Clatellada de Competència a l'AMB per licitacions d'autobusos de Barcelona
L'organisme demana que en retiri dos per un valor total de 330 milions d'euros, al considerar-les "altament restrictives de la competència"
Segons ha informat l’ACCO, Competència es refereix a les licitacions relatives al servei de transport col·lectiu de viatgers entre els barris d’Horta i Gràcia de Barcelona, amb un valor de contracte estimat de 30.370.981 euros, i el que connecta Sant Boi de Llobregat, Barcelona i altres municipis del Baix Llobregat i el Barcelonès, per valor de 319.205.779 euros.
En concret, s’exigeix un nivell d’experiència previ en nombre de quilòmetres recorreguts anuals en transport urbà molt elevat que limita el nombre d’operadors que poden participar en les licitacions [...]
A més, s’exigeix disposar de terrenys per a cotxeres en un determinat radi territorial que dificulta que empreses no implantades prèviament al territori els puguin aconseguir.
L’oferta econòmica, poc valorada
L’ACCO també considera que la competència en preus es troba doblement diluïda, ja que només 32 punts sobre 100 fan referència específica a l’oferta econòmica [...]
L’ACCO atorga el termini màxim d’un mes perquè el Consell Metropolità de l’AMB procedeixi a declarar la nul·litat, derogui o deixi sense efectes els acords d’aquestes licitacions.
https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... ns-7550978
Competència renya a l'AMB per les concessions de bus
Competència renya a l'AMB per les concessions de bus
Salvem l'Estació de França!
Re: Competència renya a l'AMB per les concessions de bus
Home, doncs jo aquestes condicions les veig normals. Són línies que podem dir "històriques" ja, amb un passatge habituat pel que el normal es que les empreses hi tinguin experiència. I el tema cotxeres més del mateix. On les volen tenir? A 50 km amb el gast que això representa?m.h.t. wrote: En concret, s’exigeix un nivell d’experiència previ en nombre de quilòmetres recorreguts anuals en transport urbà molt elevat que limita el nombre d’operadors que poden participar en les licitacions [...]
A més, s’exigeix disposar de terrenys per a cotxeres en un determinat radi territorial que dificulta que empreses no implantades prèviament al territori els puguin aconseguir.
Ja que Authosa tingui les cotxeres al Bon Pastor (si no han canviat) em sembla molt lluny....
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Competència renya a l'AMB per les concessions de bus
Miquel wrote:Ja que Authosa tingui les cotxeres al Bon Pastor (si no han canviat) em sembla molt lluny....
Ja fa anys que Authosa no té les seves cotxeres a Bon Pastor, les té a Zona Franca, compartida amb TCC.