Autobusos de Lleida
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Autobusos de Lleida
No fa falta ser un geni per solucionar el problema de la L7. Es diu posar més busos. Ah, però això costa diners. Llàstima, llavors ens haurem d'esperar.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Autobusos de Lleida
Diners que misteriosament apareixen per a tot quan falta poc per les eleccions.bigcoaster wrote:No fa falta ser un geni per solucionar el problema de la L7. Es diu posar més busos. Ah, però això costa diners. Llàstima, llavors ens haurem d'esperar.
Per cert, novetats en el tema dels Volvo nous, o ja serà per ben entrat el 2019?
Re: Autobusos de Lleida
Lleida estrena 5 nous busos híbrids, dins de l'aposta per la "revolució verda" a la ciutat
L'alcalde, Fèlix Larrosa, ha participat avui a la presentació dels nous vehicles i ha destacat l'aposta que fa la Paeria per la sostenibilitat i la reducció de gasos contaminants
A més, ha anunciat el reforç amb un nou vehicle a la línia L7 i que durant l'any 2018 els autobusos van incrementar un 2,6% el nombre d'usuaris
Els autobusos urbans de Lleida estrenen cinc nous vehicles amb tecnologia híbrida de la marca Volvo, que permetran rejovenir la flota, formada per un total de 48 vehicles, i fer-la més sostenible, ja que amb aquestes incorporacions gairebé un terç dels autobusos urbans de Lleida tindran motors elèctrics.
El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha participat a la presentació dels nous vehicles, que ha tingut lloc a l’aparcament de la Cuirassa, i ha assenyalat que aquests autobusos “contribueixen a la revolució verda amb la qual estem compromesos a la ciutat de Lleida”. Els vehicles estan retolats amb la marca “Lleida en verd” per donar a conèixer aquesta aposta per la sostenibilitat. L’alcalde ha destacat que generen un 30% d’estalvi de combustible i contribueixen a reduir les emissions de CO2 a la ciutat, a més de tenir estàndards molt alts de confort.
“És una inversió important, d’1,3 milions d’euros, un esforç extraordinari que fem com a ciutat, gràcies als pressupostos que tenim. Comptar amb pressupostos és important per una institució per dur a terme aquestes polítiques actives, en aquest cas al voltant del medi ambient”, ha afegit.
L’alcalde també ha volgut destacat el balanç positiu de viatgers de l’any 2018, que es va tancar amb gairebé 6,5 milions de passatgers, un 2,59% més que l’any anterior. La línia amb més viatgers segueix sent la L7 Costa-Magraners-Secà, amb 1,7 milions d’usuaris anuals. Precisament, Larrosa ha anunciat que aquest servei es reforçarà amb un nou comboi a les hores punta del matí, migdia i tarda, per tal de donar una major comoditat als usuaris. “És la nostra línia estrella, la que uneix els barris de Magraners i el Secà, té molts viatgers i hem cregut oportú que una forma de millorar-la seria incorporar un nou comboi en aquestes freqüències”, ha afirmat el paer en cap. Paral·lelament es retocaran alguns passos elevats per fer que els nous autobusos, de terra més baix, puguin circular també sense problemes per aquesta línia.
L'acte de presentació ha comptat també amb la presència del regidor d'Habitat Rural i Sostenibilitat, Joan Queralt, dels regidors Marta Gispert, José Luis Osorio i Joan Vilella, del president i el conseller delegat del grup Moventia, Miquel Martí i Josep Maria Martí, i de representants dels treballadors d'Autobusos.
Nous autobusos
La flota d’Autobusos de Lleida disposa ara de 13 vehicles híbrids (10 Volvo y 3 Vectia), d’un total de 48 vehicles. Les motoritzacions híbrides estan donant molt bon resultat tant d’estalvi d’emissions i consum -fins a un 30% menys de combustible-, com de confort i manteniment. Els cinc nous vehicles substituiran altres cinc de motor dièsel, que ja s’havien quedat antics.
En concret, aquests cinc nous autobusos incorporen una motorització híbrida en paral·lel, que permet que els motors de combustió i elèctric treballin de forma conjunta o independent. El motor elèctric actua com a generador durant la frenada regenerativa, recarregant així les bateries. Tots els nous vehicles disposen del sistema Start-Stop, amb arrancada en elèctric i d’un sistema d’extinció automàtica d’incendis de la marca Fogmaker.
Els nous vehicles són totalment accessibles amb pis baix i sense cap escala, fet que facilita que hi puguin accedir persones amb problemes de mobilitat (gent gran, nens petits...). La inversió prevista en l’adquisició dels nous vehicles és d’1.630.000 euros, uns 326.000 euros per cadascun.
El compromís de cara als pròxims anys es seguir augmentant el percentatge de la flota de vehicles del transport urbà amb motors híbrids, dins de la política de foment de la mobilitat sostenible, una veritable “Revolució Verda” que està impulsant la Paeria i que es tradueix en moltes altres accions, com l’increment dels punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, l’ampliació de la xarxa de carril bici, les millores en la gestió de residus i la plantació de milers de nous arbres, entre altres.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... icia=31503
L'alcalde, Fèlix Larrosa, ha participat avui a la presentació dels nous vehicles i ha destacat l'aposta que fa la Paeria per la sostenibilitat i la reducció de gasos contaminants
A més, ha anunciat el reforç amb un nou vehicle a la línia L7 i que durant l'any 2018 els autobusos van incrementar un 2,6% el nombre d'usuaris
Els autobusos urbans de Lleida estrenen cinc nous vehicles amb tecnologia híbrida de la marca Volvo, que permetran rejovenir la flota, formada per un total de 48 vehicles, i fer-la més sostenible, ja que amb aquestes incorporacions gairebé un terç dels autobusos urbans de Lleida tindran motors elèctrics.
El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha participat a la presentació dels nous vehicles, que ha tingut lloc a l’aparcament de la Cuirassa, i ha assenyalat que aquests autobusos “contribueixen a la revolució verda amb la qual estem compromesos a la ciutat de Lleida”. Els vehicles estan retolats amb la marca “Lleida en verd” per donar a conèixer aquesta aposta per la sostenibilitat. L’alcalde ha destacat que generen un 30% d’estalvi de combustible i contribueixen a reduir les emissions de CO2 a la ciutat, a més de tenir estàndards molt alts de confort.
“És una inversió important, d’1,3 milions d’euros, un esforç extraordinari que fem com a ciutat, gràcies als pressupostos que tenim. Comptar amb pressupostos és important per una institució per dur a terme aquestes polítiques actives, en aquest cas al voltant del medi ambient”, ha afegit.
L’alcalde també ha volgut destacat el balanç positiu de viatgers de l’any 2018, que es va tancar amb gairebé 6,5 milions de passatgers, un 2,59% més que l’any anterior. La línia amb més viatgers segueix sent la L7 Costa-Magraners-Secà, amb 1,7 milions d’usuaris anuals. Precisament, Larrosa ha anunciat que aquest servei es reforçarà amb un nou comboi a les hores punta del matí, migdia i tarda, per tal de donar una major comoditat als usuaris. “És la nostra línia estrella, la que uneix els barris de Magraners i el Secà, té molts viatgers i hem cregut oportú que una forma de millorar-la seria incorporar un nou comboi en aquestes freqüències”, ha afirmat el paer en cap. Paral·lelament es retocaran alguns passos elevats per fer que els nous autobusos, de terra més baix, puguin circular també sense problemes per aquesta línia.
L'acte de presentació ha comptat també amb la presència del regidor d'Habitat Rural i Sostenibilitat, Joan Queralt, dels regidors Marta Gispert, José Luis Osorio i Joan Vilella, del president i el conseller delegat del grup Moventia, Miquel Martí i Josep Maria Martí, i de representants dels treballadors d'Autobusos.
Nous autobusos
La flota d’Autobusos de Lleida disposa ara de 13 vehicles híbrids (10 Volvo y 3 Vectia), d’un total de 48 vehicles. Les motoritzacions híbrides estan donant molt bon resultat tant d’estalvi d’emissions i consum -fins a un 30% menys de combustible-, com de confort i manteniment. Els cinc nous vehicles substituiran altres cinc de motor dièsel, que ja s’havien quedat antics.
En concret, aquests cinc nous autobusos incorporen una motorització híbrida en paral·lel, que permet que els motors de combustió i elèctric treballin de forma conjunta o independent. El motor elèctric actua com a generador durant la frenada regenerativa, recarregant així les bateries. Tots els nous vehicles disposen del sistema Start-Stop, amb arrancada en elèctric i d’un sistema d’extinció automàtica d’incendis de la marca Fogmaker.
Els nous vehicles són totalment accessibles amb pis baix i sense cap escala, fet que facilita que hi puguin accedir persones amb problemes de mobilitat (gent gran, nens petits...). La inversió prevista en l’adquisició dels nous vehicles és d’1.630.000 euros, uns 326.000 euros per cadascun.
El compromís de cara als pròxims anys es seguir augmentant el percentatge de la flota de vehicles del transport urbà amb motors híbrids, dins de la política de foment de la mobilitat sostenible, una veritable “Revolució Verda” que està impulsant la Paeria i que es tradueix en moltes altres accions, com l’increment dels punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, l’ampliació de la xarxa de carril bici, les millores en la gestió de residus i la plantació de milers de nous arbres, entre altres.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... icia=31503
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Avistats desde Dimecres ja rodant a diferents linies el 4177,4178 i 4179. El 4180 i 4181 encara no els he vist.
Per cert, se sap quins son els busos que donen de baixa? segueixen l'ordre i treuen del 4135 al 4139 o no?
Per cert, se sap quins son els busos que donen de baixa? segueixen l'ordre i treuen del 4135 al 4139 o no?
Re: Autobusos de Lleida
Els Volvos nous avui ja corrien tots. Almenys n'he vist a la 1, 4 i 5.
Curiositat, a diferència dels anteriors, que duen led quadrat al lateral (mostra el número de línia) aquests el porten rectangular (com els Urbino, però només el número, sense text). Queda una miqueta estrany.
També vist el Habit 4135 corrent al 6. Algo hauran de donar de baixa, sinó no sé com s'ho fan per encabir-los tots a la cotxera.
Curiositat, a diferència dels anteriors, que duen led quadrat al lateral (mostra el número de línia) aquests el porten rectangular (com els Urbino, però només el número, sense text). Queda una miqueta estrany.
També vist el Habit 4135 corrent al 6. Algo hauran de donar de baixa, sinó no sé com s'ho fan per encabir-los tots a la cotxera.
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Re: Autobusos de Lleida
No creo que se den de baja ningun bus
Last edited by 121 POBLE SEC on Tuesday 26/02/2019 13:25, edited 2 times in total.
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Re: Autobusos de Lleida
De la serie 4135 a 4139 por ahora estaran haciendo linea hasta que les toque la jubilaciónsergilleida wrote:Avistats desde Dimecres ja rodant a diferents linies el 4177,4178 i 4179. El 4180 i 4181 encara no els he vist.
Per cert, se sap quins son els busos que donen de baixa? segueixen l'ordre i treuen del 4135 al 4139 o no?
Re: Autobusos de Lleida
Ahir per primer? cop un híbrid (Volvo 4188) a la 7.
Que no s'atrevien a posar-los-hi pel "Dragon Khan" dels Magraners o què?
Que no s'atrevien a posar-los-hi pel "Dragon Khan" dels Magraners o què?
Re: Autobusos de Lleida
La Paeria amplia l’horari i recorregut de la L-3 d’autobús durant la Festa Major
La Paeria ampliarà l’horari de funcionament i recorregut de la línea L-3 d’autobús durant la Festa Major de Lleida, a més d’establir una nova parada al recinte firal-firetes per facilitar l’accés a tota la ciutadania a la zona i evitar, en la mesura del possible, els desplaçaments en vehicle privat.
Divendres 10 de maig, de 19:00 a les 22:45 hores, la L-3 circularà cada 15 minuts, mentre que de les 23:00 hores fins a les 04:30 hores ho farà cada 30 minuts. Dissabte dia 11 de maig, els autobusos d’aquesta línea circularan cada 30 minuts en horari de 19:00 de la tarda fins 04:30 hores. Finalment, diumenge 12 de maig, la L-3 circularà de 19:00 a 23:00 hores cada 30 minuts.
Autobusos de Lleida també penjarà cartells informatius a les diferents parades de la línia.
https://www.lleida.com/noticia_canal/la ... esta-major
La Paeria ampliarà l’horari de funcionament i recorregut de la línea L-3 d’autobús durant la Festa Major de Lleida, a més d’establir una nova parada al recinte firal-firetes per facilitar l’accés a tota la ciutadania a la zona i evitar, en la mesura del possible, els desplaçaments en vehicle privat.
Divendres 10 de maig, de 19:00 a les 22:45 hores, la L-3 circularà cada 15 minuts, mentre que de les 23:00 hores fins a les 04:30 hores ho farà cada 30 minuts. Dissabte dia 11 de maig, els autobusos d’aquesta línea circularan cada 30 minuts en horari de 19:00 de la tarda fins 04:30 hores. Finalment, diumenge 12 de maig, la L-3 circularà de 19:00 a 23:00 hores cada 30 minuts.
Autobusos de Lleida també penjarà cartells informatius a les diferents parades de la línia.
https://www.lleida.com/noticia_canal/la ... esta-major
Re: Autobusos de Lleida
Aquest cap de setmana, d'Aplec del Caragol, almenys avui la 3 també allarga fins Camps Elisis / Firetes pel pont de Príncep de Viana.
Re: Autobusos de Lleida
La Paeria millora 11 parades d’autobús amb la instal·lació de noves marquesines
Facilitaran una major comoditat als usuaris del transport públic de Lleida i la seva col·locació va a càrrec de l’empresa concessionària dels suports fixos de publicitat
L’Ajuntament de Lleida millorarà les parades de transport públic mitjançant la instal·lació d’onze noves marquesines distribuïdes pels barris de la ciutat, amb l’objectiu de protegir als usuaris dels autobusos de situacions meteorològiques adverses i permetre’ls-hi una major comoditat mentre esperen l’arribada del vehicle.
La instal·lació de les marquesines s’iniciarà a partir del pròxim dimarts, dia 25 de juny, i anirà a càrrec de l’empresa Exterior Plus, concessionària dels suports fixos de publicitat a la ciutat, dins de les inversions previstes en el contracte amb la Paeria.
Les noves marquesines s’ubicaran en parades que fins ara no en disposaven i que tenen un pas important de viatgers cada dia. Són les següents:
A Pardinyes, les parades de Jeroni Pujades/Baró de Maials, Barris Nord i Rambla Corregidor Escofet 2; a Cappont, les parades Estudi General/Joan Fuster i CAP Cappont; al Secà de Sant Pere, Marimunt/Picabaix; al Clot, la parada Clot de les Granotes; a Instituts-Sant Ignasi, la parada Estació d’Autobusos/Joana Raspall; a la Bordeta, Palauet/Almeria; al barri d’Universitat, la parada d’Hisenda 2; i a Balàfia, la de CAP Balàfia/Pardinyes.
En set d’aquests punts es retirarà el banc que hi ha actualment a la parada, per substituir-lo per la nova marquesina, que ja incorpora l’espai per seure.
Durant els últims anys, l’Ajuntament de Lleida ha anat incorporant marquesines i plataformes a les parades d’autobús amb més trànsit, per promoure la comoditat i l’accessibilitat en el transport públic.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... p&Pagina=1
Facilitaran una major comoditat als usuaris del transport públic de Lleida i la seva col·locació va a càrrec de l’empresa concessionària dels suports fixos de publicitat
L’Ajuntament de Lleida millorarà les parades de transport públic mitjançant la instal·lació d’onze noves marquesines distribuïdes pels barris de la ciutat, amb l’objectiu de protegir als usuaris dels autobusos de situacions meteorològiques adverses i permetre’ls-hi una major comoditat mentre esperen l’arribada del vehicle.
La instal·lació de les marquesines s’iniciarà a partir del pròxim dimarts, dia 25 de juny, i anirà a càrrec de l’empresa Exterior Plus, concessionària dels suports fixos de publicitat a la ciutat, dins de les inversions previstes en el contracte amb la Paeria.
Les noves marquesines s’ubicaran en parades que fins ara no en disposaven i que tenen un pas important de viatgers cada dia. Són les següents:
A Pardinyes, les parades de Jeroni Pujades/Baró de Maials, Barris Nord i Rambla Corregidor Escofet 2; a Cappont, les parades Estudi General/Joan Fuster i CAP Cappont; al Secà de Sant Pere, Marimunt/Picabaix; al Clot, la parada Clot de les Granotes; a Instituts-Sant Ignasi, la parada Estació d’Autobusos/Joana Raspall; a la Bordeta, Palauet/Almeria; al barri d’Universitat, la parada d’Hisenda 2; i a Balàfia, la de CAP Balàfia/Pardinyes.
En set d’aquests punts es retirarà el banc que hi ha actualment a la parada, per substituir-lo per la nova marquesina, que ja incorpora l’espai per seure.
Durant els últims anys, l’Ajuntament de Lleida ha anat incorporant marquesines i plataformes a les parades d’autobús amb més trànsit, per promoure la comoditat i l’accessibilitat en el transport públic.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... p&Pagina=1
Re: Autobusos de Lleida
Els autobusos guanyen 100.000 usuaris en el primer semestre d’aquest any
La xarxa d’autobusos urbans ha guanyat 100.000 usuaris en el primer semestre de l’any, segons va confirmar ahir la gerència de la concessionària Autobusos de Lleida-Moventis. Entre el gener i el maig, l’increment del nombre de viatgers va ser del 4% respecte al mateix període de l’any passat. Les línies que van registrar un augment més gran van ser l’L-6, que uneix la Bordeta amb l’Arnau de Vilanova passant pel centre, així com l’L-4, que uneix Pardinyes, la Mariola i el turó de Gardeny. També va créixer l’L-7, que connecta els Magraners i el Secà de Sant Pere amb el centre, que concentra al voltant del trenta per cent dels viatgers del conjunt de la línies, i l’L-8 de Balàfia 8 (un cinc per cent), que està recuperant viatgers.
En total, entre el gener i el maig es van registrar 2,8 milions de viatges. En tot el 2018, van ser 6,4 milions, xifra que suposa un augment del 2,59%, i una quarta part del global corresponen a l’L-7 (1.733.648). la concessionària va recaptar l’any passat 3.332.071 euros, un 1,3% més, que els 3.287.297 del 2017, i la Paeria li va transferir set milions segons consta en la liquidació del pressupost. El preu del bitllet és d’1,20 euros, però un 41,71% dels usuaris viatgen gratis (els jubilats no paguen).
https://www.segre.com/noticies/lleida/2 ... _1092.html
La xarxa d’autobusos urbans ha guanyat 100.000 usuaris en el primer semestre de l’any, segons va confirmar ahir la gerència de la concessionària Autobusos de Lleida-Moventis. Entre el gener i el maig, l’increment del nombre de viatgers va ser del 4% respecte al mateix període de l’any passat. Les línies que van registrar un augment més gran van ser l’L-6, que uneix la Bordeta amb l’Arnau de Vilanova passant pel centre, així com l’L-4, que uneix Pardinyes, la Mariola i el turó de Gardeny. També va créixer l’L-7, que connecta els Magraners i el Secà de Sant Pere amb el centre, que concentra al voltant del trenta per cent dels viatgers del conjunt de la línies, i l’L-8 de Balàfia 8 (un cinc per cent), que està recuperant viatgers.
En total, entre el gener i el maig es van registrar 2,8 milions de viatges. En tot el 2018, van ser 6,4 milions, xifra que suposa un augment del 2,59%, i una quarta part del global corresponen a l’L-7 (1.733.648). la concessionària va recaptar l’any passat 3.332.071 euros, un 1,3% més, que els 3.287.297 del 2017, i la Paeria li va transferir set milions segons consta en la liquidació del pressupost. El preu del bitllet és d’1,20 euros, però un 41,71% dels usuaris viatgen gratis (els jubilats no paguen).
https://www.segre.com/noticies/lleida/2 ... _1092.html
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Autobusos de Lleida
Avistado ayer un autobus en cocheras de color gris plata, creo que puede ser un solaris articulado, desconozco su procedencia
Re: Autobusos de Lleida
Instal·len càmeres als autobusos per conèixer la mobilitat dels viatgers
L'empresa inicia una prova pilot a la L7 per saber l'origen i la destinació dels passatgers
Autobusos de Lleida ha posat en marxa una prova pilot per conèixer amb exactitud la mobilitat dels usuaris en el transport urbà. En concret, s'ha instal·lat una càmera a l'interior de vehicle 4142 de la L7 (Costa de Magraners-Av. Sant Pere), la que més persones transporta durant l'any, per conèixer l'origen i la destinació dels passatgers, la seva tipologia o les parades amb més i amb menys viatgers.
El gerent d'Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla, va manifestar que la intenció és estendre la instal·lació de les càmeres a tota la flota d'autobusos. "Fins ara només podíem conèixer l'origen dels passatgers, gràcies a la validació dels bitllets o les targetes de viatge, però en el futur amb les imatges també sabrem el seu destí. D'aquesta manera, Autobusos de Lleida podrà ajustar encara més els horaris per oferir un millor servei i de més qualitat, per tal de potenciar l'ús deltransport públic a la ciutat, especialment entre els més joves".
Carlos Soldevilla va dir que aquesta actuació es porta a terme conjuntament amb una empresa lleidatana i va afegir que la instal·lació de les càmeres és senzilla, ràpida i amb un baix cost, el que permetrà estendre la prova a tota la flota de vehicles que transiten per la ciutat.
Autobusos de Lleida ha transportat 4,27 milions de passatgers durant el 2019 (fins al 31 d'agost). La línia amb més usuaris és la L7, que durant aquest any ha transportat 1.165.436 viatgers, amb un increment de l'3,59% respecte al mateix període del 2018.
https://www.lamanyana.cat/local/public/ ... -viatgers/
Re: Autobusos de Lleida
I què faran? Tenir a un paio comptant persones amb la gravació?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Autobusos de Lleida
També des del punt de vista del dret a la privadesa seria interessant que ho expliquessin.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Queda bé, però és incomplet
Més enllà de les legítimes consideracions sobre privacitat, fer un recompte d'on puja i d'on baixa la gent, sense voler saber quin és l'origen i la destinació de tot el seu trajecte (porta a porta) més enllà del viatge en autobús, té ben poc sentit per a planificar el que se suposa que ha de ser el sistema de transport públic del futur.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Autobusos de Lleida
Cosa que es pot fer amb els comptatges de tota la vida.
Algun software que automatitza això deuen voler provar...
Algun software que automatitza això deuen voler provar...
Re: Autobusos de Lleida
No podrien implementar un sistema semblant al CUPER dels trens de la RENFE?
frankrodriguez.net
signatura
signatura