Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:La veritat és que ha quedat molt bé. Se sap si tornaran a fer arribar les vies al davant de la casa de l'estació?
Home, si t'atreveixes a posar via dins una rotonda i deixar-hi aparcat allà el Superman...doncs ves...amb una mica de sort només li posen una multa...
Doncs home... en l'hipotètic cas que allarguin la línia fins a Sort, haurà de menjar-se la rotonda per collons, no? xDD

Per cert... senyores i senyors... per a tots vostès... LA PARIDA DEL SEGLE:
Attachments
Superman Tremp 1 2.jpg
Superman Tremp 1 2.jpg (87.34 KiB) Viewed 5767 times
neroon
N6
N6

Post by neroon »

Jordi Freixas wrote:
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:La veritat és que ha quedat molt bé. Se sap si tornaran a fer arribar les vies al davant de la casa de l'estació?
Home, si t'atreveixes a posar via dins una rotonda i deixar-hi aparcat allà el Superman...doncs ves...amb una mica de sort només li posen una multa...
Doncs home... en l'hipotètic cas que allarguin la línia fins a Sort, haurà de menjar-se la rotonda per collons, no? xDD

Per cert... senyores i senyors... per a tots vostès... LA PARIDA DEL SEGLE:
Home, parida parida... , pensa que d'aquí un temps...

Tot i amb aquesta decoració, els Man em recorden a uns Navals reformats de quan jo era jovenet...

P.D. Per cert, si pots penja aquesta foto a Tranvia.org, veuràs quin riure... xD xD xD xD
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
davida
N9
N9

Post by davida »

Recomano veure la version pdf de la noticia que publica avui El Periodico.
Es pot veure clarament en Trenscat i LiniaRipolles fent fotos desde l'interior del tren de La Pobla.
Foto de baixa qualitat
Image
Tono FER557
N2
N2

Nous tren en estudi per FGC

Post by Tono FER557 »

Hola, bon día. Es la primera intervenció meva al Fòrum Wefer.

Només es per dir que a FGC s´están estudiant les propostes de noves unitats de tren per ample ibéric.

Renfe també ha fet oferta de trens, amb base de Man592, totalment reformats. A més a més están Stadler, Alstom, Talent i algun model més d´empreses espanyoles.

Encara es trigará temps a prendre decissions al respecte. No hem d´oblidar la proposta de que es podríen fer trens Barcelona - Lleida - La Pobla, per Manresa - Calaf.

Cordialment,
Tono Melón.
ARPAFER - Burgos
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

Benvingut Tono! Encantat de llegir-te per aquí ;)

Per altra banda, Renfe ja ha publicat un PDF amb els nous horaris, seguint el disseny estandaritzat dels últims temps:

Horaris Lleida - Balaguer - la Pobla de Segur - Sort
sequera
N8
N8

Post by sequera »

Benvingut TonoFER557 ¡¡¡
Jordilar

Post by Jordilar »

Com ha dit el Trenscat, explico la nostra experiència del viatje.

Vem agafar el tren de les 13.45 que era un 596 ja que segons em van dir després, el 592 que havia allà havia estat grafitejat a la Pobla i FGC l'havia donat com inútil. El primer que ens trobem es que no hi ha lloc i que la ocopació es del 100%. Per tant, com molta altra gent, hem d'anar drets. A mica en mica que ens anem acostant a Balaguer ens podem sentar tots perque hi ha gent que baixa a les estacions que estan senyalitzades al 100% de FGC tal i com ha dit en Trenscat. Arrivats a Balaguer ens trobem amb els companys del fòrum Adolf, Bernat i Pelai que estan per allà tiran fotos. Podem observar que que les senyals mecàniques encara s'usen que el personal de circualció és d'Adif. L'estació esta recent pintada i també amb senyalització FGC. Un cop passat Balaguer el 596 comença a pujar lentament i notem que li costa bastant aquest esforç. A Sant Llorenç de Montgai trobem una gran explanada amb vies anitgues amontonades, vagonetes fora de les vies i vàries excavadores. Continuem el viatje travesant els túnels Nº 1, 2 i 3 i notem que dins dels túnels el carril no està soldat. Pasem per Vilanova de la sal i ens comencem a trobar les primeres limitacions temporals en el pont de Santa linya on es veu que s'ha renovat les branes i no se si l'estructura metàlica. Passemt tota la part de Camarasa, Àger, Terradets, Cellers, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera i Trem. Allà trobem una 313 i una 1600 amb unes plataformes i màquines de via i obra. Finalment arribem a la Pobla on hi havia també màquines de via i obres. L'estació esta vallada i també te una merquesina unificada de la linia amb senyalètica de FGC.

Al viatje de tornada, res a comentenr, tan sols que hi va haber-hi poca ocupació.

Com a conclusions els 596 son perfectes per ocupació des de Balaguer a la Pobla, pero de Llieda a Balaguer es queden limitats. Les relcaions amb Barcelona estan molt desajustades. T'has de llevar molt dora i anar a dormir molt tart per arribari. Crec que aquest punt s'haura de millorar i molt.
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Veient les fotos del Bernat es nota que hi ha hagut força canvi.

Aviam si divendres hi puc pujar.
Tono FER557
N2
N2

Post by Tono FER557 »

Mercés per les vostres benvingudes.

:anim :anim :anim

Ja veig per la Llista que molts membres son coneguts. Encantat.
Tono
ARPAFER - Burgos
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Benvingut per aquests llocs, Tono!! Era de suposar que FGC voldria els seus propis trens, perquè haver de dependre de Renfe (o de qualsevol altre companyia) no deu ser massa plat de bon gust. El que m'extranya és que no pensin ja en posar ample UIC, però clar, les travesses són monovalents, i canviar-les en 4-5 anys seria un pel tonteria...ja veurem què passa...

I respecte al viatge amb el 596, jo tinc una petita proposta que no crec que sigui molt factible, tot i que seria la solució menys dolenta. Deixar els 2 supermans per al Lleida - Balaguer i que fessin correspondència a Balaguer amb el 596 que faria Balaguer - La Pobla...com que la ocupació no serà gaire alta, no hi ha massa problema...i si hi hagués una punta d'ocupació, que el superman seguís i ja es podria fer tot amb el superman restant...què us sembla?
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

neroon wrote:Home, parida parida... , pensa que d'aquí un temps...

Tot i amb aquesta decoració, els Man em recorden a uns Navals reformats de quan jo era jovenet...

P.D. Per cert, si pots penja aquesta foto a Tranvia.org, veuràs quin riure... xD xD xD xD
Riure per què?

Deia lo de la parida, perquè no m'ha quedat massa bé la modificació xD

http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 89&forum=1
Pere
N9
N9

Post by Pere »

Us fareu famosos Bernat i Adolf xD xD

Image
Ferrovi
N8
N8

Post by Ferrovi »

jo m vaig fer amic d'aquell revisor, i vaig veure aquells nois de rasa negra, van pujar a Cellers-Llimiana, i jo anava al departament de viatgers de darrera, al primer seient, aixo era en direcció pobla.

percert, la megafonia era espantosa: una veu suau deia "aquest tren va en destinació" i una agudisima deia "lleida pirineus", era espantós
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Gràcies per escanejar la pàgina Pere! Encara com no van posar al peu de foto "Dos frikis fent fotos" xDxD
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Els fotògrafs fotografiats xD xD xD
Image

Pere
N9
N9

Post by Pere »

Ferrovi wrote:jo m vaig fer amic d'aquell revisor, i vaig veure aquells nois de rasa negra, van pujar a Cellers-Llimiana, i jo anava al departament de viatgers de darrera, al primer seient, aixo era en direcció pobla.

percert, la megafonia era espantosa: una veu suau deia "aquest tren va en destinació" i una agudisima deia "lleida pirineus", era espantós
Et corregeixo, la veu diu: Tren regional amb destinació: LLEIDA PIRINEUS Tren regional con destino: LLEIDA PIRINEUS :) xD :D
awe
N7
N7

Post by awe »

Hola,

Benvingut Tono! Estic molt content de poder llegir-te també per aquí.

Fa més d'un any que em varen dir que FGC volia gestionar o cogestionar la línea Manresa-Lleida per muntar-hi una base de manteniment de trens. També em varen dir que hi hauria trens directes a La Pobla des de Barcelona. No hi vaig donar importància a tot plegat, però ara, mirant-ho tot plegat...

1) La línia de La Pobla l'han deixada en ibèric. És un pas indispensable per tal de poder fer trens directes Barcelona-La Pobla sense transbordaments o sense sistemes de canvi d'ample.

2) Ja s'ha deixat caure que potser s'hauria de recuperar l'antic enllaç Catalans-Norte. Això podria dir que hi hauria un únic centre de manteniment d'FGC on es prendria cura tant del material d'ample ibèric com del de via mètrica, a Manresa.

Tot això són especulacions meves, però quadra amb el que em varen dir temps enrere.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Pere wrote:Image
Que'ls va parir xD
Tono FER557
N2
N2

Post by Tono FER557 »

Bon día, Eduard, sí ja veus que estic per totes les línies.
Bon día, bona gent:

FGC, fa uns 6 anys, va fer uns serie d´estudis (*), de les línies mes oblidades de vía ample a Catalunya. Que jo recordi eren les següents:

* Lleida - La Pobla
* Manresa - Lleida
* Vic - Ripoll - Puigcerdá

(*) El estudi era sobre tot informatiu, amb les dades necessaries per saber l´estat de les explotacions i operacions, ciculacions, alternatives existents per carretera, infrastructures, inmobles, perspectives, inversions... es a dir, allò que es veu d´un cop d´ull. Cada informe

Aixo va servir per tenir la base informativa suficiet a l´hora de demanar a les institucions (ministeri i Renfe, sobre tot) una millora de servei i, evidentment, de les instalacions i trens. A més a més, per el caliu dels traspassos de La Pobla era un bon moment.

Anteriorment, quand Borrell era ministre de OOPP (ara Fomento), sempre deia a FGC o la Conselleria que mai es donaria el Puigcerdá... perque "el voleu possar amb ample normal"!! Doncs mira que bé, trens francessos a Montcada!.

Les tentatives continuaven per les línies de La Pobla i, s´hi s´escau, el Manresa - Lleida que estava molt abandonat també. Quand començava l´explotació dels Aves a Lleida, amb el transbordament d´amples, era bo tenir una linia alternativa en cas de problemes per Picamoixons (desprendiments, un descarrilament,. etc.), la Segarra ferroviaria ve tenir un raig de llum pensant en una actualització de les seves instalacions, al menys que un Talgo o Altaria pogués circular per Manresa sense problemes, arribat el cas. Al final... "ná de ná".

Sempre queda l´esperança de que, si no vol l´estat millorar les ofertes, al menys FGC pot ferse càrrec de la línia o possar trens per conta propia.

Paciencia,
Una abraçada,
Tono
ARPAFER - Burgos
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Si al final FGC pogués veure traspassada la linia Manresa - Lleida al seu poder, crec jo que seria més que positiu. Ja es veu lo rapid que han anat amb el cas de la linia de La Pobla en fer-hi algo...en el cas del Manresa - Lleida és el mateix...si l'adeqües a una circulació decent, i en algun moment Picamontxons o St. Vicenç de Calders caiessin...l'única via d'escapament és aquesta línia, que ara per ara no es pot fer servir perquè té dos cantons de quasibé 100 quilòmetres cadascun (bé, no tant, però són distàncies molt elevades), la via està feta fàstic i les subestacions no tiren...si ho arregles, encara que sigui a una velocitat més lenta que per Picamonxons, però podries posar-hi trens...
Image

Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”