Un problema geotècnic fa malbé un tram del Quart Cinturó
Un moviment de terres ha fet malbé un tram d’uns mil metres de longitud de l’autovia orbital B-40, coneguda com a Quart Cinturó, al seu pas per Viladecavalls i en el tram que arriba fins Abrera. El Ministeri de Foment ha confirmat que s’ha trencat un tram del traçat que passa pel vessant de la muntanya i que en l’actualitat s’està estudiant la millor opció per solucionar aquest problema geotècnic.
Aquestes obres formen part de l’Autovia Orbital B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls i que també inclouen la construcció d’una rotonda que s’està executant a un parell de quilòmetres de l’incident. El macro giratori ha d’enllaçar la C-16 a Manresa i la C-58 fins a Barcelona. Aquest projecte va comportar al mes d’octubre la desviació del trànsit de la C-16 en el punt en què es troba amb la C-58 a l’alçada de Viladecavalls. Una desviació que encara s’allargarà uns quatre mesos més.
L’enllaç farà més de cent metres i comptarà amb pilars de longituds variables fins als 23 metres d’alçada. El viaducte tindrà dos carrils d’uns 3 metres i mig d’amplada, amb voral exterior i interior. El pressupost és d’uns 174 milions d’euros. El passat mes de maig quatre municipis de la comarca entre ells Terrassa reclamaven al Govern de Madrid la màxima celeritat per acabar l’autovia.
Mentrestant al mes de juliol, el Departament de Territori i Sostenibilitat i els Consell Comarcal demanaven que s’aturés la tramitació dels estudis ecològics de la B-40 entre Terrassa i Granollers fins a l’aprovació del Pla Específic de Mobilitat del Vallès. Aquest any el Ministeri de Fomento té previst invertir en la B-40, uns 19 milions d’euros.
La Vanguardia (15/04/2019)
Cecot denuncia un nuevo retraso de dos años
del tramo central de la B-40
El Gobierno se comprometió a acabar este octubre la obra Olesa-Viladecavalls
Con los retrasos, la obra no se finalizará antes del 2021
Los incumplimientos de Fomento acumulan un sobrecoste de 240 millones, según la patronal
Mucho ha llovido desde 1966, cuando se planificó por primera vez el cuarto cinturón (B-40) en el Plan Director Territorial del Área de Barcelona. Cincuenta y tres años después, la patronal Cecot habla del tramo central Abrera-Terrassa como “la eterna infraestructura inacabada, sólo por detrás de la Sagrada Família de Gaudí”.
Tras retrasos e incumplimientos reiterados por parte del Ministerio de Fomento desde el 2007, cuando empezaron las obras, la finalización del último tramo pendiente, los 6,2 kilómetros entre Olesa y Viladecavalls, estaba prevista para octubre de este año. Cecot denuncia ahora, sin embargo, que de acuerdo con sus previsiones esa obra se retrasará otros dos años, hasta mediados del 2021. [...]