"Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
- Attachments
-
- MAPA 9 1966.jpg (65.36 KiB) Viewed 12276 times
Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
També em sembla molt interessant veure com les estacions a la zona del Poblenou estan en ubicacions diferents a les actuals, a més d'haver-hi una a Icària.metring wrote:
Respecte al plànol de L3 i L4 circulars, em sembla molt interessant conceptualment, però no li veig el sentit a fer línies circulars que passin pel centre. Afortunadament aquella idea no es va dur mai a terme.
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...
El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.
El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Mejor ahora.
A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
Bueno, recuerda el "8 català" de Rodalies...Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
Platanito wrote:A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...
El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.
bona part de la linia 9 es feta sota el nivel freàtic. Molts garatges són sota el nivell freàtic. I si, calen bombes per treure l'aigua
Re: Mejor ahora.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Re: Mejor ahora.
Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).Gat_l-h wrote:Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Mejor ahora.
Aviam, s'ha de dir que per l'època, ja feia aquesta funció dins Barcelona, i el plantejament era força sensat. Potser quedava al marge "la quinta forca" i poca cosa més, ja que la resta es veu que la cobreixen les antenes (L1 a Sant Andreu, L5 a Horta, Tren de Sarrià, L6 a Zona Universitària, L5 a Pubilla i L1 a Hospitalet).Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Els projectes del GMB de fet, ja contemplaven fer línies circulars.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1966, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!foronda 141 wrote:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Last edited by 122-042-132 on Monday 08/07/2019 18:06, edited 1 time in total.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"
También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.122-042-132 wrote:Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1968, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!foronda 141 wrote:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Metro sota la Diagonal
Formava part del pla de metros de 1973, si bé no seguia tota l'avinguda i feia un lleuger desviament sota Travessera de Gràcia entre Francesc Macià i Verdaguer.trensmat wrote:También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Mejor ahora.
Moscu es ciudad sin costa. el caso de barcelona es distinto, puesto que la costa limita. No podemos hacer un montón de anillo s y que todos coincidan bajo Colom.Renfe445 wrote:Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).Gat_l-h wrote:Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.