Es pot usar l'Euromed/LD per fer un EDF-Sants amb un bitllet de Rodalies (o una T-Jove)? No hi ha controls?Javi M wrote:
Si has pagat el bitllet per al mateix trajecte, no ho veig pas tan fraudulent. No li treus el seient a ningú, no molestes a ningú. Renfe cobra el mateix que si t'haguessis esperat al rodalies, però tu arribes abans. I a sobre deixes una plaça lliure al rodalies a canvi de no ocupar-ne cap al Talgo. I si a sobre et prens un cafè al tren, ja...
Sóc l'únic que agafa trens MD/LD per a fer trajectes interiors a Barcelona? (Tipus EdF - Sants) Cedint el seient quan puja gent que ha de fer trajectes més llargs, és clar.
ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
Re: Il·legal sí, ètic segurament també
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Euromed
Sants -> EdF, no, perquè no pots baixar a la via per on passa l'Euromed. Per al trajecte invers crec que no hi ha cap problema, encara que jo no ho he fet mai (perquè no se m'ha donat el cas que esperant el tren a EdF, el primer a sortir fos un Euromed).
Ull, perquè evidentment fer això va contra les normes. Vés que ara no se'm digui que estic incitant el frau...
Ull, perquè evidentment fer això va contra les normes. Vés que ara no se'm digui que estic incitant el frau...
Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
Al final, ni Euromed ni borreguero...
Han ficat un Maglev!!!!
(La Vanguardia, 02/12/16)
Han ficat un Maglev!!!!
(La Vanguardia, 02/12/16)
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Demanen poder anar en Euromed de l'Aldea a Castelló
‘En quina estació del món passa que un tren pari i no hi puguis pujar per anar a la parada següent?’
Parlem amb Montse Castellà, portaveu de Trens Dignes, la plataforma que avui protesta perquè les Terres de l'Ebre tinguin una connexió millor amb el País Valencià
http://www.vilaweb.cat/noticies/en-quin ... nt-parada/
Parlem amb Montse Castellà, portaveu de Trens Dignes, la plataforma que avui protesta perquè les Terres de l'Ebre tinguin una connexió millor amb el País Valencià
http://www.vilaweb.cat/noticies/en-quin ... nt-parada/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
L’Euromed que s’atura a l’Aldea podria ser substituït per trens Avant de velocitat alta.
Adif i Foment preveu obrir la variant entre Vandellòs i Tarragona del Corredor del Mediterrani el quart trimestre del 2019. Així ho va avançar el subdelegat del Govern de l’Estat a Tarragona, Joan Sabaté, en la reunió que va mantenir amb la plataforma Trens Dignes a les Terres l’Ebre. Sabaté ha insistit que l’obertura d’aquesta doble via obre la possibilitat a reduir el temps de trajecte entre l’Ebre i Barcelona.
Sabaté també ha dit que, tot i que la decisió no està presa, l’Euromed que ara s’atura a l’Aldea podria ser substituït per una xarxa de regionals de velocitat alta, els conegut com Avant, que podrien prestar un servei similar.
Des de Trens Dignes han valorat positivament la predisposició del subdelegat del Govern de l’Estat a Tarragona a realitzar aquesta trobada de treball. Amb tot, s’han mostrat escèptics pel que fa a la inauguració de la doble via entre Vandellòs i Tarragona i han advertit que la millora de la infraestructura hauria de comportar l’ampliació de l’oferta.
També ha posat el toc d’alerta davant la possible no continuïtat de l’Euromed a l’Ebre.
Així mateix, la plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre ha demanat que alguns trens regionals que ara acaben el seu recorregut a Tortosa ho facen a Vinaròs per tal de millorar la connexió de l’estació d’Ulldecona, la única del Montsià, i tenir un enllaç més amb el País Valencià.
El proper dijous 26 de juliol, la plataforma Trens Dignes mantindrà una nova reunió de treball, en aquest cas, amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a Barcelona.
http://canal21ebre.com/noticia/L%E2%80% ... alta/22101
Adif i Foment preveu obrir la variant entre Vandellòs i Tarragona del Corredor del Mediterrani el quart trimestre del 2019. Així ho va avançar el subdelegat del Govern de l’Estat a Tarragona, Joan Sabaté, en la reunió que va mantenir amb la plataforma Trens Dignes a les Terres l’Ebre. Sabaté ha insistit que l’obertura d’aquesta doble via obre la possibilitat a reduir el temps de trajecte entre l’Ebre i Barcelona.
Sabaté també ha dit que, tot i que la decisió no està presa, l’Euromed que ara s’atura a l’Aldea podria ser substituït per una xarxa de regionals de velocitat alta, els conegut com Avant, que podrien prestar un servei similar.
Des de Trens Dignes han valorat positivament la predisposició del subdelegat del Govern de l’Estat a Tarragona a realitzar aquesta trobada de treball. Amb tot, s’han mostrat escèptics pel que fa a la inauguració de la doble via entre Vandellòs i Tarragona i han advertit que la millora de la infraestructura hauria de comportar l’ampliació de l’oferta.
També ha posat el toc d’alerta davant la possible no continuïtat de l’Euromed a l’Ebre.
Així mateix, la plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre ha demanat que alguns trens regionals que ara acaben el seu recorregut a Tortosa ho facen a Vinaròs per tal de millorar la connexió de l’estació d’Ulldecona, la única del Montsià, i tenir un enllaç més amb el País Valencià.
El proper dijous 26 de juliol, la plataforma Trens Dignes mantindrà una nova reunió de treball, en aquest cas, amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a Barcelona.
http://canal21ebre.com/noticia/L%E2%80% ... alta/22101
Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
La previsió de Renfe es emportar-se els 114 per a Avants a Granada i canviar-los per 121, a compartir entre els Avant a Lleida i possibles ràpids a Tortosa
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
Interessant, jo espero que entri en funcionament la Variant i que no apliquin la tarifa Avant (MD4).albe6 wrote:La previsió de Renfe es emportar-se els 114 per a Avants a Granada i canviar-los per 121, a compartir entre els Avant a Lleida i possibles ràpids a Tortosa
Però sent Renfe ho faran per desgracia.
Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
Buenas,trensmat wrote:Interessant, jo espero que entri en funcionament la Variant i que no apliquin la tarifa Avant (MD4).albe6 wrote:La previsió de Renfe es emportar-se els 114 per a Avants a Granada i canviar-los per 121, a compartir entre els Avant a Lleida i possibles ràpids a Tortosa
Però sent Renfe ho faran per desgracia.
Si ponen los S120, ya estan homologando a Maquinistas para estos trenes, seguro que seran AVANT a precio de AVANT se acabaron los precios de Regionales.
Saludos.
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
Demanen mantenir l’Euromed a l’Aldea quan arrenqui la variant de Vandellòs.
Trens Dignes alerta que l’Ebre podria quedar-se sense alta velocitat amb la posada en marxa de la doble via.
La Plataforma Trens Dignes ha demanat que l’Euromed mantinga la seua aturada a l’estació de l’Aldea un cop es posi en marxa la variant de Vandellós, prevista per al gener del 2020.
La Generalitat es planteja deixar de subvencionar l’Euromed entre les estacions de l’Aldea i Barcelona. Fonts de Renfe recorden al Diari que des de bon principi es va anunciar que es tractava d’una mesura temporal, fins que es posés en marxa la doble via.
Actualment, al dia paren 8 trens Euromed dels 16 que passen per l’estació de l’Aldea. En tres anys de funcionament, l’Euromed ha tingut 138.000 passatgers, una mitjana de 120 passatgers al dia. El cost que ha pagat la Generalitat per poder agafar l’Euromed a les Terres de l’Ebre a preu de regional ha estat de 2 milions d’euros cada any. D’aquesta quantitat, 1.700.000 ha estat per a Renfe i 300.000 euros per al servei d’autobús llançadora.
Per a la Generalitat, això és un cost elevat, però la plataforma considera que es criminalitza l’usuari. «Com s’atreveixen a criticar aquestes xifres, tenint en compte que el Baix Ebre i el Montsià som 150.000 habitants? No són males xifres. I el servei està incomplet. Potser augmentaria si fos també cap a València. Que revisen el conveni, però que no treguen el servei i que deixen de criminalitzar l’usuari», han manifestat. «No podem perdre serveis per una simple promesa de millora», han argumentat.
Davant de la imminent entrada en funcionament de la doble via, que evitarà el coll d’ampolla de l’actual línia ferroviària, encara no hi ha a data d’avui una informació clara sobre freqüències i horaris.
Fonts de Renfe han explicat al Diari que s’està treballant per «donar el millor servei possible a la línia R-16», i que s’informarà convenientment un cop es tiguen totes les freqüències i horaris definits.
Amb la inauguració de la doble via prevista per al gener de l’any que ve, la Plataforma Trens Dignes ha rebut inputs que cap dels trens de Rodalies i Regionals, ni tampoc els Talgo que circulen per les Terres de l’Ebre passarà per l’estació de l’AVE del Camp de Tarragona. Sembla, doncs, que els trens de l’Ebre continuaran passant per la línia de la costa. Així també ho ha pogut saber el Diari.
La plataforma insisteix que la millora de la via, tan esperada, hauria de suposar més horaris i més freqüències per a les Terres de l’Ebre, sobretot en les franges que hi ha més demanda. No es conformen en propostes de mínims que recuperin els horaris de 2016.
En tres anys, a l’R-16 hi ha hagut tres canvis horaris, amb trajectes més llargs per al mateix tram. «Cada dia hi ha camuflats a l’horari 284 minuts de retards i això segueix passant. Això són 1.700 hores a l’any, 70 dies sencers. De 365 dies que té l’any, per a les gent de l’Ebre en té 300, la resta els passant atrapats daa d’un tren. Ara parlen de reduir 15 minuts els trajectes, aquest serà el gran avenç en dos dècades?», ha apuntat Castellà. «Hem estat esperant 20 anys per a què la gran millora sigui tornar als horaris antics?
Trens Dignes torna a oferir a la Taula de Mobilitat de l’Ebre, que s’havia de reunir al setembre, tota la documentació i els estudis que han elaborat per concretar nous horaris i freqüències per a les Terres de l’Ebre i mentre es resol, exigeixen que es mantingui el servei de l’Euromed.
També han qualificat «d’ineptitud» el silenci dels responsables polítics ebrencs. «O hi ha desinformació o ho ha improvisació, que encara és pitjor, o ens oculten alguna cosa», han expressat en una compareixença davant dels mitjans de comunicació.
«Millorar el transport públic és millorar el turisme i tot el territori. Els joves de les Terres de l’Ebre marxen i això també té a veure amb el transport públic», ha conclòs la plataforma.
https://www.diaridetarragona.com/ebre/D ... -0019.html
Trens Dignes alerta que l’Ebre podria quedar-se sense alta velocitat amb la posada en marxa de la doble via.
La Plataforma Trens Dignes ha demanat que l’Euromed mantinga la seua aturada a l’estació de l’Aldea un cop es posi en marxa la variant de Vandellós, prevista per al gener del 2020.
La Generalitat es planteja deixar de subvencionar l’Euromed entre les estacions de l’Aldea i Barcelona. Fonts de Renfe recorden al Diari que des de bon principi es va anunciar que es tractava d’una mesura temporal, fins que es posés en marxa la doble via.
Actualment, al dia paren 8 trens Euromed dels 16 que passen per l’estació de l’Aldea. En tres anys de funcionament, l’Euromed ha tingut 138.000 passatgers, una mitjana de 120 passatgers al dia. El cost que ha pagat la Generalitat per poder agafar l’Euromed a les Terres de l’Ebre a preu de regional ha estat de 2 milions d’euros cada any. D’aquesta quantitat, 1.700.000 ha estat per a Renfe i 300.000 euros per al servei d’autobús llançadora.
Per a la Generalitat, això és un cost elevat, però la plataforma considera que es criminalitza l’usuari. «Com s’atreveixen a criticar aquestes xifres, tenint en compte que el Baix Ebre i el Montsià som 150.000 habitants? No són males xifres. I el servei està incomplet. Potser augmentaria si fos també cap a València. Que revisen el conveni, però que no treguen el servei i que deixen de criminalitzar l’usuari», han manifestat. «No podem perdre serveis per una simple promesa de millora», han argumentat.
Davant de la imminent entrada en funcionament de la doble via, que evitarà el coll d’ampolla de l’actual línia ferroviària, encara no hi ha a data d’avui una informació clara sobre freqüències i horaris.
Fonts de Renfe han explicat al Diari que s’està treballant per «donar el millor servei possible a la línia R-16», i que s’informarà convenientment un cop es tiguen totes les freqüències i horaris definits.
Amb la inauguració de la doble via prevista per al gener de l’any que ve, la Plataforma Trens Dignes ha rebut inputs que cap dels trens de Rodalies i Regionals, ni tampoc els Talgo que circulen per les Terres de l’Ebre passarà per l’estació de l’AVE del Camp de Tarragona. Sembla, doncs, que els trens de l’Ebre continuaran passant per la línia de la costa. Així també ho ha pogut saber el Diari.
La plataforma insisteix que la millora de la via, tan esperada, hauria de suposar més horaris i més freqüències per a les Terres de l’Ebre, sobretot en les franges que hi ha més demanda. No es conformen en propostes de mínims que recuperin els horaris de 2016.
En tres anys, a l’R-16 hi ha hagut tres canvis horaris, amb trajectes més llargs per al mateix tram. «Cada dia hi ha camuflats a l’horari 284 minuts de retards i això segueix passant. Això són 1.700 hores a l’any, 70 dies sencers. De 365 dies que té l’any, per a les gent de l’Ebre en té 300, la resta els passant atrapats daa d’un tren. Ara parlen de reduir 15 minuts els trajectes, aquest serà el gran avenç en dos dècades?», ha apuntat Castellà. «Hem estat esperant 20 anys per a què la gran millora sigui tornar als horaris antics?
Trens Dignes torna a oferir a la Taula de Mobilitat de l’Ebre, que s’havia de reunir al setembre, tota la documentació i els estudis que han elaborat per concretar nous horaris i freqüències per a les Terres de l’Ebre i mentre es resol, exigeixen que es mantingui el servei de l’Euromed.
També han qualificat «d’ineptitud» el silenci dels responsables polítics ebrencs. «O hi ha desinformació o ho ha improvisació, que encara és pitjor, o ens oculten alguna cosa», han expressat en una compareixença davant dels mitjans de comunicació.
«Millorar el transport públic és millorar el turisme i tot el territori. Els joves de les Terres de l’Ebre marxen i això també té a veure amb el transport públic», ha conclòs la plataforma.
https://www.diaridetarragona.com/ebre/D ... -0019.html
-
- N4
- Posts: 45
- Joined: Monday 05/06/2006 20:57
- Location: Mataró, El Maresme
Un tren de velocitat alta s'aturarà a l'Ebre enlloc de l'Euromed un cop entre en servei la nova variant
449 o 490?
Font: http://www.aguaita.cat/noticia/16745/tr ... va/variant
Un tren de velocitat alta s'aturarà a l'Ebre enlloc de l'Euromed un cop entre en servei la nova variant
El conseller Calvet avança que dijous presentaran els nous horaris i freqüències per quan funcione la variant de Vandellòs
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha confirmat que l'Euromed dixarà d'aturar-se a l'estació de l'Aldea quan funcione la nova variant de Vandellòs-Tarragona però ha avançat un acord amb Renfe i Adif perquè els usuaris ebrencs disposen de serveis diaris de velocitat alta, amb trens del tipus Avant i "horaris molt competitius". És el resultat de les negociacions a contrarellotge que han mantingut Govern i estat espanyol perquè l'Ebre no es quede sense trens d'alta velocitat i assumint trajectes més llargs que abans de construir la nova infraestructura. Este dijous, com ha explicat Calvet en una entrevista a RAC1, el secretari d'Infraestructures, Isidre Gavín, presentarà a Tortosa els nous horaris ferroviaris.
Els trens Regionals que uniran Tortosa i l'Aldea i Barcelona amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs i Tarragona tardaran més del que ho feien abans de la construcció d'esta infraestructura. El conseller Damià Calvet justifica que el govern espanyol ha prevalgut en la nova organització ferroviària la reducció de temps de viatge entre València i Barcelona, "per sobre del servei al ciutadà de les Terres de l'Ebre". "Nosaltres prevalem també el servei als usuaris ebrencs i treballem intensament amb l'agenda d'Adif i Renfe per donar alternatives amb el servei de Rodalies de Tortosa a Barcelona", ha assegurat.
Dijous vinent, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, presentarà a Tortosa la configuració dels nous horaris que com ha avançat Calvet, inclourà novetats i serveis especials, entre l'Aldea i Barcelona. "Sense ser la que més ens agradaria, és la que més adapta el servei als usuaris de les Terres de l'Ebre i a la velocitat comercial entre Barcelona i València per aquesta via, que efectivament fa vint anys que porta retard", ha dit Calvet.
Calvet ha recordat que l'Euromed ha tingut parada a l'Aldea perquè la Generalitat "ho va exigir i ho va pagar" davant del "mal servei" ferroviari que patia el territori. "Ara se'ns justifica que tècnicament no és sostenible i ho hem d'acceptar perquè el servei d'alta velocitat no és competència de la Generalitat. Hem de trobar alternatives per velocitats convencionals", ha defensat el conseller.
Tramvia per la via de la costa
Calvet també ha insistit que el Govern s'oposa al desmantellament de la línia ferroviària de la costa al Camp de Tarragona i que s'ha impulsat un acord entre alcaldes i ministeri perquè el desmantellament s'enllace amb la construcció d'un tren tramvia que doni servei als ciutadans d'esta zona.
Font: http://www.aguaita.cat/noticia/16745/tr ... va/variant
Un tren de velocitat alta s'aturarà a l'Ebre enlloc de l'Euromed un cop entre en servei la nova variant
El conseller Calvet avança que dijous presentaran els nous horaris i freqüències per quan funcione la variant de Vandellòs
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha confirmat que l'Euromed dixarà d'aturar-se a l'estació de l'Aldea quan funcione la nova variant de Vandellòs-Tarragona però ha avançat un acord amb Renfe i Adif perquè els usuaris ebrencs disposen de serveis diaris de velocitat alta, amb trens del tipus Avant i "horaris molt competitius". És el resultat de les negociacions a contrarellotge que han mantingut Govern i estat espanyol perquè l'Ebre no es quede sense trens d'alta velocitat i assumint trajectes més llargs que abans de construir la nova infraestructura. Este dijous, com ha explicat Calvet en una entrevista a RAC1, el secretari d'Infraestructures, Isidre Gavín, presentarà a Tortosa els nous horaris ferroviaris.
Els trens Regionals que uniran Tortosa i l'Aldea i Barcelona amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs i Tarragona tardaran més del que ho feien abans de la construcció d'esta infraestructura. El conseller Damià Calvet justifica que el govern espanyol ha prevalgut en la nova organització ferroviària la reducció de temps de viatge entre València i Barcelona, "per sobre del servei al ciutadà de les Terres de l'Ebre". "Nosaltres prevalem també el servei als usuaris ebrencs i treballem intensament amb l'agenda d'Adif i Renfe per donar alternatives amb el servei de Rodalies de Tortosa a Barcelona", ha assegurat.
Dijous vinent, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, presentarà a Tortosa la configuració dels nous horaris que com ha avançat Calvet, inclourà novetats i serveis especials, entre l'Aldea i Barcelona. "Sense ser la que més ens agradaria, és la que més adapta el servei als usuaris de les Terres de l'Ebre i a la velocitat comercial entre Barcelona i València per aquesta via, que efectivament fa vint anys que porta retard", ha dit Calvet.
Calvet ha recordat que l'Euromed ha tingut parada a l'Aldea perquè la Generalitat "ho va exigir i ho va pagar" davant del "mal servei" ferroviari que patia el territori. "Ara se'ns justifica que tècnicament no és sostenible i ho hem d'acceptar perquè el servei d'alta velocitat no és competència de la Generalitat. Hem de trobar alternatives per velocitats convencionals", ha defensat el conseller.
Tramvia per la via de la costa
Calvet també ha insistit que el Govern s'oposa al desmantellament de la línia ferroviària de la costa al Camp de Tarragona i que s'ha impulsat un acord entre alcaldes i ministeri perquè el desmantellament s'enllace amb la construcció d'un tren tramvia que doni servei als ciutadans d'esta zona.
Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/
Re: Un tren de velocitat alta s'aturarà a l'Ebre enlloc de l'Euromed un cop entre en servei la nova variant
Cap dels dos, 121.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
Manifestants tallen la via per demanar més trens a les Terres de l'Ebre
Desenes de manifestants han tallat aquest matí les vies de tren al seu pas per l'estació de l'Aldea (Tarragona) per exigir millors connexions ferroviàries a les Terres de l'Ebre. La protesta, convocada per la Plataforma Trens Dignes per a les Terres de l'Ebre amb el lema "Ni un tren menys", es va organitzar arran de la inauguració recentment de la variant ferroviària de Vandellòs (Tarragona), que va comportar la supressió del servei d'Euromed a les estacions de la zona.
https://www.ara.cat/ara_mateix/actualit ... mpaign=ara
https://twitter.com/_dgil/status/122899 ... 59621?s=20
https://twitter.com/canalte/status/1229 ... 96576?s=20
https://twitter.com/TrensDignesEbre/sta ... 55776?s=20
Desenes de manifestants han tallat aquest matí les vies de tren al seu pas per l'estació de l'Aldea (Tarragona) per exigir millors connexions ferroviàries a les Terres de l'Ebre. La protesta, convocada per la Plataforma Trens Dignes per a les Terres de l'Ebre amb el lema "Ni un tren menys", es va organitzar arran de la inauguració recentment de la variant ferroviària de Vandellòs (Tarragona), que va comportar la supressió del servei d'Euromed a les estacions de la zona.
https://www.ara.cat/ara_mateix/actualit ... mpaign=ara
https://twitter.com/_dgil/status/122899 ... 59621?s=20
https://twitter.com/canalte/status/1229 ... 96576?s=20
https://twitter.com/TrensDignesEbre/sta ... 55776?s=20