Seguiment de les obres de la L9
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Re: Seguiment de les obres de la L9
A ver. No echemos balones fuera. Como dice Miquel, que por lo que veo se conoce bien el metro de París, que María José comentaba en la comparativa, allí no hay en absoluto ninguna línea circular: hay dos líneas que rodean la ciudad, la 2 y la 6 en concreto, una por el Norte y otra por el Sur.
https://86087-590828-raikfcquaxqncofqfm ... -Metro.png
Observad que desde 2004 no ha cambiado mucho. La línea 2, en color azul, recorre desde Porte Dauphine hasta la estación Nation. La tercera parada desde Porte Dauphine, Charles de Gaulle-Étoile, hace enlace con la línea 6, en un verde ultramarino suave, o turquesa o fucsia, o como queráis llamarlo no sé cómo se denomina a ese color. Esta línea parte de Charles de Gaulle-Étoile hasta Nation pero recorriendo la ciudad por el Sur, por lo que en sí, forman una línea circular que bordean la ciudad, pero son dos líneas completamente independientes.
En sí mismas, la L1 Torrassa-Fondo y la línea 9, Torrassa-Fondo también bordean la ciudad de Barcelona, una por el Norte y otra por el Sur. Claro que la L5 queda en medio: es el Ecuador. Pero si os fijáis en París también hay líneas que parten la circunferencia 2-6 al medio. Es por ahí por donde iba la exposición que comenta María José.
https://86087-590828-raikfcquaxqncofqfm ... -Metro.png
Observad que desde 2004 no ha cambiado mucho. La línea 2, en color azul, recorre desde Porte Dauphine hasta la estación Nation. La tercera parada desde Porte Dauphine, Charles de Gaulle-Étoile, hace enlace con la línea 6, en un verde ultramarino suave, o turquesa o fucsia, o como queráis llamarlo no sé cómo se denomina a ese color. Esta línea parte de Charles de Gaulle-Étoile hasta Nation pero recorriendo la ciudad por el Sur, por lo que en sí, forman una línea circular que bordean la ciudad, pero son dos líneas completamente independientes.
En sí mismas, la L1 Torrassa-Fondo y la línea 9, Torrassa-Fondo también bordean la ciudad de Barcelona, una por el Norte y otra por el Sur. Claro que la L5 queda en medio: es el Ecuador. Pero si os fijáis en París también hay líneas que parten la circunferencia 2-6 al medio. Es por ahí por donde iba la exposición que comenta María José.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Es eso exactamente, la suma de dos líneas forma una ruta de circunvalación alrededor del centro de la ciudad, como pasa en París. Aunque una verdadera línea semicircular por el lado mar sería la unión del tramo Z. Universitària - Drassannes de la L3 y del tramo Barceloneta - Sagrera de la L4.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Precisamente hace poco se me ocurría pensar que podria pasar si la L3 y L4 se unieran doblemente (y con respectivos saltos de carnero, un obra potentérima) en Drassanes/Barceloneta y en Passeig de Gràcia, con lo que de dos líneas tal que así I I pasariamos a una suerte de X con 4 líneas.Kane_84 wrote:Es eso exactamente, la suma de dos líneas forma una ruta de circunvalación alrededor del centro de la ciudad, como pasa en París. Aunque una verdadera línea semicircular por el lado mar sería la unión del tramo Z. Universitària - Drassannes de la L3 y del tramo Barceloneta - Sagrera de la L4.
Entonces por ejemplo un tren proveniente de Zona Universitaria iria a Trinitat Vella L3, el otro a Sagrera/La Pau L4, turnándose.
Y un tren proveniente de Trinitat Nova L4 iria o a Sagrera o a Zona Universitaria.
Creo que las dos líneas tendrían que estar completamente automatizadas, con cristal en el andén y sincronización informática total, pero molaria.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
En aquesta pàgina web han penjat un powerpoint del cessat director de TMB, on al final es parla dels reptes de futur del Metro (pàgina 26) i on s'enfatitza molt en acavar el tram central de l'L9 i reforçar l'L1 (pàgina 36) per tal de poder fer una mena de linia circular, ho comparen amb la conversió de la l1 de Paris... curioses les fotos del principi antigues on ja es parlava de l'hyperloop i dels patinets elèctrics...
http://www.camins.cat/wp-content/upload ... au-TMB.pdf
aqui trobareu el text de la conferencia :
http://lameva.barcelona.cat/bcnmetropol ... del-futur/
http://www.camins.cat/wp-content/upload ... au-TMB.pdf
aqui trobareu el text de la conferencia :
http://lameva.barcelona.cat/bcnmetropol ... del-futur/
Re: Seguiment de les obres de la L9
En canvi, en Marc Grau no va veure el seu futur immediat...uriol108 wrote:En aquesta pàgina web han penjat un powerpoint del cessat director de TMB, on al final es parla dels reptes de futur del Metro (pàgina 26) i on s'enfatitza molt en acavar el tram central de l'L9 i reforçar l'L1 (pàgina 36) per tal de poder fer una mena de linia circular, ho comparen amb la conversió de la l1 de Paris... curioses les fotos del principi antigues on ja es parlava de l'hyperloop i dels patinets elèctrics...
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Amb aquest power point tant lamentable i fins i tot amb errades.... Llàstima que no hagi fotut al camp a patades.metring wrote:En canvi, en Marc Grau no va veure el seu futur immediat...uriol108 wrote:En aquesta pàgina web han penjat un powerpoint del cessat director de TMB, on al final es parla dels reptes de futur del Metro (pàgina 26) i on s'enfatitza molt en acavar el tram central de l'L9 i reforçar l'L1 (pàgina 36) per tal de poder fer una mena de linia circular, ho comparen amb la conversió de la l1 de Paris... curioses les fotos del principi antigues on ja es parlava de l'hyperloop i dels patinets elèctrics...
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aqui trobareu el text de la conferencia :
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Pg 36, secció "Transformació L1", amb títol "Barcelona, 1924. Inauguració 1ra Línia de metro [L1]". Apareix la clàssica foto de L3 a Catalunya, amb un 300.
Un parell de pàgines enllà, ha modificat el temòmetre de L1 amb paint o algo, i ha ajuntat Mercat Nou amb Santa Eulàlia. La idea del reforç aquest que dèia amb L9, es fer serveis parcials entre Santa Eulàlia i Torres i Bages. Cosa que si volgués podrien fer demà.
Me l'he mirat per damunt, i poc més i vomito.
Es pot resumir en:
1- Metro ha d'assumir tota la demanda (error, ho ha de fer en gran part rodalies/suburbans, que és el que ens falta!).
2- Idees de bomber com comprar tants trens necessaris per a oferir una freqüència de 150 segons. L4 hauria de passar de 19 trens a 31!! (segon error, si el transport ferroviari lent per a distàncies mitjanes i llargues dins la ciutat necessita un tren cada 150 segons, és que el nostre model de mobilitat està totalment desbordat, per això, és necessari que metro no assumeixi el paper de les distàncies llargues i per tant, tota la demanda).
3- Idees futuristes de fa 150 anys, imagino que preses com a referents.
4- Automatizació chupi guai ja que si el servei el fan humans, és insegur i ineficient. De fet, la diapositiva és molt il·lustrativa, ja que com a foto ha posat la banqueta buida d'un equip de fútbol amb el text que podeu veure:
5- Totes les tonteries típiques d'estar connectats en xarxa i pijerio vari.
En fi, espero que li hagin fotut una bona patada després de despatxar-lo.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs ja està, a Can TMB haurien de posar ara un director automàtic...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Vergonya de Power Point
Deixant de banda les faltes d'ortografia i les incoherències evidents que ja han comentat més amunt, penso que no és una mala proposta la de fer un servei a la L1 entre Santa Eulàlia i Torras i Bages. Les infraestructures ja estan fetes, només es necessitarien nous trens i nova senyalització. I d'aquesta manera, provisionalment, es reduir la saturació de la línia al tram central. Ara bé, la línia que més ho necessita és clarament la L5, no em vull imaginar com anirà fins que no s'obri el tram central de les L9 i L10. A sobre de tenir trens més estrets, "talla" les dues línies ja citades (primer a Collblanc i després a Sagrera). Quina por...
Deixant de banda les faltes d'ortografia i les incoherències evidents que ja han comentat més amunt, penso que no és una mala proposta la de fer un servei a la L1 entre Santa Eulàlia i Torras i Bages. Les infraestructures ja estan fetes, només es necessitarien nous trens i nova senyalització. I d'aquesta manera, provisionalment, es reduir la saturació de la línia al tram central. Ara bé, la línia que més ho necessita és clarament la L5, no em vull imaginar com anirà fins que no s'obri el tram central de les L9 i L10. A sobre de tenir trens més estrets, "talla" les dues línies ja citades (primer a Collblanc i després a Sagrera). Quina por...
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Realment no fa falta absolutament res. Fer serveis parcials i maniobres és una cosa tant vella com la mateixa existència del ferrocarril i és una cosa que es fa a tot arreu.Solella wrote:Vergonya de Power Point
Deixant de banda les faltes d'ortografia i les incoherències evidents que ja han comentat més amunt, penso que no és una mala proposta la de fer un servei a la L1 entre Santa Eulàlia i Torras i Bages. Les infraestructures ja estan fetes, només es necessitarien nous trens i nova senyalització. I d'aquesta manera, provisionalment, es reduir la saturació de la línia al tram central. Ara bé, la línia que més ho necessita és clarament la L5, no em vull imaginar com anirà fins que no s'obri el tram central de les L9 i L10. A sobre de tenir trens més estrets, "talla" les dues línies ja citades (primer a Collblanc i després a Sagrera). Quina por...
L1, en principi te 2 o 3 trens de reserva. Sacrificant 1 o 2 més del carrussel es podria fer perfectament, a banda de pura sort te llocs on rebotar sense gaires problemes.
Pel costat hospitalet, el més pràctic es que el tren faci final a Mercat Nou i d'aquí el tren es mogui fins a Bordeta per la via d'entrada a cotxeres. Només cisalla un momentet, el temps que trigui en entrar a dins. I com que està a mig camí, lliura el cantó per a que alhora pugui entrar un tren de Plaça de Sants a Mercat Nou (per si aquest hagués d'esperar creuament).
Allà a Bordeta espera el moment per tornar-se a incorporar i llestos. A l'altre costat tenim Torres i Bages, que no te cap secret. Arriba per la mateixa andana, entra al túnel de maniobres, fa aquestes i surt per via 2, i allà pot esperar sense molestar a ningú.
La resta, el motorista va avisant que el tren fa servei parcial i s'anuncia als panells. No cal automatitzar absolutament res, no cal fer cap tipus de gran invserió ni res de res. Només voler fer-ho.
A la resta de línies és més complicat pel tema de que, degut a que mai s'han preocupat de construir apartadors, no hi ha espai on apartar un tren temporalment i fer que pugui maniobrar sense gaires complicacions, però vaja, això agafes un segon motorista per maniobrar contínuament (cosa que ja solen fer) i rebotes trens en menys d'un minut a qualsevol lloc que ho permeti. Tampoc te més secret que la pròpia voluntat de fer-ho.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
S'emporten la porta que tancava l'accés al pou de la L10 a l'Antic Escorxador de Badalona (al costat del Màgic BDN).
Va a parar a la platjeta de vies d'abans d'entrar a l'estació del Gorg; on s'estacionen trens buits. Suposo, hi ha una altra porta abans de baixar-hi a les vies.
Aquí es muntà la tuneladora del tram L10 Nord. Em sobta que encara no s'hagi urbanitzat.
https://facebook.com/photo.php?fbid=205 ... 4776915570
Va a parar a la platjeta de vies d'abans d'entrar a l'estació del Gorg; on s'estacionen trens buits. Suposo, hi ha una altra porta abans de baixar-hi a les vies.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Per on treuran la tuneladora que hi ha a (a tocar de) Lesseps ? tornaràn a obrir el pou de Lesseps ? encara hi ha el Pont-Grua allà muntat ? (em semb la que ja no, però fa temps que no hi passo )
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Re: Seguiment de les obres de la L9
La plaça de Lesseps està totalment urbanitzada i no hi queda cap rastre de le sobres de la L9 més que un pòster que hi ha a l'accés de l'estació actual de la L3 que hi posa "estem construint la L9" sobre una foto guapíssima de la tuneladora.uriol108 wrote:Per on treuran la tuneladora que hi ha a (a tocar de) Lesseps ? tornaràn a obrir el pou de Lesseps ? encara hi ha el Pont-Grua allà muntat ? (em semb la que ja no, però fa temps que no hi passo )
Algú havia comentat la possibilitat de treure la tuneladora per peces per algun altre pou que si que estigui obert, però no sé fins a quin punt és factible tractant-se d'una màquina de tanta envergadura.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Potser en el moment en el qual els capçals de les dues tuneladores coincideixin procedeixen a desmuntar-les totes dues a la vegada. Almenys és la solució més factible que veig.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
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Fil nou: anell ferroviari
Atès que es tracta d'un tema que depassa l'àmbit de la L9 estrictament parlant, i que a més està agafant una certa volada, els missatges sobre l'anell ferroviari L1/L9 s'han passat a un fil nou: viewtopic.php?f=2&t=14730
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Avui, estan pel carrer 4 de la Zona Franca veia com passaven amunt i avall metros de la L10 circulant en buit. No crec que fossin els de la línia regular que després de Foc circulessin en blanc fins a la última estació (la de tallers) i fessin allà el retorn. No crec que hi hagi tant material com per fer això A més passaven força seguits. Se sap si fa dies que es fan circulacions?https://www.dropbox.com/s/kdxhdtw6v9syi ... 6.jpg?dl=0
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Buenos días. ¿Cómo van las obras de Provençana?Porque esa se supone que en 1-2 meses abría.
Por cierto, un pequeño off topic que no sé si alguna vez se comentó.
¿Alguno de vosotros sabía cómo era el plano de metro de Madrid en 1985-86? La pregunta tiene trampa, y está relacionada con este tema, por eso la hago.
Por cierto, un pequeño off topic que no sé si alguna vez se comentó.
¿Alguno de vosotros sabía cómo era el plano de metro de Madrid en 1985-86? La pregunta tiene trampa, y está relacionada con este tema, por eso la hago.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Pues no sé, que la línea 6 no era circular aún? xDDD
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Re: Seguiment de les obres de la L9
No. Que la línea 9 tenía dos tramos segregados, la 9 Norte de Herrera Oria a Avenida de América, y la 9 Sur, de Sáinz de Baranda a Pavones. En Madrid se hizo primero el tramo sur, en 1978-79 si mal no recuerdo, y después el tramo norte en 1983. Finalmente la sección central se construyó casi en 1988. Pero me ha venido a la memoria porque durante unos años, la línea número 9 también tuvo dos tramos segregados, sólo que allí emplearon diez años para unir los tramos. En cierto modo, la línea 10 también estuvo segregada, pues durante un tiempo existió Aluche-Alonso Martínez y Fuencarral-Nuevos Ministerios (denominada como línea 8), que posteriormente se cerró unos meses para en 1999 unirse ambos tramos construyendo el tramo central bajo el mismo nombre de línea 10. Sólo que este caso fue diferente porque el tramo que luego fue 10 Norte se denominaba línea 8.campbell wrote:Pues no sé, que la línea 6 no era circular aún? xDDD
Es un off topic, pero sin querer al Metro de Barcelona le ha acabado pasando como al de Madrid en ese sentido. Sólo que Madrid tiene diferentes recorridos para las líneas 9 y 10 y aquí las tenemos juntas en un tramo común.
Al llegar a la línea de metro número 9, hemos hecho un tramo en una punta de Barcelona. Luego otro en el otro extremo. Y luego los hemos unido. Y juraría que tanto en Madrid como en Barcelona, las líneas 9 y 10 han sido los dos únicos casos donde se han construido primero los extremos y luego se ha unido la sección central de línea. En el resto de líneas, siempre se hicieron desde dentro hacia fuera, en los casos de líneas 9 y 10, se hicieron desde las dos afueras hacia el centro.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Ya me gustaría que la L9 de Barcelona quedase unida tan rápido como quedó unida la de Madrid. El tramo que unió ambas secciones separadas de la línea 9 de Madrid se inauguró en 1986, apenas seis años después de la inauguración del tramo mas antiguo, Sainz de Baranda - Pavones, en 1980.
He de decir que es una de las líneas que mas me gusta de Madrid, quizá por su trazado y la época de su construcción e inauguración, lo cual se ve reflejado en sus estaciones. Eso si, diría que es una línea que nunca a llegado a tener la demanda con la que fue prevista.
Si la L9 de Barcelona hubiese llevado el mismo ritmo, estaríamos inaugurando el tramo central este mismo año.
He de decir que es una de las líneas que mas me gusta de Madrid, quizá por su trazado y la época de su construcción e inauguración, lo cual se ve reflejado en sus estaciones. Eso si, diría que es una línea que nunca a llegado a tener la demanda con la que fue prevista.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Evidentemente que los tiempos de construcción fueron muy diferentes, pero en tu mensaje hay un error: el tramo central se inauguró a finales de 1987, casi en 1988: dos años después de lo que mencionas. En 1986 aún seguíamos con 9a y 9b. En lo que respecta a la línea 10, el suburbano Aluche-Alonso existía desde finales de los 70, y a principios de los 80 se hizo la línea 8. La idea de unirlas tuvo lugar a principios de los 90, motivo por el cual, esto unido a la ampliación de línea 7 eliminó la vía única de Nuevos Ministerios a Avenida de América. Pero también la futura macrolínea 10 estuvo unos años "partida": 10a (denominada línea 8) y 10b.Kane_84 wrote:Ya me gustaría que la L9 de Barcelona quedase unida tan rápido como quedó unida la de Madrid. El tramo que unió ambas secciones separadas de la línea 9 de Madrid se inauguró en 1986, apenas seis años después de la inauguración del tramo mas antiguo, Sainz de Baranda - Pavones, en 1980.
He de decir que es una de las líneas que mas me gusta de Madrid, quizá por su trazado y la época de su construcción e inauguración, lo cual se ve reflejado en sus estaciones. Eso si, diría que es una línea que nunca a llegado a tener la demanda con la que fue prevista.
Si la L9 de Barcelona hubiese llevado el mismo ritmo, estaríamos inaugurando el tramo central este mismo año.
Tampoco hay que olvidar que en Madrid, las líneas 9 y 10 recibieron ampliaciones por los extremos, que tardaron años en hacerse. La conexión con Metrosur no llegó hasta 2002, Metronorte se inauguró en 2007, TFM a finales de 1999, hasta que el Metro llegó a Paco de Lucía tuvimos que esperar hasta 2015, pero ya en 1999, se hablaba de esta ampliación. Lo que en Madrid corrieron fueron las obras una vez licitadas y comenzadas a hacer, que es lo que aquí falla. Una vez licitada una obra de ampliación de una línea, en tres años no está hecha: también depende de los tiempos. Desde 2012 Madrid tampoco ha ampliado tanto como en años anteriores, como mucho una o dos estaciones de alguna línea aislada, así que tampoco es para que pongamos el grito en el cielo porque inauguremos tres estaciones cada tres años.
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