Estado lamentable de las estaciones catalanas
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
L’estació de trens de Vinaixa es queda a les fosques cada capvespre
L’estació de trens de Vinaixa queda pràcticament a les fosques al capvespre, ja que només funcionen menys de la meitat dels focus instal·lats per il·luminar-la. Això provoca inconvenients als usuaris, alguns dels quals han acabat el viatge fins al poble a l’estació de Vimbodí, ja sigui per no haver vist el cartell de l’última estació de les Garrigues o per por a baixar en solitari en una andana sense il·luminació. Fonts municipals, per la seua banda, van apuntar que alguns veïns han esmentat la falta de llum a l’estació, però no han formulat queixes formals sobre aquesta qüestió.
La il·luminació a les nits de les estacions lleidatanes de la línia Lleida-Tarragona-Barcelona és desigual. Així doncs, l’ajuntament de Juneda va apuntar que la del seu municipi està ben il·luminada. Tampoc hi ha queixes per aquesta raó a la Floresta, si bé van apuntar que els llums s’encenen tot l’any a la mateixa hora, sigui en horari d’estiu, quan encara brilla el sol, com a l’hivern. Al seu torn, a Puigverd de Lleida el consistori va apuntar que la brigada municipal ha portat a terme treballs de neteja i manteniment a l’estació d’acord amb Adif, una cosa que també ha fet Juneda.
http://www.lleida.com/noticia_canal/les ... -capvespre
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Pujo aquest fil antic perquè ara estàvem parlant sobre l'estació de Castellnou de Seana, la visita a la qual va ser tota una "experiència" fa anys, com podeu veure a la pàgina anterior, i volíem saber si algú sap en quin estat es troba ara.
Estació de Castellnou de Seana (R12)
Hi vaig passar deu fer tres o quatre mesos, i està igual de malament que sempre... o pitjor.metring wrote:Pujo aquest fil antic perquè ara estàvem parlant sobre l'estació de Castellnou de Seana, la visita a la qual va ser tota una "experiència" fa anys, com podeu veure a la pàgina anterior, i volíem saber si algú sap en quin estat es troba ara.
Em sembla que l'edifici està protegit amb tanques... o "protegit" amb tanques, no ho recordo bé.
A la R12, les estacions de Cervera, Tàrrega, Anglesola, Bellpuig, Castellnou de Seana, Golmés, Mollerussa i Bell-lloc necessiten una reforma.
Però no hi ha res de planejat.
Només hi ha adjudicat o en execució les següents estacions d'Adif (no compto obres de vies, només d'andanes i accessos):
-Portbou (reforma d'accessibilitat)
-Altafulla-Tamarit (perllongament pas inferior per obres del 3er rail)
També hi ha adjudicada la redacció dels projectes de les reformes de les següents estacions de la R11:
-Riudellots (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Fornells de la Selva (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Celrà (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Bordils-Juià (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Sant Jordi Desvalls (pas inferior adaptat)
-Camallera (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Sant Miquel de Fluvià (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Vilamalla (reforma integral amb pas inferior adaptat)
-Vilajuïga (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
-Colera (perllongament d'andanes i pas inferior adaptat)
Per l'execució dels projectes encara queda una estona llarga.
Fora d'això, queden en pèssim estat les següents estacions:
-Campredó (R16)
-Riudecanyes-Botarell (R15)
-Duesaigües-L'Argentera (R15)
-Pradell (R15)
-Els Guiamets (R15)
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656
Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici.
Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici.
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Vols dir...? A aquests edificis és molt fàcil de trobar-los un ús nou, no cal sempre tirar per l'eixida fàcil.Sky wrote:A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656
Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici.
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Home, em sorprendria que algú volgués quedar-se aquest edifici... Es troba en estat ruïnós i rehabilitar-lo implicaria una inversió important, i això suposant que encara fos tècnicament possible a aquestes alçades. En tot cas es troba en una zona bastant allunyada del poble i no acabo de veure l'ajuntament de Castellnou (o l'administració que sigui) adquirint-lo per fer-hi algun equipament si poden trobar res més proper.enrospv wrote:Vols dir...? A aquests edificis és molt fàcil de trobar-los un ús nou, no cal sempre tirar per l'eixida fàcil.Sky wrote:A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656
Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici.
Però vaja... que si algú s''hi interessa benvingut sia. Suposo que l'Adif se'l cediria amb molt de gust.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
El apeadero de Vila-seca (que no se puede considerar una estación de verdad ya que no tiene ni personal de ventas de billetes y máquinas de venta de billetes) hubo una temporada que estaba siempre a oscuras y no ponían remedio, al final la gente se cabreó con ADIF por las redes sociales para reclamar una solución de verdad.Sky wrote:Home, em sorprendria que algú volgués quedar-se aquest edifici... Es troba en estat ruïnós i rehabilitar-lo implicaria una inversió important, i això suposant que encara fos tècnicament possible a aquestes alçades. En tot cas es troba en una zona bastant allunyada del poble i no acabo de veure l'ajuntament de Castellnou (o l'administració que sigui) adquirint-lo per fer-hi algun equipament si poden trobar res més proper.enrospv wrote:Vols dir...? A aquests edificis és molt fàcil de trobar-los un ús nou, no cal sempre tirar per l'eixida fàcil.Sky wrote:A Google Steet View es pot veure l'estació de Castellnou ja amb les tanques: https://www.google.com/maps/@41.6377739 ... 312!8i6656
Potser hauria estat millor enderrocar directament l'edifici.
Però vaja... que si algú s''hi interessa benvingut sia. Suposo que l'Adif se'l cediria amb molt de gust.
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.
Quan diantre se licitarà la reforma de la zona de vies i elevació d'andanes?? És, a dia d'avui, l'estació més lamentable, bruta i obscura de BCN, ja superant al Clot-Aragó.
Quan diantre se licitarà la reforma de la zona de vies i elevació d'andanes?? És, a dia d'avui, l'estació més lamentable, bruta i obscura de BCN, ja superant al Clot-Aragó.
Salvem l'Estació de França!
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Yo creo que exceptuando la zona del acceso del vestíbulo a los andenes el resto de la estación la veo bien!m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.
Quan diantre se licitarà la reforma de la zona de vies i elevació d'andanes?? És, a dia d'avui, l'estació més lamentable, bruta i obscura de BCN, ja superant al Clot-Aragó.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Però és cert que demana a crits el recreixement de les andanes, baixar d'un Civia per qualsevol porta que no sigui l'adaptada (evidentment, inutilitzada en aquella estació), és per caure i obrir-se el cap, i ja no parlem de la manca d'ascensors crònica. I la disposició de les cancel·ladores un rotllo, no podrien canviar-la per la que havia abans de la reforma?Renfe445 wrote:Yo creo que exceptuando la zona del acceso del vestíbulo a los andenes el resto de la estación la veo bien!m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.
Quan diantre se licitarà la reforma de la zona de vies i elevació d'andanes?? És, a dia d'avui, l'estació més lamentable, bruta i obscura de BCN, ja superant al Clot-Aragó.
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Jo diria que no és bon lloc, i que és millor lloc el fil de Remodelació d'estacions de Rodalies Barcelona.m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.
Si es trasllada el post de m.h.t. a aquell fil, respondré allà.
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Jo no trobo que sigui mal lloc. Una cosa és parlar d'una imminent reforma, i una altra que està com està.437.001 wrote:Jo diria que no és bon lloc, i que és millor lloc el fil de Remodelació d'estacions de Rodalies Barcelona.m.h.t. wrote:Ja que heu pujat aquest fil d'estacions "en estat lamentable" és bon lloc per comentar Sant Andreu Arenal.
Si es trasllada el post de m.h.t. a aquell fil, respondré allà.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Estació de Castellnou de Seana (R12)
I renovació total de via i poder inclús catenària, que no sé si està compensada.437.001 wrote:Hi vaig passar deu fer tres o quatre mesos, i està igual de malament que sempre... o pitjor.metring wrote:Pujo aquest fil antic perquè ara estàvem parlant sobre l'estació de Castellnou de Seana, la visita a la qual va ser tota una "experiència" fa anys, com podeu veure a la pàgina anterior, i volíem saber si algú sap en quin estat es troba ara.
Em sembla que l'edifici està protegit amb tanques... o "protegit" amb tanques, no ho recordo bé.
A la R12, les estacions de Cervera, Tàrrega, Anglesola, Bellpuig, Castellnou de Seana, Golmés, Mollerussa i Bell-lloc necessiten una reforma.
Però no hi ha res de planejat.
Realment, li falta tant en aquesta línia, i té tant de potencial, que és una llàstima que no s'hi dediqui ni un euro. S'hauria de recuperar la segona via a les estacions entre Lleida i Cervera on ja hi era abans, renovar via i catenària i velocitat màxima a 160 reals -no com ara-, renovar les estacions, fer-hi pàrquings per bicicletes, motos i algun cotxe, inclús instal·lar-hi tancaments i barreres tarifàries, almenys en el cas de Bell-lloc, Mollerussa, Bellpuig, Tàrrega i Cervera. Sobretot en les 3 primeres, perquè tot i haver-hi revisor, no li dóna temps i el frau és altíssim. I per acabar, seguint el model de racionalització del corredor de la Noguera Pallaresa, eliminar els serveis d'autobus entre Cervera i Lleida, tant els normals com els flamants exprés.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.