Canfranc

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Canfranc

Post by davida »

Esta provant un tren nou de CAF per UK a la Lav Saragossa Osca. Caf te un a fabrica a Saragossa. Tal com ha fet Alstoma provant tren a la linia de FGC a Rubí.

https://www.youtube.com/watch?v=_6REug5 ... e=youtu.be
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Canfranc

Post by uriol108 »

User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Canfranc

Post by El Maño amañado »

mohn902 wrote:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Sí, està la CAF, al costat mateix de la terminal de TMZ/Corbera Alta (Av. Cataluña, 299).
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Canfranc

Post by albert28 »

Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x

Clar que hi ha temes polítics, però em sembla una despessa innecessària la veritat....

No sé si és una mica Off-Topic...
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Canfranc

Post by albe6 »

mohn902 wrote:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Llegeixes Northern by Arriva
Son unitats elèctriques Class 331, de la plataforma de CAF Civity, per a l'operador anglès Northern.

CAF té importants contractes amb diversos operadors anglesos per la compra de trens Civity, tant elèctrics com dièsel
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Canfranc

Post by albert28 »

albe6 wrote:
mohn902 wrote:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Llegeixes Northern by Arriva
Son unitats elèctriques Class 331, de la plataforma de CAF Civity, per a l'operador anglès Northern.

CAF té importants contractes amb diversos operadors anglesos per la compra de trens Civity, tant elèctrics com dièsel
En aquestes vies UIC donat el baix trànsit poden fer proves tranquilament
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

UIC però no AVE

Post by Javi M »

albert28 wrote:Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x
Que sigui UIC no vol dir que sigui TAV. Massa s'ha repetit aquesta falsedat de "l'AVE de Tardienta y Huesca" a alguns mitjans de comunicació.

En tot cas, podem estar d'acord en que segurament era innecessari fer aquest canvi en la infraestructura, que actualment no aporta gaire res més enllà d'evitar un enllaç a Saragossa.

Ho desconec, però potser Renfe té plans de prestar amb material elèctric UIC tots els serveis regionals entre Saragossa i Hosca, el que justificaría la inversió. Caldria verificar també que l'ample UIC no sigui emprat per trànsits de mercaderies.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: UIC però no AVE

Post by ortegote »

Javi M wrote:
albert28 wrote:Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x
Que sigui UIC no vol dir que sigui TAV. Massa s'ha repetit aquesta falsedat de "l'AVE de Tardienta y Huesca" a alguns mitjans de comunicació.

En tot cas, podem estar d'acord en que segurament era innecessari fer aquest canvi en la infraestructura, que actualment no aporta gaire res més enllà d'evitar un enllaç a Saragossa.

Ho desconec, però potser Renfe té plans de prestar amb material elèctric UIC tots els serveis regionals entre Saragossa i Hosca, el que justificaría la inversió. Caldria verificar també que l'ample UIC no sigui emprat per trànsits de mercaderies.
La chapuza fue electrificar primero y retitar la infraestructura a los 6 meses de ser inaugurada.

Supongo que en un futuro quizas cambien al ancho UIC de Huesca a Canfranc y unirse con Francia, para pasajeros y mercancias, en teoria ese seria el corredor del norte y hacerlo bajar por el Teruel Sagunto en UIC hasta el Puerto.
Pero como dijo el politico extremeño con lo "Inutiles" que son haran de todo menos lo que sea coherente.
Saludos.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Canfranc

Post by davida »

Saragossa Osca:
- El Ave tarda 40 i el regional desde 56min. Pero la linea iberic te parades al centre de Saragossa i l'Ave a les afores. En general no compensa anar en ample internacional.
- Un tren bitension podria anar avui mateix de Saragossa a Osca. Potser falta alguna zona neutre a Tardiente. Pero Renfe no te material ample iberic bitensió.

Renfe hauria de tenir ja material bitension en iberic:
- Vigo A Coruña
- Valladolid Salamanca
- Saragossa Osca
Ara te els 121 pero son d'ample variable innecesari en aqustes linies

Totes les noves electrificacions son a 25kV. Excepte petites prolongacions
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Canfranc

Post by m.h.t. »

Renfe recupera seis paradas facultativas entre Uesca y Canfranc ))) ))) :master :master

Image

Los servicios de la línea Zaragoza-Uesca-Canfranc incorporan, a partir del 7 de abril, seis nuevas paradas facultativas (aquellas que se realizan a demanda de los clientes) en el tramo Uesca-Canfranc. En concreto las nuevas paradas que se incluirán corresponden a Riglos, Santa María d'a Penya, Anzanigo, Candarenas, Castiello-Pueblo y Villanuga.

Según explica Renfe, con estas paradas facultativas, se mejora la conexión de las comarcas de La Plana de Uesca, Alto Galligo y Chacetania, en las que se ofrecerá un total de 4 conexiones ferroviarias, dos por sentido.

Cabe recordar que en 2013 se suprimieron 8 paradas por la entrada en vigor de las Obligaciones de Servicio Público, en determinadas estaciones con unos ratios de viajeros mínimos.

https://www.pirinews.es/renfe-recupera- ... -canfranc/
Salvem l'Estació de França!
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Canfranc

Post by davida »

davida wrote:Esta provant un tren nou de CAF per UK a la Lav Saragossa Osca. Caf te un a fabrica a Saragossa. Tal com ha fet Alstoma provant tren a la linia de FGC a Rubí.

https://www.youtube.com/watch?v=_6REug5 ... e=youtu.be
Avui he passat amb lAve per Saragossa i he vist 2 models de tren diferents de Caf que estan provant a la Linea d'OSca d'ample internacional.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Canfranc

Post by albe6 »

CAF té comandes del Civity (tant dièsel com elèctric) amb algunes operadores (toc's) del Regne Unit:

- Northern
- Transport for Wales
- West Midlands Trains
- TransPennine Express
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Canfranc

Post by davida »

Un dels models era un Northern. L'altre no l'he pogut veure be
User avatar
vermer3
N6
N6
Posts: 300
Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Canfranc

Post by vermer3 »

m.h.t. wrote:Renfe recupera seis paradas facultativas entre Uesca y Canfranc ))) ))) :master :master
Horaris actuals de la línia i horaris a partir del 7 d'abril.
Attachments
canfranc.pdf
(174.94 KiB) Downloaded 461 times
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Canfranc

Post by m.h.t. »

Aquest any, l'acte reivindicatiu tindrà lloc el 14 de juliol. El lema: "Sólo faltan 33 Km ¡Reapertura!". El tren que hi pujarà s'ha anomenat "El Tren de la Naturaleza":
ENLLAÇ ESDEVENIMENT FB:
www.facebook.com/events/1117292415144987
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Canfranc

Post by m.h.t. »

Fomento pide a Patrimonio que quite el escudo franquista del túnel del Somport

ADIF lo desmontará si lo aprueban los técnicos e instalarán el de Alfonso XIII


Image

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 22951.html
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Canfranc

Post by m.h.t. »

CREFCO reclama que el Canfranero sea electrificado y tenga un ancho europeo

Javier Garrido, portavoz de la coordinadora, presenta la movilización por la reapertura para el próximo día 14 en Canfranc y este año subirán en el Tren de la Naturaleza

Estos dos puntos son las conclusiones del Libro Blanco que ha elaborado CREFCO, junto a los compañeros del Comité CRELOC, sobre la rentabilidad del ferrocarril financiado por la Comisión Europea.

Según el portavoz de la Coordinadora, para que esta línea tenga más futuro debería electrificarse y ser viable para el transporte de mercancías y no solo pensarlo para los viajeros. [...]

Entre las alternativas, CREFCO considera que con la reapertura podrían circular ocho trenes en cada sentido, ya que conecta a tres ciudades con más de 700.000 habitantes (Burdeos, Zaragoza y Tolosa de Lengadoc) y el tráfico regional sería "rápido, cadenciado, competitivo e intermodal". [...]

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 23729.html

:flecha El cartell i l'enllaç a l'esdeveniment els teniu dos missatges més amunt.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Canfranc

Post by m.h.t. »

Cerca de 300 personas reivindican en Canfranc la reapertura de la línea internacional

El consejero de Vertebración, José Luís Soro ha explicado que en septiembre se darán a conocer los documentos que reflejan cómo será el futuro del Canfranc

El consejero de Vertebración, José Luís Soro ha explicado que en septiembre se darán a conocer los documentos que reflejan cómo será el futuro del Canfranc, y que incluyen cuestiones como el ancho de vía, la electrificación, señalización, densidad de viajeros y mercancías o plan de explotación, entre otras cosas.

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 25244.html
https://www.elperiodicodearagon.com/not ... 74469.html
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Canfranc

Post by m.h.t. »

Retirat avui l'escut franquista del Somport:
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Canfranc

Post by m.h.t. »

Europa financiará el 50% de las obras entre Bedós y Canfranc, que comenzarán en 2021

El presidente de Nueva Aquitania, el socialista Alain Rousset, anunció que volverá a presentarse a las elecciones en su visita de ayer a la localidad fronteriza


Image

La Unión Europea financiará el 50% de las obras ferroviarias entre Bedós y Canfranc, único tramo pendiente para conseguir la reapertura de la Línea Internacional entre Pau y Zaragoza. El presupuesto total asciende a 400 millones de euros, sin incluir el túnel de Somport. Del otro 50% se hará cargo la región Nueva Aquitania, como ya hizo con el tramo Aulorón-Bedós, que supuso una inversión de 103 millones de euros. Estas obras comenzarán entre 2021 y 2022. Así lo anunció ayer el presidente de Nueva Aquitania, Alain Rousset en su visita a Canfranc, en cuyo Ayuntamiento recogió su título como Hijo Adoptivo, máxima distinción de la localidad. [...]

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 28301.html
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”