TMB Consell Assessor Patrimoni. Serveix per alguna cosa?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Serveix per alguna cosa útil el Consell Assessor de Patrimoni Històric de TMB?

Perquè uns quants aficionats passin l'estona
0
No votes
Perquè alguns justifiquin el seu sou
10
67%
Per informar del que ja tenen decidit
3
20%
Més val això que res
1
7%
Ara no, però pot servir en el futur
0
No votes
Sí, té una gran utilitat en la recuperació del patrimoni històric
0
No votes
Altres (explicar)
1
7%
 
Total votes: 15

User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: TMB Consell Assessor Patrimoni. Serveix per alguna cosa?

Post by Adolescent barceloní »

Permeteu-me un off-topic:

Porto temps dient que si els grafiters entren tan fàcilment i amb tanta impunitat... Un terrorista també ho tindria fàcil per entrar i fer vés a saber què. Tant de bo no passi res relacionat amb això, però vistos els antecedents amb els grafiters, m'espero qualsevol cosa.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB Consell Assessor Patrimoni. Serveix per alguna cosa?

Post by metring »

https://beteve.cat/societat/vandalisme- ... ssion=true

Uns grafiters pinten un metro històric dels anys 20

Les estadístiques de TMB indiquen que cada dia es produeixen dues accions de vandalisme amb pintura al metro de la ciutat. Una de les darreres, i que té un simbolisme especial pel que fa a l’afectació en els combois, és la que es va produir fa uns dies a les cotxeres de l’anomenat Triangle Ferroviari, a Sant Andreu: els grafiters van pintat els tres vagons d’un metro històric de la sèrie 300.

És un vehicle que va començar a circular pels túnels de la ciutat a principis dels anys 20, i va estar operatiu fins a finals de la dècada dels anys 80. La restauració d’aquest comboi “serà difícil“, segons explica el secretari general d’UGT Metro, Jordi Gómez. Afegeix que per restaurar el tren “primer caldria retirar l’amiant del vehicle, i és difícil perquè és a tots els elements”.


Els treballadors del metro denuncien que no és la primera vegada que grups amb intenció de pintar entren a les cotxeres de Sant Andreu. Hi accedeixen, diu Gómez, “despenjant-se per les tanques que protegeixen les vies o pels túnels” tot seguint el traçat de les vies del metro. Aquesta situació no és única de les instal·lacions del Triangle Ferroviari ni de la xarxa del metro.

Els grafiters amenacen els treballadors
Segons denuncia Jordi Gómez, aquesta situació “crea molta inseguretat entre els treballadors”, perquè, segons relata, “els grafiters ens amenacen, ens impedeixen avisar la policia i de vegades retenen els vigilants“.

Aquestes amenaces, i de vegades els enfrontaments directes amb els vigilants que els detecten en plena acció, han obligat a crear una sèrie de reunions entre treballadors i vigilants de TMB, la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra. Divendres, 1 de febrer, hi va haver una reunió en què, segons Jordi Gómez, es va constatar que “la policia està desbordada” per una activitat que és global. I El personal de TMB s’ha mostrat decebut perquè, segons diuen, l’aposta de les autoritats “és que siguem nosaltres —els treballadors— els que denunciem els fets i els infractors”.

I per fer-ho, diu Gómez:

“No tenim garanties de seguretat per denunciar-los perquè ens amenacen —els grafiters— i saben on treballem cada dia”

Un problema global
Aquesta pràctica també afecta, en el cas de Barcelona, els combois dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i els de les Rodalies de Renfe. De fet, la ferroviària estatal calcula que repintar els trens suposa una despesa de 15 milions d’euros. La majoria dels grafiters es vanten d’aquestes accions a les xarxes socials, en què publiquen com pinten els trens i com s’enfronten als vigilants o els passatgers. En aquest sentit, els Mossos d’Esquadra van obrir un centenar d’investigacions l’any passat per trobar-ne els autors.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: TMB Consell Assessor Patrimoni. Serveix per alguna cosa?

Post by metring »

Adolescent barceloní wrote:Permeteu-me un off-topic:

Porto temps dient que si els grafiters entren tan fàcilment i amb tanta impunitat... Un terrorista també ho tindria fàcil per entrar i fer vés a saber què. Tant de bo no passi res relacionat amb això, però vistos els antecedents amb els grafiters, m'espero qualsevol cosa.

Tota la raó :plas
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”