Anell ferroviari L1-L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Anell ferroviari L1-L9

Post by Oriolix »

Si l'objectiu d'aquest anell ferroviari és reforçar la connexió "horitzontal" (SE-NO), crec que la millor solució seria la continuació de la L10 per la Travessera de les Corts i la Travessera de Gràcia, des de Collblanc fins a la Sagrera, amb les estacions intermèdies imprescindibles: Collblanc (L5, L9), Les Corts (L3), Francesc Macià (futur FGC), Gràcia (FGC i L3), Joanic (L4) i Sagrera (L4, L5, L9)
l10_trav.jpg
l10_trav.jpg (284.21 KiB) Viewed 2446 times
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Anell ferroviari L1-L9

Post by Miquel »

Realment no hi ha pas cap objectiu. L1 te una demanda molt gran, i se li ha d'ampliar la freqüència, tot i que encara tenen marge de millora, no volen que els extrems tinguin la mateixa freqüència que el tram central, pel que amb menys trens reforces la part que necessites ja que no han de fer la línia sencera.

Amb L9 pel tram central se suposa que el mateix, però com que encara no està ni feta doncs ja veurem què fa el passatge. Tot això es, com sempre, assumint que metro ha d'aglutinar tota la mobilitat ferroviària dins Barcelona, que es un error com una catedral que perjudica enormement la capacitat real del sistema, no de metro (que també, ja que li calen molts recursos per aguantar), si no de forma global al transport públic.
El metro de Barcelona amb motoristes!
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Anell ferroviari L1-L9

Post by França451 »

Oriolix wrote:Si l'objectiu d'aquest anell ferroviari és reforçar la connexió "horitzontal" (SE-NO), crec que la millor solució seria la continuació de la L10 per la Travessera de les Corts i la Travessera de Gràcia, des de Collblanc fins a la Sagrera, amb les estacions intermèdies imprescindibles: Collblanc (L5, L9), Les Corts (L3), Francesc Macià (futur FGC), Gràcia (FGC i L3), Joanic (L4) i Sagrera (L4, L5, L9)
l10_trav.jpg
Has tocado un punto importante, Oriol. Precisamente hace unos días me opreguntaba por qué no existe una línea de bus (aunque sea un busito) que vaya por ese eje completo, desde Colllblanc hasta el lateral del hospital Sant Pau (y con un pequeño apaño, ampliado a La Sagrera), y una línea de metro que conectara ese eje completo iría genial. Apoyo tu idea porque es como el caso de la diagonal: tenemos un eje que sólo queda cubierto por tramos y el metro pasan por el eje diversas líneas a diferentes alturas, pero dichos puntos quedan completamente inconexos. Incluso en uno de los sentidos, podría ser una buena idea para el H8 en lugar de los serpenteos que hace.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”