Exprés.cat
Re: Exprés.cat
Alguién le puede decir a Font que existen los articulados? Es la solución más cómoda de capacidad en una línea de buena frecuencia. Es una línea que deberia llevarlos. Los lleva la A1 de Sarbus con una frecuencia de 30 min y no esta e4 cada 10 min.
Re: Exprés.cat
Territori i Sostenibilitat incorpora a la xarxa exprés.cat els serveis de bus entre Manresa i Barcelona i entre Olesa i Barcelona
La línia actual es desdobla en dos nous serveis d’altes prestacions que pràcticament dupliquen les expedicions directes entre els dos municipis i Barcelona els dies feiners
El Departament amplia l’auditoria que està duent a terme als serveis Manresa-Barcelona per incorporar-hi també les línies exprés, amb l’objectiu de fer-ne un seguiment i poder introduir millores de manera progressiva
El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en funcionament aquest pròxim dimecres, 11 de juliol, els nous busos exprés.cat entre Manresa i Barcelona i entre Olesa i Barcelona. D’aquesta manera, l’actual línia que fa el recorregut Manresa – Monistrol de Montserrat – Olesa de Montserrat – Barcelona es desdobla en dos nous serveis d’altes prestacions per adaptar-se a les necessitats de mobilitat dels usuaris.
En el cas de les comunicacions entre Manresa i Barcelona el nou servei exprés e22 duplica les expedicions directes entre les dues ciutats els dies feiners. D’aquesta manera, es disposarà de 22 expedicions des de Manresa en direcció a Barcelona quan ara n’existeixen 11. En sentit contrari, el nombre d’expedicions directes passarà de les 8 actuals fins a les 19. Aquestes expedicions permetran guanyar 10 minuts en el temps de trajecte respecte a les expedicions que realitzen tot el recorregut.
Els horaris de les expedicions directes s’han ajustat a les franges de major demanda, és a dir, a primera hora del matí en direcció a Barcelona i durant la tarda en direcció a Manresa. Pel que fa al recorregut, s’ha dissenyat per garantir la màxima velocitat comercial i intentar eludir al màxim les situacions de congestió. Així, les expedicions en direcció a Barcelona circularan per la C- 16 mentre que les tornades a Manresa mantindran el recorregut per la B-23 i la C-55, ja que així es garanteix una major celeritat de sortida des de les parades situades a la Zona Universitària de Barcelona.
E-23 Exprés Olesa de Montserrat-Barcelona
Amb la reestructuració de l’oferta dels serveis de bus en el corredor Manresa–Olesa i Barcelona s’estableixen també noves expedicions directes entre Olesa de Montserrat i Barcelona de forma que es posa en funcionament el servei exprés e23, que disposarà d’una nova oferta de serveis específicament pensada per atendre la mobilitat dels ciutadans d’Olesa de Montserrat. En aquest cas es posaran en servei 13 expedicions en sentit Barcelona, de les quals 10 sortiran de Monistrol de Montserrat per atendre la mobilitat d’aquest municipi. Hi haurà 16 expedicions en direcció a Barcelona.
A Barcelona, la major part dels busos faran parada a Ronda Universitat però també n’hi haurà d’altres que ho faran a la de Maria Cristina, a l’avinguda Diagonal, especialment per reforçar les comunicacions vinculades a la mobilitat universitària i tenint en compte la possibilitat de fer intercanvi modal amb el servei de metro de l’L3, el tramvia i els busos urbans.
Millora el mes d’agost i els caps de setmana i festius
Els nous serveis també incorporen més expedicions el mes d’agost. Així, es passa d’un total de 18 anades i 18 tornades a 24 anades i 24 tornades, de dilluns a divendres feiners del mes d’agost. D’aquestes noves expedicions (6 d’anada i 6 de tornada), una correspon al servei exprés e22 i cinc a l’e23.
També es millora l’oferta els caps de setmana i festius. S’unifiquen totalment els horaris i es passa de 10 anades i 10 tornades a 13 en cada sentit. D’aquestes noves expedicions (3 anades i 3 tornades), una correspon a l’exprés e23. Les altres dues realitzen tot el recorregut.
A banda d’aquests serveis específics exprés des de Manresa i Olesa amb Barcelona se seguiran mantenint un seguit d’expedicions que realitzaran tot el recorregut entre Manresa, Monistrol de Montserrat, Olesa de Montserrat i Barcelona per tal de complementar l’oferta de serveis als usuaris i garantir una adequada cobertura de la mobilitat interna entre aquests municipis.
Amb aquesta actuació es preveu donar solució als problemes plantejats en el servei actual entre Manresa-Olesa i Barcelona oferint uns serveis diferenciats per a cada ciutat que garantiran la disposició de places suficients per a atendre la demanda existent i amb horaris ajustats a les necessitats de cada municipi.
En tot cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat continuarà amb el seguiment de control i auditoria del servei per tal de verificar que la nova oferta de servei s’ajusta a les necessitats dels usuaris.
La posada en servei dels nous busos exprés anirà acompanyada del conjunt d’elements de servei i qualitat que formen part de la xarxa exprés.cat amb una imatge diferenciada i Wi-Fi i premsa gratuïta a bord. Així mateix, mitjançant el web de l’operador, La Hispano Igualadina, els usuaris podran consultar dels seus mòbils els horaris de prestació del servei per tal de poder disposar d’una informació actualitzada online.
Quatre nous busos
Per a la prestació d’aquests serveis exprés l’operador incorpora quatre nous autobusos, dos per als serveis exprés i els altres dos per a la línia regular que efectua totes les parades. Els vehicles, Setra-Mercedes Benz, compleixen la norma EURO VI i categoría C de respecte mediambiental. Disposen dels sistemes de seguretat activa: EBS, ABS, ESP, ASR, BAS, ROM i LAC, i compten amb avisador de canvi de carril, frenada autònoma, sistema d’inclinació per a facilitar l’entrada i sistema de detecció i extinció automàtica d’incendis. Els busos són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i disposen d’una plaça per a cadira de rodes.
Desplegament a tota la demarcació
Amb la posada en marxa d’aquests dos nous serveis exprés es completen els serveis de busos d’altes prestacions previstos a la demarcació de Barcelona. No obstant això, la bona experiència en la posada en servei d’aquesta xarxa pot fer necessari la seva ampliació en un futur.
La xarxa de busos d’altes prestacions exprés.cat que desplega el Departament de Territori i Sostenibilitat ha transportat l’any 2017 16,18 milions de viatgers, el que suposa un 58% més que l’any 2016, quan el nombre d’usuaris va ser de 10,26 milions. Aquest increment s’explica tant per l’augment de la demanda com per la posada en servei de noves línies. Concretament, l’any passat en van entrar en funcionament 6, repartides per tot el territori, que s’afegien a les 30 que ja donen servei des de l’any 2012. L’increment mitjà de viatgers en aquests 36 corredors l’any 2017 ha estat del 9,6%.
La incorporació dels serveis a la xarxa exprés.cat comporta un seguit d’avantatges per als usuaris, com ara millores en la informació, comoditat i capacitat dels serveis.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-olesa.do
La línia actual es desdobla en dos nous serveis d’altes prestacions que pràcticament dupliquen les expedicions directes entre els dos municipis i Barcelona els dies feiners
El Departament amplia l’auditoria que està duent a terme als serveis Manresa-Barcelona per incorporar-hi també les línies exprés, amb l’objectiu de fer-ne un seguiment i poder introduir millores de manera progressiva
El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en funcionament aquest pròxim dimecres, 11 de juliol, els nous busos exprés.cat entre Manresa i Barcelona i entre Olesa i Barcelona. D’aquesta manera, l’actual línia que fa el recorregut Manresa – Monistrol de Montserrat – Olesa de Montserrat – Barcelona es desdobla en dos nous serveis d’altes prestacions per adaptar-se a les necessitats de mobilitat dels usuaris.
En el cas de les comunicacions entre Manresa i Barcelona el nou servei exprés e22 duplica les expedicions directes entre les dues ciutats els dies feiners. D’aquesta manera, es disposarà de 22 expedicions des de Manresa en direcció a Barcelona quan ara n’existeixen 11. En sentit contrari, el nombre d’expedicions directes passarà de les 8 actuals fins a les 19. Aquestes expedicions permetran guanyar 10 minuts en el temps de trajecte respecte a les expedicions que realitzen tot el recorregut.
Els horaris de les expedicions directes s’han ajustat a les franges de major demanda, és a dir, a primera hora del matí en direcció a Barcelona i durant la tarda en direcció a Manresa. Pel que fa al recorregut, s’ha dissenyat per garantir la màxima velocitat comercial i intentar eludir al màxim les situacions de congestió. Així, les expedicions en direcció a Barcelona circularan per la C- 16 mentre que les tornades a Manresa mantindran el recorregut per la B-23 i la C-55, ja que així es garanteix una major celeritat de sortida des de les parades situades a la Zona Universitària de Barcelona.
E-23 Exprés Olesa de Montserrat-Barcelona
Amb la reestructuració de l’oferta dels serveis de bus en el corredor Manresa–Olesa i Barcelona s’estableixen també noves expedicions directes entre Olesa de Montserrat i Barcelona de forma que es posa en funcionament el servei exprés e23, que disposarà d’una nova oferta de serveis específicament pensada per atendre la mobilitat dels ciutadans d’Olesa de Montserrat. En aquest cas es posaran en servei 13 expedicions en sentit Barcelona, de les quals 10 sortiran de Monistrol de Montserrat per atendre la mobilitat d’aquest municipi. Hi haurà 16 expedicions en direcció a Barcelona.
A Barcelona, la major part dels busos faran parada a Ronda Universitat però també n’hi haurà d’altres que ho faran a la de Maria Cristina, a l’avinguda Diagonal, especialment per reforçar les comunicacions vinculades a la mobilitat universitària i tenint en compte la possibilitat de fer intercanvi modal amb el servei de metro de l’L3, el tramvia i els busos urbans.
Millora el mes d’agost i els caps de setmana i festius
Els nous serveis també incorporen més expedicions el mes d’agost. Així, es passa d’un total de 18 anades i 18 tornades a 24 anades i 24 tornades, de dilluns a divendres feiners del mes d’agost. D’aquestes noves expedicions (6 d’anada i 6 de tornada), una correspon al servei exprés e22 i cinc a l’e23.
També es millora l’oferta els caps de setmana i festius. S’unifiquen totalment els horaris i es passa de 10 anades i 10 tornades a 13 en cada sentit. D’aquestes noves expedicions (3 anades i 3 tornades), una correspon a l’exprés e23. Les altres dues realitzen tot el recorregut.
A banda d’aquests serveis específics exprés des de Manresa i Olesa amb Barcelona se seguiran mantenint un seguit d’expedicions que realitzaran tot el recorregut entre Manresa, Monistrol de Montserrat, Olesa de Montserrat i Barcelona per tal de complementar l’oferta de serveis als usuaris i garantir una adequada cobertura de la mobilitat interna entre aquests municipis.
Amb aquesta actuació es preveu donar solució als problemes plantejats en el servei actual entre Manresa-Olesa i Barcelona oferint uns serveis diferenciats per a cada ciutat que garantiran la disposició de places suficients per a atendre la demanda existent i amb horaris ajustats a les necessitats de cada municipi.
En tot cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat continuarà amb el seguiment de control i auditoria del servei per tal de verificar que la nova oferta de servei s’ajusta a les necessitats dels usuaris.
La posada en servei dels nous busos exprés anirà acompanyada del conjunt d’elements de servei i qualitat que formen part de la xarxa exprés.cat amb una imatge diferenciada i Wi-Fi i premsa gratuïta a bord. Així mateix, mitjançant el web de l’operador, La Hispano Igualadina, els usuaris podran consultar dels seus mòbils els horaris de prestació del servei per tal de poder disposar d’una informació actualitzada online.
Quatre nous busos
Per a la prestació d’aquests serveis exprés l’operador incorpora quatre nous autobusos, dos per als serveis exprés i els altres dos per a la línia regular que efectua totes les parades. Els vehicles, Setra-Mercedes Benz, compleixen la norma EURO VI i categoría C de respecte mediambiental. Disposen dels sistemes de seguretat activa: EBS, ABS, ESP, ASR, BAS, ROM i LAC, i compten amb avisador de canvi de carril, frenada autònoma, sistema d’inclinació per a facilitar l’entrada i sistema de detecció i extinció automàtica d’incendis. Els busos són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i disposen d’una plaça per a cadira de rodes.
Desplegament a tota la demarcació
Amb la posada en marxa d’aquests dos nous serveis exprés es completen els serveis de busos d’altes prestacions previstos a la demarcació de Barcelona. No obstant això, la bona experiència en la posada en servei d’aquesta xarxa pot fer necessari la seva ampliació en un futur.
La xarxa de busos d’altes prestacions exprés.cat que desplega el Departament de Territori i Sostenibilitat ha transportat l’any 2017 16,18 milions de viatgers, el que suposa un 58% més que l’any 2016, quan el nombre d’usuaris va ser de 10,26 milions. Aquest increment s’explica tant per l’augment de la demanda com per la posada en servei de noves línies. Concretament, l’any passat en van entrar en funcionament 6, repartides per tot el territori, que s’afegien a les 30 que ja donen servei des de l’any 2012. L’increment mitjà de viatgers en aquests 36 corredors l’any 2017 ha estat del 9,6%.
La incorporació dels serveis a la xarxa exprés.cat comporta un seguit d’avantatges per als usuaris, com ara millores en la informació, comoditat i capacitat dels serveis.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-olesa.do
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Exprés.cat
http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... autobusos/
Actualitat
La línia e12 augmenta les expedicions a Barcelona
La línia que connecta Sant Pere de Torelló amb Vic disposarà de 16 expedicions més, mentre que l’exprés e12 en tindrà 4 de noves
Eloi Puigferrer 16/07/2018 | 12:51 Vic
Les rutes que més milloraran seran l'e12 i la que connecta Sant Pere de Torelló amb Vic
Les rutes que més milloraran seran l'e12 i la que connecta Sant Pere de Torelló amb Vic |
A partir d’avui dilluns 16 de juliol, s’incrementarà l’oferta d’autobusos a la comarca d’Osona, tant en serveis comarcals com en les expedicions de la línia exprés e12, que connecta amb Barcelona. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha aprovat la reestructuració dels serveis d’autobusos a causa de la creixent demanda que han patit aquests últims temps.
Concretament, un dels serveis que es veuran més afectats serà els que connecta Sant Pere de Torelló, Sant Vicenç de Torelló, Torelló, Manlleu i Vic, que incrementarà la fiabilitat de la línia i el nombre d’expedicions en els dies feiners, excepte el mes d’agost. A més, l’itinerari s’ha segmentat en dues parts, una que connecta Sant Pere, Sant Vicenç i Torelló, que passarà de 16 a 23 viatges diaris, i una altra que connectarà Torelló, Manlleu i Vic, que gaudirà de 9 expedicions més per sentit. Pel que fa a la línia e12, el servei exprés de Sagalés que connecta amb la capital, també incrementarà el nombre de viatges. Específicament, es realitzaran un total de 4 expedicions més en ambdós sentits, que buscaran millorar l’oferta del servei en les hores punta.
Aquestes millores vénen avalades per la creixent demanda que han patit aquests dos serveis. La línia que connecta Sant Pere amb Vic va augmentar un 15% la seva afluència de viatgers el 2017, mentre que l’e12 va créixer un 10% respecte al 2016. A més, ambdues línies han assolit millors xifres que l’any passat en aquest primer semestre del 2018.
Actualitat
La línia e12 augmenta les expedicions a Barcelona
La línia que connecta Sant Pere de Torelló amb Vic disposarà de 16 expedicions més, mentre que l’exprés e12 en tindrà 4 de noves
Eloi Puigferrer 16/07/2018 | 12:51 Vic
Les rutes que més milloraran seran l'e12 i la que connecta Sant Pere de Torelló amb Vic
Les rutes que més milloraran seran l'e12 i la que connecta Sant Pere de Torelló amb Vic |
A partir d’avui dilluns 16 de juliol, s’incrementarà l’oferta d’autobusos a la comarca d’Osona, tant en serveis comarcals com en les expedicions de la línia exprés e12, que connecta amb Barcelona. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha aprovat la reestructuració dels serveis d’autobusos a causa de la creixent demanda que han patit aquests últims temps.
Concretament, un dels serveis que es veuran més afectats serà els que connecta Sant Pere de Torelló, Sant Vicenç de Torelló, Torelló, Manlleu i Vic, que incrementarà la fiabilitat de la línia i el nombre d’expedicions en els dies feiners, excepte el mes d’agost. A més, l’itinerari s’ha segmentat en dues parts, una que connecta Sant Pere, Sant Vicenç i Torelló, que passarà de 16 a 23 viatges diaris, i una altra que connectarà Torelló, Manlleu i Vic, que gaudirà de 9 expedicions més per sentit. Pel que fa a la línia e12, el servei exprés de Sagalés que connecta amb la capital, també incrementarà el nombre de viatges. Específicament, es realitzaran un total de 4 expedicions més en ambdós sentits, que buscaran millorar l’oferta del servei en les hores punta.
Aquestes millores vénen avalades per la creixent demanda que han patit aquests dos serveis. La línia que connecta Sant Pere amb Vic va augmentar un 15% la seva afluència de viatgers el 2017, mentre que l’e12 va créixer un 10% respecte al 2016. A més, ambdues línies han assolit millors xifres que l’any passat en aquest primer semestre del 2018.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Exprés.cat
Nova millora a la línia de l’Exprés E4 amb un bus més en hora punta
Posted on 5 setembre 2018
A partir del proper dimecres 12 de setembre hi haurà un reforç en hora punta a la línia de bus E4, l’Exprés que comunica amb Barcelona. L’Ajuntament ha aconseguit que la Generalitat hi destini 90.000 euros més a la línia i això permet posar un nou vehicle en hora punta. De Ripollet a Barcelona el reforç serà de 7 a 9 i de tornada de 7.30 a 9.30h. Per la tarda de 17.45 a 20h i de Barcelona cap a Ripollet de 18 a 20.30h. S’aconseguirà així una freqüència de pas de vuit minuts en aquestes franges. A més de 6.20 a 7h es dobla la freqüència i hi haurà un bus cada 10 minuts. “Creiem que és una mesura insuficient, però és una bona notícia”, explica el regidor de transports i mobilitat, Fran Sànchez. Ell mateix explica que l’Ajuntament reclamava un reforç per tot el dia però no ha estat possible. “Per poder aconseguir això ja hem hagut d’insistir molt i queixar-nos per com ha de viatjar la gent en hora punta perquè la Generalitat volia que el reforç no es fes fins que la línia no passi a dependre de l’Àrea Metropolitana (AMB)”, explica Sànchez. Aquest traspàs de la Generalitat a l’AMB inclou també les línies 620 i 685, està programat pel proper any 2019 i des del consistori es veu com una nova oportunitat per seguir millorant la línia. De moment s’afegeix aquesta millora al servei que reforça les aconseguides abans com l’inici a les 5h, l’ampliació a l’agost o l’horari de no festius als ponts i es continua també amb la instal·lació de plataformes i canvis a les parades per fer-les més accessibles.
http://www.revistaderipollet.cat/?p=31273
Posted on 5 setembre 2018
A partir del proper dimecres 12 de setembre hi haurà un reforç en hora punta a la línia de bus E4, l’Exprés que comunica amb Barcelona. L’Ajuntament ha aconseguit que la Generalitat hi destini 90.000 euros més a la línia i això permet posar un nou vehicle en hora punta. De Ripollet a Barcelona el reforç serà de 7 a 9 i de tornada de 7.30 a 9.30h. Per la tarda de 17.45 a 20h i de Barcelona cap a Ripollet de 18 a 20.30h. S’aconseguirà així una freqüència de pas de vuit minuts en aquestes franges. A més de 6.20 a 7h es dobla la freqüència i hi haurà un bus cada 10 minuts. “Creiem que és una mesura insuficient, però és una bona notícia”, explica el regidor de transports i mobilitat, Fran Sànchez. Ell mateix explica que l’Ajuntament reclamava un reforç per tot el dia però no ha estat possible. “Per poder aconseguir això ja hem hagut d’insistir molt i queixar-nos per com ha de viatjar la gent en hora punta perquè la Generalitat volia que el reforç no es fes fins que la línia no passi a dependre de l’Àrea Metropolitana (AMB)”, explica Sànchez. Aquest traspàs de la Generalitat a l’AMB inclou també les línies 620 i 685, està programat pel proper any 2019 i des del consistori es veu com una nova oportunitat per seguir millorant la línia. De moment s’afegeix aquesta millora al servei que reforça les aconseguides abans com l’inici a les 5h, l’ampliació a l’agost o l’horari de no festius als ponts i es continua també amb la instal·lació de plataformes i canvis a les parades per fer-les més accessibles.
http://www.revistaderipollet.cat/?p=31273
Re: Exprés.cat
El 12/09 començarà la nova e6 entre Figueres i Roses.
https://mou-te.gencat.cat/prowcr/conten ... diptic.pdf
https://mou-te.gencat.cat/prowcr/conten ... diptic.pdf
Re: Exprés.cat
A més, el 12/09 nous horaris a la e12: https://www.sagales.com/uploads/2018090 ... f5f5e9.pdf
Hauria d'estrenar-se el nou 3 eixos que han comprat.
Hauria d'estrenar-se el nou 3 eixos que han comprat.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Exprés.cat
Ho dius de debò que han adquirit un nou 3 eixos? Feia falta, es un petit avenç, però crec que encara en faltarien uns 5 més. En tot cas, el primer tres eixos en 8 anys, des de l'entrada en servei dels 670-3, tot i que han portat cotxes de Barcelona Bus per solucionar la manca de places a la e12, i segueix quedant passatge a terra.sag470 wrote:A més, el 12/09 nous horaris a la e12: https://www.sagales.com/uploads/2018090 ... f5f5e9.pdf
Hauria d'estrenar-se el nou 3 eixos que han comprat.
Potser l'estrenen per la Diada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Exprés.cat
Mon-Bus vol millorar les línies exprés que comuniquen el Garraf amb Barcelona. Fa una estona han publicat això al seu perfil a Facebook:
Autocars Mon Bus · 23 minuts
Des d’Autocars Monbus, us volem comunicar que estem mantenint converses amb la conselleria de Territori i Sostenibilitat amb l’objectiu de millorar el servei de les línies exprés que uneixen el Garraf amb Barcelona.
Hem detectat que des del mes de setembre hi ha hagut un creixement sostingut i consolidat de viatgers que provoca que el servei que prestem no aconsegueixi l’excel·lència que desitgem.
Per això, estem buscant solucions per garantir el servei que els viatgers us mereixeu. Properament, us informarem de les decisions que es puguin prendre al respecte. Gràcies per la vostra paciència.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Exprés.cat
Estudien reforçar el bus exprés Alfarràs Lleida per les queixes dels usuaris
La conselleria de Territori estudia reforçar la línia de bus exprés d’Alfarràs a Lleida després de rebre queixes dels usuaris per falta de capacitat en hores punta. Van apuntar que s’està duent a terme un seguiment amb l’operador de la línia, Autocars Gamón, per valorar si cal contractar un altre autobús tenint en compte que algunes de les expedicions en hora punta, especialment a primera hora del matí i al migdia, ja surten amb dos busos. Des de la conselleria van assenyalar que és habitual que a l’iniciar el curs es produeixin situacions semblants que es van corregint amb la distribució de la demanda entre els trajectes i, si fa falta, incorporant un altre comboi.
El bus exprés Alfarràs-Lleida es va estrenar el desembre del 2015. Encara que les queixes han estat notables a tots els pobles pels quals transcorre el bus, han sigut més nombroses a Torrefarrera, últim poble abans d’arribar a Lleida, on els usuaris han hagut d’anar dempeus o fins i tot han hagut d’esperar un altre comboi per arribar a Lleida. La majoria dels ajuntaments de la línia ja van exigir a l’ATM una solució per acabar amb aquesta situació.
L’alcalde de Torrefarrera, Jordi Latorre, també va exigir mesures urgents. “El servei ha sigut molt bo i també molt eficient, i això ha provocat un increment de la demanda i s’ha quedat sense capacitat”, va dir Jordi Latorre. En el trajecte de migdia ja s’ha reforçat contractant un altre bus, però encara falta resoldre el trajecte de primera hora.
El bus d’Alfarràs-Lleida ofereix 43 expedicions entre anades i tornades, des de dilluns fins divendres amb sortides cada hora entre les 7 del matí fins a les 5 de la tarda i cada mitja hora des de les 5 fins a les 9 de la nit. Aquest corredor té més de 255.500 passatgers a l’any i forma part del sistema tarifari integrat a l’ATM de Lleida.
https://www.lleida.com/noticia_canal/es ... ls-usuaris
La conselleria de Territori estudia reforçar la línia de bus exprés d’Alfarràs a Lleida després de rebre queixes dels usuaris per falta de capacitat en hores punta. Van apuntar que s’està duent a terme un seguiment amb l’operador de la línia, Autocars Gamón, per valorar si cal contractar un altre autobús tenint en compte que algunes de les expedicions en hora punta, especialment a primera hora del matí i al migdia, ja surten amb dos busos. Des de la conselleria van assenyalar que és habitual que a l’iniciar el curs es produeixin situacions semblants que es van corregint amb la distribució de la demanda entre els trajectes i, si fa falta, incorporant un altre comboi.
El bus exprés Alfarràs-Lleida es va estrenar el desembre del 2015. Encara que les queixes han estat notables a tots els pobles pels quals transcorre el bus, han sigut més nombroses a Torrefarrera, últim poble abans d’arribar a Lleida, on els usuaris han hagut d’anar dempeus o fins i tot han hagut d’esperar un altre comboi per arribar a Lleida. La majoria dels ajuntaments de la línia ja van exigir a l’ATM una solució per acabar amb aquesta situació.
L’alcalde de Torrefarrera, Jordi Latorre, també va exigir mesures urgents. “El servei ha sigut molt bo i també molt eficient, i això ha provocat un increment de la demanda i s’ha quedat sense capacitat”, va dir Jordi Latorre. En el trajecte de migdia ja s’ha reforçat contractant un altre bus, però encara falta resoldre el trajecte de primera hora.
El bus d’Alfarràs-Lleida ofereix 43 expedicions entre anades i tornades, des de dilluns fins divendres amb sortides cada hora entre les 7 del matí fins a les 5 de la tarda i cada mitja hora des de les 5 fins a les 9 de la nit. Aquest corredor té més de 255.500 passatgers a l’any i forma part del sistema tarifari integrat a l’ATM de Lleida.
https://www.lleida.com/noticia_canal/es ... ls-usuaris
Re: Exprés.cat
Haurien de començar a pensar en llargs per a les exprés.cat a can Gamón
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El ferrocarril, el gran oblidat
Perquè començar a construir una línia de ferrocarril, sobretot pensant en un traçat amb sentit que pugui arribar més enllà, no entra en els plans de ningú que talli el bacallà en aquest país, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Exprés.cat
S'estan coent expedicions directes de la E3 (BCN Sagrera-UAB) sense passar per Cerdanyola
Salvem l'Estació de França!
Re: Exprés.cat
Los nuevos horarios de la e3 empiezan el 4 de febrero.
Cada 20 minutos en laborables. Expediciones directas Barcelona-UAB con salidas a las 7:15 y 7:45 y expedición directa UAB-Barcelona con salida a las 14:35.
https://twitter.com/MoventisInfo/status ... 7696498688
https://moventis.es/sites/moventis/file ... _total.pdf
Cada 20 minutos en laborables. Expediciones directas Barcelona-UAB con salidas a las 7:15 y 7:45 y expedición directa UAB-Barcelona con salida a las 14:35.
https://twitter.com/MoventisInfo/status ... 7696498688
https://moventis.es/sites/moventis/file ... _total.pdf
Re: Exprés.cat
Des d'avui la e2 Lleida - Alfarràs té un nou servei a les 14:55 fins a Rosselló
Segurament es tracti del reforç que fins ara no sortia als horaris que sortia a les 15:00 fins Torrefarrera, ara allargat
No se si serà suficient per paliar les queixes de veins d'Alfarràs, de places insuficients.
Segurament es tracti del reforç que fins ara no sortia als horaris que sortia a les 15:00 fins Torrefarrera, ara allargat
No se si serà suficient per paliar les queixes de veins d'Alfarràs, de places insuficients.
Re: Exprés.cat
Hola,
Sabeu els serveis mínims del bus exprés Manresa-BCN per demà?
Gràcies,
Sabeu els serveis mínims del bus exprés Manresa-BCN per demà?
Gràcies,
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
Re: Exprés.cat
Se sap alguna cosa d'una hipotètica e4 Lleida - Alpicat?
El i4 midi titular de la 128 (Autocars Morell) està vinilat d'exprés.cat
El i4 midi titular de la 128 (Autocars Morell) està vinilat d'exprés.cat
Re: Exprés.cat
Avui s'ha presentat:albe6 wrote:Se sap alguna cosa d'una hipotètica e4 Lleida - Alpicat?
Territori i Sostenibilitat implanta un nou servei de bus exprés entre Alpicat i Lleida
La línia de bus d’altes prestacions entrarà en servei el pròxim 25 de juny amb un increment de les freqüències que permetrà disposar d’un bus cada hora en els dos sentits
Aquesta serà la quarta línia de la xarxa exprés.cat de la demarcació de Lleida i la quarantena que s’implanta a tot Catalunya
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i l’alcalde l’Alpicat, Joan Gilart, han presentat aquest matí la nova línia de bus exprés entre Alpicat i Lleida, que entrarà en servei el pròxim 25 de juny. El nou servei exprés.cat e4 incrementarà les freqüències i les prestacions de la línia actual. Amb aquesta ja seran quatre les línies d’altes prestacions que s’han implantat a les comarques de Lleida, després de la que comunica Cervera, Tàrrega i Lleida (implantada l’any 2014 i amb 220.000 viatges/any), la d’Alfarràs – Lleida (2015 i 310.000 viatges/any) i la d’Alcarràs – Lleida (2017 i 143.000 viatges/any). A nivell de Catalunya, serà la línia exprés número 40.
Gavín ha destacat que els serveis exprés.cat “introdueixen un concepte nou de transport públic perquè defineixen un servei més atractiu, amb més qualitat i amb més freqüències per cobrir millor la demanda”. En el cas d’Alpicat, “hem construït un servei millorat en quantitat, en qualitat i amb més intermodalitat amb el tren. Això fa que sigui una peça important del transport públic de Rodalies de Lleida perquè quan es parla de Rodalies es pensa únicament en el tren però les rodalies des de l’òptica del transport públic de Lleida són una bona combinació entre les línies que opera Renfe, la que opera Ferrocarrils de la Generalitat i tot un estol de línies de bus exprés i altres de transport públic per carretera que connecten les ciutats amb tot el seu territori”, ha explicat. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha detallat que les línies exprés han permès incrementar els usuaris del bus en els territoris on s’han implantat en un 22% de mitjana. “El bus exprés és una aposta decidida del Govern pel transport públic, que millora la mobilitat i la qualitat de l’aire”, ha reblat.
L’alcalde d’Alpicat, de la seva banda, ha agraït la posada en servei del bus exprés, “perquè era una demanda del territori i hem aconseguit més freqüències i reforçat la parada de l’alta velocitat”.
Més freqüències i millor servei
El nou bus exprés reforçarà les franges horàries de dilluns a divendres feiners amb 7 noves expedicions de manera que l’oferta actual passarà a ser de 17 serveis en sentit Lleida i 18 en sentit Alpicat. Així, s’aconseguirà que entre setmana la línia disposi d’una freqüència de pas d’un bus cada hora tant en un sentit com en l'altre. Del total d’expedicions d’entre setmana, 3 d’anada i 3 de tornada permeten la intermodalitat amb els serveis ferroviaris d’alta velocitat, així com d’altres serveis ferroviaris. Els dissabtes feiners l’oferta passa de 9 anades i 8 tornades a ser d’11 freqüències per sentit.
A més, s’incorpora una nova parada a Hostal del Lluc – Urbanització, tant d’anada com de tornada. En una primera fase, aquesta parada la faran 5 expedicions en sentit Lleida i totes les expedicions en sentit Alpicat. En una segona fase, s’hi col·locarà un polsador de manera que la parada es farà a la demanda. Això permetrà millorar l’explotació de la línia ja que el bus únicament modificarà el seu recorregut si un usuari ho demana.
La conversió de l’actual línia regular en una línia de bus exprés aporta altres millores, com l’estètica dels pals de parada i marquesines existents, que s’arreglaran i s’identificaran amb els colors de la xarxa exprés.cat. També es millorà la senyalització tant horitzontal com vertical de les parades d’Alpicat. Pel que fa als vehicles, n’hi haurà un que tindrà la imatge diferenciada de l’exprés.cat i que cobrirà pràcticament la totalitat de les expedicions. Els vehicles seran totalment accessibles i disposaran de Wi-Fi gratuït. (Podeu consultar horaris en els documents adjunts).
Recta final del desplegament de la xarxa de bus exprés.cat
El Departament de Territori està a punt de finalitzar el desplegament de la xarxa de bus exprés.cat, que es va iniciar l’any 2012 per tal de donar resposta a l’increment de demanda del transport interurbà amb autobús. La xarxa exprés.cat inclou les línies de bus amb més demanda de tot Catalunya i consta de 43 línies distribuïdes per tot el territori que transporten el 40% de la demanda total. A data d’avui ja s’han implantat 39 línies exprés.
La valoració dels usuaris de les línies exprés.cat és molt positiva, i en el cas de Lleida la mitjana és de 8,8 punts sobre 10, molt superior a la mitjana del transport públic, que es troba entorn el 7,4.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... cat-lleida
Horaris
Re: Exprés.cat
Salvem l'Estació de França!
Re: Exprés.cat
Qui s'encarrega de la difusió d'una línia exprés, la Generalitat o l'operador?
Ho dic perquè ja fa un temps de la estrena de la e4 Lleida - Alpicat; i ni han actualitzat els horaris als plafons de l'estació, ni està senyalitzada la parada a Renfe, entre altres.
I cosa curiosa, l'horari de les 8.30 cap a Alpicat sol anar un minibus, Indcar Mago 2.
Ho dic perquè ja fa un temps de la estrena de la e4 Lleida - Alpicat; i ni han actualitzat els horaris als plafons de l'estació, ni està senyalitzada la parada a Renfe, entre altres.
I cosa curiosa, l'horari de les 8.30 cap a Alpicat sol anar un minibus, Indcar Mago 2.
Re: Exprés.cat
Diria que ens llegeixenalbe6 wrote: ↑Thursday 17/10/2019 18:11
Qui s'encarrega de la difusió d'una línia exprés, la Generalitat o l'operador?
Ho dic perquè ja fa un temps de la estrena de la e4 Lleida - Alpicat; i ni han actualitzat els horaris als plafons de l'estació, ni està senyalitzada la parada a Renfe, entre altres.
I cosa curiosa, l'horari de les 8.30 cap a Alpicat sol anar un minibus, Indcar Mago 2.
L' endemà ( o màxim 2 dies després, no recordo) de publicar l'anterior missatge una mica "d' aquella manera" han aparegut els horaris actuals als plafons de l'estació de Lleida. No he pogut comprovar parades intermèdies.