Carlos González wrote:El problema és que per fer un Barcelona-Martorell-Manresa-Súria/Sallent sense grans costos passaria per Manresa però no pararia per Manresa Alta i Baixador degut a que la bifurcació que fa entre les vies (que es pot veure a la carretera de Vic en el Google Maps)... L'unica parada que es faria allà és Manresa Viladordis i a partir d'allà la bifurcació que hi hauria per Sant Iscle de Bages.
Jo el que faria com a primeres fases és pensar bé en on fer parar com a baixadors de passatgers a Súria i Sallent i que facin provisionalment un servei llançadora similar a la L12. Un Manresa Baixador-Súria/Sallent coordinant amb els horaris dels trens de sempre Manresa i Barcelona sense que es solapin.
És un problema de senzilla solució sense necessitat de no parar a Manresa-Alta... i és realitzar una andana a la bifurcació.
En el fet de pensar bé on fer parar com a baixadors de passatgers, estic completament d'acord.
Javi M wrote:Els ramals de Súria i Sallent, l'únic potencial que tenen és per a connectar les diverses poblacions del Bages amb Manresa i amb l'estació de bus on es pot fer enllaç cap a Barcelona. Per tant, no tindria sentit no fer-hi parada.
Per a anar fins a Barcelona, és i serà més competitiu el bus. De fet, des de Manresa, també ho és el bus, molt més que FGC. No cal competir amb aquest mitjà per la connexió amb Barcelona, deixant de banda la connexió local que és l'únic punt fort dels ramals (que, de fet, tampoc ho és tant respecte al bus).
El raonament és lògic i ben construit però no el puc compartir.
Tindrien que clausurar-se moltes línies de ferrocarril a Espanya i a tota Europa en general en base a la major competitivitat (en base només als paràmetres, finalment, del temps de trajecte i de la rigidesa del ferrocarril)... a nivell ecològic, de confort si es fan les coses bé, de fiabilitat del servei (compliment dels horaris) i de seguretat, el ferrocarril no té competidor.
És molt més raonable perllongar un tren ja existent que deixar un tren i un altre com a factors diferencials (major cost i menys confort, no és gens raonable!). Un tren que ja realitzi un trajecte Pl.Espanya-Manresa Baixador es pot perllongar fins a Súria sense servir Manresa-Baixador (no suposaria cap drama, tindria uns pocs serveis menys, però no es clausuraria). L'efecte pel transport local és exactament el mateix que creant una llançadora i, a més a més, s'oferiria un servei complementari a la població sense cost afegit, doncs el tren perllongat ja realitza serveis entre Pl.Espanya i Manresa. Hi haurà sempre població que preferirà utilitzar el tren que el bus.