"Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

"Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by metring »

User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by foronda 141 »

Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Attachments
MAPA 9 1966.jpg
MAPA 9 1966.jpg (65.36 KiB) Viewed 12274 times
User avatar
Solella
N4
N4
Posts: 56
Joined: Friday 07/09/2018 11:17
Location: Badal L5
Contact:

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by Solella »

metring wrote:
També em sembla molt interessant veure com les estacions a la zona del Poblenou estan en ubicacions diferents a les actuals, a més d'haver-hi una a Icària.

Respecte al plànol de L3 i L4 circulars, em sembla molt interessant conceptualment, però no li veig el sentit a fer línies circulars que passin pel centre. Afortunadament aquella idea no es va dur mai a terme.
Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by Platanito »

A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...

El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Mejor ahora.

Post by Renfe445 »

A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by metring »

Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Bueno, recuerda el "8 català" de Rodalies...
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by Gat_l-h »

Platanito wrote:A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...

El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.

bona part de la linia 9 es feta sota el nivel freàtic. Molts garatges són sota el nivell freàtic. I si, calen bombes per treure l'aigua
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Re: Mejor ahora.

Post by Gat_l-h »

Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Mejor ahora.

Post by Renfe445 »

Gat_l-h wrote:
Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?
Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Mejor ahora.

Post by Miquel »

Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Aviam, s'ha de dir que per l'època, ja feia aquesta funció dins Barcelona, i el plantejament era força sensat. Potser quedava al marge "la quinta forca" i poca cosa més, ja que la resta es veu que la cobreixen les antenes (L1 a Sant Andreu, L5 a Horta, Tren de Sarrià, L6 a Zona Universitària, L5 a Pubilla i L1 a Hospitalet).

Els projectes del GMB de fet, ja contemplaven fer línies circulars.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by 122-042-132 »

foronda 141 wrote:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1966, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!
Last edited by 122-042-132 on Monday 08/07/2019 18:06, edited 1 time in total.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Post by trensmat »

122-042-132 wrote:
foronda 141 wrote:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1968, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!
También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Metro sota la Diagonal

Post by Guigui »

trensmat wrote:También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.
Formava part del pla de metros de 1973, si bé no seguia tota l'avinguda i feia un lleuger desviament sota Travessera de Gràcia entre Francesc Macià i Verdaguer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Re: Mejor ahora.

Post by Gat_l-h »

Renfe445 wrote:
Gat_l-h wrote:
Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?
Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).
Moscu es ciudad sin costa. el caso de barcelona es distinto, puesto que la costa limita. No podemos hacer un montón de anillo s y que todos coincidan bajo Colom.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”