Connexió ferroviària amb Andorra
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Potser, si es fes, haurai de plantejar-se en doble línia, túnels i ponts fets per a doble línia, però les vies i catenària en via unica, doblada en estacions i allí on convingui per a creuaments de trens.
Com que cal crear la "dependència" al tren, començar amb baixes freqüències i anar-les pujant a mesura que puja la demanda. Per altre, permetria bons moviments i si hi hagués moviments de mercaderies no tindria que ser un problema la seva circulació.
Més endavant es pot anar desdoblant la via a mida que la demanda creix.
Com que cal crear la "dependència" al tren, començar amb baixes freqüències i anar-les pujant a mesura que puja la demanda. Per altre, permetria bons moviments i si hi hagués moviments de mercaderies no tindria que ser un problema la seva circulació.
Més endavant es pot anar desdoblant la via a mida que la demanda creix.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Si al final no hi hagués mes remei, aquesta 2a seria el mal menor, però crec que la 1a es molt millor, a sobre mes fàcil de construir, suposo, perque aniria per corredors ja creats. I a més, donaria servei al Solsonès, al nord del Bages i a Artesa de Segre, i amb autobusos coordinats podria haver enllaç a Solsona cap a les pistes d'esqui de Port del Comte i La Vansa-Fòrnols.Oriolix wrote:És també una bona opció. En aquest cas, el nou traçat és de només 105 Km, amb l'estalvi que suposa. Evidentment, les distàncies s'allarguen: Andorra-Lleida queda en 160 Km (+25), i Andorra-Barcelona, en 210 Km (+40)gatvell wrote:Jo, d'Oliana tiraria recte fins a Cervera i connexió en "Y" a la línia de Lleida-Manresa. Curt i oferint servei en les dues direccions com dius tu.
Ara, cert és que la teva proposta abarca més espai i per tant més territori i més població.
A més, fins a Súria ja està construit, ja son 20 km. menys. Si al final converteixen la línia FGC a ample internacional, sempre es pot fer la de Balaguer amb ample ibèric i a partir de Bassella anar amb els 2 amples, o que la ibèrica acabi a Bassella i hi hagi enllaços coordinats amb la internacional.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Un projecte de metro vol enllaçar Catalunya Nord i Andorra
La línia enllaçaria Porta (a la Cerdanya) al Pas de la Casa per un túnel a 2.500 metres d’altitud i d’uns 7 km de llarg
El projecte que s’estudia des del 2009, té un cost avaluat d’uns 150 milions d’euros. Les dues cambres de comerç signaran un conveni per fer realitat el projecte.
La línia permetria de millorar l’accés al Principat ja que farà possible arribar a Andorra en solament 11 mn, des del poble de Porta, és a dir tres vegades menys que per la carretera del coll de Pimorent. Igualment un metro permetria de garantir l’accés qualsevol sigui el temps i les eventuals nevades. Tindria una capacitat per 700 passatgers. I és previst que així enllaci les xarxes de tren de Barcelona i Tolosa, via les estacions de La Tor de Querol i l’Hospitalet. Pel president de la Cambra de comerç d’Andorra, Miquel Armengol, «obrirà una nova comunicació cap a París i Bordeus».
http://www.elpuntavui.cat/territori/art ... dorra.html
La línia enllaçaria Porta (a la Cerdanya) al Pas de la Casa per un túnel a 2.500 metres d’altitud i d’uns 7 km de llarg
El projecte que s’estudia des del 2009, té un cost avaluat d’uns 150 milions d’euros. Les dues cambres de comerç signaran un conveni per fer realitat el projecte.
La línia permetria de millorar l’accés al Principat ja que farà possible arribar a Andorra en solament 11 mn, des del poble de Porta, és a dir tres vegades menys que per la carretera del coll de Pimorent. Igualment un metro permetria de garantir l’accés qualsevol sigui el temps i les eventuals nevades. Tindria una capacitat per 700 passatgers. I és previst que així enllaci les xarxes de tren de Barcelona i Tolosa, via les estacions de La Tor de Querol i l’Hospitalet. Pel president de la Cambra de comerç d’Andorra, Miquel Armengol, «obrirà una nova comunicació cap a París i Bordeus».
http://www.elpuntavui.cat/territori/art ... dorra.html
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
No és un "poisson d'avril"... fa temps que se'n parla d'això!
https://www.ladepeche.fr/article/2019/0 ... dorre.html
https://www.ladepeche.fr/article/2019/0 ... dorre.html
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Trobo que fer-lo només fins al Pas de la Casa seria malgastar els diners, si es baixés cap a Escaldes o Andorra la Vella ja seria una altra cosa.
De fet ja ho vaig dir al seu dia... al final em faran cas
viewtopic.php?f=3&t=7077&p=254415&#p254415
De fet ja ho vaig dir al seu dia... al final em faran cas
viewtopic.php?f=3&t=7077&p=254415&#p254415
Sanato wrote:(...)I una connexió a Andorra per França?
- El túnel del Pimorent ja està fet, caldria ficar-hi doble ample... O bé un intercanviador com dius
- A L'Hospitalet-près-l'Andorre, canvi de sentit i nou túnel bastant per sota del Pas de la Casa i el Port d'Envalira.
- Per tal que sortís a la mateixa cota d'entrada (1.400 m.) hauria d'anar fins Encamp i d'aquí baixar cap a Escaldes i Andorra la Vella
Ja veig que quedaria un xic llarg (18 km. en línia recta ) però si el paguen els andorrans...
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Hi ha una tesi universitària que analitza amb tot detall totes les opcions de connexió ferroviària. Al meu bloc hi ha penjat un enllaç a la tesi i també explica altres projectes ferroviaris al Principat al llarg de la història, alguns de del.lirants.
http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexi ... i-andorra/
http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexi ... i-andorra/
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
el 7 d'Abril hi ha Eleccions al Consell General d'Andorra, per tant, és evident que tot això deuen ser promeses electroals d'algun partit i que en acabat, malauradament quedaran arxivades en algun calaix fins a unes noves eleccions en que potser tornin a sortir...
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
I Renfe a tot li diu rodalies.Miquel wrote:A tot li diuen metro...
Més sagnant és com FGV gestiona els trajectes Vilanova de Castelló - Bétera i Benidorm - Dénia com a part de la seua xarxa de metro i tramvia respectivament.
Les nomenclatures al final són flexibles.
Discussions sobre noms a banda, espere que finalment vaja endavant aquest projecte, tot i que, com diu Uriol108, fa molta pinta que siga pur electoralisme.
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
I per què no es plantejen fer un tren tipus Zentralbahn a Suïssa? Un tren mitxe adherència/cremallera, que podria anar des de Porté fins a Andorra la Vella (i si m'apures, continuar a La Seu i fer un P+R).mfuentesll2 wrote:És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Seria una molt bona idea però això sempre ve a canvi d'una menor velocitat. Caldria veure si amb una velocitat inferior la demanda justificaria la inversió.oriolp13 wrote:I per què no es plantejen fer un tren tipus Zentralbahn a Suïssa? Un tren mitxe adherència/cremallera, que podria anar des de Porté fins a Andorra la Vella (i si m'apures, continuar a La Seu i fer un P+R).mfuentesll2 wrote:És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.
I sobre que no té sentit si no arriba a Andorra la Vella, doncs jo pense que sí que en té, perquè al final sempre es poden fer abonaments combinats amb altres mitjans de transport (és a dir, autobús). Supose que ho faran fins el Pas de la Casa perquè Andorra és molt gelosa de la seua independència i voldran gestionar la possible extensió fins l'interior de forma autònoma. Pense
Açò donaria una forma més d'accés a Andorra a banda del cotxe, que és necessari a una zona en què irònicament el seu principal atractiu (a banda dels privilegis fiscals...) és l'ambient natural.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Jo ho veuria encara millor si aquest cremallera fos un perllongament del Tren Groc des de Latour de Carol... seria un tren que et portaria pràcticament des d'un Roselló proper al mar fins al cor dels Pirineus... es pot posar tercer carril de mètrica entre Enveitg i Porta (cost mínim). Amb un intercanviador d'ample com el que s'ha instal·lat a Zweisimmen (Suïssa), es podria fer un GoldenPyrenées des de Perpinyà fins a Andorra. Això sí, seria necessari electrificar tot el Tren Groc a 1500V, una tensió que el sistema de tercer carril permet amb certes modificacions.oriolp13 wrote:I per què no es plantejen fer un tren tipus Zentralbahn a Suïssa? Un tren mitxe adherència/cremallera, que podria anar des de Porté fins a Andorra la Vella (i si m'apures, continuar a La Seu i fer un P+R).mfuentesll2 wrote:És un projecte que te un problema principal: un desnivell superior al 6% entre Porté y Pas de la Casa. I encara que l'estació de Pas de la casa sigui subterrànea és inviable fer-la molt profunda (les estacions de la L9 ja son una burrada). I si no té continuitat cap a Escaldes-Andorra la Vella és una tonteria.
Aquesta proposta seria un mixte entre el que s'implantarà breument al Golden Pass i el que es fa amb el Martigny-Châtelard amb un mixte catenària-3r carril... jo, un cremallera Porta-Pas de la Casa no el trobo atractiu, però s'hauria d'estudiar seriosament.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El tren arribarà fins Andorra?
Segons informacions de l'Diari d'Andorra, l'Associació per a la Promoció de l'Transport Públic (PTP) vol promoure la creació d'una línia fèrria que uniria Barcelona i Andorra per l'Alt Pirineu i la Cerdanya.
L'Associació per a la Promoció de l'Transport Públic (PTP), una ONG creada el 1993 i que està considerada com el principal lobby de pressió a favor de el transport públic de Catalunya, aposta per la connexió ferroviària amb Andorra.
Per a la PTP, el projecte es justifica per la necessitat de diversificació dels accessos i descongestió de Catalunya, que depèn gairebé totalment de l'cotxe, i com una estratègia de millora de la sostenibilitat i la capacitat de l'entrada al territori andorrà.
La PTP, que ja va incloure la realització de l'estudi de viabilitat de la línia Alp-Andorra al seu document Objectiu Tren 2024, considera aquesta proposta com una "aposta sòlida" per l'Alt Pirineu i el Principat d'Andorra. És per això que, des de la PTP, "es vol donar a conèixer la iniciativa i donar suport al projecte, i vetllar així per la millora dels serveis ferroviaris de Catalunya".
Els accessos a el Principat des de l'exterior depenen, en última instància, d'un carril per a cada sentit de la marxa en cada pas fronterer. Aquests han d'absorbir els prop de vuit milions de visitants que rep el país.
La proposta que costaria 230 milions d'euros, consistirà en la prolongació de la líni ferroviària de Barcelona-Puigcerdà.
El projecte consta de 55 quilòmetres nous, des de Puigcerdà a Andorra la Vella o Sant Julià de Lòria. També seria imprescindible actualitzar la línia Barcelona - Puigcerdà que a dia d'avui és de via única i està en un estat lamentable de conservació.
L'Associació per a la Promoció de l'Transport Públic (PTP), una ONG creada el 1993 i que està considerada com el principal lobby de pressió a favor de el transport públic de Catalunya, aposta per la connexió ferroviària amb Andorra.
Per a la PTP, el projecte es justifica per la necessitat de diversificació dels accessos i descongestió de Catalunya, que depèn gairebé totalment de l'cotxe, i com una estratègia de millora de la sostenibilitat i la capacitat de l'entrada al territori andorrà.
La PTP, que ja va incloure la realització de l'estudi de viabilitat de la línia Alp-Andorra al seu document Objectiu Tren 2024, considera aquesta proposta com una "aposta sòlida" per l'Alt Pirineu i el Principat d'Andorra. És per això que, des de la PTP, "es vol donar a conèixer la iniciativa i donar suport al projecte, i vetllar així per la millora dels serveis ferroviaris de Catalunya".
Els accessos a el Principat des de l'exterior depenen, en última instància, d'un carril per a cada sentit de la marxa en cada pas fronterer. Aquests han d'absorbir els prop de vuit milions de visitants que rep el país.
La proposta que costaria 230 milions d'euros, consistirà en la prolongació de la líni ferroviària de Barcelona-Puigcerdà.
El projecte consta de 55 quilòmetres nous, des de Puigcerdà a Andorra la Vella o Sant Julià de Lòria. També seria imprescindible actualitzar la línia Barcelona - Puigcerdà que a dia d'avui és de via única i està en un estat lamentable de conservació.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Espereu asseguts.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Això ho acabo de dir al fòrum "Forotrenes" i ho dic aquí també: l´únic projecte seriós d´un intent de ferrocarril a Andorra (si és que es pot considerar com a tal), va ser a principis d´aquest mateix segle, quan es volia instaurar un sistema de "metro aeri" mitjançant un monorrail elevat pel curs del riu Valira, entre Andorra-La Vella i Escaldes-Engordany. També es volia fer-lo arribar fins a Sant Julià de Lòria i les pistes d´esquí en d´altres fases. No sé si aquí s´havia parlat d´aquest "metro aeri andorrà", així doncs ho dic com a curiositat.
Tots els altres projectes de ferrocarrils i enllaços, només són, ara per ara, "ciència-ficció".
Tots els altres projectes de ferrocarrils i enllaços, només són, ara per ara, "ciència-ficció".
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Un tren aeri com si fos el tren penjant de Wuppertal?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Més aviat estirats... dins d'una caixa de pi.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Cert, o dit d'una altra manera. No es realitzarà mai. No es competitiu un tren a Andorra amb les condicions actuals. Sempre sortirà guanyant l'automòbil, ser a Andorra des de Barcelona en dues hores, dues i mitja sense pagar peatges. El tren a Puigcerdà en el millor dels casos triga gairebé tres hores en completar el trajecte. Cal sumar-li els gairebé 70 kilòmetres fins a Andorra la Vella, per la vall del Segre, i amb les seves corresponents parades, estariem parlant almenys de quatre hores llargues de trajecte.Platanito wrote:Més aviat estirats... dins d'una caixa de pi.
Sense parlar dels costos econòmics i naturals que comportaria.
Enviat des del meu VTR-L09 usant Tapatalk
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a