Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Saturació al Tram

Post by Javi M »

A certes hores del matí, la saturació al Tram és un problema greu des de fa ja anys. Potser aquestes setmanes el tram ha absorbit passatgers del bus pel tall de Laureà Miró per les obres del nou centre comercial.

La T3 per Laureà Miró no trigará a fer-se realitat i l'augment de la demanda pot ser més que significatiu. I el dia que la línia es prolongui fins al centre de Sant Feliu l'increment serà de rècord.

En tot cas, l'arribada de la L3 a Pont d'Esplugues comença a ser urgent per a descongestionar el tram entre aquest punt i Palau Reial o Maria Cristina. D'altra banda, quan Ernest Lluch L5 s'obri no sé si la situació millorarà o empitjorarà encara més...
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Saturació al Tram

Post by albert28 »

Javi M wrote:A certes hores del matí, la saturació al Tram és un problema greu des de fa ja anys. Potser aquestes setmanes el tram ha absorbit passatgers del bus pel tall de Laureà Miró per les obres del nou centre comercial.

La T3 per Laureà Miró no trigará a fer-se realitat i l'augment de la demanda pot ser més que significatiu. I el dia que la línia es prolongui fins al centre de Sant Feliu l'increment serà de rècord.

En tot cas, l'arribada de la L3 a Pont d'Esplugues comença a ser urgent per a descongestionar el tram entre aquest punt i Palau Reial o Maria Cristina. D'altra banda, quan Ernest Lluch L5 s'obri no sé si la situació millorarà o empitjorarà encara més...
Ah Han tallat aquell tram?
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Tall Laureà Miró

Post by Javi M »

Sí, han tallat l'avinguda al trànsit rodat entre Molí i Benavent en sentit Besòs, que encara dura des del Maig. Les obres són per l'accés a l'aparcament del centre comercial, i han aprofitat el tall per a fer un nou col·lector. Paral·lelament també es va tallar el sentit Llobregat durant unes setmanes del Setembre, pel mateix motiu.

Els busos anaven desviats per Molí, Cedres i Av. Torrent. Ara els L50 i L62 se salten alguna parada més i van per Av. Païssos Catalans i pel pont de Sant Mateu fins a Benavente.

No sé si encara dura el tall d'Av. Cornellà entre Pl. Montesa i Pl. Sardana, que també afectava els busos i no al Tram, traspassant-ne passatgers.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by metring »

User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by Renfe445 »

metring wrote:
Justamente en medio?? Qué bueno, como una vez que un 67 híbrido de la línea 41 se quedó clavado en el medio de la Gran Via. :x

Y por cierto, la 57 ya no existe señores del TRAM. :twisted:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by metring »

https://beteve.cat/mobilitat/accident-trambesos-ferits/

Quatre persones han resultat ferides aquest dimecres al matí com a conseqüència d’un accident al TRAM, al final de la línia T4 del Trambesòs. Per causes que encara es desconeixen el comboi del tramvia no ha frenat i ha xocat amb el topall de final de línia. La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.

Tres dels accidentats pateixen ferides lleus, mentre que la conductora del comboi, que es trobava atrapada a conseqüència de l’accident al TRAM, ha estat alliberada pels bombers i traslladada amb ambulància a l’Hospital Vall d’Hebron (tot i que inicialment s’havia dit que era a Can Ruti). La dona, de 41 anys, està ferida greu i té traumatisme facial i toràcic, i una fractura en una extremitat inferior. Dues dones ferides més, de 45 i 56 anys, han estat traslladades a l’Hospital de l’Esperit Sant de Santa Coloma amb policontusions. L’altra ferida, una dona de 33 anys amb una contusió al front, ha rebut l’alta voluntària.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by m.h.t. »

Sabia que tard o d'hora passaria això per no posar topalls de via. :nono

A més, els Citadis no incorporen topalls; doncs no s'han contemplat les col·lisions amb finals de via al seu disseny.

Això portarà a repensar algun sistema anti-topada (amortiguació, balissament o ambdós).
Salvem l'Estació de França!
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by ortegote »

m.h.t. wrote:Sabia que tard o d'hora passaria això per no posar topalls de via. :nono

A més, els Citadis no incorporen topalls; doncs no s'han contemplat les col·lisions amb finals de via al seu disseny.

Això portarà a repensar algun sistema anti-topada (amortiguació, balissament o ambdós).
En la ciudad de Mexico el Tren Ligero de Xoximilco tiene unas cuantas ruedas de neumaticos al final de la via y todos contentos.
No se que podrian hacer, Yo de momento esperare a saber por que el Tranvia no ha frenado y la velocidad del impacto.
Saludos.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Topalls Citadis

Post by Javi M »

Sí, els Citadis sí que incorporen topalls. I a més ben gran i resistents, però van amagats sota la carrosseria.

Són un perfil IPN (que a vista semblen de 200 o superiors), col·locats horitzontalment just per sota dels fanals. Queden a l'altura dels para-xocs dels cotxes (mesura estandarditzada), per tal de minimitzar els danys a tots dos vehicles en cas de col·lisió.

També funcionen "bé" en un xoc amb una superfície plana (com els blocs-topall de formigó a Sant Feliu | Consell Comarcal). Però amb un xoc amb un post vertical, es pleguen per la meitat i no hi tenen res a fer...
Last edited by Javi M on Wednesday 02/01/2019 16:09, edited 1 time in total.
User avatar
andres
N5
N5
Posts: 86
Joined: Thursday 04/12/2008 21:50
Location: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by andres »

En el finaL de la vía hay unos topes en el carril para frenar al tram, como se los ha saltado?
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Topalls Citadis

Post by Javi M »

França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Topalls Citadis

Post by França451 »

Javi M wrote:Sí, els Citadis sí que incorporen topalls. I a més ben gran i resistents, però van amagats sota la carrosseria.

Són un perfil IPN (que a vista semblen de 200 o superiors), col·locats horitzontalment just per sota dels fanals. Queden a l'altura dels para-xocs dels cotxes (mesura estandarditzada), per tal de minimitzar els danys a tots dos vehicles en cas de col·lisió.

També funcionen "bé" en un xoc amb una superfície plana (com els blocs-topall de formigó a Sant Feliu | Consell Comarcal). Però amb un xoc amb un post vertical, es pleguen per la meitat i no hi tenen res a fer...
Yo creo que los vi cuando iban Trams en doble. Respecto a la falta de muros de cemento en Gorg, Sant Adrià y Ciutadella, será que hacer un bloque de hormigón cueste un riñón, vamos... Y porque estaba el palo de la Catenaria que si no el Tram acaba en BAdalona... :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I l'home mort?

Post by Guigui »

La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: I l'home mort?

Post by França451 »

Guigui wrote:
La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.
Y qué sugieres, guigui? Un posible despiste de la conductora?
Ten en cuenta que para estamparse como lo ha hecho, debía ir a una buena velocidad.
A 10 por hora no se queda el tram así de destrozado atrapando a la conductora además.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Opinió sobre una hipòtesi versada

Post by Guigui »

Jo no suggereixo res, perquè per una banda no disposo de prou informació, i per l'altra no sóc expert en la matèria. Ara bé, m'he limitat a opinar sobre una hipòtesi que publiquen (potser alegrement, i l'historial dels respectius no ho fa descartar del tot) els mitjans de comunicació, precisament d'acord amb els coneixements relativament escassos que tinc sobre la matèria. Res més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: I l'home mort?

Post by adriaesc »

Guigui wrote:
La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.
Segons he llegit, l'home mort actua al cap de 6 segons. 6 segons a 30 km/h són 50 metres, als quals hem de sumar la distància de fre. Un mínim de 60 metres que se te'n va el comboi.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Home mort

Post by Javi M »

En Guigui té tota la raó. És lleig especular, però que l'accident s'hagi produït per indisposició de la conductora és altament improbable gràcies a l'home mort.

Als Citadis cal prémer la pletina del manipulador o el pedal de l'home mort cada 3 segons. Si no es fa, el fre d'emergència s'activa als 5 segons (no sé si són 5 segons a comptar des del venciment del cicle de 3 segons d'inactivitat, o bé 5 segons a comptar des de l'última acció realitzada).

En tot cas, tant si són 5 o 8 segons, que cadascú tregui les seves conclusions sobre si és probable o no que un desmai pugui resultar en un accident així.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Accident Estació de Sant Adrià

Post by 437.001 »

Només recordar que el tramvia d'Alacant sí que té topalls de final de via, com a mínim a la parada final de la T2 a Sant Vicent del Raspeig.
I de fet, no sé si és l'únic que en té. El de València... la veritat és que no ho recordo, si en té o no.

Per què el de Barcelona no en té? Misteri.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Accident Estació de Sant Adrià

Post by fgc113 »

437.001 wrote:Només recordar que el tramvia d'Alacant sí que té topalls de final de via, com a mínim a la parada final de la T2 a Sant Vicent del Raspeig.
I de fet, no sé si és l'únic que en té. El de València... la veritat és que no ho recordo, si en té o no.

Per què el de Barcelona no en té? Misteri.
A València hi ha topalls als quatre únics llocs on calen: a Marítim-Serrería, a Tossal del Rei, a la via apartada entre Empalme i Palau de Congressos i a Lloma Llarga-Terramelar. A la resta de capçaleres no, perquè hi ha un bucle per als tramvies monocabina.
Last edited by fgc113 on Wednesday 09/01/2019 19:22, edited 1 time in total.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by metring »

https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html

Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram

De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven

La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.

Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.

La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”