Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Entre Sant Cugat i Sarria hi ha espai per fer avançaments? Perque segons la nota hi ha un servei a les 07:54h i aquest és a les 07:56h.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
No, però el S2 que passa a les 7.54 per Sant Cugat arriba a Sarrià a les 8.09 i el nou tren ix de Sant Cugat a les 7.56 i arriba a Sarrià per a fer el L6 de les 8.12, per tant no agafarà gaire velocitat i no caldrà que avance el tren següent.Sokjo wrote:Entre Sant Cugat i Sarria hi ha espai per fer avançaments? Perque segons la nota hi ha un servei a les 07:54h i aquest és a les 07:56h.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
És més lent
És a dir, fins a Sarrià, el tren directe triga un minut més que els normals. Això sí, ajudarà a descarregar els trens anterior i posterior.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Els semidirectes eren directes de Sarrià a Sant Cugat (a l'àrea urbana feien les mateixes parades que actualment fan els S1 i S2). En l'última època després de Sant Cugat paraven a totes les estacions i baixadors fins a Sabadell, Terrassa o la Universitat Autònoma, l'horari més antic que tinc és del 1993 i aleshores els trens a/des de Terrassa des de Sant Cugat només paraven a Rubí, els trens amb destinació Sabadell o Universitat Autònoma només es saltaven Sant Joan (Vollpereres encara no existia). Més enrera ja no ho sé.Renfe445 wrote:Primer experimento creo que no, en los 80 y 90 había semidirectos, señalizados con un cartelito verde, aunque no sé dónde paraban.
Els semidirectes es van suprimir amb l'entrada en servei del "Metro del Vallès", el 25 de juny del 1996.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Gracias por la aclaración, entonces podemos decir que está volviendo aunque de una forma tímida los legendarios semidirectos...Granolleri wrote:Els semidirectes eren directes de Sarrià a Sant Cugat (a l'àrea urbana feien les mateixes parades que actualment fan els S1 i S2). En l'última època després de Sant Cugat paraven a totes les estacions i baixadors fins a Sabadell, Terrassa o la Universitat Autònoma, l'horari més antic que tinc és del 1993 i aleshores els trens a/des de Terrassa des de Sant Cugat només paraven a Rubí, els trens amb destinació Sabadell o Universitat Autònoma només es saltaven Sant Joan (Vollpereres encara no existia). Més enrera ja no ho sé.
Els semidirectes es van suprimir amb l'entrada en servei del "Metro del Vallès", el 25 de juny del 1996.
Aunque aquí lo que harán es aprovechar un movimiento de material vacío transformándolo a un servicio comercial.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Això no és un semidirecte, no hi ha cap guany de cara a l'usuari en quant a temps de viatge. És un tren que anirà a distància de bloqueig del tren del davant (un S7) i li serveix com a reforç (un tren escombra, vaja). El normal en aquella hora seria que a Sant Cugat hi hagués personal avisant als passatgers, que si van directes a Barcelona, agafin el tren especial i els que vagin a La Floresta i Valldoreix agafin l'S7. Així es reparteix el passatge en dos trens, ja que imagino que l'S7 procedent de Rubí deu anar molt ple i el proper tren comercial és un S2 que deu anar igual. És una bona manera d'oxigenar i si la cosa va bé, doncs no estaria malament fer el mateix amb d'altres serveis de buit.Renfe445 wrote:Gracias por la aclaración, entonces podemos decir que está volviendo aunque de una forma tímida los legendarios semidirectos...Granolleri wrote:Els semidirectes eren directes de Sarrià a Sant Cugat (a l'àrea urbana feien les mateixes parades que actualment fan els S1 i S2). En l'última època després de Sant Cugat paraven a totes les estacions i baixadors fins a Sabadell, Terrassa o la Universitat Autònoma, l'horari més antic que tinc és del 1993 i aleshores els trens a/des de Terrassa des de Sant Cugat només paraven a Rubí, els trens amb destinació Sabadell o Universitat Autònoma només es saltaven Sant Joan (Vollpereres encara no existia). Més enrera ja no ho sé.
Els semidirectes es van suprimir amb l'entrada en servei del "Metro del Vallès", el 25 de juny del 1996.
Aunque aquí lo que harán es aprovechar un movimiento de material vacío transformándolo a un servicio comercial.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Aquest tren crec que ja era el que feia l'horari d'escombra d'un S7, Sortia de Rubí sense avisar del destí ni res i anava darrera l'S7, un dia hi vaig entrar per error esperant l'S7 i crec que arribava a Sarrià sobre les 8:12. És simplement regularitzar l'horari d'un tren que ja donava servei comercial.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
El que dius no és cert.mfuentesll2 wrote:Aquest tren crec que ja era el que feia l'horari d'escombra d'un S7, Sortia de Rubí sense avisar del destí ni res i anava darrera l'S7, un dia hi vaig entrar per error esperant l'S7 i crec que arribava a Sarrià sobre les 8:12. És simplement regularitzar l'horari d'un tren que ja donava servei comercial.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Però això de fer un tren directe per la B-V és possible???, segons es diu i s'ha provat, la B-V està saturada i no sé com es pot fer aquest servei tenint en compte que es diu que no es pot fer avançaments i coses així.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
És un tren que ja existia i baixava de cotxeres i que ara agafa passatge de forma especial a una estació. No avança pas a d'altres trens, ja que només va enganxat al tren que porta al davant i a diferència d'aquell, no s'atura a les estacions. ^^Carlos González wrote:Però això de fer un tren directe per la B-V és possible???, segons es diu i s'ha provat, la B-V està saturada i no sé com es pot fer aquest servei tenint en compte que es diu que no es pot fer avançaments i coses així.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Nuevo tren directo de FGC entre Sant Cugat y Sarrià. http://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=24689
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
M'estranya que FGC no hagi creat ja una nova línia S10 Sant Cugat-Sarrià...
A banda de que em sembla fenomenal que aprofitin aquest tren en buit, l'execució en si és una mica absurda. Podria circular tranquil·lament com a línia S5 (aturant-se a Sant Cugat, Valldoreix, La Floresta i directe fins Sarrià) i allargar el servei fins Plaça Catalunya sense canviar cap nomenclatura a mig camí respectant l'itinerari tal i com marca en els mapes de la línia S5. Tot lo altre és marejar al personal.
A banda de que em sembla fenomenal que aprofitin aquest tren en buit, l'execució en si és una mica absurda. Podria circular tranquil·lament com a línia S5 (aturant-se a Sant Cugat, Valldoreix, La Floresta i directe fins Sarrià) i allargar el servei fins Plaça Catalunya sense canviar cap nomenclatura a mig camí respectant l'itinerari tal i com marca en els mapes de la línia S5. Tot lo altre és marejar al personal.
Baixador a Premià de Mar ja!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Diari ARA Barcelona | 04/03/2019
De mica en mica, anem avançant!
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha plantejat la necessitat de construir un segon túnel ferroviari per unir Barcelona amb el Vallès a través de Ferrocarrils de la Generalitat, tot això per descongestionar la C-58 als accessos a Barcelona.
Calvet ha fet aquest anunci durant la presentació de l'estratègia de Ferrocarrils de la Generalitat fins a l'any 2030, un acte en el qual ha assegurat també que FGC ha d'estar preparada per gestionar en un futur línies de velocitat alta que connectin amb el sud de França i per ser titular del servei de Rodalies i Regionals a Catalunya, si es donés l'oportunitat.
Calvet ha dit que aquest segon túnel que permetrà connectar Barcelona amb el Vallès en menys de mitja hora depèn de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que hauria d'incloure'l en el nou pla director d'infraestructures fins al 2030.
El conseller ha assegurat que aquest segon túnel és necessari perquè la infraestructura actual "no dona més de si", perquè no permet augmentar les freqüències, i per això s'ha mostrat confiat que per al 2020 ja es pugui tenir "un estudi informatiu", encara que no ha especulat sobre quan podria estar en servei aquest túnel.
Salut!
De mica en mica, anem avançant!
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha plantejat la necessitat de construir un segon túnel ferroviari per unir Barcelona amb el Vallès a través de Ferrocarrils de la Generalitat, tot això per descongestionar la C-58 als accessos a Barcelona.
Calvet ha fet aquest anunci durant la presentació de l'estratègia de Ferrocarrils de la Generalitat fins a l'any 2030, un acte en el qual ha assegurat també que FGC ha d'estar preparada per gestionar en un futur línies de velocitat alta que connectin amb el sud de França i per ser titular del servei de Rodalies i Regionals a Catalunya, si es donés l'oportunitat.
Calvet ha dit que aquest segon túnel que permetrà connectar Barcelona amb el Vallès en menys de mitja hora depèn de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que hauria d'incloure'l en el nou pla director d'infraestructures fins al 2030.
El conseller ha assegurat que aquest segon túnel és necessari perquè la infraestructura actual "no dona més de si", perquè no permet augmentar les freqüències, i per això s'ha mostrat confiat que per al 2020 ja es pugui tenir "un estudi informatiu", encara que no ha especulat sobre quan podria estar en servei aquest túnel.
Salut!
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
D'aquí res es redactarà el PDI 2021-2030, i encara no s'ha acabat ni el 2001-2010
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Vaja, ja era hora. Han trigat a despertar però per fi han vist que calia d'una vegada un nou corredor i que l'actual, per molta automatizació te un límit. Ara aviam si espavilen que el túnel d'Horta hauria de fer temps que hauria d'estar en servei.122-042-132 wrote: El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha plantejat la necessitat de construir un segon túnel ferroviari per unir Barcelona amb el Vallès a través de Ferrocarrils de la Generalitat, tot això per descongestionar la C-58 als accessos a Barcelona.
Calvet ha dit que aquest segon túnel que permetrà connectar Barcelona amb el Vallès en menys de mitja hora depèn de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que hauria d'incloure'l en el nou pla director d'infraestructures fins al 2030.
El conseller ha assegurat que aquest segon túnel és necessari perquè la infraestructura actual "no dona més de si", perquè no permet augmentar les freqüències, i per això s'ha mostrat confiat que per al 2020 ja es pugui tenir "un estudi informatiu", encara que no ha especulat sobre quan podria estar en servei aquest túnel.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
-Cua de maniobres Plaça Cat
-Salt de Moltó Sant Cugat
-3a via a Les Planes, Vallvidrera, Peu del Funicular
-Andens de 5 vagons
-L7 fins a Gràcia
-Túnel de Montcada + etc varios per millorar la R4
Amb això es la línia pot treballar més que be i els enormes diners del segon túnel es poden dedicar a altres coses.
-Salt de Moltó Sant Cugat
-3a via a Les Planes, Vallvidrera, Peu del Funicular
-Andens de 5 vagons
-L7 fins a Gràcia
-Túnel de Montcada + etc varios per millorar la R4
Amb això es la línia pot treballar més que be i els enormes diners del segon túnel es poden dedicar a altres coses.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Com no traslladis Peu del Funicular una mica més cap a Sarrià, fora de la boca del túnel...Aeduh wrote: -3a via a Les Planes, Vallvidrera, Peu del Funicular
-Andens de 5 vagons
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
FGC vol connectar la línia Llobregat-Anoia amb la Barcelona-Vallès abans de 2030
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
On? En quin espai? Qualsevol cosa que es faci a l’estació de Sant Cugat implica el seu soterrament, ja no només per raons d’espai sinó també perquè veïns i ajuntament no perdran la ocasió de reclamar-ho.Aeduh wrote:-Salt de Moltó Sant Cugat.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Como se dice popularmente, "cada loco con su tema"...
Yendo a la noticia, por fin los políticos, que son los que parten el bacalao de todo esto, se han dado cuenta de cuál es el verdadero problema de la línea del Vallès, y no es ni meter más estaciones, ni ampliar las líneas, ni ampliar andenes, ni meter más vías: es un segundo túnel, tema que se lleva leyendo y que la propia admin de este foro ha comentado más de una vez, a mensaje por página como mínimo, pero como decía antes, algunos no están de acuerdo y proponen otras cosas antes que un segundo túnel.
Evidentemente quien se mete realmente en el tren en hora punta, sea de mañana o de tarde y se desespera con los retrasos, parones dentro del túnel y ve los sobreesfuerzos de FGC que tiene que abrir y cerrar puertas en pocos segundos para cumplir los horarios, quien a diario ve eso como digo, simplemente es consiciente de una realidad de perogrullo, que le puede gustar más o menos pero cuando se c*g* en puntos suspensivos porque dfía sí día también llega tarde debido a que la línea no da más de sí, tiene que acabar admitiendo la única salvación posible para la línea del Vallès.
Y quien ve las lineas sobre el papel, de Sant Cugat pabajo no pasa o lo hace muy esporádicamente o el viernes en la noche cuando se baja de fiesta para volver a su casa el sábado de madrugada con ocho copas de más, va a dar una opinión completamente diferente mientras en la nebulosa de la resaca se pregunta dónde diablos está la saturación que se lleva pregonando a los cuatro vientos en este hilo y otros subsiguientes.
Evidentemente son dos realidades claramente diferenciadas, y dentro del marco de la multiplicidad hay muchas más. La cuestión a abordar es que dentro de ese abanico de posibilidades, realidades y soluciones, los políticos han encendido el piloto rojo de alarma, abogando por el segundo túnel de bajada a Barcelona. En base a esto, ahora se trata de barajar por dónde va a pasar, qué conexiones va a tener, qué viabilidad y dificultades puede presentar y cuánto puede costar. A partir de ahí, barajen y repartan cartas que comienza la siguiente partida, señores.
Yendo a la noticia, por fin los políticos, que son los que parten el bacalao de todo esto, se han dado cuenta de cuál es el verdadero problema de la línea del Vallès, y no es ni meter más estaciones, ni ampliar las líneas, ni ampliar andenes, ni meter más vías: es un segundo túnel, tema que se lleva leyendo y que la propia admin de este foro ha comentado más de una vez, a mensaje por página como mínimo, pero como decía antes, algunos no están de acuerdo y proponen otras cosas antes que un segundo túnel.
Evidentemente quien se mete realmente en el tren en hora punta, sea de mañana o de tarde y se desespera con los retrasos, parones dentro del túnel y ve los sobreesfuerzos de FGC que tiene que abrir y cerrar puertas en pocos segundos para cumplir los horarios, quien a diario ve eso como digo, simplemente es consiciente de una realidad de perogrullo, que le puede gustar más o menos pero cuando se c*g* en puntos suspensivos porque dfía sí día también llega tarde debido a que la línea no da más de sí, tiene que acabar admitiendo la única salvación posible para la línea del Vallès.
Y quien ve las lineas sobre el papel, de Sant Cugat pabajo no pasa o lo hace muy esporádicamente o el viernes en la noche cuando se baja de fiesta para volver a su casa el sábado de madrugada con ocho copas de más, va a dar una opinión completamente diferente mientras en la nebulosa de la resaca se pregunta dónde diablos está la saturación que se lleva pregonando a los cuatro vientos en este hilo y otros subsiguientes.
Evidentemente son dos realidades claramente diferenciadas, y dentro del marco de la multiplicidad hay muchas más. La cuestión a abordar es que dentro de ese abanico de posibilidades, realidades y soluciones, los políticos han encendido el piloto rojo de alarma, abogando por el segundo túnel de bajada a Barcelona. En base a esto, ahora se trata de barajar por dónde va a pasar, qué conexiones va a tener, qué viabilidad y dificultades puede presentar y cuánto puede costar. A partir de ahí, barajen y repartan cartas que comienza la siguiente partida, señores.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...