Per res del Món, en tot cas serien les estacions de Renfe les que haurien d'adoptar el nom de les del Metro. Sant Andreu Arenal i Sant Andreu Comtal és un embolic que existeix sense motiu, i al metro no passa.Carlos González wrote:A veure, no tinc cap problema en saber que la parada de Fabra i Puig enllaça amb la parada de ferrocarril Sant Andreu Arenal, però...
No creieu que els noms de les estacions de Metro Sant Andreu i Fabra i Puig s'haurien d'anomenar com les estacions de RENFE???
Noms d'estació poc escaients
Re: Noms d'estació poc escaients
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Noms d'estació poc escaients
A gustos els colors... tot i que la idea de que les estacions de RENFE es poguessin dir Fabra i Puig i Sant Andreu la veig igual d'interessant.Solella wrote: Per res del Món, en tot cas serien les estacions de Renfe les que haurien d'adoptar el nom de les del Metro. Sant Andreu Arenal i Sant Andreu Comtal és un embolic que existeix sense motiu, i al metro no passa.
El kit de la qüestió és fer coincidir el nom tant de Metro com RENFE en aquests intercanviadors (i en tots els altres intercanviadors).
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Noms d'estació poc escaients
El tema ve de llarg: havien inicialment dues estacions de ferrocarril a l'antic terme municipal de Sant Andreu de Palomar, i cadascuna era d'una empresa diferent, i totes dues es deien San Andrés, sent una de Nord i l'altre de la línia de Granollers. Com que eren d'empreses diferents, no donava confusió.Carlos González wrote:A gustos els colors... tot i que la idea de que les estacions de RENFE es poguessin dir Fabra i Puig i Sant Andreu la veig igual d'interessant.Solella wrote: Per res del Món, en tot cas serien les estacions de Renfe les que haurien d'adoptar el nom de les del Metro. Sant Andreu Arenal i Sant Andreu Comtal és un embolic que existeix sense motiu, i al metro no passa.
El kit de la qüestió és fer coincidir el nom tant de Metro com RENFE en aquests intercanviadors (i en tots els altres intercanviadors).
Posteriorment, al passar a ser la única gestora Renfe, per diferenciar-les, les van canviar afegint Arenal i Comtal. Actualment, després de la divisió dels districtes, la d'Arenal ve a estar al districte de Nou Barris (si m'equivoco dieu-m'ho), i no seria mala idea canviar-la a Fabra i Puig, donat que pot dur a confusió a qui no conegui la ciutat, i fer creure que va al nucli de Sant Andreu.
Re: Noms d'estació poc escaients
No, yo creo que la zona de Fabra i Puig forma parte de StAP.metring wrote:Posteriorment, al passar a ser la única gestora Renfe, per diferenciar-les, les van canviar afegint Arenal i Comtal. Actualment, després de la divisió dels districtes, la d'Arenal ve a estar al districte de Nou Barris (si m'equivoco dieu-m'ho), i no seria mala idea canviar-la a Fabra i Puig, donat que pot dur a confusió a qui no conegui la ciutat, i fer creure que va al nucli de Sant Andreu.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Noms d'estació poc escaients
Es que el tema de la frontera entre distritos... A un lado de la Meridiana es Sant Andreu, al otro, Nou Barris, però Y lo del medio??Renfe445 wrote:No, yo creo que la zona de Fabra i Puig forma parte de StAP.metring wrote:Posteriorment, al passar a ser la única gestora Renfe, per diferenciar-les, les van canviar afegint Arenal i Comtal. Actualment, després de la divisió dels districtes, la d'Arenal ve a estar al districte de Nou Barris (si m'equivoco dieu-m'ho), i no seria mala idea canviar-la a Fabra i Puig, donat que pot dur a confusió a qui no conegui la ciutat, i fer creure que va al nucli de Sant Andreu.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Noms d'estació poc escaients
I si es fa una enquesta de com es podria dir les estacions de Sant Andreu Comtal i Arenal..???
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Noms d'estació poc escaients
Jo visc a Nou Barris i usuari de Fabra i Puig. La estació es a la frontera. Les boques estan districte de St Andreu perquè el tunel de la Renfe impedeix que hi hagin boques al costat Nou Barris.
Si no vaig errat el túnel del metro es a Sta Andreu, el tunel de Renfe a Nou Barris y el muro entre els 2 túnes es la frontera
Si no vaig errat el túnel del metro es a Sta Andreu, el tunel de Renfe a Nou Barris y el muro entre els 2 túnes es la frontera
Re: Noms d'estació poc escaients
Aleshores, significaria que el metro s'hauria de dir Sant Andreu Arenal, i la Renfe, Fabra i Puig És broma, Fabra i Puig es troba als dos districtes, però jo el què faria és a la Renfe, dir-li Fabra i Puig.davida wrote:Jo visc a Nou Barris i usuari de Fabra i Puig. La estació es a la frontera. Les boques estan districte de St Andreu perquè el tunel de la Renfe impedeix que hi hagin boques al costat Nou Barris.
Si no vaig errat el túnel del metro es a Sta Andreu, el tunel de Renfe a Nou Barris y el muro entre els 2 túnes es la frontera
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Noms d'estació poc escaients
En los planos del Ayuntamiento de distrito, Arenal aparece marcado pero como fuera de plano, por lo cual aunque la estación esté dentro de Nou Barris, todos sus accesos (el único acceso que tiene) sale a Sant Andreu, por lo cual se debería dejar como está ya que los accesos están dentro de Sant Andreu.
Lo de denominarla Arenal es discutible, ya que la calle Concepción Arenal, que es la que da nombre a la estación se encuentra relativamente cerca, pero a una cierta distancia, hecho que puede condicionar otra denominación.
Respecto a Sant Andreu Comtal, el nombre de Comtal no recuerdo ahora de dónde venía, aunque lo leí en una ocasión. Lo que sí debería ser es que la estación de metro de Sant Andreu incorporase el distintivo "Centre", lo mismo que deberían hacer Santa Coloma y Sant Martí, y si nos ponemos farrucos, "Poblenou Centre" en la L4.
Nou Barris es un nombre peligroso sobre todo en la Renfe, ya que ninguna estación ferroviaria se encuentra en el centro del distrito y en el Metro la más adecuada para tal nombre con el añadido de "Centre" sería Llucmajor. Por otro lado hablando de fronteras, el mapa del ayuntamiento nos da un curioso detalle que no sé si María José sabía:
En otro hilo comentaste que la primera estación de Nou Barris fue Virrei Amat en la primitiva Línea II. Realmente esto no es del todo cierto, puesto que dicha línea fue primera en existir, y el límite de Nou Barris por la parte de Joan de Borbò está en el Passeig de Maragall, entre las calles Borbò y Ramón Albó. Dado que en este caso la estación de metro está en el límite pero los accesos de la estación a Ramón Albò y los dos accesos históricos de Borbò dan al distrito de Nou Barris, realmente esta estación sería formalmente la primera de todo el distrito de Nou Barris, y tiene la curiosidad de que la L5 da todos sus accesos a dicho distrito, pero la posterior L4, en la Ronda, tiene sus accesos (y la propia estación) al distrito de Horta-Guinardò.
Del mismo modo, la curiosa Plaça de Maragall es un nexo donde confluyen tres distritos, si mal no recuerdo, el de Horta, el de Sant Andreu y el de Nou Barris (creo recordar, el tercero no lo tengo muy seguro si era Nou Barris o Sant Martì) por lo que el nombre de Plaça Maragall cuando abran la L9 en este punto, si bien sería adecuado por el lugar, es poco clarificador de dónde nos encontramos exactamente.
Lo de denominarla Arenal es discutible, ya que la calle Concepción Arenal, que es la que da nombre a la estación se encuentra relativamente cerca, pero a una cierta distancia, hecho que puede condicionar otra denominación.
Respecto a Sant Andreu Comtal, el nombre de Comtal no recuerdo ahora de dónde venía, aunque lo leí en una ocasión. Lo que sí debería ser es que la estación de metro de Sant Andreu incorporase el distintivo "Centre", lo mismo que deberían hacer Santa Coloma y Sant Martí, y si nos ponemos farrucos, "Poblenou Centre" en la L4.
Nou Barris es un nombre peligroso sobre todo en la Renfe, ya que ninguna estación ferroviaria se encuentra en el centro del distrito y en el Metro la más adecuada para tal nombre con el añadido de "Centre" sería Llucmajor. Por otro lado hablando de fronteras, el mapa del ayuntamiento nos da un curioso detalle que no sé si María José sabía:
En otro hilo comentaste que la primera estación de Nou Barris fue Virrei Amat en la primitiva Línea II. Realmente esto no es del todo cierto, puesto que dicha línea fue primera en existir, y el límite de Nou Barris por la parte de Joan de Borbò está en el Passeig de Maragall, entre las calles Borbò y Ramón Albó. Dado que en este caso la estación de metro está en el límite pero los accesos de la estación a Ramón Albò y los dos accesos históricos de Borbò dan al distrito de Nou Barris, realmente esta estación sería formalmente la primera de todo el distrito de Nou Barris, y tiene la curiosidad de que la L5 da todos sus accesos a dicho distrito, pero la posterior L4, en la Ronda, tiene sus accesos (y la propia estación) al distrito de Horta-Guinardò.
Del mismo modo, la curiosa Plaça de Maragall es un nexo donde confluyen tres distritos, si mal no recuerdo, el de Horta, el de Sant Andreu y el de Nou Barris (creo recordar, el tercero no lo tengo muy seguro si era Nou Barris o Sant Martì) por lo que el nombre de Plaça Maragall cuando abran la L9 en este punto, si bien sería adecuado por el lugar, es poco clarificador de dónde nos encontramos exactamente.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Noms d'estació poc escaients
¿Para qué en barrios de Barcelona? Yo creo que eso se debe de hacer en sitios que lleguen el metro por el corazón del municipio... como Cornellà Centre, o Santa Coloma Centre (aunque el nombre Santa Coloma me gusta más personalmente)França451 wrote:Lo que sí debería ser es que la estación de metro de Sant Andreu incorporase el distintivo "Centre", lo mismo que deberían hacer Santa Coloma y Sant Martí, y si nos ponemos farrucos, "Poblenou Centre" en la L4.
¿Y eso qué tiene que ver con la idea de si se debe de cambiar o no los nombres de las estaciones de RENFE de Sant Andreu Comtal o Arenal por las de Metro o viceversa?França451 wrote:Nou Barris es un nombre peligroso sobre todo en la Renfe, ya que ninguna estación ferroviaria se encuentra en el centro del distrito y en el Metro la más adecuada para tal nombre con el añadido de "Centre" sería Llucmajor. Por otro lado hablando de fronteras, el mapa del ayuntamiento nos da un curioso detalle que no sé si María José sabía:
En otro hilo comentaste que la primera estación de Nou Barris fue Virrei Amat en la primitiva Línea II. Realmente esto no es del todo cierto, puesto que dicha línea fue primera en existir, y el límite de Nou Barris por la parte de Joan de Borbò está en el Passeig de Maragall, entre las calles Borbò y Ramón Albó. Dado que en este caso la estación de metro está en el límite pero los accesos de la estación a Ramón Albò y los dos accesos históricos de Borbò dan al distrito de Nou Barris, realmente esta estación sería formalmente la primera de todo el distrito de Nou Barris, y tiene la curiosidad de que la L5 da todos sus accesos a dicho distrito, pero la posterior L4, en la Ronda, tiene sus accesos (y la propia estación) al distrito de Horta-Guinardò.
Del mismo modo, la curiosa Plaça de Maragall es un nexo donde confluyen tres distritos, si mal no recuerdo, el de Horta, el de Sant Andreu y el de Nou Barris (creo recordar, el tercero no lo tengo muy seguro si era Nou Barris o Sant Martì) por lo que el nombre de Plaça Maragall cuando abran la L9 en este punto, si bien sería adecuado por el lugar, es poco clarificador de dónde nos encontramos exactamente.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Noms d'estació poc escaients
El nombre de "Sant Andreu Comtal" viene por la cercanía que tiene la estación con el Rec Comtal, que cruza el barrio paralelo a las vías. Creo recordar que fluye por debajo de Gran de Sant Andreu, pero no estoy del todo seguro.França451 wrote:Respecto a Sant Andreu Comtal, el nombre de Comtal no recuerdo ahora de dónde venía, aunque lo leí en una ocasión
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Noms d'estació poc escaients
Perdón, olvidé decir que toda esa parrafada era para aclarar que por lo tanto, la estación de Maragall tendría que replantearse o crear dos nombres conectados en la misma estación, al estilo "Acacias-Embajadores", debido a que cada estación accede a un distrito diferente.Carlos González wrote:¿Y eso qué tiene que ver con la idea de si se debe de cambiar o no los nombres de las estaciones de RENFE de Sant Andreu Comtal o Arenal por las de Metro o viceversa?França451 wrote:Nou Barris es un nombre peligroso sobre todo en la Renfe, ya que ninguna estación ferroviaria se encuentra en el centro del distrito y en el Metro la más adecuada para tal nombre con el añadido de "Centre" sería Llucmajor. Por otro lado hablando de fronteras, el mapa del ayuntamiento nos da un curioso detalle que no sé si María José sabía:
En otro hilo comentaste que la primera estación de Nou Barris fue Virrei Amat en la primitiva Línea II. Realmente esto no es del todo cierto, puesto que dicha línea fue primera en existir, y el límite de Nou Barris por la parte de Joan de Borbò está en el Passeig de Maragall, entre las calles Borbò y Ramón Albó. Dado que en este caso la estación de metro está en el límite pero los accesos de la estación a Ramón Albò y los dos accesos históricos de Borbò dan al distrito de Nou Barris, realmente esta estación sería formalmente la primera de todo el distrito de Nou Barris, y tiene la curiosidad de que la L5 da todos sus accesos a dicho distrito, pero la posterior L4, en la Ronda, tiene sus accesos (y la propia estación) al distrito de Horta-Guinardò.
Del mismo modo, la curiosa Plaça de Maragall es un nexo donde confluyen tres distritos, si mal no recuerdo, el de Horta, el de Sant Andreu y el de Nou Barris (creo recordar, el tercero no lo tengo muy seguro si era Nou Barris o Sant Martì) por lo que el nombre de Plaça Maragall cuando abran la L9 en este punto, si bien sería adecuado por el lugar, es poco clarificador de dónde nos encontramos exactamente.
Aprovecho para indicar también que Can Vidalet debería llamarse, si no "Hospital d'Esplúgues, hacer referencia a dicho municipio.
Gracias, solella, en efecto era por lo del Rec Comtal, no lo recordaba, algo así como una Riera o un canal fluvial.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Noms d'estació poc escaients
Suposo que es resisteixen a catalanitzar-ne el nom per evitar confondre amb Cervera (de la Segarra). També és de les poques de la SNCF sense cartelleria bilingüe.
Però, si la catalanitzen com La Tor(re) de Querol, no sé jo....
Tot aquest desgavell toponímic a la Catalunya Nord és fruit de la manca de normativització del català, més que culpa de SNCF ó Renfe.
Respecte la polèmica de Nou Barris i Sant Andreu, té fàcil explicació:
"Nou Barris" es va segregar (independitzar) de Sant Andreu als anys 70. El nou districte es podria anomenar Sant Andreu Sud perfectament. Però, s'anomena així perquè el van conformar 9 barris.
Posar-se a dirimir sobre el límits d'ambdós districtes és absurd; ja que és una línia traçada a la Meridiana per l'Ajuntament de BCN per partir el municipi històric en 2 àrees més petites.
Així trobem, per exemple, que l'antic Cementiri de St. Andreu ha quedat a Nou Barris.
Però, si la catalanitzen com La Tor(re) de Querol, no sé jo....
Tot aquest desgavell toponímic a la Catalunya Nord és fruit de la manca de normativització del català, més que culpa de SNCF ó Renfe.
Respecte la polèmica de Nou Barris i Sant Andreu, té fàcil explicació:
"Nou Barris" es va segregar (independitzar) de Sant Andreu als anys 70. El nou districte es podria anomenar Sant Andreu Sud perfectament. Però, s'anomena així perquè el van conformar 9 barris.
Posar-se a dirimir sobre el límits d'ambdós districtes és absurd; ja que és una línia traçada a la Meridiana per l'Ajuntament de BCN per partir el municipi històric en 2 àrees més petites.
Així trobem, per exemple, que l'antic Cementiri de St. Andreu ha quedat a Nou Barris.
Salvem l'Estació de França!
-
- N1
- Posts: 4
- Joined: Friday 12/04/2019 19:03
- Contact:
Re: Noms d'estació poc escaients
Canviaríeu el nom de l'estació de metro el Maresme/Fòrum per esborrar el record a la memòria col·lectiva del nefast i fracassat Fòrum Universal de les Cultures Barcelona 2004?, jo li deixaria el Maresme a soles o si no li canviaria el /Fòrum per /Diagonal Mar (no en referència del centre comercial sinó del barri veí al qual també dona en part servei) que opineu d'aquesta proposta de canvi de nom?
Last edited by JaLaPe33/34/62/192/ on Thursday 31/08/2023 20:25, edited 1 time in total.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Fòrum és oportú
L'apel·latiu "Zona Fòrum" ha arrelat, i hi tenim el Parc del Fòrum, el Port Fòrum, la Plaça del Fòrum i l'Auditori Fòrum, entre d'altres.
Esborrar els records de la memòria col·lectiva no és la millor de les pràctiques...
Esborrar els records de la memòria col·lectiva no és la millor de les pràctiques...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Fòrum és oportú
És què pels exemples que dones, encara, però el Fòrum de les Cultures va passar sense pena ni glòria, i ja ha quedat en l'oblitFran-Ikarus wrote:L'apel·latiu "Zona Fòrum" ha arrelat, i hi tenim el Parc del Fòrum, el Port Fòrum, la Plaça del Fòrum i l'Auditori Fòrum, entre d'altres.
Esborrar els records de la memòria col·lectiva no és la millor de les pràctiques...
Re: Noms d'estació poc escaients
No m'he llegit tot el fil, i potser algunes propostes ja s'han dit, però aquí va la meva llista de noms d'estacions que crec que podrien canviar-se:
L1:
Avinguda Carrilet -> L'Hospitalet Centre
Rambla Just Oliveras -> L'Hospitalet Estació o L'Hospitalet Rambla
Santa Coloma -> Santa Coloma Centre
L2:
Monumental -> Fort Pienc
Bac de Roda -> Provençals
Verneda -> Sant Adrià | Verneda
Pep Ventura -> Progrés
Badalona Pompeu Fabra -> Badalona Centre
L3:
Drassanes -> Drassanes | Port Vell
Liceu -> Raval
Fontana -> Gràcia o Vila de Gràcia
L4:
Llucmajor -> Porta
Alfons X -> Baix Guinardó
Joanic -> Gràcia Nova
Jaume I -> Gòtic
Barceloneta -> Barceloneta | Estació de França
Selva de Mar -> Diagonal Mar
Besòs Mar -> Besòs Mar | La Mina
L5:
Can Boixeres -> Sanfeliu
Entença -> Model
Virrei Amat -> Vilapicina
Vilapicina -> Turó de la Peira
FGC Llobregat - Anoia:
Magòria | La Campana -> Magòria | La Bordeta o Magòria | Can Batlló
Ildefons Cerdà -> Gran Via | Alhambra o Granvia
L'Hospitalet Avinguda Carrilet -> L'Hospitalet Centre
Almeda -> Cornellà - Almeda
Potser algunes propostes no són del tot encertades, o potser, fins i tot, no són apropiades, però les he pensat fent referència al lloc on l'estació dóna servei, o on està ubicada.
Espero les vostres opinions.
Salut!
L1:
Avinguda Carrilet -> L'Hospitalet Centre
Rambla Just Oliveras -> L'Hospitalet Estació o L'Hospitalet Rambla
Santa Coloma -> Santa Coloma Centre
L2:
Monumental -> Fort Pienc
Bac de Roda -> Provençals
Verneda -> Sant Adrià | Verneda
Pep Ventura -> Progrés
Badalona Pompeu Fabra -> Badalona Centre
L3:
Drassanes -> Drassanes | Port Vell
Liceu -> Raval
Fontana -> Gràcia o Vila de Gràcia
L4:
Llucmajor -> Porta
Alfons X -> Baix Guinardó
Joanic -> Gràcia Nova
Jaume I -> Gòtic
Barceloneta -> Barceloneta | Estació de França
Selva de Mar -> Diagonal Mar
Besòs Mar -> Besòs Mar | La Mina
L5:
Can Boixeres -> Sanfeliu
Entença -> Model
Virrei Amat -> Vilapicina
Vilapicina -> Turó de la Peira
FGC Llobregat - Anoia:
Magòria | La Campana -> Magòria | La Bordeta o Magòria | Can Batlló
Ildefons Cerdà -> Gran Via | Alhambra o Granvia
L'Hospitalet Avinguda Carrilet -> L'Hospitalet Centre
Almeda -> Cornellà - Almeda
Potser algunes propostes no són del tot encertades, o potser, fins i tot, no són apropiades, però les he pensat fent referència al lloc on l'estació dóna servei, o on està ubicada.
Espero les vostres opinions.
Salut!
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Noms d'estació poc escaients
Liceu està molt bé com està (a banda de ser un nom històric). La Rambla no és pas al Raval, sinó entre el Raval i el Gòtic. Per aquest criteri, "tant Raval" com Liceu seria Paral·lel, per exemple (que no dic que "Paral·lel" sigui un bon exemple, quan precisament és ubicada en una avinguda amb una altra estació, Poble Sec, tan propera al barri del Poble Sec com ho és Paral·lel)torres997 wrote:Liceu -> Raval
A Jaume I li passa el mateix: nom històric, i no és pas precisament al centre d'un barri (Gòtic), sinó més aviat al límit entre el mateix i el barri veí (la Ribera)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Noms d'estació poc escaients
Cert, sí que tens raó que tant Paral·lel com Liceu podrien anomenar-se "Raval", de la mateixa manera que Jaume I no es troba al centre del barri Gòtic, sinó entre el Gòtic i la Ribera.
Potser, per al cas de Liceu seria més adequat proposar el nom de "La Rambla" en comptes de Raval... La qüestió és que trobo que l'estació es fa servir molt més per anar a la Rambla o al Raval que no pas per anar al Liceu (trobo que el nom de Liceu no representa l'estació, encara que sigui històric ).
Paral·lelament, crec que no és un requisit que una estació es trobi al mig d'un barri per anomenar-se com el barri (hi ha molts exemples que ho corroboren: Barceloneta, Sant Antoni, Vilapicina, Can Serra, Torrassa o Florida, per exemple).
Potser, per al cas de Liceu seria més adequat proposar el nom de "La Rambla" en comptes de Raval... La qüestió és que trobo que l'estació es fa servir molt més per anar a la Rambla o al Raval que no pas per anar al Liceu (trobo que el nom de Liceu no representa l'estació, encara que sigui històric ).
Paral·lelament, crec que no és un requisit que una estació es trobi al mig d'un barri per anomenar-se com el barri (hi ha molts exemples que ho corroboren: Barceloneta, Sant Antoni, Vilapicina, Can Serra, Torrassa o Florida, per exemple).
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: Noms d'estació poc escaients
L'estació de Liceu s'ha d'anomenar Liceu perquè queda a l'alçada del Liceu. Per accedir a la rambla tens les estacions de Catalunya, Liceu i Drassanes en funció d'on vagis.torres997 wrote:Cert, sí que tens raó que tant Paral·lel com Liceu podrien anomenar-se "Raval", de la mateixa manera que Jaume I no es troba al centre del barri Gòtic, sinó entre el Gòtic i la Ribera.
Potser, per al cas de Liceu seria més adequat proposar el nom de "La Rambla" en comptes de Raval... La qüestió és que trobo que l'estació es fa servir molt més per anar a la Rambla o al Raval que no pas per anar al Liceu (trobo que el nom de Liceu no representa l'estació, encara que sigui històric ).
Paral·lelament, crec que no és un requisit que una estació es trobi al mig d'un barri per anomenar-se com el barri (hi ha molts exemples que ho corroboren: Barceloneta, Sant Antoni, Vilapicina, Can Serra, Torrassa o Florida, per exemple).
El metro de Barcelona amb motoristes!