A lo mejor los reconvierten a totalmente eléctricos.adriaesc wrote:I aleshores per a què serveixen les compres de busos híbrids que s'estan fent ara, els quals tenen una vida útil mínima de 15 anys, si d'aquí a 8 anys han de ser elèctrics?
Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
La noticia diu que a partir del 2025 es comprometen a que tots els autobusos nous que es comprin, siguin elèctrics. No que tota la flota sigui elèctrica el 2025. I bueno, ja sabem que on diu 2025 dirà 2040 i tal.Renfe445 wrote:A lo mejor los reconvierten a totalmente eléctricos.adriaesc wrote:I aleshores per a què serveixen les compres de busos híbrids que s'estan fent ara, els quals tenen una vida útil mínima de 15 anys, si d'aquí a 8 anys han de ser elèctrics?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Només els nous
No és que el 2025 tots els busos hagin de ser elèctrics, sinó que a partir d'aquell any, ho seràn tots els que se'n encarreguin.
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
No ho havia entès així. Tot i això, creieu que ho arribaran a aplicar?
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Jo crec que la major part de les línies de bus amb una quantitat de cotxes relativament alta, s'operaran amb vehicles elèctrics bastant abans del 2025.
En canvi, amb la tecnologia actual, veig complicat econòmicament i logística explotar les línies secundàries (per exemple, bus de barri). Els carregadors són cars i no es poden ubicar a qualsevol lloc. Val a dir que, d'aquí a set anys que falten per al 2025, es preveu que el panorama de la mobilitat elèctrica hagi canviat bastant.
En canvi, amb la tecnologia actual, veig complicat econòmicament i logística explotar les línies secundàries (per exemple, bus de barri). Els carregadors són cars i no es poden ubicar a qualsevol lloc. Val a dir que, d'aquí a set anys que falten per al 2025, es preveu que el panorama de la mobilitat elèctrica hagi canviat bastant.
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Proves a la nova estació de càrrega de vehicles elèctrics del Fòrum
Al carrer Eduard Maristany, a prop de Sant Adrià de Besòs, s'hi ha instal·lat una infraestructura destinada a fer possible la conversió en elèctrica de tota la línia H16 de la nova xarxa de bus
Un autobús articulat Irizar és el primer que està fent servir l'estació de càrrega ràpida per a vehicles elèctrics construïda per TMB a l'avinguda Eduard Maristany, a prop de la parada terminal de la línia H16 de Fòrum / Campus Besòs. Quan estigui en servei, els autobusos 100% elèctrics d'última generació, equipats amb un pantògraf al sostre, seran capaços de carregar en quatre minuts el 80% de les bateries i aconseguir així l'autonomia necessària per fer el trajecte fins a la terminal del passeig de la Zona Franca.
De fet, la nova estació de càrrega ràpida, també anomenada d'oportunitat, és una part de la infraestructura que necessita la línia H16 per convertir-se en la primera línia electrificada de la xarxa d'autobusos de Barcelona, fita prevista per al 2019. En paral·lel TMB ha equipat el centre operatiu del Triangle amb carregadors per als set primers autobusos elèctrics i té previst d'ajustar l'estació del carrer Cisell, creada i posada en servei en el marc del projecte europeu ZeEUS, als paràmetres dels nous autobusos Irizar i Solaris en procés d'incorporació, perquè també la puguin utilitzar.
Energia elèctrica del metro
Un fet destacable és que la nova estació de càrrega d'autobusos elèctrics d'Eduard Maristany s'alimenta d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la sotscentral de Llacuna, de la línia 4. Així, s'ha realitzat amb èxit un dels experiments inclosos en el projecte europeu Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities), que busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.
De manera semblant, la infraestructura de càrrega construïda a la cotxera d'autobusos del Triangle es nodrirà d'energia procedent de la cotxera de metro del mateix nom, situada al nivell inferior.
Les proves dels sistemes de càrrega i els ajustos dels autobusos articulats elèctrics es realitzaran durant tot l'estiu.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/prov ... rics-forum
NOTA: Per tant, és connectada a l'alimentació del túnel de la L4, que passa pel costat. És l'única explicació a nodrir-se de la sotsestació de Llacuna. És clar que no han extès cap cable quilomètric fins La Llacuna.
Al carrer Eduard Maristany, a prop de Sant Adrià de Besòs, s'hi ha instal·lat una infraestructura destinada a fer possible la conversió en elèctrica de tota la línia H16 de la nova xarxa de bus
Un autobús articulat Irizar és el primer que està fent servir l'estació de càrrega ràpida per a vehicles elèctrics construïda per TMB a l'avinguda Eduard Maristany, a prop de la parada terminal de la línia H16 de Fòrum / Campus Besòs. Quan estigui en servei, els autobusos 100% elèctrics d'última generació, equipats amb un pantògraf al sostre, seran capaços de carregar en quatre minuts el 80% de les bateries i aconseguir així l'autonomia necessària per fer el trajecte fins a la terminal del passeig de la Zona Franca.
De fet, la nova estació de càrrega ràpida, també anomenada d'oportunitat, és una part de la infraestructura que necessita la línia H16 per convertir-se en la primera línia electrificada de la xarxa d'autobusos de Barcelona, fita prevista per al 2019. En paral·lel TMB ha equipat el centre operatiu del Triangle amb carregadors per als set primers autobusos elèctrics i té previst d'ajustar l'estació del carrer Cisell, creada i posada en servei en el marc del projecte europeu ZeEUS, als paràmetres dels nous autobusos Irizar i Solaris en procés d'incorporació, perquè també la puguin utilitzar.
Energia elèctrica del metro
Un fet destacable és que la nova estació de càrrega d'autobusos elèctrics d'Eduard Maristany s'alimenta d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la sotscentral de Llacuna, de la línia 4. Així, s'ha realitzat amb èxit un dels experiments inclosos en el projecte europeu Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities), que busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.
De manera semblant, la infraestructura de càrrega construïda a la cotxera d'autobusos del Triangle es nodrirà d'energia procedent de la cotxera de metro del mateix nom, situada al nivell inferior.
Les proves dels sistemes de càrrega i els ajustos dels autobusos articulats elèctrics es realitzaran durant tot l'estiu.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/prov ... rics-forum
NOTA: Per tant, és connectada a l'alimentació del túnel de la L4, que passa pel costat. És l'única explicació a nodrir-se de la sotsestació de Llacuna. És clar que no han extès cap cable quilomètric fins La Llacuna.
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
8531
Pel que diuen, ja ha arribat el segon Irízar elèctric (8531)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Nous Busos de TMB
si esta o estaba en la campa de mercabarna ( ya hay fotos de él haciendo pruebas por lo que seguramente ya este en triangle) junto con los 1109 y 1110 que ya les han quitado las validadoras y estan para devolver
Re: Nous Busos de TMB
Fran-Ikarus wrote:Pel que diuen, ja ha arribat el segon Irízar elèctric (8531)
https://facebook.com/busbcn/photos/a.10 ... 0301872267
O sea, que devuelven todos los buses del proyecto ZeEuspremixero wrote:[...] seguramente ya este en triangle) junto con los 1109 y 1110 que ya les han quitado las validadoras y estan para devolver
Por tanto, los Irizar i2e que todavía pululan en TMB serán devueltos también en las próximas semanas (como ya hicieron con el BYD)....
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous Busos de TMB
de momento no dicen nada de los irizar, igual se quedan. por cierto tambien ha llegado el tercero(8532), esta en la campa de mercabarna, foto en el frickr de miniautobusero
Re: Nous Busos de TMB
Rebut i matriculat el primer Solaris elèctric de 18 metres de nova generació
S'accelera l'entrada de la flota d'autobusos de zero emissions que a mig termini ha de permetre la reconversió ambiental de la línia H16
El primer Solaris Urbino 18 elèctric procedent de la fàbrica de Bolechowo, a Polònia, va arribar la setmana passada a Barcelona i ja està matriculat. Com es pot veure a les fotos, li ha correspost el número 8611 dins la flota de TMB.
Es tracta del primer dels tres cotxes d’aquest model adquirits per TMB en el concurs per subministrar vehicles 100% elèctrics de gran capacitat amb destinació a la nova xarxa de bus, una versió evolucionada respecte dels Solaris Urbino que han estat en règim d'arrendament, fent proves dins del projecte ZeEUS, entre el 2016 i el 2018.
En paral·lel, Irizar ha enviat dues de les quatre unitats del model elèctric de 18 metres contractades en el mateix concurs. Tots set cotxes seran d'emissió zero i càrrega ràpida per pantògraf, i estaran destinats a la línia H16 (Pg. Zona Franca - Campus Diagonal-Besòs), que ja compta amb estacions de càrrega en ruta als carrers Cisell i Eduard Maristany.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/rebu ... -generacio
S'accelera l'entrada de la flota d'autobusos de zero emissions que a mig termini ha de permetre la reconversió ambiental de la línia H16
El primer Solaris Urbino 18 elèctric procedent de la fàbrica de Bolechowo, a Polònia, va arribar la setmana passada a Barcelona i ja està matriculat. Com es pot veure a les fotos, li ha correspost el número 8611 dins la flota de TMB.
Es tracta del primer dels tres cotxes d’aquest model adquirits per TMB en el concurs per subministrar vehicles 100% elèctrics de gran capacitat amb destinació a la nova xarxa de bus, una versió evolucionada respecte dels Solaris Urbino que han estat en règim d'arrendament, fent proves dins del projecte ZeEUS, entre el 2016 i el 2018.
En paral·lel, Irizar ha enviat dues de les quatre unitats del model elèctric de 18 metres contractades en el mateix concurs. Tots set cotxes seran d'emissió zero i càrrega ràpida per pantògraf, i estaran destinats a la línia H16 (Pg. Zona Franca - Campus Diagonal-Besòs), que ja compta amb estacions de càrrega en ruta als carrers Cisell i Eduard Maristany.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/rebu ... -generacio
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous Busos de TMB
se sabe algo si han llegado ya todos los electricos que faltaban (8533,8610,8612)
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB
Viene bien saber que han instalado por fin el punto de carga del Campus para el H16.
me encanta que TMB cuando quiere sepa hacer las cosas bien.
me encanta que TMB cuando quiere sepa hacer las cosas bien.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- TheBusSpotter
- N4
- Posts: 44
- Joined: Friday 09/12/2016 15:25
- Location: Barcelona
Re: Nous Busos de TMB
De los Irizar están en Triangle 8630-8631-8632.premixero wrote:se sabe algo si han llegado ya todos los electricos que faltaban (8533,8610,8612)
Solaris desconozco si han llegado todos.
Tanto los Irizar como Solaris se le estan dando los últimos retoques y modificaciones.
Salut!
6770
¿Alguien sabe si han cambiado algo de la electrónica de potencia del 6770? Suena diferente a los otros 67, como "en esteroides", en los tramos de la C-17 cuando está en la línea 96 suena impresionante el autobús.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Ja estan tots els elèctrics de tmb entregats... els tres solaris i els 4 irizar...
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Jornada tècnica i presentació dels autobusos elèctrics de gran capacitat de TMB
Aquest divendres, 30 de novembre, al matí TMB organitza una trobada de directius del sector del transport públic de superfície a l'edifici Fòrum
Amb el títol La mobilitat elèctrica: el repte del transport de superfície, TMB ha organitzat una jornada que tindrà lloc a l'edifici Fòrum el 30 de novembre vinent al matí , amb l'objectiu de contextualitzar l'aposta de la companyia pels autobusos d'emissió zero. L'acte servirà també de presentació de la flota elèctrica de gran capacitat de TMB, amb vista a la seva pròxima entrada en servei comercial. [...]
En el document adjunt es pot consultar el programa detallat de la jornada:
https://noticies.tmb.cat/innovacio/jorn ... tat-de-tmb
Aquest divendres, 30 de novembre, al matí TMB organitza una trobada de directius del sector del transport públic de superfície a l'edifici Fòrum
Amb el títol La mobilitat elèctrica: el repte del transport de superfície, TMB ha organitzat una jornada que tindrà lloc a l'edifici Fòrum el 30 de novembre vinent al matí , amb l'objectiu de contextualitzar l'aposta de la companyia pels autobusos d'emissió zero. L'acte servirà també de presentació de la flota elèctrica de gran capacitat de TMB, amb vista a la seva pròxima entrada en servei comercial. [...]
En el document adjunt es pot consultar el programa detallat de la jornada:
https://noticies.tmb.cat/innovacio/jorn ... tat-de-tmb
Salvem l'Estació de França!
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
esta tarde saliendo de la campa de Mercabana los 3830 y 3832, no se si a seguir con las pruebas o hacia la cochera
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Avui dijous els veïns d'una zona del Guinardó, en concret al carrer Telègraf (on hi ha el Club esportiu Martinenc) hem vist un autobus hibrid Volvo 3552 de la línia D40 (amb usuaris dins) que ha circulat pel carrer Juliol a contradirecció i al girar per Telègraf no ha pogut continuar ja que hi havia cotxes estacionats. I allà ha quedat trabat no se quantes hores.
No puc imaginar el recorregut que ha fet ni per quina circunstància s'ha produït.
No puc imaginar el recorregut que ha fet ni per quina circunstància s'ha produït.
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Fotos del incidente de hoy en Guinardó
https://twitter.com/AutobusesBCN/status ... 8116862981
https://twitter.com/AutobusesBCN/status ... 8116862981