Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Post Reply
User avatar
Aeduh
N6
N6
Posts: 307
Joined: Tuesday 03/10/2017 19:50
Location: Volpelleres

Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by Aeduh »

En aquest mapa hi poso totes les ampliacions del línies imaginables i planificades, i hi dibuixo a més el traçat de per hi hauria d'anar la L8 si els FGC del Llobregat fan un nou túnel des de Sant Boi, i la L8 es converteix en una línia plenament de metro.

A més, he dibuixat una nova línia, la L13, que crec que, juntament amb la L8, termina de cobrir casi tots els espais sense plena cobertura de metro a Barcelona.
Aquesta línia surt de prop del Splau, passa per Rodalies de L'Hospitalet, el Camp Nou, Francesc Macià, travessa Ciutat Vella transversalment amb noves parades a el Raval i el Born (en profunditat, i excavant amb cura de ruines), pujaria a donar servei a l'interior de Gràcia, i conectaria Horta millor amb el centre de la ciutat.
A la darrera estació, si la vida real fos un Simcity, hi posaria un funicular com el de Vallvidrera/Tibidabo al costat del laberint :roll:

Aquesta línia crec que sería una de mida més petita que la resta de Barcelona. Podría tenir trens de 4 o fins i tot 3 vagons, i moltes estacions podrien tenir només una sortida (com a la majoria del metro de Paris, per cert).

La L13 dona bastant volteta, igual que la L3 o la L4, i penso que en solitari no seria un bon trajecte, però crec que com a peça volent encaixar amb la resta de la xarxa a través de transbordaments, és un traçat de suport bastant guai, en el que les diverses parts de la línia actuen de forma bastant independent.

https://drive.google.com/open?id=18wZHK ... sp=sharing

Image
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
torres997
N6
N6
Posts: 172
Joined: Monday 21/01/2019 17:25

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by torres997 »

La veritat és que faria un bon servei aquesta hipotètica L13!
En quant a la L8, crec que de moment només tindrem de Plaça Espanya a Gràcia i encara gràcies (a veure també quan arriba...).
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by 122-042-132 »

Al fil de propostes ferroviàries a làrea de Barcelona. No cal anar obrint fils indiscriminadament. Salut!
User avatar
Aeduh
N6
N6
Posts: 307
Joined: Tuesday 03/10/2017 19:50
Location: Volpelleres

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by Aeduh »

I aquí dibuixo la meva proposta del Funicular de Montbau. El vull per una sèrie de raons.
-Millorar l'accessibilitat de Collserola com a Parc Natural per a la ciutadania de Barcelona. Que la gent pugui anar d'excursió, fer esport, etc, com fa gràcies a Vallvidrera, la carretera de les aigues... No serveix de res tenir el 'parc més gran d'Europa' (eslogan de marketing, i know) si ningú hi va per estar massa a dalt.
-Compensar el desequilibri social/moral/històric/polític de la zona alta de Barcelona, Sarrià, etc. amb el patio trasero, Horta, Nou Barris. El funicular com a símbol d'igualtat.
-Ajudar a treure turistes del centre (també hi ha el laberint d'Horta al costat)

La zona 'cremada' seria zona potencialment edificable, amb hosteleria i centres d'activitats relacionades amb la natura.
El funicular tindria una part de túnel, encara que el traçat podría tenir una altra forma, això només és un dibuix.

Image
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by Miquel »

Aeduh wrote:I aquí dibuixo la meva proposta del Funicular de Montbau. El vull per una sèrie de raons.
-Millorar l'accessibilitat de Collserola com a Parc Natural per a la ciutadania de Barcelona. Que la gent pugui anar d'excursió, fer esport, etc, com fa gràcies a Vallvidrera, la carretera de les aigues... No serveix de res tenir el 'parc més gran d'Europa' (eslogan de marketing, i know) si ningú hi va per estar massa a dalt.
-Compensar el desequilibri social/moral/històric/polític de la zona alta de Barcelona, Sarrià, etc. amb el patio trasero, Horta, Nou Barris. El funicular com a símbol d'igualtat.
-Ajudar a treure turistes del centre (també hi ha el laberint d'Horta al costat)

La zona 'cremada' seria zona potencialment edificable, amb hosteleria i centres d'activitats relacionades amb la natura.
El funicular tindria una part de túnel, encara que el traçat podría tenir una altra forma, això només és un dibuix.

Image
Al barri no se'ns hi ha perdut res allà. La gent puja a fer esport o a caminar, i va per la rampa. Qui vol pujar de forma còmode, ja te el 102 que et deixa al Coll de la Ventosa, i en tot cas, el T2 i l'A6 (quan passa) que para a la gossera, que per cert, hauria d'anar-hi el 119 algun dia com hem dit mil cops. La zona cremada que has marcat realment no està cremada ni molt menys, allò va ser a la Zona de la font del Gos farà ja uns anys, i a dia d'avui ja ha recuperat el verd de forma general (que no total).

El que necessitem aquí són rodalies que facin disminuir força l'ús del vehicle privat, especialment a l'autopista urbana de 3 carrils per sentit que tenim aquí contaminant-nos les 24 hores, i amb un soroll constant força molest, ja que pensem que tota aquesta zona te:
- Diverses facultats de la universitat de Barcelona, i d'altres serveis d'ensenyament.
- La ciutat sanitària de la Vall d'Hebron, que conté un dels hospitals més importants del país, amb una gran quantitat de treballadors i pacients al dia. I altres entorns sanitaris força propers en distància.
- Múltiples equipaments esportius per tot arreu (tenis, futbol, rugby, el Palau d'esports on sovint també s'hi fan salons i congressos.
- Tota la zona, Vall d'Hebron, Montbau, Horta, Carmel/Teixonera i les zones properes de Nou Barris són la part "dormitori" de la ciutat, on la classe treballadora s'ha de moure cada dia per anar a treballar dins o fora de Barcelona ciutat i s'ha de desplaçar, sovint de la forma més ràpida possible i el servei de metro actual, que t'obliga a baixar a Barcelona per anar a qualsevol lloc és de tot menys ràpid.
I a banda de la de rodalies, una línia ràpida vertical que permeti arribar a tota la part baixa de Barcelona sense passar pel centre. Ejem FGC ejem Mundet-Horta-Guinardó-Sant Pau-Glòries-22@-Poblenou ejem.

Tot això sí que faria justícia a aquest "desequilibri social/moral/històric/polític" que esmentes. Es més, ens faria encara molta més justicia que els de Sarrià no passessin amb cotxe per davant de casa nostra, fent ús de la ronda, per anar al Vallès o al Maresme per exemple. Que ho puguin fer en tren seria el millor que podrien fer, i ens beneficiaria a tots!! I més benefici seria que gràcies a la línia de rodalies, puguem fer més petita la ronda per tal de poder descansar millor. Menys contaminació, menys espai pel cotxe i més pels veïns i menys soroll!

El funicular de Vallvidrera te justificació doncs hi ha un barri sencer dalt la muntanya, però aquí no hi ha res més enllà de 4 cases perdudes de gent que hi va en cotxe (que per cert, pertanyen a Sant Cugat) i fer un funicular seria poc útil.

Tota aquesta zona és bosc, amb la seva fauna i flora, i el millor per tots i tothom es que segueixi com ara, ni turistes ni el bosc i els seus camins plens de gent. I qui hi vulgui una mica de relax, com a mínim que s'ho treballi pujant.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Aeduh
N6
N6
Posts: 307
Joined: Tuesday 03/10/2017 19:50
Location: Volpelleres

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by Aeduh »

Només comentar que quan dic zona cremada, ho he posat jo com a efecte, no era que ello estigués cremat (coneixia l'incendi a una altra part).

Ja sé que allà dalt no hi ha res, només cal mirar la imatge. També penso que fa un segle, tampoc hi havia res al Tibidabo, i es va decidir *fer* coses. I justament això és el que plantejo.

Personalment jo convertiria el 66% del territori espanyol en un immens parc natural, i sóc pro-natura en aquest aspecte, però crec no es pot pretendre que Collserola sigui una zona natural, tan a prop com està de la residencia de varis milions de persones en una de les ciutats més denses i amb menys espais verds de Europa. A Collserola, a llarg termini, li espera un estat de parc semi natural semi urbà, ple de gent.
I seguint el teu pensament, si algú vol relax, que sho treballi anat-se a "tractòria'' a gaudir de la natura salvatge.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Parc natural, el millor espai verd

Post by Guigui »

Aeduh wrote:Personalment jo convertiria el 66% del territori espanyol en un immens parc natural, i sóc pro-natura en aquest aspecte, però crec no es pot pretendre que Collserola sigui una zona natural, tan a prop com està de la residencia de varis milions de persones en una de les ciutats més denses i amb menys espais verds de Europa.
Què en penses fer, doncs? Un segon Parc Güell o Turó Parc? Com hi ha món...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by oscsanchez6 »

Aeduh wrote: Personalment jo convertiria el 66% del territori espanyol en un immens parc natural, i sóc pro-natura en aquest aspecte, però crec no es pot pretendre que Collserola sigui una zona natural, tan a prop com està de la residencia de varis milions de persones en una de les ciutats més denses i amb menys espais verds de Europa. A Collserola, a llarg termini, li espera un estat de parc semi natural semi urbà, ple de gent.
I seguint el teu pensament, si algú vol relax, que sho treballi anat-se a "tractòria'' a gaudir de la natura salvatge.
Després hi ha veïns indignats perquè els senglars campen pels carrers de la ciutat. NORMAL! Ens estem carregant el seu hàbitat i encara hi ha gent que diu que s'ha d'edificar-hi més!
Com bé dius a Barcelona hi ha poques zones naturals, quina necessitat hi ha per carregar-se'n les poques que queden i que ens permeten "respirar" mínimament?

A més, que fer un parc o un complex turístic apartat del nucli urbà és el pitjor que s'hi pot fer: provoca generar trànsit rodat innecessàriament (el transport públic per anar a zones allunyades el fem servir quatre gats, la gent és massa "comodona" i egoista), i massificar encara més la muntanya. I per acabar, i em sap greu dir-ho, però un complex com aquest només fa que portar gent porca que no sap respectar la muntanya deixant-hi brossa per tot arreu. A la MUNTANYA (remarco muntanya, que Collserola no és un parc urbà) s'hi va a peu o en bicicleta!

Deixem Collserola en pau! Mira sinó com ha acabat Montjuïc, un niu de caqueta per tot arreu.

Disculpeu per continuar l'off-tòpic i de fer-ho d'aquesta manera, però aquests comentaris em fan bullir la sang.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by uriol108 »

Doncs, el veïns de Vallvidrera estan una mica tips de la massificació que pateixen tant al Funicular com al bus de barri per culpa del turisme... (tot i que jo, quan hi he pujat al funicular l'he trobat ben ple d'estudiants més aviat, i turistes pocs... ) els veïns demanen que s'integri el funicular del Tibiudabo a la xarxa integrada de transport, per repartir els tuistes entre els dos llocs... un altre funicular tampoc seria mala idea, en cas que no es pogues integrar el del Tibidabo...
El transport públic de Vallvidrera, saturat pels turistes del Tibidabo
Els veïns demanen que el funicular del Tibidabo s'incorpori a la tarifa integrada per descongestionar el Bus del Barri 111 i el funicular de Vallvidrera
Clara Vera | Montse Llorens | dijous, 30 de maig del 2019, a les 20.06


Els veïns de Vallvidrera i del Tibidabo fa anys que es queixen de la saturació dels transports públics del barri per part de turistes que volen anar al cim de la muntanya o al parc d’atraccions. Demanen que el funicular del Tibidabo, que actualment costa 7,70 €, s’incorpori a la tarifa integrada. Creuen que, d’aquesta manera, una part dels turistes escolliran el funicular del Tibidabo per pujar a la muntanya i hi haurà menys saturació als transports públics de Vallvidrera.

Col·lapse al transport públic de Vallvidrera
Els veïns expliquen que amb la temporada alta i, sobretot, els caps de setmana, el funicular de Vallvidrera, que és de mides petites, se satura. També fa temps que es creen moltes cues d’espera per agafar el Bus del Barri 111, autobús de molt poca capacitat. A més, els veïns denuncien que la fila d’espera per agafar l’autobús bloqueja la vorera del carrer de les Alberes.

Un Bus del Barri ple de turistes
Tot i l’augment de freqüència del Busos del Barri 111 a set minuts, els veïns expliquen que segueixen anant molt plens. També diuen que a vegades han de deixar marxar diversos funiculars de Vallvidrera perquè van plens de turistes. A partir del mes de juny, FGC augmentarà la freqüència del funicular de cara a la temporada alta.

La manera més econòmica de pujar al Tibidabo
La forma més barata de pujar i baixar al Tibidabo amb transport públic és per Vallvidrera i costa uns 2 € aproximadament. S’hi arriba mitjançant els Ferrocarrils de la Generalitat, enllaçant amb el funicular de Vallvidrera i agafant el Bus del Barri 111. Aquest és l’itinerari més econòmic ja que els tres transports estan inclosos en la tarifa integrada d’ATM, així com també l’única ruta que suggereix Google Maps.

Però hi ha altres itineraris, com agafar el funicular del Tibidabo a la plaça del Doctor Andreu (després d’arribar-hi amb el bus 196 des de la plaça de John F. Kennedy) o els caps de setmana els busos llançadora del Tibidabo des del centre de la ciutat i des de la Vall d’Hebron.

https://beteve.cat/mobilitat/veins-vall ... s-saturat/
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Perllongació L8 a Torribera i L13 (Splau-Liceu-Mundet)

Post by Platanito »

uriol108 wrote:un altre funicular tampoc seria mala idea, en cas que no es pogues integrar el del Tibidabo...
I ara, home... Fem-ne dos o tres de nous! No sigui que, a més de no poder integrar el del Tibidabo, per algun extrany motiu es "desintegrés" el de Vallvidrera!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”