mites, llegendes i d'altres histores del metro
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
sobre els fantasmes, em sembla que heu d'estudiar una mica de termodinàmica si voleu estar al dia d'energies
sobre Fernando, per 52345321535a vegada ho explico:
sortint de Liceu direcció Drassanes, el millor es posar-se al principi de tot del 3000 de torn, així la velocitat és més baixa, a una finestra costat Besòs, al cap d'uns 150-200m hi ha una obertura a la paret del túnel, és molt curta, no deu fer ni mig cotxe, si us hi fixeu veureu el reflexe blanc de les rajoles blanques typical Gran Metro.
sobre Fernando, per 52345321535a vegada ho explico:
sortint de Liceu direcció Drassanes, el millor es posar-se al principi de tot del 3000 de torn, així la velocitat és més baixa, a una finestra costat Besòs, al cap d'uns 150-200m hi ha una obertura a la paret del túnel, és molt curta, no deu fer ni mig cotxe, si us hi fixeu veureu el reflexe blanc de les rajoles blanques typical Gran Metro.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Sobre la energia, només comentar que s´acostuma a converteix en calor, i que la calor s´acava disipant.
Sobre Fernando, no arriba a estar tant lluny de Liceu, tan sols 127 metres entre eixos, per tant desde la punta d´andana de Liceu fins a la punta d´andana de Fernando tan sols hi ha 87 metres. I en realitat hi ha dues obertures al mur del tunel, com que una imatge val més que mil paraules, us recomano fixar-vos en la sortida al carrer Argenteria de Jaume I ( L4 ), ja que s´acosta molt i molt a com devia ser Fernando, no en và, ambdós vestibuls i accessos varen ser construits per el Gran Metro durant els anys 40.
BCN Término.
Sobre Fernando, no arriba a estar tant lluny de Liceu, tan sols 127 metres entre eixos, per tant desde la punta d´andana de Liceu fins a la punta d´andana de Fernando tan sols hi ha 87 metres. I en realitat hi ha dues obertures al mur del tunel, com que una imatge val més que mil paraules, us recomano fixar-vos en la sortida al carrer Argenteria de Jaume I ( L4 ), ja que s´acosta molt i molt a com devia ser Fernando, no en và, ambdós vestibuls i accessos varen ser construits per el Gran Metro durant els anys 40.
BCN Término.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Pasta gansa...
No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Pasta gansa...
No gaire, i cada vegada menys si segueixen destrossant estacions com han fet a Liceu, Lesseps o Catalunya, i amb l'únic vehicle històric mort de riure a les cotxeresJaMiRo! wrote:No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Pasta gansa...
Hola:
No hi ha conciencia de "Transport Public" en aquesta ciutat. Ja començem pels el d'adalt que no en fan res per guanyarse la simpatia de l'usuari.
(perdoneu la desvariada..... tornem al tema original?)
Alguna llegenda, tunel abandonat, acces semi-vissible?.....
Sal.lutacions:
Serie600
Dissortadament en Platanito te rao. Els rars som nossaltres. A qui ens agraden aquestas cosas es a nosaltres. A nosaltres ens venen ereccions (erm.... ja m'enteneu) de pensar en fer una ruta nocturna pel metro o anar a peu per determinats recons, anar a veure una cotxera. Pero a la gent "normal" aixo tant els hi fa. I perque?.... ves a saber, pero penso que es perque la "gent del carrer", els usuaris no s'en senten orgullossos del seu transport public i el veuen com un "mal inevitable", a banda de que es quelcom que no li donen mes importancia de la que es "allo" que forzossament agafan cada dia per anar a treballar.Platanito wrote:No gaire, i cada vegada menys si segueixen destrossant estacions com han fet a Liceu, Lesseps o Catalunya, i amb l'únic vehicle històric mort de riure a les cotxeresJaMiRo! wrote:No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics...
No hi ha conciencia de "Transport Public" en aquesta ciutat. Ja començem pels el d'adalt que no en fan res per guanyarse la simpatia de l'usuari.
(perdoneu la desvariada..... tornem al tema original?)
Alguna llegenda, tunel abandonat, acces semi-vissible?.....
Sal.lutacions:
Serie600
Com a accés semi-visible, el que es veu en alt, il.luminat i tancat amb una reixa des de l'andana de Renfe a plaça Catalunya.
Accés des del carrer: a banda del ja conegut de Correus i el ja comentat passadís d'unió entre Barceloneta i l'antiga estació de rodalies de Barcelona Término, recordo haver vist tapiar una de les boques d'Urquinaona línia vermella a la mateixa plaça amb la Ronda de Sant Pere (n'hi havia dos, que donaven a voreres diferents). El van cobrir per calt, i van tancar el forat al vestíbul amb una porta per poder-lo fer servir de trastero.
Un altre túnel "raro": el que hi ha entre Palau Reial i Zona Universitària, massa petit per circular-hi trens però molt ben fet, una mica llarg i totalment perpendicular al túnel principal. Potser és un accés a la subestació elèctrica?
Evidentment, el que també sembla una porta oberta al misteri és la conegudíssima sortida d'emergència a la L4 entre Maragall i Llucmajor, però visitant Virrei Amat desapareix el misteri (hi ha la porta que tanca l'altre extrem).
Abans parlàvem de fantasmes. Doncs bé, també hi ha trens fantasmes! Jo els he sentit a Diagonal L3, Espanya L1 i fins i tot a Gornal L8! Per no parlar de les carreres amb trens fantasmes entre Universitat i Catalunya L1, i fins i tot entre Catalunya i Urquinaona a través dels finestrals a la base del túnel!
Accés des del carrer: a banda del ja conegut de Correus i el ja comentat passadís d'unió entre Barceloneta i l'antiga estació de rodalies de Barcelona Término, recordo haver vist tapiar una de les boques d'Urquinaona línia vermella a la mateixa plaça amb la Ronda de Sant Pere (n'hi havia dos, que donaven a voreres diferents). El van cobrir per calt, i van tancar el forat al vestíbul amb una porta per poder-lo fer servir de trastero.
Un altre túnel "raro": el que hi ha entre Palau Reial i Zona Universitària, massa petit per circular-hi trens però molt ben fet, una mica llarg i totalment perpendicular al túnel principal. Potser és un accés a la subestació elèctrica?
Evidentment, el que també sembla una porta oberta al misteri és la conegudíssima sortida d'emergència a la L4 entre Maragall i Llucmajor, però visitant Virrei Amat desapareix el misteri (hi ha la porta que tanca l'altre extrem).
Abans parlàvem de fantasmes. Doncs bé, també hi ha trens fantasmes! Jo els he sentit a Diagonal L3, Espanya L1 i fins i tot a Gornal L8! Per no parlar de les carreres amb trens fantasmes entre Universitat i Catalunya L1, i fins i tot entre Catalunya i Urquinaona a través dels finestrals a la base del túnel!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Hola:
Sal.lutacions:
Serie600
Aixo es cert o es algun comentari "acid-sarcastic" cap alguna operadora ferroviaria?. No fotem que hi han trens fantasma?.Platanito wrote:Abans parlàvem de fantasmes. Doncs bé, també hi ha trens fantasmes! Jo els he sentit a Diagonal L3, Espanya L1 i fins i tot a Gornal L8! Per no parlar de les carreres amb trens fantasmes entre Universitat i Catalunya L1, i fins i tot entre Catalunya i Urquinaona a través dels finestrals a la base del túnel!
Sal.lutacions:
Serie600
Diagonal Línia 3, deu ser el soroll dels trens de la línia 5 que passa per sota, les vies de la L3 passen en pont sobre les de la L5. Ídem a Verdaguer línia 4 i a Provença on es senten els trens de la Linia 5 passar per sobre de FGC en pont també...O potser és quelcom d'altre????
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
Siii?????????? I és visible d'alguna manera????????? Utilitzaran el forat per instalar un ascensor nou, ja que s'han de fer de tota manera?El LLOP wrote:Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
Aquesta també la perdràs...quantes en portes ja?Serie600 wrote:Hola:
Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.
Possiblilitats?......
Sal.lutacions:
Serie600
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
unes fotos no estarien malament ja que no podem veure-hoEl LLOP wrote:Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
ES PELIGROSO ASOMARSE
Ullades...
¿Si, hola, mande?Serie600 wrote:Hola:
Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.
Possiblilitats?......
Sal.lutacions:
Serie600
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Hola:
Perdudes?.... de moment 2 que jo recordi. Una per a en Entfe i altre per a en Josep_serre (crec).
Lllop, el que pugis fer. Ara no te la juguis per aixo. Saps que ens fot molta il.lusio, pero abans es el que importa. Gracies de totes maneres.
Sal.lutacions:
Serie600
Aaron.... mai he dit en quin estat de salut me las jugo....aarongilp wrote:Aquesta també la perdràs...quantes en portes ja?Serie600 wrote:Hola:
Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.
Possiblilitats?......
Sal.lutacions:
Serie600
Perdudes?.... de moment 2 que jo recordi. Una per a en Entfe i altre per a en Josep_serre (crec).
Lllop, el que pugis fer. Ara no te la juguis per aixo. Saps que ens fot molta il.lusio, pero abans es el que importa. Gracies de totes maneres.
Sal.lutacions:
Serie600