Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Teleindicadors a les andanes
En curs d'instal.lació
R2: La Llagosta, Sant Celoni.
R3: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Barcelona-Sant Andreu Arenal, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet, Manresa.
R7: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
R2: La Llagosta, Sant Celoni.
R3: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Barcelona-Sant Andreu Arenal, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet, Manresa.
R7: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2019
Estacions recentment reformades:
-El Vendrell (R4, 2018)
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2)
-Vacarisses (R4)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres en licitació:
-Palautordera (R2)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
-El Vendrell (R4, 2018)
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2)
-Vacarisses (R4)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres en licitació:
-Palautordera (R2)
Licitacions desertes o desistides:
[...]
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Estació de Bellvitge (R2)
Buenos días437.001 wrote:Informen a un altre fórum que els trens direcció Aeroport/Vilanova tornen a passar per via 1, es veu que hi han instal.lat una andana provisional de bastides.
Alguien tendría la amabilidad de explicarme porfa, qué cachondeo es ese de Bellvitge? El otro día en un SVC nos metimos por vía central dirección Gavà. Ahora vuelven a pasar por vía 1, y los de Bcn por la 2. Sinceramente no sé qué diablos pretenden hacer en esa estación. Cada día te pasa el tren por una vía distinta.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Estació de Bellvitge (R2)
Buenas tardes.França451 wrote: Buenos días
Se llama "estar en obras".França451 wrote:Alguien tendría la amabilidad de explicarme porfa, qué cachondeo es ese de Bellvitge? El otro día en un SVC nos metimos por vía central dirección Gavà. Ahora vuelven a pasar por vía 1, y los de Bcn por la 2. Sinceramente no sé qué diablos pretenden hacer en esa estación. Cada día te pasa el tren por una vía distinta.
Ahir (03/03/2019)
A Barcelona-Estació de França (R2):
-Quasi gens d'avenç.
-Encara no han acabat els sòcols de la coberta de l'estació, ni a via 3 ni a via 14.
-L'andana de vies 14/15 segueix parcialment tallada amb tanques, i li falten alguns trams de reixeta de desaigüe per instal.lar.
-També hi havia tanques (noves) a l'andana de vies 12/13.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Obra de reconfiguració de vies aparentment acabada, tot i que no sé si quedaran obres no visibles a simple vista o no.
-Els trens tornen a circular per via 1, on hi han instal.lat una ampliació provisional de l'andana, que ha guanyat bastante en amplada, aquesta ampliació és de bastides i a la mateixa cota que la resta de l'andana (no adaptada).
-No hi ha més obres visibles a simple vista, per ara.
A Viladecans (R2):
-Res de nou. Única estació de la R2 sud sense teleindicadors.
-Com a detall, a aquesta estació només hi ha megafonia a sota de les marquesines (que no són gens llargues).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Avui estaven encesos els teleindicadors vells de lletres vermelles, mentre que els teleindicadors nous model Deimos/Aesys en color segueixen funcionant, tot i que ara com ara amb els mateixos defectes que els teleindicadors vells (no anuncien les vies correctament del tot, especialment quan es tracta d'un tren per via 2 que habitualment circula per via 1, s'anuncia a totes dues vies encara que via 1 estigui ocupada per un tren sense servei).
-Quasi gens d'avenç.
-Encara no han acabat els sòcols de la coberta de l'estació, ni a via 3 ni a via 14.
-L'andana de vies 14/15 segueix parcialment tallada amb tanques, i li falten alguns trams de reixeta de desaigüe per instal.lar.
-També hi havia tanques (noves) a l'andana de vies 12/13.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
-Obra de reconfiguració de vies aparentment acabada, tot i que no sé si quedaran obres no visibles a simple vista o no.
-Els trens tornen a circular per via 1, on hi han instal.lat una ampliació provisional de l'andana, que ha guanyat bastante en amplada, aquesta ampliació és de bastides i a la mateixa cota que la resta de l'andana (no adaptada).
-No hi ha més obres visibles a simple vista, per ara.
A Viladecans (R2):
-Res de nou. Única estació de la R2 sud sense teleindicadors.
-Com a detall, a aquesta estació només hi ha megafonia a sota de les marquesines (que no són gens llargues).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Avui estaven encesos els teleindicadors vells de lletres vermelles, mentre que els teleindicadors nous model Deimos/Aesys en color segueixen funcionant, tot i que ara com ara amb els mateixos defectes que els teleindicadors vells (no anuncien les vies correctament del tot, especialment quan es tracta d'un tren per via 2 que habitualment circula per via 1, s'anuncia a totes dues vies encara que via 1 estigui ocupada per un tren sense servei).
Last edited by 437.001 on Monday 04/03/2019 15:34, edited 1 time in total.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Bon dia! A l'estació de Viladecans li fa falta una bona reforma, com ampliar la marquesina, perque si está plovent i no hi ha lloc a la marquesina, et mulles, posar teleindicadors, som l'única estació de la R2 Sud sense teleindicadors, pujar l'andana i ampliar-la per que hi hagi més capacitat. A L'estació de França van molt lents no?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Hola...hola04 wrote:Bon dia!
Cert. Per la quantitat de passatgers que té, les marquesines són petites.hola04 wrote:A l'estació de Viladecans li fa falta una bona reforma, com ampliar la marquesina, perque si está plovent i no hi ha lloc a la marquesina, et mulles,
Cert. Però vaja, ja els posaran. Si n'han posat a Garraf, seria estranyíssim que no en poséssin a Viladecans.hola04 wrote:posar teleindicadors, som l'única estació de la R2 Sud sense teleindicadors,
hola04 wrote:pujar l'andana i ampliar-la per que hi hagi més capacitat.
No, això a Viladecans no cal, ja es va fer fa anys.
Sí, molt. No sé ben bé per què, la veritat... A priori semblava una obra no gens complicada...hola04 wrote:A L'estació de França van molt lents no?
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Lo de Viladecans es de juzgado de guardia. Su techado en los andenes sólo está preparado para cubrir la longitud del minibuque, por lo que sólo los servicios 1º y 2º de la Granollers-Castelldefels en laborable no vacacional y algunos Vilanova-Bcn los findes, cubren en toda su longitud este minitecho. Un civia de 5 coches sobresale por los lados del techado también, por lo que como llueva te toca entrar en el tren bien duchado.437.001 wrote:Hola...hola04 wrote:Bon dia!
Cert. Per la quantitat de passatgers que té, les marquesines són petites.hola04 wrote:A l'estació de Viladecans li fa falta una bona reforma, com ampliar la marquesina, perque si está plovent i no hi ha lloc a la marquesina, et mulles,
Cert. Però vaja, ja els posaran. Si n'han posat a Garraf, seria estranyíssim que no en poséssin a Viladecans.hola04 wrote:posar teleindicadors, som l'única estació de la R2 Sud sense teleindicadors,
hola04 wrote:pujar l'andana i ampliar-la per que hi hagi més capacitat.
No, això a Viladecans no cal, ja es va fer fa anys.
Sí, molt. No sé ben bé per què, la veritat... A priori semblava una obra no gens complicada...hola04 wrote:A L'estació de França van molt lents no?
Aparte de eso y de algunas cosillas más que hacen falta urgentemente, es la única estación en toda la red que tiene un horario propio diferente al del resto de la red:
Lunes a viernes laborables (sea o no festivo): de 10:10 a 13:10 sentido Gavá y de 10:32 a 13:32 sentido Barcelona, dos trenes/hora
Sábados/domingos/festivos todo el año, excepto campeonatos de Montmelò: 4 trenes cada hora durante todo el día
Lunes a viernes vacacionales: 2 trenes cada hora todo el día excepto la franja de las 19:00 a 20:00 que son 4 trenes/hora
Sábados y domingos de campeonatos de Montmelò y díada de Catalunya: 6 trenes por hora durante todo el día
Y esto se traduce en...
No pueden hacer las cosas bien? Cuando circule el castefa, Sanvi no para, cuando no circule el Castefa, Sanvi para. Pues en vez de eso, nos encontramos días laborables en que sólo paran dos trenes por hora, y días festivos en que todo bicho viviente de Rodalies que pase por allí tiene parada en esta estación.
Ya sé que esto último no debería ir en este hilo, pero está relacionado con la reforma de la estación, en este caso de los horarios.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
No hi està relacionat, perquè aquest fil tracta de la reforma d'estacions com a infraestructura. Si voleu continuar aquest debat, hi ha fils més adequats.França451 wrote:Ya sé que esto último no debería ir en este hilo, pero está relacionado con la reforma de la estación, en este caso de los horarios.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Avui (04/03/2019)
A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):
-L'estació necessita cartelleria desesperadament.
-Algunes rajoles del terra estan soltes.
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-L'andana de vies 2/4 (direcció Barcelona) es estreta per la quantitat de passatgers que té l'estació. A certes hores s'acumula molta gent a la zona de l'escala del pas inferior.
A L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Crec que és possible que sigui l'estació més fosca de tot el nucli de Rodalies Barcelona.
Als Monjos (R4):
-Ascensors PER FI en servei, els he utilitzat tots dos.
-Amb això, obres finalitzades. És la primera estació de l'any, i els hi ha costat bastant de temps acabar-la.
-Els tres fanals de l'extrem costat L'Arboç de l'andana de via 1 (la de l'edifici de viatgers) segueixen fosos, espatllats o apagats.
-Els dos fanals de l'extrem costat Vilafranca de l'andana de via 1 (la de l'edifici de viatgers) han estat reparades i tornen a funcionar.
-El teleindicador de l'extrem costat L'Arboç de l'andana de via 2 (direcció Barcelona) porta ja bastant de temps apagat i sense funcionar.
-Les vies de l'estació encara no han estat renovades.
-L'estació necessita cartelleria desesperadament.
-Algunes rajoles del terra estan soltes.
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-L'andana de vies 2/4 (direcció Barcelona) es estreta per la quantitat de passatgers que té l'estació. A certes hores s'acumula molta gent a la zona de l'escala del pas inferior.
A L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Crec que és possible que sigui l'estació més fosca de tot el nucli de Rodalies Barcelona.
Als Monjos (R4):
-Ascensors PER FI en servei, els he utilitzat tots dos.
-Amb això, obres finalitzades. És la primera estació de l'any, i els hi ha costat bastant de temps acabar-la.
-Els tres fanals de l'extrem costat L'Arboç de l'andana de via 1 (la de l'edifici de viatgers) segueixen fosos, espatllats o apagats.
-Els dos fanals de l'extrem costat Vilafranca de l'andana de via 1 (la de l'edifici de viatgers) han estat reparades i tornen a funcionar.
-El teleindicador de l'extrem costat L'Arboç de l'andana de via 2 (direcció Barcelona) porta ja bastant de temps apagat i sense funcionar.
-Les vies de l'estació encara no han estat renovades.
No. Simplemente es algo que habrá que corregir con el tiempo. Pero con la de cosas que hay pendientes, no puede ser una prioridad.França451 wrote:Lo de Viladecans es de juzgado de guardia.
No es ni de lejos la única estación en la que esto sucede, y de hecho, en Castelldefels es mucho peor.França451 wrote:Su techado en los andenes sólo está preparado para cubrir la longitud del minibuque. [...] Un civia de 5 coches sobresale por los lados del techado también, por lo que como llueva te toca entrar en el tren bien duchado.
Por otra parte, me parece que estás siendo optimista, las marquesinas de Viladecans son más cortas que eso, ni siquiera cabe una 451 en simple.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://rodalies.gencat.cat/ca/sobre-rod ... etua-00001
Renfe adjudica les obres de construcció de l'estació de Santa Perpètua de Mogoda
La nova estació donarà servei a la zona de Granja Soldevilla
04/03/2019 18:03
*
Renfe ha adjudicat les obres de construcció de la futura estació de Santa Perpètua de Mogoda a la UTE CONTRATAS VILOR S.L. – PETRUCCO S.A, que comptarà amb els serveis de la línia R8 de rodalia de Barcelona. Les actuacions contemplen un import d'1.768.135 euros i un termini d'execució de 9 mesos.
Actualment Santa Perpètua compta amb una estació de rodalia situada en la línia R3 que permet enllaçar la població amb Barcelona en un temps de viatge de 16 minuts. Amb la nova estació es donarà servei a la zona de la Granja Soldevilla i als barris de Can Taió i Can Folguera.
Les actuacions previstes en el projecte per a la construcció de la futura estació inclouen:
• Nou edifici de viatgers on a la zona de vestíbul s'ubicarà el Punt d'Atenció al Viatger, així com màquines autovenda i control d'accessos pas inferior de connexió entre andanes
• Recreixement, repavimentació i encaminaments
• Sistemes d'Informació al viatger
• Urbanització d'accessos
• Ascensors
• Noves marquesines
• Integració paisatgística de les noves instal·lacions
Renfe adjudica les obres de construcció de l'estació de Santa Perpètua de Mogoda
La nova estació donarà servei a la zona de Granja Soldevilla
04/03/2019 18:03
*
Renfe ha adjudicat les obres de construcció de la futura estació de Santa Perpètua de Mogoda a la UTE CONTRATAS VILOR S.L. – PETRUCCO S.A, que comptarà amb els serveis de la línia R8 de rodalia de Barcelona. Les actuacions contemplen un import d'1.768.135 euros i un termini d'execució de 9 mesos.
Actualment Santa Perpètua compta amb una estació de rodalia situada en la línia R3 que permet enllaçar la població amb Barcelona en un temps de viatge de 16 minuts. Amb la nova estació es donarà servei a la zona de la Granja Soldevilla i als barris de Can Taió i Can Folguera.
Les actuacions previstes en el projecte per a la construcció de la futura estació inclouen:
• Nou edifici de viatgers on a la zona de vestíbul s'ubicarà el Punt d'Atenció al Viatger, així com màquines autovenda i control d'accessos pas inferior de connexió entre andanes
• Recreixement, repavimentació i encaminaments
• Sistemes d'Informació al viatger
• Urbanització d'accessos
• Ascensors
• Noves marquesines
• Integració paisatgística de les noves instal·lacions
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
-M'informen de la instal.lació de nous teleindicadors i pantalles. Qui ho fa és una font no massa ferroviària, a veure si ho podeu confirmar, que no podré pujar a Barcelona fins demà.
-M'informen de la instal.lació de nous teleindicadors i pantalles. Qui ho fa és una font no massa ferroviària, a veure si ho podeu confirmar, que no podré pujar a Barcelona fins demà.
Ahir (10/03/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
-Res de nou per les escales mecàniques de l'accés Pau Claris.
-No és exactament una novetat, però algunes de les rajoles del terra de les andanes ja estan trencades o en mal estat...
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
-Els nous teleindicadors, model Deimos/Aesys en color i pantalles LCD, funcionen.
-N'hi ha dos per via. Abans, de teleindicadors antics de lletres vermelles, n'hi havia tres per via...
-Les escales d'accés a les andanes tenen els graons molt desgastats...
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
-A l'andana direcció Sants, el perllongament de l'andana per l'extrem costat Sant Andreu Arenal va prenent forma, ja han instal.lat tota la vora d'andana.
-Les baranes de les noves escales a l'Avinguda de Vallbona per accedir a la parada de bus de la Meridiana ja són visibles.
-A l'andana direcció Sants, ja han canviat les vores d'andana a tota la zona de sota la marquesina, i una miqueta més direcció Sant Andreu Arenal.
-A l'andana direcció Montcada encara no han fet res.
A Montcada i Reixac-Sant Joan (R3, estació clausurada):
[des del tren]
-No és ben bé una novetat, però ja fa una temporada que han tancat l'accés a l'estació des del carrer de les escales.
-Crec que tampoc és una novetat, però han instal.lat pòrtics d'electrificació a la zona d'andana...
A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]
-Instal.lats quatre teleindicadors model Deimos/Aesys, dos per andana, de moment encara apagats.
-Instal.lada megafonia nova.
A Santa Perpètua de Mogoda (R3):
[des del tren]
-Instal.lats dos teleindicadors, model antic de lletres vermelles, de moment encara apagats.
-Instal.lada megafonia nova.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
-Obres aparentment finalitzades, excepte els ascensors, que encara no funcionen.
-Pas a nivell entre vies Strail eliminat.
-Fins que no funcionin els ascensors, la cosa és bastant incòmoda per a qui porti maletes, paquets grossos o cotxets de nen.
-No hi ha cartelleria nova ni teleindicadors.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Res de nou... Sembla que en tenen per estona abans que no comencin les obres de reforma...
-Teleindicadors encesos i funcionant, excepte el de via 2 costat Montmeló, que estava apagat (el de via 4 estava encès, però molt tènue).
-No sé si eren okupes, grafiters, o què, però hi havia gent jove a la via 4, a la zona on no hi ha tancaments, tocant a l'antiga fàbrica, no sé què hi feien, però res de bo.
-La via 4 està molt bruta, plena d'ampolles i brossa en general.
A Les Franqueses-Granollers Nord (R2):
[des del tren]
-Els dos teleindicadors costat Granollers-Centre avui estaven apagats.
A Cardedeu (R2):
[des del tren]
-Els teleindicadors s'han apagat quan el nostre tren ha arribat.
A Palautordera (R2):
[des del tren]
-Res de nou. L'edifici de viatgers segueix protegit amb tanques, cada dia pitjor. Espero que no hi hagi una desgràcia.
A Sant Celoni (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors nous en proves, teleindicadors antics encara funcionant. Van molt, molt lents...
A Hostalric (R2):
[des del tren]
-Teleindicador costat Riells de l'andana direcció Maçanet encès, però fora de combat.
A Maçanet-Massanes (R1/R2):
-Hi havia dresines a una de les vies del feix de vies costat Mataró.
A Malgrat de Mar (R1):
[des del tren]
-No m'hi havia fixat (o sí, però no me'n recordava), però aquesta estació té barreres tarifàries.
A Pineda de Mar (R1):
[des del tren]
-Estació sense cartelleria de cap mena.
-Té preinstal.lació de barreres tarifàries (però les barreres no es veuen per enlloc).
A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]
-Observat precinte a la barana de l'escala del pas inferior. Obres iniciades? Haurem de tornar a veure-ho...
A Ocata (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors encesos, però fora de servei.
Al Masnou (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors encesos, però fora de servei.
A Montgat Nord (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors encesos, però fora de servei.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Efectivament, han canviat els teleindicadors.
-Han tret els teleindicadors antics de lletres vermelles, i els han substituït per tres teleindicadors per via de model Deimos/Aesys en color amb pantalles LCD.
-De moment, el teleindicador costat Sants de la via direcció Arc de Triomf està apagat, els altres encesos, però no sembla que funcionin gaire bé, només anunciem destinació i temps d'espera, no anuncien les parades.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
-Els trens continuen passant per via 1 a velocitat reduïda, i sembla que les obres de reconfiguració de la plaatja de vies ja hagin acabat.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Estan retirant els teleindicadors antics.
-Res de nou.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
-Res de nou per les escales mecàniques de l'accés Pau Claris.
-No és exactament una novetat, però algunes de les rajoles del terra de les andanes ja estan trencades o en mal estat...
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
-Els nous teleindicadors, model Deimos/Aesys en color i pantalles LCD, funcionen.
-N'hi ha dos per via. Abans, de teleindicadors antics de lletres vermelles, n'hi havia tres per via...
-Les escales d'accés a les andanes tenen els graons molt desgastats...
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
-A l'andana direcció Sants, el perllongament de l'andana per l'extrem costat Sant Andreu Arenal va prenent forma, ja han instal.lat tota la vora d'andana.
-Les baranes de les noves escales a l'Avinguda de Vallbona per accedir a la parada de bus de la Meridiana ja són visibles.
-A l'andana direcció Sants, ja han canviat les vores d'andana a tota la zona de sota la marquesina, i una miqueta més direcció Sant Andreu Arenal.
-A l'andana direcció Montcada encara no han fet res.
A Montcada i Reixac-Sant Joan (R3, estació clausurada):
[des del tren]
-No és ben bé una novetat, però ja fa una temporada que han tancat l'accés a l'estació des del carrer de les escales.
-Crec que tampoc és una novetat, però han instal.lat pòrtics d'electrificació a la zona d'andana...
A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]
-Instal.lats quatre teleindicadors model Deimos/Aesys, dos per andana, de moment encara apagats.
-Instal.lada megafonia nova.
A Santa Perpètua de Mogoda (R3):
[des del tren]
-Instal.lats dos teleindicadors, model antic de lletres vermelles, de moment encara apagats.
-Instal.lada megafonia nova.
A Mollet-Santa Rosa (R3):
-Obres aparentment finalitzades, excepte els ascensors, que encara no funcionen.
-Pas a nivell entre vies Strail eliminat.
-Fins que no funcionin els ascensors, la cosa és bastant incòmoda per a qui porti maletes, paquets grossos o cotxets de nen.
-No hi ha cartelleria nova ni teleindicadors.
A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
-Res de nou... Sembla que en tenen per estona abans que no comencin les obres de reforma...
-Teleindicadors encesos i funcionant, excepte el de via 2 costat Montmeló, que estava apagat (el de via 4 estava encès, però molt tènue).
-No sé si eren okupes, grafiters, o què, però hi havia gent jove a la via 4, a la zona on no hi ha tancaments, tocant a l'antiga fàbrica, no sé què hi feien, però res de bo.
-La via 4 està molt bruta, plena d'ampolles i brossa en general.
A Les Franqueses-Granollers Nord (R2):
[des del tren]
-Els dos teleindicadors costat Granollers-Centre avui estaven apagats.
A Cardedeu (R2):
[des del tren]
-Els teleindicadors s'han apagat quan el nostre tren ha arribat.
A Palautordera (R2):
[des del tren]
-Res de nou. L'edifici de viatgers segueix protegit amb tanques, cada dia pitjor. Espero que no hi hagi una desgràcia.
A Sant Celoni (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors nous en proves, teleindicadors antics encara funcionant. Van molt, molt lents...
A Hostalric (R2):
[des del tren]
-Teleindicador costat Riells de l'andana direcció Maçanet encès, però fora de combat.
A Maçanet-Massanes (R1/R2):
-Hi havia dresines a una de les vies del feix de vies costat Mataró.
A Malgrat de Mar (R1):
[des del tren]
-No m'hi havia fixat (o sí, però no me'n recordava), però aquesta estació té barreres tarifàries.
A Pineda de Mar (R1):
[des del tren]
-Estació sense cartelleria de cap mena.
-Té preinstal.lació de barreres tarifàries (però les barreres no es veuen per enlloc).
A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]
-Observat precinte a la barana de l'escala del pas inferior. Obres iniciades? Haurem de tornar a veure-ho...
A Ocata (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors encesos, però fora de servei.
Al Masnou (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors encesos, però fora de servei.
A Montgat Nord (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors encesos, però fora de servei.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Efectivament, han canviat els teleindicadors.
-Han tret els teleindicadors antics de lletres vermelles, i els han substituït per tres teleindicadors per via de model Deimos/Aesys en color amb pantalles LCD.
-De moment, el teleindicador costat Sants de la via direcció Arc de Triomf està apagat, els altres encesos, però no sembla que funcionin gaire bé, només anunciem destinació i temps d'espera, no anuncien les parades.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
-Els trens continuen passant per via 1 a velocitat reduïda, i sembla que les obres de reconfiguració de la plaatja de vies ja hagin acabat.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Estan retirant els teleindicadors antics.
Last edited by 437.001 on Friday 15/03/2019 20:30, edited 1 time in total.
Avui (12/03/2019)
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Avui em sembla que els sis teleindicadors funcionaven correctament.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-El Clot-Aragó (R1/R2):
-Curiós: els estreps normals de les 449 estan a l'alçada de l'andana, els estreps PMR de les 449 i les Civia no ho estan, i els estreps normals i PMR de les 447 sí que ho estan...
-M'agrada com els teleindicadors anuncien els trens aquí, directament anuncien la destinació del proper tren, i quan falten 10 minuts o menys comencen a fer scroll de parades i anuncien els minuts que falten.
A Montgat-Nord (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors de l'andana direcció Mataró en servei, però teleindicadors de l'andana direcció Barcelona encesos però fora de servei.
A Ocata (R1):
[des del tren]
-Tots els teleindicadors encesos, però fora de servei.
A Premià de Mar (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors de l'andana direcció Mataró fora de servei i apagats. Teleindicadors de l'andana direcció Barcelona en servei.
A Vilassar de Mar (R1):
-Obres efectivament iniciades.
-Han desmuntat absolutament tot el revestiment del pas inferior, escales incloses (rajoles, terra, sostre, graons de les escales...).
-Han fet algun tipus de reforç de ciment a les parets, i estan començaant a instal.lar els panells del revestiment de les escales i del pas en sí.
-Tots els teleindicadors encesos, però fora de servei, megafonia també, i la pantalla del vestíbul també, que indicava "fixin-se en els teleindicadors dels trens" (i això, en català, castellà i anglès...). Doncs bé, el primer tren que ha passat ha estat una 447 en simple direcció Mataró, amb uns teleindicadors que hi posava "R3 L'HOSPIT".
A La Llagosta (R2):
-Res de nou.
-Teleindicadors nous apagats i megafonia nova encara fora de servei (funciona la vella i d'aquella manera).
-No sé si hi havia una pantalla al vestíbul, però hi ha el suport per a una, no sé si el suport en qüestió és antic, nou, o què.
A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors a les dues andanes encesos, però només un en servei a l'andana direcció Granollers, i ni tan sols estic segur que anunciés el tren correcte.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-A les andanes de via 1 i 2, ja han eliminat els teleindicadors antics.
-Es nota com els nous monitors per a maquinistes ja funcionen, els trens paren a un lloc lleugerament diferent que abans.
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Avui em sembla que els sis teleindicadors funcionaven correctament.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-El Clot-Aragó (R1/R2):
-Curiós: els estreps normals de les 449 estan a l'alçada de l'andana, els estreps PMR de les 449 i les Civia no ho estan, i els estreps normals i PMR de les 447 sí que ho estan...
-M'agrada com els teleindicadors anuncien els trens aquí, directament anuncien la destinació del proper tren, i quan falten 10 minuts o menys comencen a fer scroll de parades i anuncien els minuts que falten.
A Montgat-Nord (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors de l'andana direcció Mataró en servei, però teleindicadors de l'andana direcció Barcelona encesos però fora de servei.
A Ocata (R1):
[des del tren]
-Tots els teleindicadors encesos, però fora de servei.
A Premià de Mar (R1):
[des del tren]
-Teleindicadors de l'andana direcció Mataró fora de servei i apagats. Teleindicadors de l'andana direcció Barcelona en servei.
A Vilassar de Mar (R1):
-Obres efectivament iniciades.
-Han desmuntat absolutament tot el revestiment del pas inferior, escales incloses (rajoles, terra, sostre, graons de les escales...).
-Han fet algun tipus de reforç de ciment a les parets, i estan començaant a instal.lar els panells del revestiment de les escales i del pas en sí.
-Tots els teleindicadors encesos, però fora de servei, megafonia també, i la pantalla del vestíbul també, que indicava "fixin-se en els teleindicadors dels trens" (i això, en català, castellà i anglès...). Doncs bé, el primer tren que ha passat ha estat una 447 en simple direcció Mataró, amb uns teleindicadors que hi posava "R3 L'HOSPIT".
A La Llagosta (R2):
-Res de nou.
-Teleindicadors nous apagats i megafonia nova encara fora de servei (funciona la vella i d'aquella manera).
-No sé si hi havia una pantalla al vestíbul, però hi ha el suport per a una, no sé si el suport en qüestió és antic, nou, o què.
A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]
-Teleindicadors a les dues andanes encesos, però només un en servei a l'andana direcció Granollers, i ni tan sols estic segur que anunciés el tren correcte.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-A les andanes de via 1 i 2, ja han eliminat els teleindicadors antics.
-Es nota com els nous monitors per a maquinistes ja funcionen, els trens paren a un lloc lleugerament diferent que abans.
Re: Avui (12/03/2019)
Y cuando se anuncian trenes regionales o media distancia la megafonía utiliza el formato antiguo "Pròxima circulació per via tal, mitjana distància, amb destinació..." o eso creo, hace como un mes o así que no paso por ahí.437.001 wrote:A Barcelona-El Clot-Aragó (R1/R2):
-Curiós: els estreps normals de les 449 estan a l'alçada de l'andana, els estreps PMR de les 449 i les Civia no ho estan, i els estreps normals i PMR de les 447 sí que ho estan...
-M'agrada com els teleindicadors anuncien els trens aquí, directament anuncien la destinació del proper tren, i quan falten 10 minuts o menys comencen a fer scroll de parades i anuncien els minuts que falten.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Avui (13/03/2019)
Al Vendrell (R4):
-Ara mateix no hi ha obres en curs, però hi ha instal.lats nous pals per a futurs pòrtics d'electrificació, obra lligada al Corredor Mediterrani. Cosa que dóna a entendre que la platja de vies es modificarà, perquè la distribució dels pals, costat moll de mercaderies, no es correspon amb l'actual. D'això, dedueixo que podrien modificar les andanes i el pas inferior. Aquesta modificació possiblement significaria que l'andana direcció Barcelona es desplaçaria en direcció Sant Vicenç de Calders, i potser s'ampliaria (la veritat és que actualment, per la quantitat de passatgers que arriba a tenir en hora punta, és una andana bastant estreta, i s'hi formen taps de gent a la zona del pas inferior). Les vies desviades, que no sé dir si seran les dues actuals, o si només en quedarà una, sembla que es perllongaran a 750m.
-Tampoc té unes marquesines adients per la quantitat de passatgers que té, les marquesines són molt curtes.
-Les andanes no són de 200m, hi cap una 447 en doble justeta, no hi cap res de més llarg, i les parts no recrescudes (que no s'utilitzen més que excepcionalment, sense arribar a casos extrems com Viladecavalls pre-reforma, són molt baixes).
-L'estació té una accessibilitat acceptable, però presenta un aspecte general bastant desastrat, part de la millora que necessita és d'estètica.
-Finalment, no sé ben bé què faran amb l'edifici de viatgers, que no sé si encara és propietat d'Adif. Únicament es manté la taquilla i un WC que sol estar tancat i barrat, la resta de l'edifici és una biblioteca municipal. Podria ser que féssin un edifici annex dedicat íntegrament a Rodalies? El temps ho dirà.
-Ara mateix no hi ha obres en curs, però hi ha instal.lats nous pals per a futurs pòrtics d'electrificació, obra lligada al Corredor Mediterrani. Cosa que dóna a entendre que la platja de vies es modificarà, perquè la distribució dels pals, costat moll de mercaderies, no es correspon amb l'actual. D'això, dedueixo que podrien modificar les andanes i el pas inferior. Aquesta modificació possiblement significaria que l'andana direcció Barcelona es desplaçaria en direcció Sant Vicenç de Calders, i potser s'ampliaria (la veritat és que actualment, per la quantitat de passatgers que arriba a tenir en hora punta, és una andana bastant estreta, i s'hi formen taps de gent a la zona del pas inferior). Les vies desviades, que no sé dir si seran les dues actuals, o si només en quedarà una, sembla que es perllongaran a 750m.
-Tampoc té unes marquesines adients per la quantitat de passatgers que té, les marquesines són molt curtes.
-Les andanes no són de 200m, hi cap una 447 en doble justeta, no hi cap res de més llarg, i les parts no recrescudes (que no s'utilitzen més que excepcionalment, sense arribar a casos extrems com Viladecavalls pre-reforma, són molt baixes).
-L'estació té una accessibilitat acceptable, però presenta un aspecte general bastant desastrat, part de la millora que necessita és d'estètica.
-Finalment, no sé ben bé què faran amb l'edifici de viatgers, que no sé si encara és propietat d'Adif. Únicament es manté la taquilla i un WC que sol estar tancat i barrat, la resta de l'edifici és una biblioteca municipal. Podria ser que féssin un edifici annex dedicat íntegrament a Rodalies? El temps ho dirà.
En licitació:
Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2018-01764
OBRAS DE MEJORA DE LA ACCESIBILIDAD DE LA ESTACIÓN DE MOLINS DE REI. BARCELONA
Última Modificación: 14/03/2019
Fecha Publicación: 14/03/2019
Pliego
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Més de 7 milions i 15 mesos de termini d'execució d'obra per renovar l'estació de Molins.
Em sembla que es deu tractar de la reconfiguració de vies, si no, són massa diners.
Ja era hora, però no estic segur que sigui el moment, amb els talls entre Castellbisbal i Martorell per les obres del Corredor Mediterrani a tocar...
...tret que l'objectiu final sigui dur els Rodalies fins com a mínim Cerdanyola-Universitat per sota de la catifa, és clar...
Em sembla que es deu tractar de la reconfiguració de vies, si no, són massa diners.
Ja era hora, però no estic segur que sigui el moment, amb els talls entre Castellbisbal i Martorell per les obres del Corredor Mediterrani a tocar...
...tret que l'objectiu final sigui dur els Rodalies fins com a mínim Cerdanyola-Universitat per sota de la catifa, és clar...
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
...o potser això de Molins és electoralisme i prou?
He d'admetre que m'hagués agradat més veure la licitació de Vacarisses-Torreblanca.
He d'admetre que m'hagués agradat més veure la licitació de Vacarisses-Torreblanca.