reintegrada a dins gràcies al salt de moltó) i la L7) de la xarxa.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Simplement que és un pont que no existeix, però si es fa l'estació en la zona que es vol fer la separació entre el pont de carrer Cadmo i el pont de la Llana és massa gran, per tant no seria competitiva i faria falta aquest altre pont (per on ha d'anar l'estació lo ideal seria un pont per vianants a la plaça de la Sardana).No conec la situació del pont, que li passa?mfuentesll2 wrote: 2) Necessària juntament amb un altre pont sobre la riera a l'alçada de la plaça de la Sardana
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Posar més i més i més trens, gastant en automatitzacions per a fer-ho és com sempre, "pan para hoy, hambre para mañana". A la línia li falta capacitat, velocitat i competitivitat.Aeduh wrote:Una altra proposta que se m'havia oblidat posar era automatitzar el tram urbà (la L6 només(amb L12 reintegrada a dins gràcies al salt de moltó) i la L7) de la xarxa.
A qualsevol lloc del planeta la línia s'hagués ampliat ja amb els anys, i no, no ampliar les puntes (que també, òbviament), si no engreixar el tronc o ramificar-lo. A Barcelona tenim aquest costum de resoldre el problema de capacitat col·lapsant les línies (ja es que dona igual parlar de Metro, Rodalies o FGC, a tot arreu s'actua igual) en comptes de dotar la xarxa en el seu conjunt amb més infraestructura.
El futur de la línia no ha de passar per posar més trens per a que la gent vagi asseguda als trens en hora punta, si no que la xarxa pugui absorbir gran part de la comunicació Barcelona - Vallès que avui dia no es realitza per ferrocarril perquè llevat que tinguis l'origen i destí al costat de les estacions de la línia, trigues 2 hores de viatge en tren amb tots els transbords en diferents modes que has de realitzar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Canviant de tema... s'ha parlat de fer una segona estació a Rubí al plígon industrial de La Llana, i per part de l'ajuntament és una reclamació que ve de fa temps...
Els ciutadans d'allà pensen que ha d'existir tal estació, què opineu vosaltres?
Els ciutadans d'allà pensen que ha d'existir tal estació, què opineu vosaltres?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Jo visc a Terrassa i no a Rubí, però la trobo força necessària perquè facilitaria molt el transport diari cap als polígons industrials del Nord de Rubí. Ara mateix en transport públic és difícil arribar-hi.Carlos González wrote:Canviant de tema... s'ha parlat de fer una segona estació a Rubí al plígon industrial de La Llana, i per part de l'ajuntament és una reclamació que ve de fa temps...
Els ciutadans d'allà pensen que ha d'existir tal estació, què opineu vosaltres?
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Jo crec que és necessari també... he llegit que pensen que cal una altre estació a Rubí degut a que són 75.000 i tenen una estació d'FGC... tenint en compte que la mobilitat d'FGC és un servei diferent a RENFE... sí que estaria d'acord amb una nova estació a Rubí, apart de que donaria transport al polígon industrial, també descongestionaria l'estació actual de Rubí, que segons la memòria anual de l'any 2017, el nombre de viatgers realitzats per estacions d’origen a Rubí van ser més de 2.300.000... o sigui, poca broma.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FGC Línia del Vallès Futur
FGC ja va fer l'estudi de viabilitat del baixador de Rubí La Llana i ha decidit que, de moment, no el construirà.
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Doncs és una llàstima. Està clar que pràcticament tots els treballadors que es desplacen als polígons del nord de Rubí ho fa en vehicle privat, i en un primer moment tindria pocs passatgers. Però precisament crec que podria ser una acció amb un impacte interessant de cara a substituir una part important d'aquests trajectes en vehicle privat en un termini gens llunyà, i a més amb una inversió relativament ajustada. Al cap i a la fi, no caldria fer cap obra faraònica, ni tuneladora, ni ampliació subterrània, ni cap nou tram de vies: amb una estació n'hi hauria prou. Sí que hi hauria una petita pèrdua de temps en el trajecte total Terrassa-BCN i viceversa, però seria mínima.victorcasta wrote:FGC ja va fer l'estudi de viabilitat del baixador de Rubí La Llana i ha decidit que, de moment, no el construirà.
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Aquestes declaracions són del Conseller Damià Calvet aquest setembre.
https://www.naciodigital.cat/latorredel ... ada/minuts
https://www.naciodigital.cat/latorredel ... ada/minuts
"Al llarg d'aquests cent anys, el tren ha fet circular el progrés, l'activitat econòmica i el coneixement, però també records, emocions i mil i una històries personals", ha manifestat l'alcaldessa, tot destacant el vincle emocional dels rubinencs i rubinenques amb el ferrocarril. Conscient de les demandes de la ciutat, el conseller Calvet ha anunciat que "posarem en servei quinze trens nous per tal que la freqüència de pas a Rubí sigui només de cinc minuts.
Això vol dir que les aglomeracions que tenim ara les podrem portar millor". De la seva banda, el president d'FGC, Ricard Font, ha explicat que ja s'està treballant en un Pla de mobilitat del Vallès "que ens ha d'indicar en quin moment tindrem una segona estació de La Llana. Aquest és un repte conjunt que haurem de debatre tota la gent que pot ser beneficiària d'aquesta estació".
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Cuando hagan como dijo y repitió hasta la saciedad Wefer, más conexiones que descongestionenn el tronco central.. Es que vosotros hale, a abrir más estaciones y prolongar las líneas alegremente y vuelvo a repetir: cuando un tren de borregos pretende meter a doscientas personas, primero no las va a poder meter y segundo no va a poder ser ùntual. Claro que hace falta la estación pero lo primero es lo primero: antes hay que solucionar otras cosas más graves.mfuentesll2 wrote:Aquestes declaracions són del Conseller Damià Calvet aquest setembre.
https://www.naciodigital.cat/latorredel ... ada/minuts
"Al llarg d'aquests cent anys, el tren ha fet circular el progrés, l'activitat econòmica i el coneixement, però també records, emocions i mil i una històries personals", ha manifestat l'alcaldessa, tot destacant el vincle emocional dels rubinencs i rubinenques amb el ferrocarril. Conscient de les demandes de la ciutat, el conseller Calvet ha anunciat que "posarem en servei quinze trens nous per tal que la freqüència de pas a Rubí sigui només de cinc minuts.
Això vol dir que les aglomeracions que tenim ara les podrem portar millor". De la seva banda, el president d'FGC, Ricard Font, ha explicat que ja s'està treballant en un Pla de mobilitat del Vallès "que ens ha d'indicar en quin moment tindrem una segona estació de La Llana. Aquest és un repte conjunt que haurem de debatre tota la gent que pot ser beneficiària d'aquesta estació".
Aplaudiré cuando empiecen a quitar estaciones del paso de algunos trenes y a acortar líneas a determinadas estaciones, no es la mejor solución, pero a falta de hacer otra mejor, es lo que hay.
Un tren de borregos da mala imagen a FGC, así que qué se ha de haacer? vaciarlo. Pues lo iremos viendo.
Por cierto: vi las obras de Provença, que parece que nadie habla de eso. Las planchas metálicas de ampliación del andén sólo llegan hasta la altura de los dos primeros coches, costado Rosselló. No sé si es que van a hacer las obras en dos fases y más adelante darán fondo al resto del andén, porque si sólo ensanchan media largada del andén y a la otra media que le den morcilla, no me quiero ni imaginar el futuro restante de la línea del Vallès.
Ya veréis la cara de unos cuantos, cuando FGC abra dos estaciones en Terrassa, una en Rubí, una en Sant Quirze, una en la UAB, prolonguen la S2 a Castelar, la S1 a Matadepera y FGC al segundo día diga:
S1: entre Catalunya y Sarrià sólo parará en Catalunya y Sarrià, saltará Peu del Funicular y La Floresta, resto de estaciones, parará en todas.
S2: Iniciará recorrido en Gràcia, con parada en Muntaner, Sarrià, Baixador de Vallvidrera, La Floresta, y a partir de Sant Cugat todas.
S6: saltará además de las tres que ya conocemos, de Gràcia a Sarrià irá directo.
S7: entre Gràcia y Sant Cugat parará en las siguientes estaciones. Gràcia-Bonanova-Valldoreix.
Ya veréis qué gracia nos va a hacer. Las estaciones suprimidas no seran para que los trenes corran más rápido, mantendrán el mismo tiempo de recorrido, irán más lentos pero no abrirán puertas para que el camión de borregos no se convierta en lata de sardinas.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Una propuesta que yo hago es hacer una segunda cola de maniobras en Sant Cugat como la que hay dirección Volpelleres entre la estación de Sant Cugat y la de Valldoreix para meter trenes Terrassa-Sabadell (sobretodo en hora punta que baja la gente de Rubí y Terrassa para ir a la UAB y a Sant Joan) sin tener que hacer trasbordo y aprovechando mejor la capacidad de la línea.
Con esto conseguiríamos 2 cosas:
1) Evitar que el anden de Sant Cugat en hora punta esté a rebosar por el trasbordo.
2) Los trenes que bajen a Barcelona reduzcan la ocupación por lo que la capacidad total de la red aumente.
Con esto conseguiríamos 2 cosas:
1) Evitar que el anden de Sant Cugat en hora punta esté a rebosar por el trasbordo.
2) Los trenes que bajen a Barcelona reduzcan la ocupación por lo que la capacidad total de la red aumente.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Clar, i S5 Sant Gervasi- Sabadell Can Feu amb parada a Les Planes. Mare de déu, el que s'ha de llegir...França451 wrote: Ya veréis la cara de unos cuantos, cuando FGC abra dos estaciones en Terrassa, una en Rubí, una en Sant Quirze, una en la UAB, prolonguen la S2 a Castelar, la S1 a Matadepera y FGC al segundo día diga:
S1: entre Catalunya y Sarrià sólo parará en Catalunya y Sarrià, saltará Peu del Funicular y La Floresta, resto de estaciones, parará en todas.
S2: Iniciará recorrido en Gràcia, con parada en Muntaner, Sarrià, Baixador de Vallvidrera, La Floresta, y a partir de Sant Cugat todas.
S6: saltará además de las tres que ya conocemos, de Gràcia a Sarrià irá directo.
S7: entre Gràcia y Sant Cugat parará en las siguientes estaciones. Gràcia-Bonanova-Valldoreix.
Ya veréis qué gracia nos va a hacer. Las estaciones suprimidas no seran para que los trenes corran más rápido, mantendrán el mismo tiempo de recorrido, irán más lentos pero no abrirán puertas para que el camión de borregos no se convierta en lata de sardinas.
Deixant aquesta proposta de dia de sants innocents, estic d'acord en que s'ha de reduir el nombre de parades dels serveis al Vallès, però degut al gran nombre de tph que circulen, i que es duplicarà amb l'arribada de les 115, s'ha de millorar la infraestructura per permetre-ho. O bé s'eliminen parades, o s'instauren avançaments de trens, per tal que les parades entre Sant Cugat i Sarrià quedin cobertes per trens locals, mentre que els trens que van més lluny, no hi parin, perquè no té massa sentit des del punt de vista del passatgers, que els S1 i S2 facin totes les parades entre Sarrià i Sant Cugat, sent els serveis que venen de més lluny.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Eliminar parades és un suicidi polític, i la línia és massa suburbana i petita per fer avançaments.
Amb els 15 nous trens, la L7 des de Gràcia, la fusió de Les Tres Torres i La Bonanova en una estació, un sistema ERTMS, un salt de moltó a Sarrià per unir de nou L6 i L12, una cua de maniobres a Pl Cat, prollongació a Finestrelles, i ja en un cas extrem, prollongació a 5 vagons, es podria probablement aconseguir una rotació S1 L6 S2 L6 cada vuit o fins i tot 6 minuts i fer totes les estacions noves que es vulgui (Aragó, Ronda de Dalt, Rubi 2, Terrassa Sud, Sant Quirze 2).
Amb els 15 nous trens, la L7 des de Gràcia, la fusió de Les Tres Torres i La Bonanova en una estació, un sistema ERTMS, un salt de moltó a Sarrià per unir de nou L6 i L12, una cua de maniobres a Pl Cat, prollongació a Finestrelles, i ja en un cas extrem, prollongació a 5 vagons, es podria probablement aconseguir una rotació S1 L6 S2 L6 cada vuit o fins i tot 6 minuts i fer totes les estacions noves que es vulgui (Aragó, Ronda de Dalt, Rubi 2, Terrassa Sud, Sant Quirze 2).
Last edited by Aeduh on Friday 28/12/2018 14:10, edited 1 time in total.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
El que es un suicidi és portar vora el col·lapse tota la línia de dalt a baix.Aeduh wrote:Eliminar parades és un suicidi polític, i la línia és massa suburbana i petita per fer avançaments.
Amb els 15 nous trens, la L7 des de Gràcia, la fusió de Les Tres Torres i La Bonanova en una estació, un sistema ERTMS, un salt de moltó a Sarrià per unir de nou L6 i L12, una cua de maniobres a Pl Cat, prollongació a Finestrelles, i ja en un cas extrem, prollongació a 5 vagons, es podria probablement aconseguir una rotació S1 L6 S2 L6 cada vuit minuts i fer totes les estacions noves que es vulgui (Aragó, Ronda de Dalt, Rubi 2, Terrassa Sud, Sant Quirze 2)
Cal fer un nou recorregut de baixada per collserola, cal descongestionar l'actual corredor, tant de passatge com de trens, i alhora que la xarxa en global tingui molt més passatge que l'actual i molts més trens en circulació simultània.
Concentrar tota la mobilitat pel mateix punt és la primera cosa que no s'ha de fer. Certament fer un nou recorregut (hola túnel d'Horta) costaria molts diners, però és una cosa que caldrà fer tard o d'hora (si avui hi ha els números que hi ha, quins seran d'aquí a 10 anys? I ja veurem ara que St. Cugat passa virtualment a Zona 1), i seguir invertint durant anys en pegots per donar una miqueta més d'oxigen a una xarxa que va ofegada, a la llarga no n'hi haurà on posar-ne.
Per molt ERTMS que hi hagi, la capacitat és la que és, i quan els trens ja no tinguin prou distància per mantenir la velocitat i temps actuals, caldrà anar cada cop més lents i augmentar el temps de viatge.
La Generalitat ha de deixar de mirar a una altre banda, i començar a fer el que fa ja uns anys que hauria d'estar fet.
Jo no entro en si el túnel ha d'anar a Sant Cugat o Cerdanyola Universitat. però que un corredor per accedir al Vallès per la part dreta de Barcelona ajudaria moltíssim i obriria una connexió vertical ràpida dins la ciutat avui inexistent.
Per exemple: Mundet (L3) - Horta (L5) - Guinardó Hospital de Sant Pau (L4/L9/L10 i si ho fessin bé, L5) - Clot (L1, L2, R1, R2) / Glòries (L1 i Tram) - 22@ - Poblenou (L4).
I de Mundet a Sant Cugat recte en túnel i directe a 90Km/h són uns minuts. Potser la connexió amb Cerdanyola Universitat pot ser interessant ja que donaria una molt milor cobertura a tota la zona del Parc Tecnològic i la universitat. I aproparia Sant Quirze i Sabadell a Barcelona en temps de viatge.
S1 - Catalunya - Terrassa per Sarrià.
S2 - Poblenou - Sabadell per Mundet.
S5 - Catalunya - Poblenou per Sarrià i Mundet.
S6 - Catalunya - Sabadell per Sarrià.
Això permet alliberar espai al corredor de Sarrià, i permetre el necessari reforç al corredor de la S1. Els S5 poden fer el semi bucle i el reforç. I els S6 han de seguir estan, amb menys freqüència (es poden coordinar horaris) per la connexió Sarrià - Sant Cugat - Sabadell.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Eliminar parades no vol dir necessàriament que s'eliminin físicament, simplement que menys trens hi facin parada. Per exemple, estacions com Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera, Les Planes o inclús Valldoreix no necessiten més de 4tph. Així racionalitzes els serveis. Això de que és massa petita per fer avançaments ho dius tu, jo he vist línies, per exemple al japó, dels mateix estil (i inclús amb via única) on es fan avançaments per doquier i funcionen de meravella. Que no tenim collons aquí perquè ja ens ofeguem gestionant la xarxa actual, és una altra cosa.Aeduh wrote:Eliminar parades és un suicidi polític, i la línia és massa suburbana i petita per fer avançaments.
Amb els 15 nous trens, la L7 des de Gràcia, la fusió de Les Tres Torres i La Bonanova en una estació, un sistema ERTMS, un salt de moltó a Sarrià per unir de nou L6 i L12, una cua de maniobres a Pl Cat, prollongació a Finestrelles, i ja en un cas extrem, prollongació a 5 vagons, es podria probablement aconseguir una rotació S1 L6 S2 L6 cada vuit o fins i tot 6 minuts i fer totes les estacions noves que es vulgui (Aragó, Ronda de Dalt, Rubi 2, Terrassa Sud, Sant Quirze 2).
I respecte al que proposes tú, no veig que es guanya amb la multimilionària obra del salt de moltó a Sarrià, sense dir-te que tècnicament és dificilíssim, a banda de que uns quants trens en hora vall puguin anar a Reina Elisenda sense haver de cisallar a l'entrada de Sarrià, perquè en hora punta oblida't de L6. Ara, i cada vegada més, la L6 quedarà com un reforç del tram Sarrià-Pl. Cat per les hores vall en que no s'envien tants trens al Vallès, però ja fa temps que s'ha desvirtuat com a "línia de metro" I la L7 va de camí al mateix, amb l'avantatge que encara li quedarà un tram de 4 estacions totalment independent i que fa que segueixi sent una "línia de metro".
Unificar estacions entre Sarrià i Gràcia, bé, en podríem parlar. Si de veritat ens creièssim la intermodalitat, es podrien substituir per una línia de tramvia o de bus en superfície, i deixar el túnel per que els trens corrin.
Prolongació a 5 cotxes, totalment. És més, crec que haurà d'acabar passant, i més ara que els vagons estan interconnectats. I funcionaria bé a tot arreu, l'únic lloc on em preocupa és Plaça Catalunya, que no hi cabrien, per tant, el 5è cotxe va lligat a la famosa cua de maniobres, i aquesta va lligada a massa coses.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.