FGC Línia del Vallès Futur
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Si tots sabem què vol dir “buenu” o “vale”, cal acceptar-ho? Mare meva... Tot i així, terminar està acceptat al diccionari.
Tornant al tema, no pots comparar l’Autònoma amb Mira-sol i tan amples. La UAB mou una quantitat de passatge que no mou l’altra...
Tornant al tema, no pots comparar l’Autònoma amb Mira-sol i tan amples. La UAB mou una quantitat de passatge que no mou l’altra...
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Els unics usuaris afectats per aquest nou traçat serien els de Sant Quirze i Can Feu Gracia. I ja esta. Si aquest és el principal inconvenient comparat amb la possibilitat de connectar Badia, Barberà i la meitat sud de Sabadell amb la resta del Vallès (i Barcelona), endavant!
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Infraestructura necessària
No. El principal inconvenient és la quantitat de kilòmetres de túnel que calen.
Per cert, per a plànols sobre propostes ferroviàries, existeix un altre fil!
Per cert, per a plànols sobre propostes ferroviàries, existeix un altre fil!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Continuo amb la meva proposta de FGC pel Vallès.
El mapa està actualitzat amb nou recorregut de la S7 per Terrassa Sud, un nou túnel de la S1 per no passar per Hospital General i a sobre guanyar temps, un canvi d'estacions a Sabadell Sud per encaixar-les a l'eix orbital, i un seguit de millores puntuals.
Aprofito per comentar que una tercera via per tota la R4 desde Terrassa fins a Cerdanyola és molt necessària.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing
El mapa està actualitzat amb nou recorregut de la S7 per Terrassa Sud, un nou túnel de la S1 per no passar per Hospital General i a sobre guanyar temps, un canvi d'estacions a Sabadell Sud per encaixar-les a l'eix orbital, i un seguit de millores puntuals.
Aprofito per comentar que una tercera via per tota la R4 desde Terrassa fins a Cerdanyola és molt necessària.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing
Last edited by Aeduh on Tuesday 12/03/2019 21:13, edited 2 times in total.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
També he aconseguit arreglar tot el tema dels cizallaments a Sant Cugat amb un nou traçat, túnels i estació bastant guais, la veritat.
Aquesta seria la situació sense obres. Passem d'un cizallament a quatre en dos llocs diferents:
Això és la situació finals després d'una sèrie d'obres:
1: Perllongament andanes a 120 metres
2: Segon túnel collserola
3: Nou traçat de Rodalies R7+R8 amb estació subterrania que detallo al mapa google de dalt.
4: Unes millores urbanes viàries que estan al PDU de Sant Cugat que no tenen a veure amb els ferrocarrils però que s'han de considerar amb la situació dels dos túnels.
5: Un nou túnel de vianants per creuar les vies sota Sant Cugat, que a més també enllaci amb la nova estació paral·lela.
6: La obra principal, 2 túnels que s'ajunten en una estació nova subterrania que esta a sota d'un solar en el que convenientment encara no s'ha construit res.
Els túnels aprofiten trossos de via que ja existeixen però que no s'usarien pels cizallaments:
A: Els primers 100 metres de Sant Cugat -> Terrassa que passen a ser Terrassa -> Sant Cugat i baixen a túnel abans de trobar-se amb les vies de Sabadell).
B: La mateixa situació amb la nova via del 2n túnel de Collserola, a la zona del Golf.
Sí, és car. Tampoc hi alternatives possibles que no suposin problemes tècnics a la xarxa.
Aquesta seria la situació sense obres. Passem d'un cizallament a quatre en dos llocs diferents:
Això és la situació finals després d'una sèrie d'obres:
1: Perllongament andanes a 120 metres
2: Segon túnel collserola
3: Nou traçat de Rodalies R7+R8 amb estació subterrania que detallo al mapa google de dalt.
4: Unes millores urbanes viàries que estan al PDU de Sant Cugat que no tenen a veure amb els ferrocarrils però que s'han de considerar amb la situació dels dos túnels.
5: Un nou túnel de vianants per creuar les vies sota Sant Cugat, que a més també enllaci amb la nova estació paral·lela.
6: La obra principal, 2 túnels que s'ajunten en una estació nova subterrania que esta a sota d'un solar en el que convenientment encara no s'ha construit res.
Els túnels aprofiten trossos de via que ja existeixen però que no s'usarien pels cizallaments:
A: Els primers 100 metres de Sant Cugat -> Terrassa que passen a ser Terrassa -> Sant Cugat i baixen a túnel abans de trobar-se amb les vies de Sabadell).
B: La mateixa situació amb la nova via del 2n túnel de Collserola, a la zona del Golf.
Sí, és car. Tampoc hi alternatives possibles que no suposin problemes tècnics a la xarxa.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Nova versió del traçat final de la línia del Vallès dels FGC.
Per un costat, expandeixo el mapa gran per terminar de perfilar el traçat del segon túnel de Collserola, i aprofito per crear un traçat alternatius a Les Fonts com el de Hospital General, traçats que permeteixen els S1 directes saltarse la parada, i acurçar encara més el temps de trajecte.
Per un altre, he millorat més el plànol de la zona de Sant Cugat per mostrar millor la manera de fer un traçat de X sense cap cizellament, i sense alterar la fisionomia urbana i expropiar, fent una segona estació subterrànea paral·lela.
Després de bastants mesos de pensar-ho tot, crec que el projecte està bastant madur.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing
Per un costat, expandeixo el mapa gran per terminar de perfilar el traçat del segon túnel de Collserola, i aprofito per crear un traçat alternatius a Les Fonts com el de Hospital General, traçats que permeteixen els S1 directes saltarse la parada, i acurçar encara més el temps de trajecte.
Per un altre, he millorat més el plànol de la zona de Sant Cugat per mostrar millor la manera de fer un traçat de X sense cap cizellament, i sense alterar la fisionomia urbana i expropiar, fent una segona estació subterrànea paral·lela.
Després de bastants mesos de pensar-ho tot, crec que el projecte està bastant madur.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Una actualización al modelo:
La nueva línea del Vallès, de doble trazado en su naturaleza, podría tener dos tipos de configuraciones, una de X y otra de Y, con un ramal desgajado.
La configuración en forma de X permitiría que todos los trenes provenientes de cualquiera de las 4 direcciones pudieran ir a donde tuvieran que ir sin ser interrumpidos. El principal problema de esto es que, si no se cambia la configuración viaria a la altura de Sant Cugat, esa estación se convertiría en un impracticable cuello de botella, con únicamente dos vías y un cizallamiento doble a cada lado, por lo que manejar un tráfico de trenes en tales condiciones sería casi imposible. Para que esta configuración fuera posible, habría que rehacer el trazado de esa zona para albergar una segunda vía paralela, con una segunda estación subterránea paralela a la De Sant Cugat, y un complejo set de enlaces con los que evitar los diversos cizallamientos, una serie de obras que posiblemente sean técnicamente imposibles de hacer dada la configuración urbanística de la zona. (ver la imagen arriba de la zona de Sant Cugat que muestra una posibilidad de como podría hacerse).
La configuración en forma de Y supondría que el actual ramal desde Barcelona se viera desgajado de los ramales de Sabadell, Terrassa, y el nuevo túnel. Este ramal se adentraría en Sant Cugat mediante un nuevo túnel y tendría ahí la parada terminal de, posiblemente, la L6. Las vías actuales se utilizarían para los S1 y S2 provenientes de Sabadell y Terrassa hacia el nuevo túnel. En FGC deben estudiar qué opción es la mejor, dados los costes y los inconvenientes y beneficios finales de cada una.
Personalmente prefiero ligeramente la X, pero no me importaría demasiado tener la Y.
Configuración X:
Configuración Y:
La nueva línea del Vallès, de doble trazado en su naturaleza, podría tener dos tipos de configuraciones, una de X y otra de Y, con un ramal desgajado.
La configuración en forma de X permitiría que todos los trenes provenientes de cualquiera de las 4 direcciones pudieran ir a donde tuvieran que ir sin ser interrumpidos. El principal problema de esto es que, si no se cambia la configuración viaria a la altura de Sant Cugat, esa estación se convertiría en un impracticable cuello de botella, con únicamente dos vías y un cizallamiento doble a cada lado, por lo que manejar un tráfico de trenes en tales condiciones sería casi imposible. Para que esta configuración fuera posible, habría que rehacer el trazado de esa zona para albergar una segunda vía paralela, con una segunda estación subterránea paralela a la De Sant Cugat, y un complejo set de enlaces con los que evitar los diversos cizallamientos, una serie de obras que posiblemente sean técnicamente imposibles de hacer dada la configuración urbanística de la zona. (ver la imagen arriba de la zona de Sant Cugat que muestra una posibilidad de como podría hacerse).
La configuración en forma de Y supondría que el actual ramal desde Barcelona se viera desgajado de los ramales de Sabadell, Terrassa, y el nuevo túnel. Este ramal se adentraría en Sant Cugat mediante un nuevo túnel y tendría ahí la parada terminal de, posiblemente, la L6. Las vías actuales se utilizarían para los S1 y S2 provenientes de Sabadell y Terrassa hacia el nuevo túnel. En FGC deben estudiar qué opción es la mejor, dados los costes y los inconvenientes y beneficios finales de cada una.
Personalmente prefiero ligeramente la X, pero no me importaría demasiado tener la Y.
Configuración X:
Configuración Y:
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Añado que los trenes semi-directos se podrían saltar Sant Joan. Para esto antes de llegar a la estación en Sant Joan sería un desdoblamiento exterior a cuatro vías (manteniendo el andén central), continuar las cuatro vías, haciendo en algún punto un salto de carnero para que las dos vías exteriores estén las dos a la izquierda. Luego remodelar Bellaterra para que la estación para tenga 4 vías estilo El Clot-Aragó y que cada ramal enfile a su dirección, uno a la UAB y el otra al actual ramal abandonado.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Està molt interessant la teva proposta, sobretot la del desdoblament de la línia tant a Terrassa com a Sabadell.
En la meva ignorant opinió però, crec que el més òptim seria dotar aquestes dues ciutats d'una línia de metro circular pròpia (aïllada de la línia Barcelona - Vallès, amb freqüències dignes de metro), que connectés amb les principals estacions de la línia de FGC transversal (S1 a Terrassa i S2 a Sabadell) i de la línia R4 de Rodalies.
Tot i això, he de dir que la idea de connectar també amb els municipis de Badia del Vallès i Barberà del Vallès és molt bona, i crec que tindria bastant d'èxit!
En la meva ignorant opinió però, crec que el més òptim seria dotar aquestes dues ciutats d'una línia de metro circular pròpia (aïllada de la línia Barcelona - Vallès, amb freqüències dignes de metro), que connectés amb les principals estacions de la línia de FGC transversal (S1 a Terrassa i S2 a Sabadell) i de la línia R4 de Rodalies.
Tot i això, he de dir que la idea de connectar també amb els municipis de Badia del Vallès i Barberà del Vallès és molt bona, i crec que tindria bastant d'èxit!
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
-
- N4
- Posts: 69
- Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Presento dues propostes per a aquesta línia, una provisional i baratíssima i una d'avançada i cara (tot i que el preu es reduiria en reaprofitar la tuneladora de la L9). Els temps de la primera són a ull, però com he dit és la versió barata i només ha de solucionar el problema en part.
Ràpida:
Reconfiguració de Les Planes per tal que els trens direcció Barcelona passin per l'actual via 3 i la 2 sigui per a avançaments en tots dos sentits.
D'aquesta manera tindríem aquests serveis, on els semidirectes només pararien a Sarrià entre Gràcia i Sant Cugat:
L6 Pl. Cat - Sarrià
L12 Sarrià - Reina Elisenda/Finestrelles (no afecta a la meva proposta)
L7 Pl. Cat - Av. Tibidabo
S1 Pl. Cat - Terrassa
S10 Semidirecte Pl. Cat - Terrassa
S2 Pl. Cat - Sabadell
S20 Semidirecte Pl. Cat - Sabadell
La malla horària seria L6 L7 S10 S1 L6 L7 S20 S2
Un semidirecte surt de Pl. Cat. El Tibidabo surt del mig abans que se salti parades, de forma que té el doble d'espai davant de l'L6. A Sarrià aquest surt del mig just a temps per a que arribi el semidirecte. Finalment, aquest avança el lent de l'altre ramal a Les Planes.
En sentit Barcelona, l'invers: avançament a Les Planes i els urbans s'incorporen just al darrera del semidirecte.
Definitiva:
Com ja es porta molts missatges comentant, l'única solució és un segon túnel. Jo modificaria lleugerament la proposta de fer-lo passar per Mundet, Glòries i el Poblenou; amb les següents parades:
Vall d'Hebron (L3 i L5)
Guinardó | Hospital de Sant Pau (L4, L9 i L10)
Glòries (L1 i TRAM)
Estació de França (L4, R2S i Reg. Sud)
Les diferències amb la proposta anterior són ajuntar els intercanviadors amb L3 i L5 en una sola parada i acabar, com algú ja va comentar en un altre fil, a l'estació de França. Caldria passar-la a ample UIC, però és més barat que fer una terminal soterrada sencera. I, pel que fa als temes administratius, FGC ja utilitza una estació d'ADIF, Lleida-Pirineus.
Més enllà de Sant Cugat, els trens lents es podrien desviar pels nous recorreguts que esteu proposant, molt interessants, probablement amb salts de moltó per a poder mantenir unes bones freqüències sense haver de coordinar els dos sentits.
La gestió de Sant Cugat, punt calent de l'actuació, la solucionaria així:
Abans de l'estació, la tuneladora de la L9 faria dos túnels paral.lels molt junts. Recordem que poden tenir quatre vies cadascun, dues a dalt i dues a baix. A la sortida direcció Barcelona, el túnel esquerre tindria les quatre vies: a baix, Sabadell - Pl. Catalunya, i a dalt, Terrassa - EdF. De cada via direcció Vallès en sortiria una segona que se situaria, en el cas de la de Pl. Cat, a baix a la dreta del túnel dret i, en el cas de la de EdF, a dalt a l'esquerra d'aquest túnel. Llavors, cadascuna per la seva banda, canviaria de pis. Després, les dues se situarien a la dreta. Tot seguit, les vies direcció Sabadell/Terrassa canviarien de túnel i s'ajuntarien amb les que han canviat de pis. Després, s'aprofitaria l'espai central de cada túnel per a fer-hi l'andana. Finalment, a l'altra banda de l'estació es faria un joc de vies simètric per als trens sentit Barcelona.
L'estació quedaria així: Al túnel dret, una via per als trens de Terrassa (via 1) i una altra per als de Sabadell (via 3) . Al túnel esquerre, una via per als trens de Pl. Catalunya (via 4) i una altra per als de l'Estació de França (via 2).
Adjunto un disseny en 3D de l'esquema de vies de l'estació: Vies Sant Cugat
El codi de colors que he fet servir consisteix en marcar en vermell les vies del túnel esquerre, en verd les del túnel dret, en marró els trams en mina entre túnels i en lila les andanes.
Per a veure bé el disseny heu de clicar "Wiew in 3D". Llavors, amb la rodeta del ratolí o gest equivalent feu zoom, de forma que el punt situat sota el cursor es mantindrà a la mateixa posició, i si moveu el ratolí amb el botó esquerre apretat podreu girar la vista.
Per a desplaçar-vos, haureu d'allunyar la vista amb el cursor situat a la banda oposada del punt al qual voleu arribar i, un cop aquest aparegui en pantalla, situar el cursor a sobre seu i acostar-vos-hi. Pot resultar confús al principi, però al final és intuïtiu.
Espero que us agradin les dues propostes, si teniu algun comentari escriviu-lo. Si domineu aquestes eines, us podeu registrar a la plataforma per copiar i editar el disseny segons el vostre criteri.
Ràpida:
Reconfiguració de Les Planes per tal que els trens direcció Barcelona passin per l'actual via 3 i la 2 sigui per a avançaments en tots dos sentits.
D'aquesta manera tindríem aquests serveis, on els semidirectes només pararien a Sarrià entre Gràcia i Sant Cugat:
L6 Pl. Cat - Sarrià
L12 Sarrià - Reina Elisenda/Finestrelles (no afecta a la meva proposta)
L7 Pl. Cat - Av. Tibidabo
S1 Pl. Cat - Terrassa
S10 Semidirecte Pl. Cat - Terrassa
S2 Pl. Cat - Sabadell
S20 Semidirecte Pl. Cat - Sabadell
La malla horària seria L6 L7 S10 S1 L6 L7 S20 S2
Un semidirecte surt de Pl. Cat. El Tibidabo surt del mig abans que se salti parades, de forma que té el doble d'espai davant de l'L6. A Sarrià aquest surt del mig just a temps per a que arribi el semidirecte. Finalment, aquest avança el lent de l'altre ramal a Les Planes.
En sentit Barcelona, l'invers: avançament a Les Planes i els urbans s'incorporen just al darrera del semidirecte.
Definitiva:
Com ja es porta molts missatges comentant, l'única solució és un segon túnel. Jo modificaria lleugerament la proposta de fer-lo passar per Mundet, Glòries i el Poblenou; amb les següents parades:
Vall d'Hebron (L3 i L5)
Guinardó | Hospital de Sant Pau (L4, L9 i L10)
Glòries (L1 i TRAM)
Estació de França (L4, R2S i Reg. Sud)
Les diferències amb la proposta anterior són ajuntar els intercanviadors amb L3 i L5 en una sola parada i acabar, com algú ja va comentar en un altre fil, a l'estació de França. Caldria passar-la a ample UIC, però és més barat que fer una terminal soterrada sencera. I, pel que fa als temes administratius, FGC ja utilitza una estació d'ADIF, Lleida-Pirineus.
Més enllà de Sant Cugat, els trens lents es podrien desviar pels nous recorreguts que esteu proposant, molt interessants, probablement amb salts de moltó per a poder mantenir unes bones freqüències sense haver de coordinar els dos sentits.
La gestió de Sant Cugat, punt calent de l'actuació, la solucionaria així:
Abans de l'estació, la tuneladora de la L9 faria dos túnels paral.lels molt junts. Recordem que poden tenir quatre vies cadascun, dues a dalt i dues a baix. A la sortida direcció Barcelona, el túnel esquerre tindria les quatre vies: a baix, Sabadell - Pl. Catalunya, i a dalt, Terrassa - EdF. De cada via direcció Vallès en sortiria una segona que se situaria, en el cas de la de Pl. Cat, a baix a la dreta del túnel dret i, en el cas de la de EdF, a dalt a l'esquerra d'aquest túnel. Llavors, cadascuna per la seva banda, canviaria de pis. Després, les dues se situarien a la dreta. Tot seguit, les vies direcció Sabadell/Terrassa canviarien de túnel i s'ajuntarien amb les que han canviat de pis. Després, s'aprofitaria l'espai central de cada túnel per a fer-hi l'andana. Finalment, a l'altra banda de l'estació es faria un joc de vies simètric per als trens sentit Barcelona.
L'estació quedaria així: Al túnel dret, una via per als trens de Terrassa (via 1) i una altra per als de Sabadell (via 3) . Al túnel esquerre, una via per als trens de Pl. Catalunya (via 4) i una altra per als de l'Estació de França (via 2).
Adjunto un disseny en 3D de l'esquema de vies de l'estació: Vies Sant Cugat
El codi de colors que he fet servir consisteix en marcar en vermell les vies del túnel esquerre, en verd les del túnel dret, en marró els trams en mina entre túnels i en lila les andanes.
Per a veure bé el disseny heu de clicar "Wiew in 3D". Llavors, amb la rodeta del ratolí o gest equivalent feu zoom, de forma que el punt situat sota el cursor es mantindrà a la mateixa posició, i si moveu el ratolí amb el botó esquerre apretat podreu girar la vista.
Per a desplaçar-vos, haureu d'allunyar la vista amb el cursor situat a la banda oposada del punt al qual voleu arribar i, un cop aquest aparegui en pantalla, situar el cursor a sobre seu i acostar-vos-hi. Pot resultar confús al principi, però al final és intuïtiu.
Espero que us agradin les dues propostes, si teniu algun comentari escriviu-lo. Si domineu aquestes eines, us podeu registrar a la plataforma per copiar i editar el disseny segons el vostre criteri.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Hi ha un aspecte sobre el segon túnel d'FGC que em deixa una mica perplèx... tenint en compte que la idea del segon túnel, el corredor de Vallvidrera farà que sigui segregat i només arribi a Sant Cugat, i el corredor nou de Lesseps faria continuació a Sant Cugat...
Un dels aspectes que no entenc és el perquè han ignorat l'estació de Gràcia, en el corredor de Lesseps estaria bé fer una estació a la Fontana en comptes de Lesseps, i dic això perquè podrien pensar en fer un intercanviador de Gràcia-Fontana i a més a més Gràcia seria l'intercanviador del Metro del Vallès amb el Carrilet... Lesseps és cert que tindria l'enllaç amb la L9/L10, però tenint en compte que en el corredor de Vallvidrera ja ho tindria amb Sarrià.
Altre aspecte que no entenc gaire és el fet de segregar el corredor actual amb el nou, no hi ha la possibilitat de fer que es bifurqui amb l'estació de Sant Cugat sense el fet de dividir serveis? He vist propostes per aquest fil molt interessant i no sé com la Generalitat no han pensat sobre aquest aspecte.
I l'altre aspecte, amb el túnel del Turó de Montcada i l'alliberament quan la R12 deixi d'existir com a tal, no seria una solució per la connexió directe entre Terrassa-Sabadell-BCN?
Un dels aspectes que no entenc és el perquè han ignorat l'estació de Gràcia, en el corredor de Lesseps estaria bé fer una estació a la Fontana en comptes de Lesseps, i dic això perquè podrien pensar en fer un intercanviador de Gràcia-Fontana i a més a més Gràcia seria l'intercanviador del Metro del Vallès amb el Carrilet... Lesseps és cert que tindria l'enllaç amb la L9/L10, però tenint en compte que en el corredor de Vallvidrera ja ho tindria amb Sarrià.
Altre aspecte que no entenc gaire és el fet de segregar el corredor actual amb el nou, no hi ha la possibilitat de fer que es bifurqui amb l'estació de Sant Cugat sense el fet de dividir serveis? He vist propostes per aquest fil molt interessant i no sé com la Generalitat no han pensat sobre aquest aspecte.
I l'altre aspecte, amb el túnel del Turó de Montcada i l'alliberament quan la R12 deixi d'existir com a tal, no seria una solució per la connexió directe entre Terrassa-Sabadell-BCN?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Hasta donde tengo entendido, a partir de Sant Cugat se bifurcan la líneas, pero tengo entendido que el túnel de Horta tirará a Glóries y a Besós, no volverá al centro, con lo cual ya puestos sí que haría yo lo que dices, pasar un ramal por Fontana para conectar con Gràcia, pero la idea creo que iba por el hecho de que el Carrilet una vez que llegué a Gràcia, vaya a Glóries y fin o Glóries y Besòs. En cualquier caso tenía entendido que la idea es que el Carrilet y el metro del Vallés compartieran trazado en Glòries y no que los dos túneles del Vallés fueran a Plaza Catalunya, sino que una ve que se bifurcan en Sant Cugat, adiós muy buenas, ya no se vuelven a juntar. El de Horta tira a Glòries para comunicar con Barcelona por el costado Besòs. Para ir al centro desde ahí ya hay otras opciones como el tram a Urquinaona, o la línea 1 de metro.
Respecto al túnel de Montcada, el concepto correcto es túnel de Montcada, que es el soterramiento de la R2 a su paso por el municipio. Que es lo que se ha aprobado y se ejecutará, lo del turó que yo sepa ni se ha aprobado ni se plantea a medio término, primero de todo porque habría que solucionar el tema de los acuíferos y segundo, qué hacer con la montaña de Montcada, (lo que queda de ella), cosa que dudo que los lugareños acepten que se la tiren abajo. En cualquier caso las vías no pueden ir perforando la montaña y tampoco por debajo del subsuelo de la misma ya que en ambos casos tenemos problemas de acuíferos.
Volviendo al tema, sí me parece buena idea lo que propones que desde Horta salga un ramal que en vez de ir por Lesseps al centro vaya por Fontana. De todos modos estoy a favor de tu idea solo en parte, me explico. Si tiramos un ramal de Horta a Fontana yo lo haría acabar allí o en Grácia, ya que desde Fontana tenemos línea 3 a Catalunya y desde Grácia ya hay suficientes trenes a Catalunya, no hace falta meter más. Lo que me parece interesante es la conexión con el Carrilet, que si se prolonga como estaba previsto, vuelve a encontrarse con las líneas del Vallés por el túnel de Horta en Glòries. Ya al margen del proyecto 22@, con 22@ o sin él, Glòries se ha acabado convirtiendo en una especie de centro de la ciudad en la zona norte de la misma, como Sants en la zona sur, y hay que dotarlo de transporte público bien comunicado.
Respecto al túnel de Montcada, el concepto correcto es túnel de Montcada, que es el soterramiento de la R2 a su paso por el municipio. Que es lo que se ha aprobado y se ejecutará, lo del turó que yo sepa ni se ha aprobado ni se plantea a medio término, primero de todo porque habría que solucionar el tema de los acuíferos y segundo, qué hacer con la montaña de Montcada, (lo que queda de ella), cosa que dudo que los lugareños acepten que se la tiren abajo. En cualquier caso las vías no pueden ir perforando la montaña y tampoco por debajo del subsuelo de la misma ya que en ambos casos tenemos problemas de acuíferos.
Volviendo al tema, sí me parece buena idea lo que propones que desde Horta salga un ramal que en vez de ir por Lesseps al centro vaya por Fontana. De todos modos estoy a favor de tu idea solo en parte, me explico. Si tiramos un ramal de Horta a Fontana yo lo haría acabar allí o en Grácia, ya que desde Fontana tenemos línea 3 a Catalunya y desde Grácia ya hay suficientes trenes a Catalunya, no hace falta meter más. Lo que me parece interesante es la conexión con el Carrilet, que si se prolonga como estaba previsto, vuelve a encontrarse con las líneas del Vallés por el túnel de Horta en Glòries. Ya al margen del proyecto 22@, con 22@ o sin él, Glòries se ha acabado convirtiendo en una especie de centro de la ciudad en la zona norte de la misma, como Sants en la zona sur, y hay que dotarlo de transporte público bien comunicado.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...