Canfranc
Re: Canfranc
El CRELOC (Comitè per la Reobertura de la Línia Auloron-Canfranc) té nou lloc web: www.le-creloc.com
En la nova versió, el web està disponible en castellà i anglès, a més del francès (clickant a les banderetes). Allà hi podeu trobar novetats i fotografies sobre el procés de reobertura del tram.
Les tasques de neteja i esbrossament ja han arribat aquesta setmana al viaducte d'Eth Saut. S'avança a molt bon ritme camí del Sompòrt, des de Bedós fins a Eras Hargas d'Abel, a on comença el túnel internacional.
En la nova versió, el web està disponible en castellà i anglès, a més del francès (clickant a les banderetes). Allà hi podeu trobar novetats i fotografies sobre el procés de reobertura del tram.
Les tasques de neteja i esbrossament ja han arribat aquesta setmana al viaducte d'Eth Saut. S'avança a molt bon ritme camí del Sompòrt, des de Bedós fins a Eras Hargas d'Abel, a on comença el túnel internacional.
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Algú em pot indicar l'emplaçament exacte del famós pont de L'Estanguet? Gràcies.
Re: Canfranc
El pont es troba(va) al terme de Lescun, entre les estacions d'Acós i Lescun-Cèta e Eigun i creua(va) el gave d'Aspa. És en plena zona forestal d'Er Estanguet i actualment la via es troba engolida pel bosc.437.001 wrote:Algú em pot indicar l'emplaçament exacte del famós pont de L'Estanguet? Gràcies.
Esquema de la línia Pau-Canfranc [Wikipedia]
Aquí et deixo l'enllaç a unes imatges del 2011 de l'emplaçament del pont (sense pont), que s'ha de reconstruïr al haver-se desmantellat el pont enfonsat al 1970:
http://transpyreneen.free.fr/estanguet/estanguet.htm
Podem veure les plataformes d'obra en que s'assentava el pont metàl•lic a amdós costats del gave d'Aspa. El traçat del tren entre Auloron i Eras Hargas d'Abel va paral•lel al riu Aspa (gave és riu i/o riera en biarnès) i el va creuant en múltiples trams.
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Complet reportatge d'1 hora dedicat al passat, present i futur del Canfranc, emès ahir per Aragón TV. Amb la participació de gent de CREFCO i el CRELOC. Un dels més extensos dedicat a la línia:
Próxima estación: Canfranc [Unidad Móvil. Aragón TV]
A més, s'ha presentat en primícia el 'render' de la nova estació de Canfranc, situada a uns metres de l'actual (a l'actual explanada-platja de vies). Constarà de 2 andanes amb 4 vies i serà coberta. Aquí en teniu una imatge:
També han visitat el tram pendent de reobertura (el Bedós-Canfranc). El pont de l'Estanguet espera a ser reconstruït. L'esbrossatge ja ha arribat a l'última estació abans del túnel del Somport: Eras Hargas d'Abel (les Forges d'Abel), i ja llueix tot el tram net amb les vies lliures de vegetació. No per reutilitzar aquestes; sinó per substituïr-les per noves.
Próxima estación: Canfranc [Unidad Móvil. Aragón TV]
A més, s'ha presentat en primícia el 'render' de la nova estació de Canfranc, situada a uns metres de l'actual (a l'actual explanada-platja de vies). Constarà de 2 andanes amb 4 vies i serà coberta. Aquí en teniu una imatge:
També han visitat el tram pendent de reobertura (el Bedós-Canfranc). El pont de l'Estanguet espera a ser reconstruït. L'esbrossatge ja ha arribat a l'última estació abans del túnel del Somport: Eras Hargas d'Abel (les Forges d'Abel), i ja llueix tot el tram net amb les vies lliures de vegetació. No per reutilitzar aquestes; sinó per substituïr-les per noves.
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Entrevista a Bernard Cazenave, membre del CRELOC, sobre la reobertura de la línia, a la ràdio biarnesa Ràdio País. En occità gascó. S'entén perfectament, doncs és molt semblant al català:
http://radiopais.fr/program/270/1019
https://soundcloud.com/radio-pais/berna ... ave-creloc
Com a novetat, s'ha modificat el projecte per conservar una andana de l'edifici històric per a trens turístics:
http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 5-300.html
Per cert, les obres de la nova estació, al vell moll de mercaderies, comencen aquest mateix estiu. S'aprofita la coberta (com veiem al 'render' del post anterior).
http://radiopais.fr/program/270/1019
https://soundcloud.com/radio-pais/berna ... ave-creloc
Com a novetat, s'ha modificat el projecte per conservar una andana de l'edifici històric per a trens turístics:
http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 5-300.html
Per cert, les obres de la nova estació, al vell moll de mercaderies, comencen aquest mateix estiu. S'aprofita la coberta (com veiem al 'render' del post anterior).
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
La Comisión Europea selecciona la línea ferroviaria Pau-Canfranc para financiarla en 2020
El presidente del Gobierno de Aragón, Javier Lambán, lo califica en un tuit como un "paso decisivo" para la reapertura del tren.
La Comisión Europea acaba de preseleccionar para el presupuesto de 2020 de redes europeas la línea ferroviaria Pau-Huesca. El presidente del Gobierno de Aragón, Javier Lambán , lo ha anunciado con un tuit, como un paso decisivo para la reapertura del Canfranc, que cumple su 90 aniversario de puesta en marcha el próximo 18 de julio.
Esta decisión es el preludio definitivo de la financiación de las obras de la red europea y la continuación de la aprobación de los 7.5 millones para los estudios definitivos de la reapertura de un tren cerrado en 1970 y que están realizando las regiones de Aragón y Nueva Aquitania.
El director de Transporte innovador y sostenible de la Comisión Europea , Herald Ruijters, acudió por primera vez a Canfranc después de haber manifestado su deseo de conocer el paso central del Pirineo y se marchó muy satisfecho.
La línea Pau-Huesca es un ferrocarril que forma parte de las "líneas perdidas" de Europa, para las que la Comisión de Transportes dispone de fondos de financiación. Esa cantidad que se ha preseleccionado puede suponer que el coste de unos 500 millones, entre los 30 kilómetros de Bedous-Canfranc y la restauración de la línea Huesca-Canfranc, puede agilizar la ejecución.
http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 2-300.html
El presidente del Gobierno de Aragón, Javier Lambán, lo califica en un tuit como un "paso decisivo" para la reapertura del tren.
La Comisión Europea acaba de preseleccionar para el presupuesto de 2020 de redes europeas la línea ferroviaria Pau-Huesca. El presidente del Gobierno de Aragón, Javier Lambán , lo ha anunciado con un tuit, como un paso decisivo para la reapertura del Canfranc, que cumple su 90 aniversario de puesta en marcha el próximo 18 de julio.
Esta decisión es el preludio definitivo de la financiación de las obras de la red europea y la continuación de la aprobación de los 7.5 millones para los estudios definitivos de la reapertura de un tren cerrado en 1970 y que están realizando las regiones de Aragón y Nueva Aquitania.
El director de Transporte innovador y sostenible de la Comisión Europea , Herald Ruijters, acudió por primera vez a Canfranc después de haber manifestado su deseo de conocer el paso central del Pirineo y se marchó muy satisfecho.
La línea Pau-Huesca es un ferrocarril que forma parte de las "líneas perdidas" de Europa, para las que la Comisión de Transportes dispone de fondos de financiación. Esa cantidad que se ha preseleccionado puede suponer que el coste de unos 500 millones, entre los 30 kilómetros de Bedous-Canfranc y la restauración de la línea Huesca-Canfranc, puede agilizar la ejecución.
http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 2-300.html
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Canfranc da este martes "el pistoletazo de salida" a las obras en la estación con el traslado de los coches de pasajeros
La localidad altoaragonesa de Canfranc dará este martes, día 12 de junio, el "pistoletazo de salida" al inicio de las obras en la explanada y la Estación Internacional con el movimiento y traslado de los coches de pasajeros antiguos, ubicados en dos naves de la explanada de Arañones, según ha subrayado el alcalde del municipio, Fernando Sánchez, en declaraciones a Europa Press.
Este martes, en la Estación Internacional de Canfranc, el consejero de Vertebración del Territorio, Movilidad y Vivienda del Gobierno de Aragón, José Luis Soro, el alcalde de Canfranc, Fernando Sánchez, y el presidente de la Asociación Zaragozana de Amigos del Ferrocarril y Tranvías (AZAFT), Carlos Abadías, asistirán al traslado de estos coches de pasajeros, un paso previo e imprescindible para la recuperación del material ferroviario en la zona y para el comienzo de los trabajos en la explanada. [...]
A finales de este mes se pondrán en marcha las obras en la nueva estación de tren y la nueva playa de vías, ha avanzado, para estimar que "mañana es un día muy especial con el traslado de vagones y también muy espectacular". Los vagones de pasajeros se colocarán en un túnel que ahora está sin uso y en la rotonda de máquinas "que está destinada a uso turístico", ha añadido. [...]
http://www.europapress.es/aragon/notici ... 45327.html
La localidad altoaragonesa de Canfranc dará este martes, día 12 de junio, el "pistoletazo de salida" al inicio de las obras en la explanada y la Estación Internacional con el movimiento y traslado de los coches de pasajeros antiguos, ubicados en dos naves de la explanada de Arañones, según ha subrayado el alcalde del municipio, Fernando Sánchez, en declaraciones a Europa Press.
Este martes, en la Estación Internacional de Canfranc, el consejero de Vertebración del Territorio, Movilidad y Vivienda del Gobierno de Aragón, José Luis Soro, el alcalde de Canfranc, Fernando Sánchez, y el presidente de la Asociación Zaragozana de Amigos del Ferrocarril y Tranvías (AZAFT), Carlos Abadías, asistirán al traslado de estos coches de pasajeros, un paso previo e imprescindible para la recuperación del material ferroviario en la zona y para el comienzo de los trabajos en la explanada. [...]
A finales de este mes se pondrán en marcha las obras en la nueva estación de tren y la nueva playa de vías, ha avanzado, para estimar que "mañana es un día muy especial con el traslado de vagones y también muy espectacular". Los vagones de pasajeros se colocarán en un túnel que ahora está sin uso y en la rotonda de máquinas "que está destinada a uso turístico", ha añadido. [...]
http://www.europapress.es/aragon/notici ... 45327.html
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Aquest diumenge, celebren a Canfranc els 25 anys de CREFCO. Amb més optimisme que mai, i les obres ja iniciades:
https://facebook.com/events/280637852673038
A més, s'han fet públiques noves imatges (renders) de la nova estació de Canfranc, que ocuparà les cobertes de l'antic moll de mercaderies:
http://amo3dvisual.com/nueva-estacion-canfranc
https://facebook.com/events/280637852673038
A més, s'han fet públiques noves imatges (renders) de la nova estació de Canfranc, que ocuparà les cobertes de l'antic moll de mercaderies:
http://amo3dvisual.com/nueva-estacion-canfranc
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Avui Canfranc ha complert 90 anys. Com cada any, des d'en fa 9, s'ha fet la recreació de la inauguració ambientada a l'època:
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Canfranc
Sabeu si el vestíbul encara és visitable?
O, dit d'una altra manera: quan està previst que comenci l'etapa de les obres que farà que deixi de ser-ho?
O, dit d'una altra manera: quan està previst que comenci l'etapa de les obres que farà que deixi de ser-ho?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Canfranc
Les obres, de moment, només són a l'explanada, a l'antic moll de mercaderies que serà la nova estació de passatgers. Però, està previst que en breu comencin amb l'edifici històric. No sé si comportarà tancar el vestíbul, doncs s'ha reformat fa poc i rep moltes visites.Fran-Ikarus wrote:Sabeu si el vestíbul encara és visitable?
Parlant de Canfranc, demà mateix es reobre al tràfic ferroviari el tram Auloron-Bedós, que quedà interromput per les fortes plujes al Béarn que es van endur bona part del balast fa dues setmanes:
Intempéries : la ligne ferroviaire Pau-Bedous rouvre ce mardi
http://www.larepubliquedespyrenees.fr/2 ... 393514.php
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Una curiositat de la història és que un dels màxims promotors i inversors de la línia de ferrocarril de Saragossa a Pau va ser el metge català emigrat a Estats Units Narcís Hereu i Matas https://ca.wikipedia.org/wiki/Narc%C3%ADs_Hereu_i_Matas
L'home va fer fortuna a Amèrica, va tornar aquí i va decidir invertir en ferrocarril. En concret, en aquesta línia de Saragossa a Pau pel túnel de Canfranc. Al final es va arruïnar i va decidir tornar als EUA.
L'home va fer fortuna a Amèrica, va tornar aquí i va decidir invertir en ferrocarril. En concret, en aquesta línia de Saragossa a Pau pel túnel de Canfranc. Al final es va arruïnar i va decidir tornar als EUA.
Re: Canfranc
L'accident d'un camió (dels molts que circulen per carreteres congostes de la vall), que comportà la mort del conductor, ha revifat el debat de la reobertura del Canfranc a la biarnesa Vall d'Aspa.
A més, la proposa del Govern Francès de substituïr per trens a hidrògen tots els dièsel a les línies no electrificades obre una nova oportunitat a la línia.
En Bernat Cazenave, membre del CRELOC, en parla de tot això i el finançament de la línia a una entrevista a la ràdio biarnesa Ràdio País (25 minuts. En occità gascó):
Vath d'Aspa: la batèsta que contunha per la reübertura deu camin de hèr Auloron-Canfranc
Los deu CRELOC que participan aus blocatges de camions, mes tanben a las amassadas e concertacions entà trobar ua solucion qui haré puishèu au passatge permanent de camions dens ua zòna inadaptada
E la batèsta que contunha! En vath d’Aspa, mensh d’un mes après l’accident de camion sus l’RN 134, qui causè la mort deu conductor e qui polluí lo gave sus 7 km (benlèu mei...), alavetz que torna suu davant de l’empont lo debat per la reübertura deu camin de hèr Auloron-Canfranc. [...]
Au bèth miei de las solucions alavetz, la famosa linha ferroviària Auloron-Canfranc, abandonada despuish annadas, cèrtas, mes totun dejà bastida. Aquesta non ac poderé pas reglar tot, mes aumensh vira-nse de la circulacion deus produits toxics.
Lo projècte que còsta car, çò respon lo govèrn, quan semblarà totun hòrt aleatòri lo quite concèpte de despensa costosa de París estant. A l’entant, los deu CRELOC que contunhan la reflexion, dab tostemps idèas navèras. Au parat de la darrèra amassada de l’auta setmana, qu’evoquèn per exemple ua tecnologia navèra: lo trin a idrogèn.
Bernard Cazeneuve, membre deu CRELOC qu’èra sus Ràdio País entà parlar de tot aquerò:
http://www.radiopais.fr/program/315 [15 min.]
https://www.jornalet.com/nova/10183/vat ... n-canfranc
A més, la proposa del Govern Francès de substituïr per trens a hidrògen tots els dièsel a les línies no electrificades obre una nova oportunitat a la línia.
En Bernat Cazenave, membre del CRELOC, en parla de tot això i el finançament de la línia a una entrevista a la ràdio biarnesa Ràdio País (25 minuts. En occità gascó):
Vath d'Aspa: la batèsta que contunha per la reübertura deu camin de hèr Auloron-Canfranc
Los deu CRELOC que participan aus blocatges de camions, mes tanben a las amassadas e concertacions entà trobar ua solucion qui haré puishèu au passatge permanent de camions dens ua zòna inadaptada
E la batèsta que contunha! En vath d’Aspa, mensh d’un mes après l’accident de camion sus l’RN 134, qui causè la mort deu conductor e qui polluí lo gave sus 7 km (benlèu mei...), alavetz que torna suu davant de l’empont lo debat per la reübertura deu camin de hèr Auloron-Canfranc. [...]
Au bèth miei de las solucions alavetz, la famosa linha ferroviària Auloron-Canfranc, abandonada despuish annadas, cèrtas, mes totun dejà bastida. Aquesta non ac poderé pas reglar tot, mes aumensh vira-nse de la circulacion deus produits toxics.
Lo projècte que còsta car, çò respon lo govèrn, quan semblarà totun hòrt aleatòri lo quite concèpte de despensa costosa de París estant. A l’entant, los deu CRELOC que contunhan la reflexion, dab tostemps idèas navèras. Au parat de la darrèra amassada de l’auta setmana, qu’evoquèn per exemple ua tecnologia navèra: lo trin a idrogèn.
Bernard Cazeneuve, membre deu CRELOC qu’èra sus Ràdio País entà parlar de tot aquerò:
http://www.radiopais.fr/program/315 [15 min.]
https://www.jornalet.com/nova/10183/vat ... n-canfranc
Salvem l'Estació de França!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Canfranc
Me encanta ese acento gascó de la noticia, que decís que se parece al catalá... Más bien es que muchos catalanes habéis estudiado demasiado inglés y portugués, porque el gascó tiene mucho de eso aparte de palabros euskeras. Para mí sinceramente es el occitan más dif´cil con raíces que nada tienen que ver con el resto de lenguas occitanas.
Con respecto a la noticia, bien por la reapertura francesa, pero penoso porque España como ve venir las líneas francesas haga una miniestación megafashion y se cargue el edificio histórico para convertirlo en un hotel. Evidentemente, el pelotazo está garantizado: pasta por las obras y pasta por el propio hotel, que les dará un negociazo de sobra para el próximo "Caso Gurtel de corrupción política e turno". Como bien dice ortegote y me sumo a él, lo que van a hacer es ir para atrás, y la miniestación ultramodenna será un bodrio de esos de arquitectura contemporánea de mierda con cuatro hierros retorcidos y picudos más feos que la m**** que p**** al arquitecto (con perdón de la pobre mujer) al estilo de los ultramodennos arquitectos de la Expo de sevilla que pretenderán vendernos, a nosotros y a los franceses que cuatro planchas de hierro formando un hexágono de color gris son más ultrafashion que un bello edificio de arquitectura modernista con frescos en las paredes y columnas griegas: vamos, igualita una cosa que la otra. Pero en fin, allá con la tontería: destrozar completamente lo que estaba hecho (la línea y l estación) y ahora volver a reabrir todo cambiando la estructura, y dando a creer que "hemos avanzado"... Iba a decir otro disparate pero prefiero callarme, y aplaudir con las orejas, la completa NYAP que supone esto. Bien por la línea, pero CERO PATATERO a la forma de hacerla.
Y de verdad espero que al menos la Península conserve sus dos joyas sobrevivientes, que son la Estaciò de Valencia Nord y Barcelona Estaciò de França (y Portbou, de paso) con el uso y dependencias que tienen.
Con respecto a la noticia, bien por la reapertura francesa, pero penoso porque España como ve venir las líneas francesas haga una miniestación megafashion y se cargue el edificio histórico para convertirlo en un hotel. Evidentemente, el pelotazo está garantizado: pasta por las obras y pasta por el propio hotel, que les dará un negociazo de sobra para el próximo "Caso Gurtel de corrupción política e turno". Como bien dice ortegote y me sumo a él, lo que van a hacer es ir para atrás, y la miniestación ultramodenna será un bodrio de esos de arquitectura contemporánea de mierda con cuatro hierros retorcidos y picudos más feos que la m**** que p**** al arquitecto (con perdón de la pobre mujer) al estilo de los ultramodennos arquitectos de la Expo de sevilla que pretenderán vendernos, a nosotros y a los franceses que cuatro planchas de hierro formando un hexágono de color gris son más ultrafashion que un bello edificio de arquitectura modernista con frescos en las paredes y columnas griegas: vamos, igualita una cosa que la otra. Pero en fin, allá con la tontería: destrozar completamente lo que estaba hecho (la línea y l estación) y ahora volver a reabrir todo cambiando la estructura, y dando a creer que "hemos avanzado"... Iba a decir otro disparate pero prefiero callarme, y aplaudir con las orejas, la completa NYAP que supone esto. Bien por la línea, pero CERO PATATERO a la forma de hacerla.
Y de verdad espero que al menos la Península conserve sus dos joyas sobrevivientes, que son la Estaciò de Valencia Nord y Barcelona Estaciò de França (y Portbou, de paso) con el uso y dependencias que tienen.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Canfranc
A Canfranc:
1: Es restaurarà el dipòsit de locomotores per convertir-lo en un museu ferroviari VIU, gestionat per AZAFT.
2: Es farà arribar una via pel costat francès fins a l'altura del vestíbul de l'estació original. Via aquesta que estarà destinada, precisament, pels trens històrics.
3: S'ha restaurat el vestíbul, el pas inferior... en estat 100% original, un treball espectacular per part d'estudiants que mereixen tot el nostre reconeixement i gratitut.
4: Un dels edificis de mercaderies es transformarà en centre d'interpretació del Camino de Santiago, respectant al màxim possible la seva estructura original.
5: Els edificis de mercaderies, enlloc de tirar-se a terra, es restauren i s'habiliten com a autèntica estació de ferrocarril (es guanyarà moltíssim respecte a la miniatura descuidada en servei actualment). Amb l'espai necessari per les vies franceses previst. Mantenint en la mesura del possible la imatge original dels edificis.
6: Aquelles zones que quedaran sense vies, en la seva major part, quedaran com a espai ciutadà arreglat per tal de poder-hi passejar agradablement.
7: També es construïran pisos que seran per venda i lloguer. En quantitat òptima i, en cap cas, desgraciant el paisatge, quedant ben integrats en el conjunt.
8: L'hotel (de 5 estrelles) ocuparà l'espai de l'antic Hotel Internacional i algunes dependències més. No veig el problema, si precisament aquest edifici sempre havia tingut un hotel! Personalment no em sembla gens malament que sigui de 5 estrelles, donarà més exclusivitat encara a l'edifici pel que estaran obligats a cuidar-lo com Déu mana, que és l'important. A més a més, la part més important (vestíbul, pas inferior, andana francesa...) quedarà pel poble en tots els seus estrats, que és el que importa.
Amb tots els meus respectes, però no acabo de veure on és el problema amb el que es pretén fer a Canfranc...
1: Es restaurarà el dipòsit de locomotores per convertir-lo en un museu ferroviari VIU, gestionat per AZAFT.
2: Es farà arribar una via pel costat francès fins a l'altura del vestíbul de l'estació original. Via aquesta que estarà destinada, precisament, pels trens històrics.
3: S'ha restaurat el vestíbul, el pas inferior... en estat 100% original, un treball espectacular per part d'estudiants que mereixen tot el nostre reconeixement i gratitut.
4: Un dels edificis de mercaderies es transformarà en centre d'interpretació del Camino de Santiago, respectant al màxim possible la seva estructura original.
5: Els edificis de mercaderies, enlloc de tirar-se a terra, es restauren i s'habiliten com a autèntica estació de ferrocarril (es guanyarà moltíssim respecte a la miniatura descuidada en servei actualment). Amb l'espai necessari per les vies franceses previst. Mantenint en la mesura del possible la imatge original dels edificis.
6: Aquelles zones que quedaran sense vies, en la seva major part, quedaran com a espai ciutadà arreglat per tal de poder-hi passejar agradablement.
7: També es construïran pisos que seran per venda i lloguer. En quantitat òptima i, en cap cas, desgraciant el paisatge, quedant ben integrats en el conjunt.
8: L'hotel (de 5 estrelles) ocuparà l'espai de l'antic Hotel Internacional i algunes dependències més. No veig el problema, si precisament aquest edifici sempre havia tingut un hotel! Personalment no em sembla gens malament que sigui de 5 estrelles, donarà més exclusivitat encara a l'edifici pel que estaran obligats a cuidar-lo com Déu mana, que és l'important. A més a més, la part més important (vestíbul, pas inferior, andana francesa...) quedarà pel poble en tots els seus estrats, que és el que importa.
Amb tots els meus respectes, però no acabo de veure on és el problema amb el que es pretén fer a Canfranc...
Re: Canfranc
Comença la instal·lació de la nova platja de vies a Canfranc!!
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Renovades les vies de Silos Aragoneses; que s'han hagut de renovar en temps rècord per no destorbar l'activitat logística del cereal.
Les últimes 2 setmanes, el cereal s'ha dut a Martorell i Can Tunis per carretera.
Les últimes 2 setmanes, el cereal s'ha dut a Martorell i Can Tunis per carretera.
Salvem l'Estació de França!
Re: Canfranc
Avui Aragón TV ha decidit emetre en 'prime time' un rail view Zaragoza-Canfranc. A temps real i sense comentaris; en format "slow TV".
És ara mateix d'allò més comentat a Twitter. Una ferroviària manera de començar l'any si no tens programació especial preparada.
El web del "programa": www.elviajeatv.com
És ara mateix d'allò més comentat a Twitter. Una ferroviària manera de començar l'any si no tens programació especial preparada.
El web del "programa": www.elviajeatv.com
Salvem l'Estació de França!
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: Canfranc
El programa m'ha encantat, ojalà més iniciatives així.
Re: Canfranc
Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.
Merci!
Merci!